Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Спират вренно някой от функциите - парно, клима, подгревмалък или голям акумулатор


  • Please log in to reply
20 мнения по тази тема

#1 Valm0nt

Valm0nt

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 6 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 320CDI W211 2004 RHD

Публикувано 05 април 2017 - 12:23

Здравейте,

С риск да съм поредния писал нещо подобно, 

Става въпрос за W211. 3.2CDI 2004г.

На дисплея ми изписва Battery protection. Convenience functions temporary unavailable.

Нямам някакви други признаци освен, че ми спира парното и климатика и подгрева на седалки и стъкла.

Колата си пали от раз. 

 

И понеже има много противоречиви мнения - искам да попитам:

Кой от двата акумулатора да сменя - малкия или големия?

Ако е малкия: Varta 12V, 12Ah 200A, добро решение ли е?

Ако е големия - евентуално минимум колко Ah и А  да бъде?

Благодаря предварително.

 

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  Untitled.jpg   20,68K   18 Брой сваляния

  • 0

#2 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 05 април 2017 - 12:50

На база моя опит - големия, при мен изкарва същия надпис когато големия е за зареждане, но стои 10 - 20 секунди и после изписва нещо такова: Convenience functions now unavailable. Нормално е да ти спират точно тези неща. За малкия точно си го написал, за големия за твоята кола бих взел 95Ah AGM, но преди да купуваш, пробвай с друг акумулатор.
  • 0

#3 Valm0nt

Valm0nt

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 6 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 320CDI W211 2004 RHD

Публикувано 05 април 2017 - 13:54

Благодаря за отговора,

Ще го проверя как е напрежението на големия и ще го заредя  и ще пробвам.

Ако пак продължи да дава грешката - сигурно ще да е от него.

А задължително ли е да AGM акумулатора/ големи/, за малкия четох че трябва да е такъв.


  • 0

#4 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 05 април 2017 - 14:32

Не е задължително, но моите и двата са сменяни с оригинални и са AGM и по парт. номер си излизат AGM
  • 0

#5 Valm0nt

Valm0nt

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 6 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 320CDI W211 2004 RHD

Публикувано 05 април 2017 - 14:39

Ясно,

Значи си има някаква причина да са AGM... Такъв ще да е :)


  • 0

#6 niki76

niki76

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Козлодуй
  • Автомобил:
    E 320 cdi 2004

Публикувано 05 април 2017 - 21:00

Ако е големия не взимай по-голям от този с който ти е била колата, същото важи и за малкия. Моите бяха малкия 12v на 12А и 160 или 180 стартов, големия беше 72 или 74 А и стартов 740 А VRLA говоря за 3,2 cdi 2004 г. Авнгард вземането на какъвто и да е друг е грешка говоря за оригиналните вградени от немците акумулатори, по нашите магазини се правят на чукнати и по техните каталози трябвало да е 100 А за тая кола за да ти дадът гаранция, не ги слушай
  • 0

#7 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 05 април 2017 - 22:15

Когато се говори за акумулатори, виждам, че има доста мнения по темата.

Повече от 30 години се занимавам с автомобили и двигатели професионално.

Производителя в документацията посочва МИНИМАЛНИЯ капацитет на акумулаторната батерия.

Така че не се препоръчва по-слаб акумулатор от предписаното.

Обратното не само, че е по-добре за всеки автомобил, ми дори се и препоръчва.

По-мощната батерия се разрежда по-трудно, издържа в пъти повече и се зарежда много по-бързо и по-лесно от алтернатора.

Като се има предвид, че се кара постоянно на включени светлини поставянето на по-мощен акумулатор е направо задължително.

Принципа е следния:

Измерва се мястото за батерията и се взема най-мощния акумулатор, който може да се побере там.

Естествено това зависи и от финансовата възможност на собственика.

В никакъв случай, обаче акумулатора не трябва да е по-слаб от предписаното.

Който не вярва на това, нека попрочете малко за акумулаторите, алтернаторите и различните консуматори на автомобила. Няма да правя лекция на темата, но мисля, че в една тема доста подробно бях описал нещата.

Останалото вече е личен избор.

Поздрави!


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#8 niki76

niki76

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Козлодуй
  • Автомобил:
    E 320 cdi 2004

Публикувано 05 април 2017 - 22:47

Един въпрос само 150 А алтернатор, 100А акумулатор и да кажем примерно 20А консумация на фарове, 30А перка, подгреви, подгрев на антифриз, подгрев на свещи, мога да погледна кое с какви предпазители е и да видим консумацията за да я сметнем, съгласявам се, че ще се разреди по-бавно, но много ми е интересно как ще се зареди по-бързо, едва ли в Мерцедес имат финансови затруднения за да слагат по-малки акумулатори от колкото трябва, според мен просто смятат хубаво, алтернатор-консуматори-батерия при оптималния вариант и щом са сложили и препоръчват нещо, то това е нещото сметнато от цял отдел умни глави, едва ли във форума ще измислим нещо по-умно от тях. Мое мнение след като карах с оригиналния 74A и с AGM 100A поведението на 100А след една година е като на 74А на 6-7 години
  • 0

#9 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 05 април 2017 - 23:23

А защо 150А алтернатор. На моята кола (2,7CDI) алтернатора е 200А. Моя оригинален акумулатор е 70Ah, но аз при всички положения следващия път ще взема поне 80, за 3,2 ако не се лъжа оригиналния е 95Ah, а и да не е, аз бих сложил такъв.

Този пост е редактиран от Bokouser: 05 април 2017 - 23:23

  • 0

#10 Valm0nt

Valm0nt

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 6 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 320CDI W211 2004 RHD

Публикувано 06 април 2017 - 08:40

И аз съм чувал, че от повече глава не боли, но при този автомобил виждам, че е необходимо акумулатора да е AGM, VRLA и т.н, които съответно са и доста по висок клас.

Предполагам златната среда е винаги правилната от минимум 70Ah до 100Ah - по средата ще е супер :)

 

Само да споделя опита си с тази грешка, която ми изписва:

Снощи ходих до сервиза на един приятел и замерихме и  акумулатора/основния/ и малкия акумулатор/ 12V, 12Ah, 170A оригиналем на MB, произведен от FIAMM/.

1. Алтернатора ми зарежда 13.9-14.1V, на големия акумулатор

2. Напрежението ми беше 12.2V на големия и 12.4V на малкия

Излезе, че са си в норма, НО едната клема на (+) ми беше много разхлабена и явно не даваше добър контакт. Оттам по всяка верояност от вибрации или просто лоша връзка явно на моменти не ми зарежда добре акумулатора...

Снощи на връщане от сервиза и тая сутрин до работата не ми се изключват ситемите, а нарочно пуснах всички възможни товари: Парно, Подгрев седалки, Фаровете са си включени, отопление на стъклото, NAVI-то... и грешка не се изписа...Обиновенно всяка сутрин на път за работа на като потегля и след няма и километър излизаше съобщението.

Това е добър знак, че след почистването на клемата и (+) на акумулатора и притягане, може и да е отстранен проблема.


  • 0

#11 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 06 април 2017 - 08:45

Еми това е най-добрия вариант. Има логика да е било от хлабава клема щом надписа ти е излизал малко след тръгване. При мен зимата излизаше в момента на палене и като позареди до 20 сек се връща в нормален режим, различно е.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Този пост е редактиран от Bokouser: 06 април 2017 - 09:00

  • 0

#12 niki76

niki76

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Козлодуй
  • Автомобил:
    E 320 cdi 2004

Публикувано 06 април 2017 - 12:11

А защо 150А алтернатор. На моята кола (2,7CDI) алтернатора е 200А. Моя оригинален акумулатор е 70Ah, но аз при всички положения следващия път ще взема поне 80, за 3,2 ако не се лъжа оригиналния е 95Ah, а и да не е, аз бих сложил такъв.


Няма споря точно колко Ампера е алтернатора, може и 200А да е, но наистина с големия акумулатор го товариш повече, както и не успява да го дозарежда на къси разстояния,. А задай си сам въпроса, твоя вграден, моя вграден в заводите на МБ е 70А защо, а както казах по магазините продаващи у нас в Бг препоръчват по големи защо? Тегли едно телефонче до някой от официалните представители и по рама виж колко е оригиналния, сам казваш, че твоя е 70А, а после казваш, че оригинален е 95А. Една кофа с вода събира 15л вода и при Х налягане на водата се пълни за 5 мин. една туба с вместимост 20л със същото Х налягане няма да се напълни пак за 5мин нали същото важи и за изпразването на тези два съда с вода, водата от тубата ще я излееш за 5 мин а кофата за три. Пример само

ПС. Всеки преценява как ще модернизира возилото си, мнението което изказвам е мое и незадължаващо никой.
  • 0

#13 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 06 април 2017 - 12:36

...сам казваш, че твоя е 70А, а после казваш, че оригинален е 95А...

Говорим за две различни коли, на колегата е 3,2CDI
Значи ако трябва да сме точни за моят модел и мотор (2,7CDI) дават възможни акумулатори 60, 70 и 95Ah, в зависимост от оборудването на колата, но мой познат от БС ми каза, че със същия 200A алтернатор излизат и коли с акумулатор 95Ah, просто в моя случай на база оборудването на колата са преценили, че не е необходимо.
За колата на колегата, която е с по-голям мотор (3,2CDI), дават възможни акумулатори 70 и 95Ah, пак в зависимост от оборудването.
Ако колегата си даде Вин-а, ще му кажа точно колко Ah му е оригиналния, а при разкодиране на Вин-а ще се види и с какъв алтернатор е.

Този пост е редактиран от Bokouser: 06 април 2017 - 12:53

  • 0

#14 niki76

niki76

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Козлодуй
  • Автомобил:
    E 320 cdi 2004

Публикувано 06 април 2017 - 13:30

Да, така е, прав си, по ВИН-а ще излезе каквото трябва, това казах и аз по-горе, рама и по нея според оборудването хората са го сметнали какво трябва, другото е чешане на езици.
  • 0

#15 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 06 април 2017 - 22:24

Тук може да откриете интересни неща за акумулаторната батерия. Абстрахирайте се от марката на автомобила и от конкретният пример. Това важи за всички видове акумулаторни батерии, предназначени за автомобили.


Акумулатори - капацитет, стартов ток, вид (обслужваем, необслужваем, малкообслужваем, сух), модели, марки и диагностични параметри:

КАПАЦИТЕТ е това, което пише на етикета и се измерва в амперчасове (А.ч, Ah):
На Лада ще работи прекрасно всичко от 40 до 75А.ч. Обяснения:

Долната граница на капацитета се определя от:
- възможността да останем една нощ с включени габарити и те да светят до сутринта. Ако не сме прекалили с лампичките по пръскалките и на други места, минимумът е 35 А.ч. Ако всичките габарити са диодни, тогава ще ни стигнат и 15 А.ч.
- възможността да запалим изправен двигател в най-студеното възможно време (примерно -18 градуса) с празен карбуратор. За бензинови двигатели 1.1 - 1.6 с нормални масла (15W40) и без много тунинг необходимият капацитет е между 10 и 20 А.ч
- възможността да пътуваме около 3 часа с повреден алтернатор през нощта. За тази цел трябват около 45 А.ч
С отчитане на стареенето на батерията през гаранционния срок и с известен резерв, в завода поставят батерии 55А.ч (62 на по-старите лади) и препоръчват подмяната им с такива.
Горната граница на капацитета се определя от:
- парите в джоба и други парични съображения
- мястото в коша на двигателя
- общата маса на автомобила (ако ще се състезаваме - 1-2 кг може да са важни)
Проверено лично: в Самара и Нива влизат точно акумулаторни батерии с капацитет 75 А.ч на който и да е производител.

Какъв капацитет акумулатор е най-добре да използваме?
ОТГОВОР: НАЙ-ГОЛЕМИЯТ, КОЙТО ПАСВА НА МЯСТОТО!
Големият акумулатор е приятел на шофьора. Той позволява:
- по-дълго оставяне/забравяне на включени ел. консуматори в спрян автомобил
- пускане в ход на не-съвсем-изправен двигател, с много опити
- по-дълго пътуване с повреден алтернатор
- по-дълга експлоатация на дадената батерия (непропорцилнално - ако на дадената кола 55А.ч живее 2години, 75А.ч като нищо ще живее 3.5-4години.)
- по-голям толеранс към неизправностите на ел. инсталацията (неточно зарядно напрежение, големи контактни съпротивления в клемите поради окисление)
- да оказваме помощ при запалването на други автомобили

Гаражни легенди:
- Големият акумулатор няма да се зарежда достатъчно от наличния алтернатор - НЕВЯРНО! Изправен алтернатор зарежда еднакво добре батерии със всякакъв капацитет. По-големите се зареждат по-бавно, но и също толкова по-бавно се изтощават от консуматорите, така че при нормална експлоатация е все едно.
- Големият акумулатор претоварва алтернатора, стартера или нещо друго - НЕВЯРНО! Единственото, за което наистина допринася, е възможността да изгорим стартера с по-продължително въртене на неизправен двигател без необходимите паузи между опитите.



СТАРТОВ ТОК:

Цялата дискусия около стартовия ток в нашия клуб е гаражна легенда. За бензиновите двигатели един акумулатор, подбран по горните правила, има груб излишък по стартов ток - между 3 и 5 пъти. При стареенето на батерията, максималният стартов ток намалява пропорционално на капацитета, така че и на старата батерия не ни е той белята. За сведение - на двигателя 2121 (1.6) стартовият ток е около 85 Ампера. Дизелите, те са друга тема. Ние дизели нямаме.



ВИДОВЕ:

Обслужваеми - най-евтини. Тези батерии имат течен електролит, капачки, които лесно се вадят и вървят със задължението да се наглеждат за ниво на електролита. Имат относително бърза загуба на вода при интензивна употреба на автомобила и относително бърз саморазряд (около 15-30% за месец, като са нови. ). Забележимо отделят взривоопасни газове даже и както си седят, затова съхраняването им в затворени помещения не е мъдро. Единственото им предимство е, че ако изгубят вода от презаряд, тя може да им се долее. Изискването водата да е чиста не е майтап - ползва се дестилирана вода, само в пластмасови или стъклени съдове, промити предварително с дестилирана вода. Като им се долее веднъж вода от чешмата, саморазрядът става около 30% на ден. Контактът на водата или електролита с желязо води същия ефект като от чешмяната вода.

Малкообслужваеми - по-скъпи с около 10%. Тези имат сгъстен електролит (течен, но с по-голям вискозитет), капачките пак лесно се отварят, но производителите са се постарали да сведат загубата на вода до степен да е достатъчна една проверка на 6 месеца. Саморазрядът е по-малък - примерно 5-7% месечно. След първото доливане на вода трябва да се смятат за обслужваеми (виж по-горе) и да се проверяват по-често.

Необслужваеми - още 10% по-скъпи. Също като малкообслужваемите, но със самочувствието, че не им е нужна проверка на нивото през целият гаранционен срок. Затова са със залепени капачки и нямат индикатори за ниво. Някои марки имат "оченце", което показва с цвета си степента на зареждане и износване. Саморазрядът е пренебрежим - примерно 1% месечно. Доливането на вода е невъзможно без счупване или отлепяне на капака, за повечето модели, затова старателно трябва да се пазят от презаряд. Не бива да се зареждат с устройства без ограничител на напрежението.

Сухи/Херметични - яки, корави цени, 2-4 пъти по-високи от другите. Електролитът е сгъстен до състояние на гел и захванат в текстилна матрица между електродите. Пластмасовият корпус е херметичен, с предпазен клапан, който се отваря само при опасно налягане на газовете вътре. Допустима е експлоатация в произволно положение в пространството - прави, наклонени, обърнати. При нормална експлоатация не отделят взривоопасни газове, саморазрядът се движи в широки граници - 1-15% месечно, зависи от модел, марка и късмет. Вода няма къде да се долива - ако се допусне да бъде изгубена при презаряд, батерията се бракува. Имат високи изисквания към устройството, което ги зарежда. Стандартният ладов алтернатор не покрива тези изисквания! Употребата им в автомобилите се ограничава до по-скъпите алармени системи, машините с много висока проходимост и ултра скъпите имиджови автомобили.

Тук работата е проста - купувате, каквото ви хареса (без сухите) и се съобразявате с особеностите.



МОДЕЛИ И МАРКИ:

Променливото качество от времето на социализма вече го няма. Като са нови, всичките работят. Ако ел. инсталацията е изрядна (напрежение в тесни рамки 14.0-14.1, двигателят запалва лесно, утечка под 50 милиампера) всичките изкарват поне двойно гаранционния си срок. Уцелването на калпава батерия е по-скоро рядко явление в последните 5-7 години - казва го човек, набрал впечатления от поддръжка на автомобили и МНОГО UPS-и с автомобилни батерии. В частност, МОНБАТ - от около 80 батерии с различен капацитет - нито една незадоволителна за последните 5 години. От друга страна, не съм изследвал как се държат при нарушение на условията. От трета страна, целия лада-клуб прави такива изследвания и наложилото се мнение е, че няма батерия която да прощава системен презаряд или зимуване изтощена.

Имам много лоши впечатления от батериите, които идват от завода сухи и ги пълнят с електролит в работилници.

Заключение: марките и моделите имат второстепенно значение. Търсете заводски заредени батерии, не много стари (макс. 4 месеца от производството) и няма да съжалявате.


ДИАГНОСТИКА:

Забравете за прибора за измерване на плътност, освен за по-старите обслужваеми батерии. Нищо няма да познаете по него на по-новите.
Капачки покрити с кафяв налеп отвътре = системно презареждане или батерията е доста стара (5+ години).
Напрежение на изключена от всичко и преседяла 1-2 часа батерия:
12.8-13.0 волта = напълно заредена,
12.1-12.3 = напълно изтощена,
под 12 волта - опасно изтощена, в това състояние се разрушават за няколко дни напълно.

Напрежение на зареждане (правят се две измервания: с включени и с изключени фарове, и двете при поне 2000 об/мин на двигателя): трябва да е 13.8-14.2 волта. По-старите батерии толерираха по-големи отклонения, но съременните - не. Ако напрежението е по-ниско, попътувайте 20-30 минути и пак измерете - може батерията да е изтощена от преди това. Ако все пак е по-ниско, или пък по-високо, намерете и отстранете причината.

Ток на утечка - изгасен двигател и всякакви консуматори, мери се, като се откачи отрицателната клема и се свърже амперметър между нея и извода на акумулатора: до 50 милиампера - добре, над 50 - лошо, обичайните виновници са аларма и музика.
 

Стандартните ладови релета за зареждане (електронни) по спецификация могат да стабилизират на нива от 13,8 до 14,6. Ако се случи да сте в долна или горна граница трябва да проверите дали това не се отразява зле на вашия акумулатор (системно недозареждане или презареждане). Съответно ако колата се експлоатира на по-къси пробези, по-добре би било да толерираме горната граница на поддържаното напрежение и обратното.


Нещо важно...на незаредена електролитна батерия нивото на елетролита спада. Не доливайте вода на незаредена батерия. Има опасност при зареждане тя да изкипи. Разликата в нивата достига до към 1 сантиметър. Долива се когато е частично заредена, прави се малка пауза в зареждането от порядъка на час примерно и после зареждането продължава. 

Това с Ладата е примерна схема, но всички автомобилни батерии и всички автомобили с такива батерии работят по един и същи начин.

Стартов ток
Определя се от стартера на съотвитният автомобил.
При топъл двигател, стартерният ток е в пъти по-нисък от запускането на мотора при примерно ...-20градуса.

Бензиновите мотори изискват по-нисък стартов ток за запалване от дизеловите.

На табелката на батерията пише ...12в - 95А.ч и още едно число примерно ...760А.
Това означава, че тази батерия е с напрежение 12В. , капацитет 95Ач и може да осигури до 760 ампера стартов-кратковременен ток, без да бъде повредена или ...такъв ток може да отдаде.

Друг случай - 12В. , 95Ач. ...560А - ...може да отдаде до 560А. ток при стартиране.

Малките и бензинови мотори се "завъртат" с по-малък ток и за тях е достатъчна и батерия с по-нисък стартов ток(по-евтина)
Кагото моторът е голям и дизелов, стартерният ток е много голям и батерията с нисък стартерен ток няма да го завърти с необходимата ..."сила"
Те такива неща ....набързо и кратко


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни