Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Висок разход или не ? Евентуални причини2.2 cdi


  • Please log in to reply
28 мнения по тази тема

#1 190D

190D

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 306 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    C 220 cdi W203 2001
    ML 420 cdi W164 2007

Публикувано 18 май 2017 - 16:50

Колата е C-класата от подписа ми. На скоро забелязах, че разхода ми отива към 13 градско а може и отгоре. Като казвам градско имам предвид, че карам в града, но доста често преходите ми са с по 1 или два светофара, тоест не стоя в задръствания по цял ден. Също така не мисля, че гоня вятъра. Обикновенно автомата сменя на около 2000 - 2500 оборота. Даже си мисля, че ако беше в по цветущо състояние щеше да сменя около 2000. Днес ходих на диагностика с цел да се установи каква може да е причината за високия според мен разход. Севризният консултант ми каза, че според тях този разход не бил чак толкова висок, дюзите ми били почти перфектни, а също така и компресията. Зебелязали, че колата пушела повече когато и се подава газ и ми препоръча като профилактика дюзите да се стендоват и всмукателния колектор да се почисти. Аз обаче си мисля, че при положение, че имам читави дюзи няма нужда да се пипат. Колектора сигурно е хубаво да се изчисти, но възможно ли е да е чак толкова задръстен, че да ми качва разхода с 4 литра ? Притесненията ми като цяло бяха за скоростната кутия. Ако разсъждавам логично когато има приплъзване има загуба на мощност и съответно повишен разход на гориво. Тук http://www.rlb.50meg...ckuptorque.html даже си пишат съвсем в прав текст, че може да има увеличение с около 30% или повече при неизправна трансмисия. Сервизният консултант обаче ми каза, че няма защо да се притеснявам за скоростната кутия и, че според него тя не е причината. По долу можете да видите пълно копие на резултата от диагностиката. Ясно се вижда, написано SLIPPING за трансмисията.

Какво мислите нормален ли е този разход ? Ако не - възможно ли е със стендоване на читави дюзи и чистене на колектор да падне ?

Имам ли причина да се опасявам, че разхода е заради приплъзването в трансмисията ?

Прави ми впечатление, че имам доста грешки свързани с тоците в колата. Дали проблемите са свръзани, или това е съвсем друго нещо ?

Ако е трябва ли да се притеснявам, че евентуално някъде има нещо, което окъсява ?

Възможно ли е да имам проблем с  voltage regulator-a на алтернатора понеже напрежението в акумулатора е 11.92 ? Поправете ме ако греша, но напрежението би трябвало да е над 12v. A акумулатора е купуван преди 2 години чисто нов Varta. 

 

https://drive.google...OHlKTkRtZFBkaTQ

https://drive.google...MGpBbmhPLUhweXM

https://drive.google...SDh1ZkJ6MzQzYU0

https://drive.google...QVpSQU51M2xsUVE

https://drive.google...eFQ0R0M4UG9KMm8

https://drive.google...c2tiU1FaY0RyV2M

https://drive.google...RDhqd3ZISkp4SHM

https://drive.google...ek9YTkJDaC1EM1U

https://drive.google...RFZfc2R5UDlKc0U


Този пост е редактиран от 190D: 18 май 2017 - 16:53

  • 0

#2 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 18 май 2017 - 18:17

при загасен двигател волтаж :

до 11,6v -зле

11,6-11,9 -проверка и зареждане

11,9-12,8 -карай смело

 

при работещ двигател:

12,8-13,2 - проверка алтернатор , акумулатор

13,2-13,4 -бива

13,4-14,4(може дори 14,8) - джиткай смело 

 

Ако тоците не са ти ОК може и компа да не ти показва правилно.

Опитай с пълен резервоар и след 100км го допълни.Така ще разбереш колко ти харчи най добре.

 

И друго. ако е алтернатора-колата ще ти изпише на дисплея с червен екран.


  • 1

#3 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 май 2017 - 19:02

Първо провери разхода от пълно до пълно, за да си сигурен. Нормално този мотор лятото трябва да ти харчи около 9. ( без разбира се големи задръствания).
  • 0

#4 190D

190D

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 306 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    C 220 cdi W203 2001
    ML 420 cdi W164 2007

Публикувано 18 май 2017 - 19:11

Аз винаги пълня до горе, после занулявам километража и като отида на бензиностанцията пак до горе. Та разхода е проверен няколко пъти. Сипвах от различни бензиностанции, даже дадох на друг човек да я кара за известно време да не би причината да е в моя крак.


  • 0

#5 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 18 май 2017 - 19:56

Това с дюзите и колектора отпада според мен.Аз съм чистил задръстен колектор профилактично.Колата тръгна доста повече,но разхода не се промени.Ако са дюзи,то ще си личи.Или ще тресе или ще гасне.Висок разход при дизел е рядко срещано.Дебитомера би играл някаква роля но щяха да го хванат,до колкото разбрах си бил в Силвър Стар.За турбината казаха ли нещо,освен че колата пуши?
  • 0

#6 190D

190D

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 306 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    C 220 cdi W203 2001
    ML 420 cdi W164 2007

Публикувано 18 май 2017 - 20:02

За турбина нищо не са казвали. Когато купувах колата и направих профилактика. Последно преди около година и гледаха показателите в турбо сервиза и казаха, че всичко изглеждало нормално.

Забележки към работата на двигателя нямам, като изключим разхода :)


Този пост е редактиран от 190D: 18 май 2017 - 20:04

  • 0

#7 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 18 май 2017 - 20:04

При кьопав въздушен филтър(стар,задръстен или смотана филтърна хартия) колата пуши, харчи повече гориво и се усеща че не върви както обикновено.


  • 0

#8 190D

190D

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 306 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    C 220 cdi W203 2001
    ML 420 cdi W164 2007

Публикувано 18 май 2017 - 20:07

Филтрите си ги сменям редовно. Винаги слагам Mann или Маhle. Днес го гледах моя. Мръсен си беше, но в никакъв случай не мога да кажа, че беше задънен с мръсотия. Утре ще отида да взема един нов да го сменя, че така или иначе му наближава времето за смяна.


Този пост е редактиран от 190D: 18 май 2017 - 20:09

  • 0

#9 190D

190D

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 306 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    C 220 cdi W203 2001
    ML 420 cdi W164 2007

Публикувано 23 май 2017 - 21:42

Колеги, според възможно ли е задръстен всмукателен колектор да вдига разхода ? Клапите ми ги затапиха преди около две години.


  • 0

#10 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2370 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 23 май 2017 - 22:38

Защо са ги затапили?

 

Разбира се че като няма въздух колата няма да ти върви добре а и ще харчи повече


  • 0

#11 190D

190D

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 306 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    C 220 cdi W203 2001
    ML 420 cdi W164 2007

Публикувано 23 май 2017 - 22:54

Вихровите клапи бяха затапени по съвет на майсторите в сервиза, а и като гледам масово се практикува и няма оплаквания от повишен разход. Аз на времето мислех да си сложа оригинален колектор, но вземайки предвид факта, че турбото ми не е първа младост и като такова хвърля малко масълце, не видях смисъл да налея 500 лв за колектор и още 200 за труд защото от маслото сигурно пак би се скапала пластмасата.


Този пост е редактиран от 190D: 23 май 2017 - 22:59

  • 0

#12 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 23 май 2017 - 23:21

Вихровите клапи бяха затапени по съвет на майсторите в сервиза, а и като гледам масово се практикува и няма оплаквания от повишен разход...

Аз до сега съм чувал само за махане на вихрови клапи или по-мързеливия вариант - блокиране в отворено положение, но знам ли, винаги можеш да научиш нещо ново.
Може би са ти махнали клапите и са ти запушили отворите за управление на клапите? Ако е така, за да извършат процедурата са демонтирали колектора (на тоя мотор демонтажа е трудоемък) и би трябвало да са го изчистили, за 2 год няма как да се задръсти пак.
М/у другото онзи ден си говорихме с наш колега от форума, който махна профилактично клапите и му се струва, че колата е вдигнала разхода, но не чак така като при теб. Според мен е логично при махане на тия клапи да се промени нещо в софтуера, но никой не го прави.

...Аз на времето мислех да си сложа оригинален колектор, но вземайки предвид факта, че турбото ми не е първа младост и като такова хвърля малко масълце, не видях смисъл да налея 500 лв за колектор и още 200 за труд защото от маслото сигурно пак би се скапала пластмасата.

На пластмасата нищо и няма от маслото, колектора се задръства от смесването на масло (най-често от масления сепаратор през турбото и в колектора) със сажди от ЕГР-а, получава се уникална гняс. Прегледай си и масления сепаратор.

Този пост е редактиран от Bokouser: 24 май 2017 - 00:19

  • 0

#13 190D

190D

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 306 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    C 220 cdi W203 2001
    ML 420 cdi W164 2007

Публикувано 29 май 2017 - 13:02

Днес смених масления сепаратор, въпреки че доста майстори ме убеждаваха, че нямало смисъл. Ходих и на диагностика на скоростната кутия, която показа че като цяло всичко е ок. По мнение на техника от сервиза е хубаво когато дойде време да се сменя маслото да се отвори клапанното тяло и да се подмени някакъв клапан, който се износвал с времето. Скоро ще сменя и двигателното маслото с всички филтри. Вчера заредих Maxx Motion Diesel и колата видимо пуши доста по-малко. Ще видим какъв ще излезе разхода след всичките интервенции.


Този пост е редактиран от 190D: 29 май 2017 - 13:02

  • 0

#14 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Публикувано 29 май 2017 - 15:31

Колата загрява ли до работна температура? Този мотор е с два термостата и често има проблем със загряването в градски пътувания.

На мен на SportCoupe ми дава 8-10 софийско, като 10 е при кратки пътувания в зимни условия.


  • 0

#15 190D

190D

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 306 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    C 220 cdi W203 2001
    ML 420 cdi W164 2007

Публикувано 29 май 2017 - 16:33

Загрява, но ми се струва, че малко бавно я достига работната температура. Колко време е допустимо и при каква околна температура ? Къде е втория термостат, понеже преди година мисля, че сменяхме, но беше само един ?


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни