Дребни проблеми с W209 (предницата щрака)
Започната от kdl, 01 фев 2017 - 23:36:33
25 мнения по тази тема
#1
Публикувано 01 февруари 2017 - 23:36
Пускам темата, понеже дори и много гледаните и обслужвани коли имат дребни болежки, а не ми се открива топлата вода. Бих се радвал да чуя и вашето мнение по въпроса. Проблемите са релевантни и за W203
1. REST помпата. На диагностика си изплющява грешка... и очевидно не работи. Ще ъпдейтна темата с конкретния парт номер по моя VIN, понеже изглежда необичайно за мен. Не е буксата. Имате ли идея за афтърмаркет алтернативи при някой от доставчиците на части, просто да я подменя с нова или да си търся нова оригинална?
2. При пълнене до горе на резервоара и нон-стоп каране, не отчита спада на горивото. Все едно поплавъка "запецва". Няколко пъти го пълня и тръгвам да карам нон-стоп по 3-400км. Не е проблем, мога да мина тези километри без да ми свърши бензина, но седи на макс. Ако спра да пия кафе някъде и колата е била загасена за поне 10ина минути, показва адекватно. Ако я загася и запаля в рамките на няколко минути, пак си държи пълен резервоар. Това се случва само като е напълнена до щракване на пистолета. Ако е пълна почти до горе, няма грижи.
3. Странно чаткане/пукане при много бавно движение в подземен гараж и въртене на кормилото. Т.е. при захождане и маневри в подземен гараж, на бетон, с 16ки, чувам едно като леко изчаткване при въртенето на кормилото в по-крайните позиции. Не говорим за 100% завой и държане на волана, да вие хидравликата. Около 1/2 или 3/4 оборот в посока. Винаги изчатква леко нещо. Вероятно не съм му обръщал внимание досега. Четох, че е често срещано при много "лепкави" гуми и бетонни настилки. Няма никакви драми при малко по-висока скорост (напр. 90 гр. завой), но го чувам при маневри с адски ниска скорост, най-малкото защото е тихо около мен.
Колата е фейслифт 209 в безупречно състояние.
1. REST помпата. На диагностика си изплющява грешка... и очевидно не работи. Ще ъпдейтна темата с конкретния парт номер по моя VIN, понеже изглежда необичайно за мен. Не е буксата. Имате ли идея за афтърмаркет алтернативи при някой от доставчиците на части, просто да я подменя с нова или да си търся нова оригинална?
2. При пълнене до горе на резервоара и нон-стоп каране, не отчита спада на горивото. Все едно поплавъка "запецва". Няколко пъти го пълня и тръгвам да карам нон-стоп по 3-400км. Не е проблем, мога да мина тези километри без да ми свърши бензина, но седи на макс. Ако спра да пия кафе някъде и колата е била загасена за поне 10ина минути, показва адекватно. Ако я загася и запаля в рамките на няколко минути, пак си държи пълен резервоар. Това се случва само като е напълнена до щракване на пистолета. Ако е пълна почти до горе, няма грижи.
3. Странно чаткане/пукане при много бавно движение в подземен гараж и въртене на кормилото. Т.е. при захождане и маневри в подземен гараж, на бетон, с 16ки, чувам едно като леко изчаткване при въртенето на кормилото в по-крайните позиции. Не говорим за 100% завой и държане на волана, да вие хидравликата. Около 1/2 или 3/4 оборот в посока. Винаги изчатква леко нещо. Вероятно не съм му обръщал внимание досега. Четох, че е често срещано при много "лепкави" гуми и бетонни настилки. Няма никакви драми при малко по-висока скорост (напр. 90 гр. завой), но го чувам при маневри с адски ниска скорост, най-малкото защото е тихо около мен.
Колата е фейслифт 209 в безупречно състояние.
#2
Публикувано 02 февруари 2017 - 07:45
5 стинки.
1. Помпата доколкото знам ( някой ми беше споменал или съм прочел, но не мога да намеря в момента) има магнитна връзка м/у електромоторчето и перката, която върти антифриза. Маха се частта с моторчето и се сменят четки. В по-голямата част от случаите това е проблема.
http://cdn4.pelicanp...large/pic05.jpg
Частта над маркучите май може да се махне без да се откачат маркучите.
Ако не - на първо четене няма да навреди да отвориш ушите на горната капачка на моторчето, където е буксата и от там май също могат да се сменят четките без голямо разглобяване.
2. СПАМ - караш много бързо и поплавъка не може да падне от ускорението, или караш много бавно и не може да изгори бензин ( не се сдържах нали все пак сме бг форум )
3. От различни гуми на различни коли съм имал подобни звуци , даже и усещане за удар във волана при завиване на място или с малка скорост в/у гладки повърхности, както са паркингите на моловете. Явно гумата държи много здраво и после изведнъж изтърва от повърхността на съответната настилка и освобождава напрежението по кормилната уредба.
#3
Публикувано 02 февруари 2017 - 08:27
По втора точка. Когато запецне стрелката в горно положение, на борда км до бензиностанция променят ли се?
#4
Публикувано 02 февруари 2017 - 09:50
Колега, отдавана не си карал Мерц, забравил си какво е.
1. Грешката е вярна - точно тази помпа ми е проблем и на мен. Чукни я леко отгоре с нещо тъпо - понякога се оправят за месеци напред. Консуматив са. Цена на нова е 130 лева.
2. И тази грешка е вярна - моята стрелка на горивото, не мърда, не мърда, па изведнъж отчете 8 литра разход за 11 километра.
3. И тази грешка е вярна, както е писал Прасчо - имал съм усещане при маневриране в затворено пространство, че ми се е разкачила половината предница.
Разглезил си се с тези БМВ-та.
Я, обратно в строя и да страдаш!
#5
Публикувано 02 февруари 2017 - 10:33
Колега, отдавана не си карал Мерц, забравил си какво е.
1. Грешката е вярна - точно тази помпа ми е проблем и на мен. Чукни я леко отгоре с нещо тъпо - понякога се оправят за месеци напред. Консуматив са. Цена на нова е 130 лева.
2. И тази грешка е вярна - моята стрелка на горивото, не мърда, не мърда, па изведнъж отчете 8 литра разход за 11 километра.
3. И тази грешка е вярна, както е писал Прасчо - имал съм усещане при маневриране в затворено пространство, че ми се е разкачила половината предница.
Разглезил си се с тези БМВ-та.
Я, обратно в строя и да страдаш!
1. Той обаче е с другия модел помпа, който е доста по сполучлив и подлежи дори на дребни ремонти.
@Praetorian, обади се ако искаш тия дни да ти дам тази от гаража ми за проба...
2. На мен такива мизерии ми е правила само 124ката, ама тя беше със странен поплавък който малко след тия мизерии се прецака и го смених с нов.
3. На 211ката имах такива драми, ако всичко по окачване и кормилните накрайници са изрядни, възможно е да е карето между рейката и кормилния прът. Все пак пробвай с други гуми като се затопли и преди да сменяш може да опиташ с някое евтино каре от ebay за да видиш подобрява ли се или се влошава
Този пост е редактиран от gelevp: 02 февруари 2017 - 10:34
#6
Публикувано 02 февруари 2017 - 10:49
3. Странно чаткане/пукане при много бавно движение в подземен гараж и въртене на кормилото. Т.е. при захождане и маневри в подземен гараж, на бетон, с 16ки, чувам едно като леко изчаткване при въртенето на кормилото в по-крайните позиции. Не говорим за 100% завой и държане на волана, да вие хидравликата. Около 1/2 или 3/4 оборот в посока. Винаги изчатква леко нещо. Вероятно не съм му обръщал внимание досега. Четох, че е често срещано при много "лепкави" гуми и бетонни настилки. Няма никакви драми при малко по-висока скорост (напр. 90 гр. завой), но го чувам при маневри с адски ниска скорост, най-малкото защото е тихо около мен.
Колата е фейслифт 209 в безупречно състояние.
Специално това за кормилото е много вероятно да ти е от гумите, но може и да не е. Аз имам в кормилната система проблем на CLS-a, а същата болежка доколкото разбрах от моя майстор я дават и ц-класите и цлк-тата. До колкото разбрах от него в един момент рейката прави мизерии на кормилния прът. На мен от време на време волана ми изпуква при въртене, което не е от луфт в самата рейка, а от пръта. Като се стопли времето ще ми разглоби цялата кормилна уредба да видим какво може да се направи.
#7
Публикувано 02 февруари 2017 - 11:07
1. A2038350064 това е парт номера по моя VIN. Оригинална под 360лв няма намиране от дилър, афтърмаркет около 130, ще проуча дали мога да намеря хубава алтернатива за някаква скромна цена... или просто ще я оставя неработеща Не може да направи поразия на водната система, така че не ме плаши, но ме дразни
2. @drjivago: с дигитален дисплей съм с горивото, но не, не отчита оставащите километри правилно, както и дигиталните показания на литрите в резервоара не мърдат. Седят си на 61л и това е. Иначе разходът на гориво го мери правилно, но там алгоритъма е друг.
@Praetorian: миии... то хубаво да отчете докато карам, но да търся къде да спра и да я загася за 10ина минути ми е досадно. Това е голяма простотия , не ми се е случвало... може и старото CLK500 да е имала такива драми, ама тя бензин до горе не е виждала
@gelevp, ооо идеално, ще го изчакам да пукне и тогава ще сменям поплавъка Аз си следя разхода и имам представа какво гориво имам обикновено
3. Подозирам е от гумите, понеже са зимни и с много тънки ламелчета, които тежат много на гладка настилка. Воланът ми се въртеше по-леко със 17" летните и не съм я чувал да пука така. Това за карето е идейно, но не усещам луфт в пръта. Имам едно леко насичане в движението на волана, но не го считам за проблем, на всякакви коли съм го усещал, с изкл. на Ibiza-та, ама тя е с някакъв електромотор като допълнение към хидравликата и звучи като електрокар
@gelevp, това е идейно, ама ако беше от него, щеше да ми предава нещо към кормилото, а там грижи няма... нищо не се усеща.
Аз си мислех за стойките на амовете горе при бомбетата, ама не ми се сменя нещо, в което не съм сигурен
#8
Публикувано 02 февруари 2017 - 11:08
1. Четки се сменят само с махане на горната капачка. Не е нужно да сваляш цялата помпа.
2. Такъв проблем не съм имал. Ама аз съм с твърдо гориво нафта.
3. И аз предполагам гуми.
#9
Публикувано 02 февруари 2017 - 11:11
Има нови помпи Бош из ибея за 60ина Евро, май съдбата на помпата е ясна вече
#10
Публикувано 02 февруари 2017 - 12:42
Има нови помпи Бош из ибея за 60ина Евро, май съдбата на помпата е ясна вече
Започни с едни четки не се излагай! Това е "олд скуул" помпичка по всичко дори по буксата й личи... Ако не стане с четки купувай, дори самата логика е такава, ако дефектираше често и беше слабо и непоправимо щеше да е скъпо защото има търсене
#11
Публикувано 02 февруари 2017 - 13:01
за помпата не видях алтернативен вариант. вземи номера по бош от ибеи и виж тук колко ще ти го продадат, може да се окаже по евтин. все пак имай предвид че някой си е решил в ибеи че този номер съвпада с твоя, тъй като официално няма алтернативен вариант, особено бош.
#12
Публикувано 27 февруари 2017 - 10:12
Помпата е оправена, пукането изчезна от само себе си. Не съм пълнил скоро пак до горе
Имам тема с DIY за ремонт на четките от един бай Руснак, който я оправя с четки от Жигула Ще кача при първа възможност.
======
Година по-късно изрових от архивите темата за ремонт на помпа с четки от Жигула
Ужасен автоматичен превод, но снимките са ценни.
REST Pump repair +pics.pdf 951,58K 3 Брой сваляния
Имам тема с DIY за ремонт на четките от един бай Руснак, който я оправя с четки от Жигула Ще кача при първа възможност.
======
Година по-късно изрових от архивите темата за ремонт на помпа с четки от Жигула
Ужасен автоматичен превод, но снимките са ценни.
REST Pump repair +pics.pdf 951,58K 3 Брой сваляния
Този пост е редактиран от kdl: 08 март 2018 - 00:31
ъпдейт с DIY инструкции
#13
Публикувано 09 октомври 2017 - 17:23
Така, явно лятото е било доста сухо. След съботните поройни дъждове, странните звуци от предницата рязко се върнаха
Не са биалетки, смених ги, оригиналните също бяха като нови... абе дадох едни пари за нищо.
Няма никакви луфтове, износвания или драми по предницата. Дори и при каране по паваж няма абсолютно никакво хлопане.
Не е и от гумите, сега съм с летните
Направих едно клипче, със слушалки се чува доста ясно.
Идеи?
#14
Публикувано 09 октомври 2017 - 17:57
Луфтове и скърцания се хващат само от майстор познаващ тънкостите при диагностиране и сходимост преден заден мост.Аз имам приятел който се занимава 30 г с това,така че ако имаш път към Благоевград мини да погледна ей така между другото и може да отидем и до него ако е свободен,хващали сме проблеми на толкова много здрави коли че чак да се чуди човек.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#15
Публикувано 10 октомври 2017 - 09:22
Болта за обиране на луфта, така мисля че се казваше, на кормилната рейка претягал ли си го? Когато го стегнах на моята 209 започна така да прави.
VW MK2 Golf 1.8 16v 4x47mm - individual throttle bodys 165whp !!!
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни