Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Mercedes W 140: умението да въздействаш


  • Please log in to reply
Няма други мнения в тази тема

#1 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5564 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 март 2017 - 12:14

Да се върнем в 1991 г. Съществуват беди, тежки беди. Например войните, като последствие от различия в политиките. Най-голямата военна сила, която е задействана след втората световна война е тази, която се противопостави на иракския тиранин Саддам Хюсеин, когато той реши да завладее Кувейт. Цялото действие е известно на хората като операция „Пустинна буря”, ръководена от генерал Шварцкопф.

На хиляди километри от пустинната буря по същото време се задвижва най-голямата автомобилна сила на континента и изважда на бял свят най-голямото си оръжие, откакто съществуват автомобилите въобще. Започва акцията „Голямата звезда”. Четвъртото поколение на S-класата от Mercedes е по-голямо, по-широко, по-високо и бива описвано с повече суперлативи отколкото всеки един друг автомобил досега. Моделът W140 си взима обратно от ВMW, Audi, Jaguar и новия участник в бойните действия Lexus това, което и притежава по право: трона на най-добрия пълководец. Саддам Хюсеин също е ударен тежко и е принуден да се оттегли и затвори в границите на своята държава. Майката на всички битки, тази за власт, влияние, пари и най-високото място в обществената йерархия е решена и тук, и там. Саддам се оттегля, а S-класата модел W140 уверено прегазва всичките си съперници. Предишният ред е възстановен. Въпреки че победата е постигната чрез силов акт, който е предизвикал достатъчно страдания у съперниците, това не бе истинска война с истински пострадали и загинали. Може би, по-скоро война на думи.

125_W140_CBI08-620x412.jpgТолкова изчистена може да е помпозността – Mercedes S-клас W140. На снимката, дългата SEL версия на модела 400. Създадена на принципа „Или най-доброто, или нищо”.

Например фрази от този сорт: „Защо не може да се возят хората с S-класите през уикенда? Защото има забрана за движение на камиони.” Монументалният кораб тежи колкото три Fiat Panda, не се побира на палубата на стандартен ферибот, със своите 1,89 метра ширина не може да бъде натоварен на нито една железопътна платформа, а с дължината си от 5,21 метра версията SEL не може да се побере в нито един средностатистически гараж.” Да, тогава идва ред на истински неудобната истина. Базовият модел 300 SE с най-малкия от гамата двигатели официално не може да превозва трима възрастни. Причината за това е, че собственото му тегло е толкова голямо, че трима пътници (освен водача) са достатъчни, за да се надвиши максимално допустимата маса, която може да тегли този мотор. Какво имаме в този случай? Един огромен двуместен автомобил, или триместен все пак? Подигравките с теглото на W140 нямат край и в крайна сметка успяват да засенчат нормалния факт, че масата на S-класата не е просто мъртва материя, а чисто съдържание на невероятна техника и невиждани досега екстри.

125_W140_CBI26-620x412.jpgИзчистена работа: в центъра е разположен километраж, разграфен до 260 км/ч, които на практика са 245. Показателят за разхода на гориво (вторият уред отляво) демонстрира леко неясни тенденции.

125_W140_CBI22-620x412.jpg

Швабският индустриален гигант е притеснен от всичките тези приказки и брожения. Естествено са предприети необходимите действия за париране на цялата тази какофония. Сертифицирането на S-класата е преразгледано от съответните държавни органи и триумфалният марш е продължен. 32 000 продажби са осъществени още в първата година. Трите милиарда марки, инвестирани в най-големия проект за лек автомобил на Mercedes-Benz, се възвръщат с мълниеносна бързина. W140 се продава като топъл хляб, без значение дали става въпрос за базовия модел, който струва 93 000 марки, или за златната среда 500 SE с осемцилиндров мотор с 286 коня на цена 108 000 марки, или за топмодела с дванадесетцилиндров агрегат, 408 коня и задоблачна стойност от над 200 000 марки. Бизнесът върви перфектно. Какво може да притесни германската върхушка?

125_W140_CBI20-620x412.jpgРазмерът няма значение: хромираните потапящи се в калника антенки се показват при включване на задна скорост. Те са предшественикът на появилия се по-късно парктроник, който от 1996 година може да се поръчва като допълнително оборудване за модела.

Очевидно е. За момента е създаден на практика съвършеният автомобил. Той разполага с много място за возещите се отзад, дори и когато става дума за огромни тежкоатлети. Системите му за безопасност включват преднатягане на предпазните колани и серийно две въздушни възглавници отпред. Почти незабележимо си върши работата добрата стара, но бижутерски точно преработена и осъвременена автоматична скоростна кутия, която без проблем преглъща и трансформира както култивираната сила на базовия шестак, така и съкрушаващата лавина от въртящ момент на върховия дванадесетцилиндров колос. Комфортът на возене е еталонен, а седалките имат толкова много разнопосочни регулировки, че едва ли има друга кола, която да се похвали с подобни удобства за живеене, извинете, за пътуване… Едно от многото интересни технически решения е първообразът на днешния парктроник, във вид на две антени, които автоматично се показват от задните калници при включване на задна скорост. Идеята им е да ориентират водача къде е краят на колата, защото без тях с тази къса и леко наклонена задница е затруднително.

125_W140_CBI19-620x412.jpg

Дръжката за отваряне на багажника излиза автоматично при необходимост.

 

Общата тенденция за всички желаещи да пътуват луксозно бе веднага да се сдобият с W 140. Неговият дизайн с безкрайно дългата предница и къса задница е негласно подчинен на постулата „формата следва функцията”. Обяснението е просто. Хората, които си купуват такива коли, не се вълнуват особено от външната красота. Тях ги интересуват статусът и комфортът. Дългата предница е необходима, за да побира големи двигатели, а късата задница… хм, богатите хора рядко носят много багаж със себе си, те просто имат портфейл с няколко кредитни карти.

125_W140_CBI21-620x412.jpgТова осигурява спокойствието: W140 серийно е оборудван с двойно остъкляване, което тройно намалява шума. Три милиметра стъкло, плюс три милиметра изолационен и съединяващ материал, плюс още три милиметра стъкло.

Не на последно място един интересен факт. Стряскащият еколозите с разхода на гориво и количеството употребени най-различни материали за създаването си W140 всъщност е първият „зелен” Mercedes. Той е изработен на сто процента от стопроцентово рециклируеми материали.

Технически данни: Mercedes 500 SE (W 140)

Двигател V8, отпред надлъжно; работен обем 4973 куб.см; макс. мощност 240 кВт (326 к.с.) при 5700 об/мин; макс. въртящ момент 480 Нм при 3900 об/мин; 4-степенен автоматик; Д/Ш/В  5113/1886/1500; собствено тегло 2000 кг; 0–100 км/ч за 6,7 сек; макс.скорост 250 км/ч; разход на гориво около 13,5 литра А95Н на 100 км; CO2 320 г/км; цена като нов през 1991: 116 166 марки.

 

Източник : http://www.autobild-...-въздействаш/3/


  • 1
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни