Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с климатикавключва и изключва хаотично


  • Please log in to reply
5 мнения по тази тема

#1 snarlev

snarlev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    C 200 CDI W204

Публикувано 13 юни 2017 - 12:31

Колеги, колата е W204 от края на 2009-та. Купих я миналия октомври и проблема с климатика се прояви сега напролет. При напълно завъртяно копче, т.е. температура на минимум, би трябвало климатика да работи непрекъснато. Обаче се изключва и включва хаотично, през една минута, по малко или повече, различно е. Доляхме фреон, оказа се малко, проблема си остана. Намерих по сериозен техник. Смени някакъв клапан. Проблема пак го има. Сега ми говори че компресора трябва да се смени. То това е реда на мисли на всички климатични техници. Подозирам че някой датчик не работи или откача от време на време, защото когато работи климатика духа 2 градуса, т.е. компресора работи. 

Моля ако някой има опит, да сподели. 


  • 0

#2 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

Публикувано 13 юни 2017 - 15:40

Здравей колега, не съм експерт по темата, далече съм от тази мисъл, просто разсъждавам на глас.... За да се изключва климатика има няколко възможности:

 

Вариант 1: достига си зададената температура, най-нормалното и безболезнено.

 

Вариант 2: имаш проблем с ТРВ-то (Термо Регулиращ Вентил), който казвате че сте подменили ако правилно разбирам... Има и клапан на самия климатик, впрочем него ли сменихте или подменихте ТРВ-то?

 

Голямото сиво е ТРВ, другото е датчик налягане

s-l225.jpgMercedes-Benz-C-Klasse-W204-S204-Klimave

 

Вариант 3: компресора се гаси понеже достига много високо налягане, лошо охлаждане, прегряване, лош вакум на системата, много висока външна температура (което не е случая понеже не е било над 30 градуса скоро). Климатичния радиатор студен ли е, охлажда ли се? Работи ли перката правилно? Хубаво ли вакумираха системата когато допълваха фреона, добавиха ли и малко масло?


Този пост е редактиран от gelevp: 13 юни 2017 - 15:45

  • 0


#3 snarlev

snarlev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    C 200 CDI W204

Публикувано 13 юни 2017 - 15:57

Изобщо не ми обясняват такива неща. Клапана който смениха не знам кой точно е, сега разбирам че са два. 

Излиза че може да е от всички което казваш. Колата е тъмен графит и дори при малко слънце вътре става жега. Само като не работи тръбата отгоре до пантата на предния капак е топла. Като се включи става ледена.


  • 0

#4 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

Публикувано 13 юни 2017 - 16:18

Изобщо не ми обясняват такива неща. Клапана който смениха не знам кой точно е, сега разбирам че са два. 

Излиза че може да е от всички което казваш. Колата е тъмен графит и дори при малко слънце вътре става жега. Само като не работи тръбата отгоре до пантата на предния капак е топла. Като се включи става ледена.

 

И все пак виж и двете тръби като работи дали са студени и ги проследи до радиатора, сигурно е мъничък изведен по-отпред... Четена ли е със мерцедесова диагностика? Може да има записани грешки и сама да си казва ако се е гасил като защитна мярка компресора, имай предвид че е нормално и да не работи постоянно... все пак идеята е да охлади и когато започне да се вдига температурата, тогава започва пак да работи.


  • 0


#5 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 889 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 13 юни 2017 - 16:51

Като включи климатика чува ли се перката, ако не... работата е ясна, честа и скъпа


Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
  • 0

#6 snarlev

snarlev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    C 200 CDI W204

Публикувано 16 юни 2017 - 12:38

Колеги, благодаря за отзивчивостта ви. Клапана който са сменили не е ТРВ. Обясниха ми че и двата клапана регулират дебита на фреона и не изключват компресора. Като включи се чува вентилатора, верно е силно но на предната ми кола имах чувство че ще отлети, това е по тихо. Сега ми казаха че трябва да оставя колата няколко часа да работи свързана с компютъра да получат "живи данни" (така ги нарекоха) и щяло за стане ясно. 


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни