Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Разход на масло


  • Please log in to reply
36 мнения по тази тема

#1 Barovski

Barovski

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W202 C200 Kompressor M111.943

Публикувано 11 март 2017 - 11:43

   Здравейте, колеги!

    От известно време чета и препрочитам доста теми във форума. Дойде време да се регистрирам и да започна да пиша, питам и споделям.

  Лошо, че първият ми пост е свързан с проблем, но какво да се прави.
 

   От август миналата година съм собственик на MB W202 kompressor (192ps). Колата е внос от Италия. А, както казва един мой познат, цитирам "Там масло не сменят. Само доливат с маркуча и карат докато не блокира". Явно това е така. Колата я купих с проблем в компресора на мотора. Същия го смених с рециклиран. Обслужване, едно-друго. Всичко както си му е редът. Колата обаче започна да изпушва синьо и да гори масло. В началото симптомите бяха леки и рядко проявяващи се. Предимно, след дълъг път, когато колата е карана със скорост и в обороти, при навлизане в градски условия, започна да ми прави впечатление изпушване на син пушек на всеки светофар и кръстовище при потегляне. Това започна да зачестява и пушекът се увеличаваше. Започнах да сменям свещи на около 5к километра, защото, ако покарам повече с тях, се зацапват, и като подам по-рязко газ на колата, забива грешка "Misfire cylinder X" и изключва въпросният цилиндър.

  Първото, което е направено по въпроса е смяна на клапана за картерните газове (този, който се намира отгоре в ляво до мотора) и съпровождащите го маркучи. Проблемът бе отстранен за известно време ( около 2 седмици ), след което отново започна да пуши. 
  Второто нещо, което е правено, е "раздвижването" на някакво клапанче. Майсторът го натискаше с отвертка през отвора за наливане на масло в мотора.
  Трето - ултра, мега, хипер, квази ненормалното постижение на съвременната химия - добавка за маслото на Хадо. Не вярвам, и все още не вярвам напълно в добавките с невероятно въздействие върху каквото и да било, но факт е, че доста от симптомите изчезнаха и разхода на масло намаля драстично. Както и пушенето.
  Да, обаче все още го има. 
  Четох по темите тук за махането на единия от маркучите за картерните газове, запушване, филтърчета за газ..... Някакви такива неща. Някой от колегите ( извинявам се за пропуска, но не мога да се сетя за име/ник ) беше споделил, че кара вече над 10к километра така, с махнат такъв маркуч, и проблемът бил отстранен. 

   Видял съм се в чудо. Майсторите твърдят, че нямало нужда да харча пари за отваряне на глава и мотор, тъй като сегментите, гумичките и водачите на клапаните били здрави, нямало симптоми за горене на масло от някое от тях. Не съм майстор, не разбирам ,не твърдя. Но щом не искат да отварят и да ми вземат парите, няма да се натискам,

  Имам някакви технически познания. Иска ми се, ако не е нещо свързано с висша математика, да си го оправя сам. Крастата си е краста. Но имам нужда от съвети, идеи, насоки.... Ще съм благодарен на всеки от вас, който сподели опит или даде идея.

  Надявам се да съм описал всичко достатъчно подробно.


  • 0

#2 ЦецоКолев

ЦецоКолев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 558 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart
  • Автомобил:
    E200 1993 г. 136 кс.
    Е280 1998 г. 204 кс. Avantgarde
    S500 2000 г. 306 кс.

Публикувано 11 март 2017 - 14:32

Добре дошъл.
Тези майстори как разбраха, че сегмемти, клапни и т.н. са здрави? С ренген ли ги гледат или? На този етап може всичко да е. Като вървене как е колата? Колко масло гори на 10к км? КоНпресора как е?

П.с.
Мисля, че все повече майстори в България не искат да се занимават със стари коли. Човека да си отвори мотора, да смени карантия и гарнитури ще му излезе 1500 лв в лош случей. А си е бая работа. Друго си е майсторчето да изпляска някоя по-нова талига с някой модул или сензор за тия 1500 лв, а работата е за няколко часа. Просто са мой разсъждения, така го виждам през последните години.
  • 0

#3 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 11 март 2017 - 15:59

Според мен трябва да намериш точния човек, който знае какво прави и да се надъха да го прави.


  • 0

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 март 2017 - 16:15

Ако не пуши при постоянно каране, според мен нямаш проблем със сегментите.
Остават ти гумички на клапани или картерна вентилация.
Въпросът е колко масло хаби.

Ако е относително малко (1-2-3л./10к.км.), може да е от гумички, според мен. Зависи от начина на каране.
Картерната вентилация може да прави подобни мизерии също, но не помня как беше в детайли.

Дай малко повече инфо.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 Barovski

Barovski

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W202 C200 Kompressor M111.943

Публикувано 11 март 2017 - 18:48

Добре дошъл.
Тези майстори как разбраха, че сегмемти, клапни и т.н. са здрави? С ренген ли ги гледат или? На този етап може всичко да е. Като вървене как е колата? Колко масло гори на 10к км? КоНпресора как е?

 

   Не знам как точно го разбират. Честно казано и не питам, Факт е, че 90% от тези, които съм посетил, твърдят едно и също. Мен не ме питат как разбирам на кой компютър какво му е, не питам и аз :) 
  Като вървене колата е супер. Разхода на масло варира. Случвало ми се е за 300км да долея 0.5л., случва ми се и за 5к км. да не пипне грам. Не знам как е възможно това. Компресора, по моите разбирания и виждания, е перфектно. Рециклиран е, обслужен, с хубаво масло.....

 

 

Според мен трябва да намериш точния човек, който знае какво прави и да се надъха да го прави.

 

   Надявам се да попадна на такъв. Подшушнали са ми за един Мерцедес ентусиаст тук, по нашия район, но все още не съм стигнал до разговор с него и посещение в сервиза му. Само Мерцедеси правел и много го хвалят, но е труден. От днес за след 4 месеца се записва посещение.....

 

Ако не пуши при постоянно каране, според мен нямаш проблем със сегментите.
Остават ти гумички на клапани или картерна вентилация.
Въпросът е колко масло хаби.

Ако е относително малко (1-2-3л./10к.км.), може да е от гумички, според мен. Зависи от начина на каране.
Картерната вентилация може да прави подобни мизерии също, но не помня как беше в детайли.

Дай малко повече инфо.

 

   Ако съм те разбрал правилно за пушенето при постоянно каране, то няма такова. При палене не изпушва. При каране не пуши. Изпушва в моменти, в които съм я покарал, спирам ( на светофар или кръстовище ) и при потеглянето изпушва. Колкото повече е карана преди въпросното спиране, толкова повече изпушва. За разхода на масло вече споменах. Много, ама много е различен. 
  За карането.... Понастъпвам я, карам я в оборот постоянно. След като стопли мотора, я карам между 2 и 3к оборота. При студен старт, работи на място докато не отлепи стрелката. Времето е според атмосферните условия.


  Последният съвет, който получих е от преди броени минути. Казаха ми да съм налеел масло за дизелов двигател ( имал свойството и предназначението да чисти нагари ), да покарам 1500-2000 км. с него, да го източа и да си налея пак хубаво масло и нов филтър. Щяло да ми помогне. 
  Не знам дали да не купя килограм боб и да почна да обикалям врачките вече....


  • 0

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 март 2017 - 19:33

Това за мен са гумички на клапаните.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#7 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 11 март 2017 - 19:59

И аз да изложа мнение от наблюденията които съм имал.Когато на мотора не е сменяно маслото прави много отлагания в мотора което е абсурд да се изчисти с добавка,само разглобяване и механично.Когато ползваш добавка затова ако е много замърсен ще свали всички нагари и може да позапуши нещо...най-често това се и случва на картерната вентилация,колкото и да я чистиш пак си се запушва,за целта се разпробиват двата щуцера под всмукателите и проблема изчезва.Ако се съмняваш че е от това проблема може да свалиш въздуховодите преди дросела,ако имат масло ясно,но ако нямат проблема може да е другаде.Вариант друг,спекли сегменти,като за целта се прави упражнението с по 50-100 мл газие през свещите и чакаш 2-3 часа и ако се оправи сядаш на бира ако ли не и харчи масло сваляш главата и правиш ребилд,тогава и гледаш надолу как е положението...лесен мотор е това нищо сложно.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#8 Barovski

Barovski

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W202 C200 Kompressor M111.943

Публикувано 13 март 2017 - 12:05

Това за мен са гумички на клапаните.


И аз вече почвам да клоня на там. Тази сутрин, след малко по-агресивно шофиране, като спрях колата започна да пуши през аспуха ужасно много и да мирише на изгоряла гума.
Продължавам да търся майстор по нашия район, на който да му се занимава. Ако ли не - ще търся препоръки и контакти от вас.
Благодаря ви! Ще ви информирам при развитие


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#9 Barovski

Barovski

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W202 C200 Kompressor M111.943

Публикувано 22 април 2017 - 09:23

   Здравейте, колеги!

  Има развитие по моя казус ( все още главата на колата не е отваряна ). 
  Ходих при майстор ( поредния ). Кара колата, гледа я, оглежда я, настъпва я, кара я леко.... Каза, че нямала симптоми за гумички, водачи и т.н. Според него проблемът идва от картерната вентилация. Направи му впечатление, че под колекторите има някакви маркучи/пластмасови тръбички, които са в масло. Теорията е, че поради нередовното обслужване на колата от предния й собственик, картерната вентилация е запушена някъде. Става високо налягане на маслото и от там идвал проблемът. Тези дни ще я качваме на подемника, ще сваля кората под мотора и ще гледа маркучите и снадките. Случвало му се е такова нещо ( и той е фен на марката и собственик на много читава 190-ка ). 
  Ще споделя резултати след развитието на нещата.


  • 0

#10 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 април 2017 - 10:23

Ама така кажи, има един т-образен клапан.
Виж тази тема:
http://forums.mbclub...ръби-дросела-и/

На мен ми е малко непонятно как може да има такива облаци зад колата от вентилацията, но... няма да навреди да се смени.
А и ако е така, дебитомера ти ще плува в масло, заедно с кулера и компресора, аз затова клоня към гумички, ако въздушните пътища са чисти.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#11 Barovski

Barovski

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W202 C200 Kompressor M111.943

Публикувано 22 април 2017 - 10:45

Въздушният филтър е в масло и ситни частици наподобяващи сажди. Дебитомера, кулера и компресора все още не са сваляни. Старият компресор обаче беше целия в масло.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#12 ci3pi0

ci3pi0

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 167 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:.
  • Автомобил:
    Mercedes C200 Komressor, 192HP

Публикувано 09 май 2017 - 11:07

   Здравейте!
   Имам същата кола и същият проблем!!!
   Преди 3 години ми проби гарнитурата на главата и ми вкара масло в антифриза. Направихме й ремонт- шлайфане главата, напасване на клапани, смяна на гарнитура, гумички на клапани, смяна на един оптегач на веригата, като всичко е измито на пароструйка с обезмаслител преди да се сглоби. Може да има и други манипулации, майстора си прави ремонта и не съм му светил.

   След половин година ходих до морето и за около 1000км. ми изхарчи над 2 литра масло. Преди това (около 4 години го карам) не пипаше маслото- колкото му сипех, толкова източвах.

   Симптомите са същите като на колегата- когато го карам на по- ниски обороти- не го харчи. Когато карам на дълго разстояние започва да ми харчи по около литър на 500км.!!! И това изведнъж, от раз, както се казва. Махах щеката на маслото- не духа, сипвахме газ в отворите на свещите, ако има нагар по сегментите. На диагностика- всичко е ОК.


  • 0

#13 Barovski

Barovski

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W202 C200 Kompressor M111.943

Публикувано 09 май 2017 - 12:40

Картерната вентилация, колега. По моята вече се работи, но има още неща за правене и довършване, за това не съм дал инфо. Насочи се на там. Моята в момента "пие" по около 100-200 гр. масло на 1000км. Почти спря пушенето, но има още неща за правене


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#14 ci3pi0

ci3pi0

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 167 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:.
  • Автомобил:
    Mercedes C200 Komressor, 192HP

Публикувано 09 май 2017 - 12:45

а скъп ли е ремонта, трябва ли да купувам някакви части?


  • 0

#15 Barovski

Barovski

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W202 C200 Kompressor M111.943

Публикувано 09 май 2017 - 12:48

Не мога да кажа все още, колега. Не съм плащл нищо още, тъй като майстора иска да платя като приключи и ако съм доволен.
До колкото знам е сменил само една (някаква) малка цедка, продухал е някакви маркучи и е сменил някаква малка метална тръбичка. Не вярвам да е свят пари това нещо (като части). Трудът не знам как е. Може да е много, може да е детска игра...


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни