Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с мерцедес спринтер 313 208g


  • Please log in to reply
5 мнения по тази тема

#1 Valentin 88

Valentin 88

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 1 Мнения:
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    Sprinter 313 208g

Публикувано 20 юни 2017 - 09:47

незнам дали вапроса ми е на правилното място в форума но все пак да попитам закупих спринтер 208 г 313 сди никаква лампа на таблото не свети за неисправност по микробуса варви много добре обаче както си работеше на място изведнаж взе да пуши много все едно се запали нещо в аспуха така продалжи около минута ама много пушек след тази минута нямяше и помен от пушек натискам го и не пуши някои ако има обяснение на това нещо нека сподели благодаря предварително

Изпратено от моят SM-J500FN с помощта на Tapatalk
  • 0

#2 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 юни 2017 - 10:50

Ако му е махан филтъра за твърдите частици ,а не е програмиран правилно или е премахнат ,а катализатора си е оставен и в него се събира гад ,която периодично се запалва от топлината и изпушва така. Имал съм такива случаи с два броя 515-ки CDI ,недей да мислиш ,че задължително е голям проблем ,единия изпушваше така преди година ,после сам си спра и оттогава не е пушил ,а се кара всеки ден и няма ядове ,просто провери какво по изпускателната система си стои и кое е изхвърлено.


  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#3 taskov

taskov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 48 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    C 190
    C 230 kompresor
    Daf xf 460 ftg
    Daf xf 105.460 space
    Mercedes atego 2528

Публикувано 21 юни 2017 - 20:31

Ако не е горното.
Пушека какъв беше. маслен нафтов или от конденз на вода.
  • 0

#4 Калоян Желязков

Калоян Желязков

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 20 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Интереси:Formula 1
  • Автомобил:
    ML 270 CDI
    E 290 TURBODIESEL
    SPRINTER 316 CDI BlueEFFICIENCY

Публикувано 21 юни 2017 - 21:08

Според мен всичко е ОК.Периодически частиците се изгарят във филтъра използвайки масло от двигателя.Важно е да не го гасиш като пуши.Развива се висока температура и понякога може да ти направи проблем изгорял датчик-влиза в авариен режим(светва двигателчето) , но просто става по-спънат.Имах такъв случай с мой Спринтер 316 - 2011,


  • 0

#5 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 788 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 21 юни 2017 - 21:52

Периодически частиците се изгарят във филтъра използвайки масло от двигателя.

Е, хайде сега глупости...
Спри да пишеш, докато не се ограмотиш!
  • 0

#6 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 21 юни 2017 - 22:07

Справянето с отработените вредни емисии изхвърляни от автомобилите е един от основните фактори при проектирането и експлоатацията на съвременните двигатели. При бензиновите проблема е решен отдавна, катализатори които се използват в тях са ефективни и вече не толкова скъпи, както в началото, но при дизеловите е малко по-сложно. Принципа на работа на автомобилните катализатори е че отработените газове при преминаването през тях при достатъчно висока температура взаимодействат с повърхостния им слой и вредните компоненти ефективно се преобразват в безвредни. Но за дизеловите двигатели оптималната среда за протичане на описания процес се постига малко по-трудно отколкото при бензиновия. Икономията на гориво, която дават дизелите си има цена, за сметка на по-малкия разход в атмосферата се изхвърлят повече вредни емисии, едни от които са саждите казано на разбираем език, именно тези сажди са и в основата на проблема. За решаването му производителите на дизелови двигатели разработват т.нар. „филтър за твърди частици” - DPF (diesel particulate filter) или FAP (filtre à particules). Проблема идва от това, че при работа на двигателя на ниски обороти, без натоварване, отработените газове на входа на филтъра-катализатор са с много по-ниска температура от необходимата за изгарянето на саждите, сътоветно те се натрупват там и това води до редица отрицателни последици както за двигателя така и за околната среда. За почистването на филтъра от натрупаните неизгорели сажди се използват основно два способа. При първия, системата за управление на горивния процес на двигателя не се намесва изобщо – специалистите наричат това пасивна регенерация. Тя протича при температура на газовете постъпващи във филтъра не по-ниска от 350 градуса и контакт с катализатора – платина нанесена върху керамична основа с пореста структура. Порестата структура на керамичнта основа е изградена от много каналчета които имат различна посока на пропускливост и са разположени в шахматна конфигурация, т.е. едните са за входящите газове а другите за изходящите, като двата вида каналчета са свързани помежду си. При преминаването на отработените газове те навлизат първо през входящите канали и при преминаването им в изходящите канали влизат в контакт с платината, която е наслоена по стените и при достатъчно висока температура саждите изгарят. Необходимата температура се поддържа от работата на двигателя обикновено, но това не винаги е възможно, защото при работа на по време на престой, на светофар или в задръстване т.е. без натоварване на двигателя, в цилиндрите постъпва повече въздух у по-малко гориво и температурата не е достатъчно вискока. За ефективната работа на филтъра се изсква поддържане на постоянна скорост от 60 – 80 км. (и по-висока). Както сами разбирате това е непостижимо в условията на градско шофиране, и съответно самоочистването на филтъра не се случва и той постепенно се задръства с неизгорели сажди. Тук вече идват на помощ методите на активната регенерация.

Активната регенерация е процес при който блока за управление на двигателя в автомобила подава малки количества допълително гориво в цилиндрите непосредствено преди отварянето на изпускателния клапан. Това гориво естествено не изгаря и постъпва във филтъра където при контакт с платината започва да гори повишава температурата до необходимата за процеса на изгаряне на саждите и така фактически по команда от блока за управление протича точен и регулиран процеса на самоочистване на филтъра. Как и кога се случва описания процес, решава блока за управление на двигателя на база показания от датчици за налягането преди и след филтъра и още няколко други датчици за следене на температура, състава на горивната смес и др. разположени на точно определни места по двигателя и системата за отвеждане на отработените газове. И така в заключение може да се каже че изправността на всички системи и датчици гарантират подаването на точната информация към блока за управление на двигателя за протичането на ефективен процес на пречистване на отработените газове и при задръстване със сажди така да го наречем на филтъра за твърди частици обикновено светва сигнализация Check Engine на таблото на автомбила. Първото, което може да се направи е да се покара автомобила поне 15 – 20 минути някъде по магистрала извън града на по-висока от 70 – 80 км/ч. скорост за да се задейства режима на самоочистване. Ако няма никакъв ефект, ще се наложи да се отиде до оторизиран сервиз за диагностика и отстраняване на повредата. Има и друг начин за отстраняване на този проблем, премахване на филтъра за твърди частици, но това освен с физическото премахване на филтъра е свързано и с препрограмиране на компютъра на автомбила, което може да доведе до редица други проблеми, освен че автомбила ви вече ще изхвърля и всички гадости, които се съдържат в горивото.


  • 3




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни