Към съдържанието

  •  

- - - - -

Спирачни апарати с 4 бутала


  • Please log in to reply
27 мнения по тази тема

#1 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Публикувано 01 март 2017 - 11:32

Наскоро ми влезе една муха в главата за смяна на стоковите спирачни апарати с четири цилиндрови.

Някой правил ли е такава изгъзица и ако да, от къде си намерихте частите?

Също, при смяната на апаратите, налага ли се смяна на маркучи и дискове?

 

edit: Гоня изгледа отдолу, без лепенката с надписа :)


Този пост е редактиран от vmvelev: 01 март 2017 - 11:34

  • 0

#2 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 01 март 2017 - 14:47

Колега, не мога да ти дам точен отговор, понеже се отказах да го правя.

Преди години и аз исках да слагам по-големи спирачни апарати на 203ка. (оригинални от 320 да се монтират на 200 компресор).

 

Преди да сменяш каквото и да е, ти препоръчвам да сравниш спирачния път на двата модела 100-0 км/ч - твоя и на този чиито апарати смяташ да слагаш.

 

По-доброто спиране идва от по-голямата площ на триене между накладка и диск, а повечето бутала основно предават налягането по-добре. т.е. дори теоретично да намериш същия по размер апарат, но четирибутален, ефектът в спирането ще е минимален (ако не и нулев), понеже спирачната ти помпа ще продължава да си прави същото налягане, което ще се разпределя върху същата площ накладка върху диск.

 

Т.е за да имаш ефект с новите апарати ще ти трябват по-големи дискове, като сменяш дискове задължително сменяш и накладки, а за намаляването на загубите от налягане при раздуването на стоковите маркучи е добре да сложиш и метални спирачни маркучи + спирачна течност (евентуално по-големи джанти с гуми, друга резервна гума). При апарати втора ръка ще е добре и да им ревизираш уплътненията (съмнявам се да скочиш на чисто нови или на цялостен кит на Брембо например).

 

Смятали ти се колко е всичко това?

Дори и да имаш перфектно и евтино изпълнение остават два фактора:

- с 270 цди пистови изпълнения няма да ти се получат, за да вземаш предвид сериозно brake fading

- критична система от колата ти ще е с променени показатели, комбинация от компоненти, които не са тествани заедно и интервенция от БГ майстор

 

Не те отказвам, просто споделям моите мисли отпреди време. Ще се радвам, ако реализираш проекта си да качиш снимки, детайлно описание, както и резултати.

Поздрави.


  • 0

#3 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 март 2017 - 15:04

Намери си за донор C32, C30 или CLK500. Само там спирачките са 4 бутално брембо. Трябват ти апарати, съпорти и задължително сменяш и диска. Диска е 345мм и по-малки джанти от 17ки не влизат да си знаеш.


  • 0

#4 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 01 март 2017 - 15:15

Аз правих такава интервенция на W208 и взех спирачни дискове за W203 спорт пакет 330мм перфорирани.Купих си и спирачни апарати от W220 320CDI но те са два размера,аз взех за 330мм диск четирибутално Брембо,за незапознатите,по нищо не се различават но си имат надпис за колко мм диск са.За целта подложих втулки на шенкела за да се центрират на диска 4.5мм като информацията я взех от един руски сайт.При мен обаче заради дизайна на джантата се наложи и да слагам фланци 10мм за да не опират апаратите странично.Сложих накладки АТЕ ,И така да споделя ефекта,педала хваща малко в по-долно положение,но пък захапва значително по-здраво и се усеща най много при спускане или спортно шофиране,не мога да ги прегрея а и хващат еднакво,не отслабват! Дано съм бил полезен.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#5 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Публикувано 01 март 2017 - 17:22

Аз не го искам за да намалявам спирачния път, доволен съм и сега (пък карам като идиот обикновено), по-скоро за визията го искам, но всички тея работи за донори, големи джанти, фланци и втулки и т.н. май ме отказват... Имам си дискове и накладки на 5 месеца, друго за сега няма да правя :D

Благодаря!


  • 0

#6 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 01 март 2017 - 17:36

Най-лесния и евтин начин да подобриш спирачния ефект е като увеличиш размера на диска, дори без да увеличаваш площта на триене или усилието (налягането). Може да остане стария спирачен апарат, стария маркуч, изобщо цялата стара спирачна система, сменя се само съпорт и диск и евентуално джанта ако се наложи. Ефекта идва от това, че се променя рамото на лоста и така с една и съща сила се постига различен ефект.

Прикачен файл  Diskove.jpg   41,86K   14 Брой сваляния

 

П.С. Опа, писал съм без да прочета последното, в такъв случай и капаци те оправят.


Този пост е редактиран от Bokouser: 01 март 2017 - 17:38

  • 0

#7 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Публикувано 01 март 2017 - 17:52

Е.. Капаци само ми изглежда доста.. зле :D По-скоро мислех за нещо, което ще е по-малко от 1000лв, но ще е добре направено, а не просто няк'ви китайски капаци и т.н.


  • 0

#8 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 март 2017 - 15:29

Виж какво намерих специално за теб :D

 

https://www.olx.bg/a...html#ee0d861983


  • 0

#9 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Публикувано 10 март 2017 - 18:56

Опа... Ако се задържат още 10тина дни може би ще инвестирам... Мерси!


  • 0

#10 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 11 март 2017 - 06:50

Колега,само със смяна на дискове и апарати няма да стане.На моята 202-ка закупих комплект дискове и апарати от ц32АМГ 203-ка. Всичко заспа без да се налага да преправям нещо(маркучи ,предпазни ламарини всичко заспа).Обаче хода на педала се получи доста голям.След това се наложи да чета и да гледам на кои модели има по-голяма спирачна помпа.Та смених и помпата със сервото.

След смяна на помпата имаше 1 секунда разлика 100-0.


  • 2

#11 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 11 март 2017 - 13:43

Колега,само със смяна на дискове и апарати няма да стане.На моята 202-ка закупих комплект дискове и апарати от ц32АМГ 203-ка. Всичко заспа без да се налага да преправям нещо(маркучи ,предпазни ламарини всичко заспа).Обаче хода на педала се получи доста голям.След това се наложи да чета и да гледам на кои модели има по-голяма спирачна помпа.Та смених и помпата със сервото.
След смяна на помпата имаше 1 секунда разлика 100-0.

Предполагам тази секунда се изразява в няколко метра,което е важно при измерванията и изискванията.
  • 0

#12 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Публикувано 11 март 2017 - 14:01

Прав е колегата, че 1 секунда е доста. Какви пари ти излезе помпата?
  • 0

#13 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 март 2017 - 15:08

Еми 1 секунда може да е и бая метри. Зависи от скоростта с която се движиш.


  • 0

#14 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 12 март 2017 - 08:57

Замерването съм го правил с една андроидска програма speed logic.Ускоряваш,телефона свирка че си подминал 100,скачаш на спирачката и при 0км/час ти вади резултата. Но тази секунда разлика е само след смяна на помпата.В смисъл нямам измерване преди и след като съм сложил АМГ спирачките.Но е факт ,че големите спирачки искат голяма помпа.Помпата с двойно серво от 320цди ми излезе 60 70лв с доставката.А при избора на спирачна помпа се гледат цифрите на изходите.При едните пише 19/23, при по-големите помпи пише 19/25.Това са диаметрите на цилиндърчетата.

Този пост е редактиран от Dimitar m: 12 март 2017 - 08:59

  • 2

#15 Гост_zBnerOV6MJГост_

Гост_zBnerOV6MJГост_
  • Гости

Публикувано 12 март 2017 - 10:36

Не са фрапиращи цените, като се замисля. Ще погледна как вървят дискове и накладки и тогава ще го решавам. Благодаря, колега :)
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни