Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Спирачни дискове - дупчени или не


  • Please log in to reply
31 мнения по тази тема

#1 vbogoev

vbogoev

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 300 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212 E350 CDi
    W211 Е320 CDi - открадната
    W201 190E

Публикувано 14 юни 2017 - 09:41

Здравейте,

 

не успях да намеря инфо във форума и за това реших да питам за мнение.

 

Каква е разлиакта между дупчените дискове и недупчените такива? Какво подобрява, има ли смисъл, плюсове и минуси?

 

Говоря за оригинални дупчени от завода, а не преправяни.

 

Като цяло ме интересува дали са по-добри или не? Повечето предни на W212 са дупчени, с изключение на тия с 4matic-a, които не са дупчени, за което не знам защо е така, но явно има някаква причина... Моята кола е излезнала от завода с недупчени например.

 

s-l300.jpg   41Yin7c36GL._SX300_.jpg


  • 0

#2 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2835 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 14 юни 2017 - 10:26

Предимството на дупчените дискове е, че се охлаждат по-добре от стандартните. Обаче, според наблюдения накладките заминават по-бързо. Е, и визията им е по-добра :)


  • 1

#3 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

Публикувано 14 юни 2017 - 10:44

Здрасти колега, аз също се чудех доста и все пак последно сложих дупчени предимно заради визията!

Бях чел тестове преди време, при вентилиран диск и вентилиран с перфорация разликата в охлаждането не беше много голяма, затова пък както е писал колегата износва по-бързо накладките (диска се превръща в ренде) и повечко цапа джантите.

 

Според мен му е една идея по-кратък живота виждал съм на доста зле поддържани спортни коли със старички дискове без голям ръб как се напукват около перфорацията, тук може и да не съм прав....


  • 1


#4 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2835 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 14 юни 2017 - 10:48

Здрасти колега, аз също се чудех доста и все пак последно сложих дупчени предимно заради визията!

Бях чел тестове преди време, при вентилиран диск и вентилиран с перфорация разликата в охлаждането не беше много голяма, затова пък както е писал колегата износва по-бързо накладките (диска се превръща в ренде) и повечко цапа джантите.

 

Според мен му е една идея по-кратък живота виждал съм на доста зле поддържани спортни коли със старички дискове без голям ръб как се напукват около перфорацията, тук може и да не съм прав....

Много си прав за последното изречение, виждал съм отчупени парчета от такива не сменени навреме дискове.


  • 0

#5 hipopotyk

hipopotyk

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 847 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    2012 C350 CDI 3.0
    2010 C63AMG 6.3V8
    2008 VW Touareg 6.0 W12
    2007 ML63 AMG 6.2 V8
    2003 Z4 Roadster 3.0si
    2000 Ford Mustang 5.4

Публикувано 14 юни 2017 - 10:53

Ето подробно инфо за четирите вида. http://www.autoanyth...ake-rotors.aspx

Official Mercedes-Benz Club of Bulgaria
www.mbclub.bg
  • 3
Once a year, go someplace you’ve never been before!

#6 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 14 юни 2017 - 11:21

Доколкото знам от един приятел със шеста серия, дупчените ти осигуряват по-сигурно спиране ако си се засилил мъжката, но износват по-бързо накладките а и самите дискове заминавали по-бързо.

 

Аз сега ще сменям предните с накладките. Майстора ми вкара много добра оферта за АТЕ със спецификации на оригиналните - дискове с накладки 350лв и няма какво да го мисля.


  • 0

#7 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

Публикувано 14 юни 2017 - 12:02

Това за по-сигурното спиране и мъжко засилване е малко като историите дето ловци и рибари си разказват като седнат на по чашка... Нищо лично към твоя приятел, ако прочетеш статията по-горе от hipopotyk ще си отговориш сам на въпросите. Затова пък не мога да отрека че изглежда доста по-красиво и все пак ако се прецакат преждевременно едва ли пак бих дал по 200+ лева на диск само заради перфорациите.


  • 2


#8 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 14 юни 2017 - 12:03

Преди време и аз се бях засилил да слагам дупчени дискове и четох доста.

 

При голям диаметър на диска, той задължително е дупчен, заради поведението при дъжд. При голям диаметър диск тънък слой вода между диска и накладката има много лошо влияние върху спирачния път. Т.е. идеята е да може да се отече водата. При по-малък диаметър този ефект бил минимален.

 

WRC сериите (тях спирачното поведение на колата силно ги вълнува) карат с гладки дискове или леко нарязани (малки канали, а не дупки). :)

 

Някой по-горе писа ли, че дупчените дискове са и по-шумни?

 

Update: за спирането на мокро го пише в линка на hipopotyk. +1


Този пост е редактиран от Praetorian: 14 юни 2017 - 12:06

  • 0

#9 vbogoev

vbogoev

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 300 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W212 E350 CDi
    W211 Е320 CDi - открадната
    W201 190E

Публикувано 14 юни 2017 - 13:42

Значи от всичко написано тук и във линка излиза, че няма смисъл да са дупчени поне за мен. Не ме интересува толкова естетически как ще стоят, а по-скоро функцията. И излиза, че е по-добре да си сложа едни нормални гладки дискове за да има по-малко ядове, било то за сметка на визията... Щом са по-шумни, по-бързо се хабят те и накладките и има по-голяма вероятност да се напукат за сметка на мааалко подобрение в определени ситуации аз лично вече клоня към стандартните дискове с които е излезнала от завода.


  • 1

#10 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Публикувано 14 юни 2017 - 14:01

Много интересно четиво! Мислех, че дупчените дискове се охлаждат по-лесно и съответно издържат повече.


  • 0

#11 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 889 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 14 юни 2017 - 14:24

По скоро пише че дупчените са за АМГ пакети.... Аз сложих новата джанта на авангарда от 2012 -> и дупчения стои перфектно. С оригинален комплект + накладки съм на 35-40 хил изминати и имам за поне още 15хил .... диска е с минимално износване за този тонаж.

П.С. Това видях:
Предни спирачни дискове и накладки за W212
https://www.olx.bg/a...12-ID6OHgf.html


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg

Този пост е редактиран от Krasi.Martinov: 14 юни 2017 - 14:25

  • 0

#12 niki7111

niki7111

    BBQ chef

  • Замразено членство
  • 1012 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    c180 S202 97.-продадена
    Seat Leon 04г.- продадена
    Audi A3 01.-продадена
    E320 4matic 00г.-ex.
    Hyundai Tucson 4х4 05г.
    Hyundai Santa Fe 4x4 V6-new
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 юни 2017 - 08:04

Преди време и аз бях в подобна дилема и на С-та сложих вентилирано-надупчено-нарязани дискове - още се търкаля с тях без драми.

На Е-класата сложих тези :http://www.ate-brake.../ate-powerdisc/- харесва ми  поведението на колата и визията й.Няма никакви шумове при спиране,а и не забелязвам да износва накладките по-бързо.

Виждал съм на коли най-вече S-ки с надупчени дискове които са с пукнатини между дупките.


  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение

#13 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 15 юни 2017 - 13:00

Перфорацията отнема повърхностния слой на накладката, така че накладката е "по-свежа". Иначе фрикционният материал може да е поопечен на повърхността и да не спира така добре както на нова накладка. Така знам аз. 

Някой беше писал и че помага за извеждането на водата.


  • 0

#14 Linkestis

Linkestis

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 225 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:London
  • Автомобил:
    CLS 320 CDI
    C 220 CDI

Публикувано 15 юни 2017 - 22:28

Иииии....изглеждат много красиво като почнат да се пукат по дупките.


  • 0

#15 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 15 юни 2017 - 23:10

EBC имат един модел дискове - Turbo Groove, които са нарязани и надупчени, но не проходно и така диска придобива много от плюсовете на надупчените дискове, но остава монолитен и по-здрав. Визията ако не клекнеш до джантата е трудно разпознаваема от проходно надупчените, особено дупките като се замърсят, сега гледам, че имат и с някакво черно покритие. Аз лично съм ги пробвал, взех ги от Хеед-91 (те са официален вносител), но мои приятели си купиха и от eBay.
038081182.jpg?r=0038084697.jpg?r=0

Ето на предишната ми кола как стои ползван:
 
038084695-big.jpg?r=0

Този пост е редактиран от Bokouser: 15 юни 2017 - 23:28

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни