Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

220CDI w212 какво трябва да знаете


  • Please log in to reply
52 мнения по тази тема

#16 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 16 април 2017 - 11:11

Работа на каскадните турбини ми е ясна.Оказва се,че след ремап 200 и 220 вадят едни и същи коне,но имат 40-50NM разлика в полза на битурбо мотора.По-интересното е,че от 250CDi може да извлече още мощност,но от 220Cdi,не.Това ме навежда на мисълта,че може би имат някаква разлика,я дюзи,я турбини.

 

П.П Например при 1.9TDi 131к.с. на ВАГ групата има разлики.При Пасат 5.5 1.9TDi 4motion,дюзите са по-големи от тези на Audi A4(B6) 1.9TDi quattro.Също така не може да се преместят от едната кола на другата,управляващия импулс е различен.


Този пост е редактиран от DEOdriver: 16 април 2017 - 11:35

  • 0

#17 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 17 април 2017 - 05:20

И двата мотора се монтират в A4 B6, еднакви коне, различни Nm и най лесно се различават по скоростните кутии - 5 и 6 степенна.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#18 Denislav

Denislav

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 76 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 17 април 2017 - 13:50

Градската ни кола е Е200 ЦДИ 136кс. 2010. Ползваме я от 3-4 години, купена е от Мерцедес Италия.

Балкан стар ни смениха безплатно 4-те дюзи на колата след като е изтекла гаранцията, а и даже колата има нарушено обслужване по време на гаранцията. Цената беше 4000 и нещо лева и сметката я плати Мерцедес Германия напълно. Дюзите не били според спецификацията, а колата беше на 110 000км. Единственото условие беше да не са превъртани километрите и да не е пипано по дюзите... Много приятна изненада от Балкан стар. За радост или съжаление, Балкан стар вече не представлява Мерцедес в България. Колите вече ще се продават и обслужват от Силвър стар, собственост на арабин милиардер.

 

Слабостите на тия коли са в мотора. Моторът ОМ651 няма общо с предните ОМ646 200 и 220 ЦДИ. Цялата му конструкция е коренно различна с управление на газоразпределението с едноредова верига, която се намира не отпред на мотора, а отзад, откъм пътниците. Това е направено най-вече за пазене на пешеходците при удар, за да слезе моторът по-ниско. Тази едноредова верига се разтегля. Нормалната подмяна изисква сваляне на мотора. В първите години на този мотор 2008 и 2009-а клиентите са изревали от това. Мерцедес, за да се справят с тази драма, са измислили смяна на веригата без да се сваля мотора, като се ползва скъпа прекъсната верига. Прекъсва се оригиналната, за нея се закача прекъсната нова и се превърта, докато не се изкара старата и не се навие новата. След това старата се откачва от новата и новата се занитва. Прекъсната оригинална верига е няколко стотин лева! Идва комплект с нитче. Обтегачът също се сменя трудно.

Другата му драма, както по-нагоре колегата добре описа, е в дюзите. Като купувате, проверявайте колата да е със сменени дюзи от последен парт номер електромеханични. Гледайте да има маркучета за обратна нафта, това е лесен признак, че колата вече не е с пиезо дюзи. Мерцедес гаранционно са подменили всички пиезо дюзи. Първите 2-3 години от производството на този мотор ОМ651 е била страшна драма. Твърди се, че само заради този мотор Мерцедес са загубили над 1 милиард евро само от гаранционните подмени на дюзите. Това е бил периода с най-голямо разочарование от марката - хората с Ц и Е класи са ходели до сервиза през седмица, не е имало налични дюзи за всички и са им сменяли частично, не всички дюзи. Съответно това е бил голям удар за Мерцедес, защото хората са връщали колите, искали са си по съдебен ред парите обратно (в Германия) и са купували Ауди и БМВ.

 

Аз естествено смених водна помпа, оригиналната протече и нова струва доста. Аз купих здрава използвана по-нов парт номер от Германия. За сега е здрава.

 

Третата масова трагедия (която важи за повечето Мерцедеси от тия години) е в ключа за запалване - счупени "гълтачи" и чупеща се система за заключване на волана. Цената за ремонт в дилъра е хиляди. На мен ми се счупи ключалката за заключване на волана - по-скоро моторчето. Имах късмет, че се счупи в отключено състояние и го демонтирах сам и смених само моторчето (около 30лв в ибей). Подмяната е зор - сваля се волана, откачва се кормилната колона. После кутията с ключалката се отваря трудно (гледайте клипчетата в интернет, не опитвайте само по интуиция).

 

На мен ми се повреди и семеринга между мотора и скоростната кутия. За това се сваля скоростната кутия с цена 500лв за труда, за да се смени семеринг, който оригинален струва 15лв...

 

Аз преди да купя колата знаех от немските и английските форуми за всички тия масови проблеми предварително. Както често се случва, аз се надявах, че тия простотии няма да се случат на мен, поне не всичките. Да, ама всичките ме удариха. За 20-30 000км дадох няколко хиляди лева в ремонти и спестих още толкова, защото си правих неща сам. Не включвам смяната на дюзите, които бяха платени от МБ Германия.

 

Като извод - приятна кола, но този мотор го взимайте само ако сте наясно в какво се забърквате. Ако ви предлагат такава кола "в движение" с вероятни проблеми по мотора, може да ви струва хиляди да я вкарате в час. По-добре вземете 350ЦДИ, ако не сте сигурни какво точно купувате. Разликата в разхода ще ви се стори нищо, в сравнение с ремонтите по мотора ОМ651. Не че 3 литровия Мерцедес дизел е идеален, но е доста по-безрисков и надежден. Между другото и този мотор отиде в историята. Мерцедес най-накрая се отказват от тия V6 самоделки и се връщат към редовите 6-цилиндрови и за дизел и за бензин.

Карам извънградско БМВ 730д с редови шестак - идеално балансиран мотор. Удоволствие е пълно - кола 2 тона, караш със 110км/час и разхода (по резервоар) е 5.8л/100км.


  • 1

#19 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 788 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 17 април 2017 - 15:00


Прекъсната оригинална верига е няколко стотин лева! Идва комплект с нитче. Обтегачът също се сменя трудно.

 

Веригата винаги е била прекъсната, още от начало. Никога не се е сваляло мотор за верига.

Веригата се сменя за няколко часа и няколко стотин лева с обтегача и труда на 300-400к км. са нищо - на ваг групата един ангренаж излиза толкова и се прави по често.

 


  • 0

#20 Denislav

Denislav

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 76 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 17 април 2017 - 15:10

 

Прекъсната оригинална верига е няколко стотин лева! Идва комплект с нитче. Обтегачът също се сменя трудно.

 

Веригата винаги е била прекъсната, още от начало. Никога не се е сваляло мотор за верига.

Веригата се сменя за няколко часа и няколко стотин лева с обтегача и труда на 300-400к км. са нищо - на ваг групата един ангренаж излиза толкова и се прави по често.

 

 

Колега, няма как да се съглася. Веригите са прекъсната и непрекъсната, в зависимост от начина на смяна. Двете вериги са с различни парт номера и доста различна цена. При теб може никога да не се е свалял мотора за верига, но ако трябва да се сменят и водачите се сваля мотора и се слага непрекъсната верига, която е комплект с водачите. В сервизната документация и в схемите са описани и двата начина. Дилърът надлежно го обяснява на клиентите също. Прекъснатата е създадена точно, за да може да се сменя без да се сваля мотора. Според доста постове в чуждите форуми, веригата се разтегля на различни километри. При мен се разтегли на 120 000 оригинални, дилърът Балкан стар каза "Може, случва се и на по-малко". Симптомът е, че колата спира да пали и вади грешка датчик разпределителен вал.

Проблемът на този дизайн е, че са сложили не просто едноредова верига, а и че е много къса. Този мотор ОМ651 се спира от производство, но и новият 4 цилинтров дизел на Мерцедес е с подоен дизайн с къса едноредова верига.


  • 0

#21 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 788 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 17 април 2017 - 17:26

Ами само един номер е:

http://www.ebay.co.u...W-/131791826274

 

Ако ти знаеш друг оригинален номер, кажи. :unsure
Явно колата не е била на 120 000км. :blush

Естествено, че при смяна на банани се сваля мотора, но тук говорихме само за верига. :dry 


  • 0

#22 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 17 април 2017 - 18:47

И аз за непрекъсната верига не съм чувал да се продава, ама не съм работил при дилъра, така че само ми остава да се питам как ли се монтира непрекъсната верига?

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Този пост е редактиран от mradulov: 17 април 2017 - 18:47

  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#23 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 17 април 2017 - 19:12

Полезна информация от колегата Denislav  :beer


  • 0

#24 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 17 април 2017 - 20:18


На мен ми се повреди и семеринга между мотора и скоростната кутия. За това се сваля скоростната кутия с цена 500лв за труда, за да се смени семеринг, който оригинален струва 15лв...

.

Кутията автомат ли е или ръчка, колега?


  • 0

#25 Denislav

Denislav

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 76 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 17 април 2017 - 20:21

И аз за непрекъсната верига не съм чувал да се продава, ама не съм работил при дилъра, така че само ми остава да се питам как ли се монтира непрекъсната верига?

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

 

 

Видно е, че съм невеж. Прекъсната, непрекъсната... грешно се изразих. Два вида са, това което помня е, че се различават по начина на монтиране. И двата парт номера са актуални и са само за веригата:

 

 

A000993627605 - EUR 100

A0009938276 - EUR 200

 

За смяна с връзване към старата верига и без да се сваля мотора - естествено трябва по-скъпата.

 

 

 

Гледам комплекти така, не знам прекъсната ли е, не е ли:

P5090131_big.jpg

 

008a9d40e46e42fa25a38002c03ce15b46.jpeg


  • 0

#26 Denislav

Denislav

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 76 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 17 април 2017 - 20:31

Кутията автомат ли е или ръчка, колега?

 

5-степенен автоматик, 722.6.


  • 0

#27 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 17 април 2017 - 20:43

за ангренажите на мерцедес и аз да ви споделя малко инфо:

 

бензиновите мотори 1800цц(180, 200, 220, 250) след 2008 имат проблем със зъбните колела на разпределителните валове - 1500лв за брой в силвър стар, на 130 000- 140 000км дават проблем

 

2012 ги заменят, пълно е с инфо по немси/англииски форуми,

 

но на кола 2012г. отказаха да ги подменят от силвър стар за тяхна сметка, че нямало сервизна акция по въпроса и колата била извън гаранция...

 

ремонта е около 5000лв (смяна верига и 2 зъбни колела с труд, веригата е отпред).


  • 0

#28 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 788 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 17 април 2017 - 20:46

Не си невежа, просто информацията ти е грешна. Ето това е другия номер A000993627605:

 

http://www.ebay.de/i...U-/121780121537

 

Вижда се, че и тя е "сглобяема".

 

А тези на ФЕБИ не ги гледай.


  • 0

#29 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 788 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 17 април 2017 - 21:17

И на

 

за ангренажите на мерцедес и аз да ви споделя малко инфо:

 

бензиновите мотори 1800цц(180, 200, 220, 250) след 2008 имат проблем със зъбните колела на разпределителните валове - 1500лв за брой в силвър стар, на 130 000- 140 000км дават проблем

 

2012 ги заменят, пълно е с инфо по немси/англииски форуми,

 

но на кола 2012г. отказаха да ги подменят от силвър стар за тяхна сметка, че нямало сервизна акция по въпроса и колата била извън гаранция...

 

ремонта е около 5000лв (смяна верига и 2 зъбни колела с труд, веригата е отпред).

И на теб ти е грешно инфото.

Моторите 271.9хх са тези проблемните, но от тях няма 220 и 250. Само 180, 200 и 230 при W203. При W204 само 180 и 200.

Не ги заменят, а поетапно го спират този мотор и пускат EVO, той е доста различен, с турбо, напълно нов ангренаж и директно впръскване.

До 2011г. всички модели (W212 на метан до 2012г.) са вече с новите мотори които нямат проблеми с зъбните колела.

 

Не ми се вярва 2012г. пък да е със стария мотор. Каква е колата.


  • 0

#30 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 17 април 2017 - 21:25

започваш доста грубо предвид че нямаш идея с какво се занимавам и каква информация имам, а очевадно е че е по точна от твоята...

 

и за да не се чудиш двигателя е м271.ххх и се подвизава 2012г. под наименованията 180, 200 компресор, 200 cgi, 250cgi, а споменатия от теб 230 е м272...

 

мотора специялно е 200cgi и е със старите зъбни колела, 2012 по data card... 


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни