Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Дневни светлини


  • Please log in to reply
127 мнения по тази тема

#1 Borovkata

Borovkata

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 29 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W211 2008г.

Публикувано 12 декември 2016 - 23:11

Колеги търсих в нета за дневните светлини но не намерих някой отговори.Искам модул който да ми пали дългите на 50% да не свети тъблото и едновременно копчето на фаровете да е на алто.Знам че се продават такива модели но дали е възможно да стане така както искам.Ако някой може да препоръча такъм модол ще съм много щастлив
  • 0

#2 nvg

nvg

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320

Публикувано 13 декември 2016 - 07:44

На времето имаше едни модули - SmartDRL. Сложил съм си такъв (двуканален) на дългите. Когато се пуснат габаритите (ръчно или ауто), DRL-то спира. Светят на 30% и е достатъчно. В момента има някакви CarDRL. Май са нещо подобно.

Свързването обаче е малко "трики". Моя го сложих в кутията на бушоните отпред при мотора. 


  • 0

#3 n_niki

n_niki

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 157 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes E270 W211 2004г.

Публикувано 27 януари 2017 - 20:58

Колега nag живо се интересувам как си го свързал, слагал съм такъв модул / български/ на Голф 3 но там няма проблем да се присъединиш към кабелите на фаровете докато на w211 мисля че има огромно рискове да се прецака някои САМ модул. Ако е удобно да опишеш как си осъществил проекта - Моля!


Sent from my iPad using Tapatalk
  • 0

#4 n_niki

n_niki

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 157 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes E270 W211 2004г.

Публикувано 27 януари 2017 - 21:01

Модулът който искам да сложа е от тази страниц http://cardrl.eu/models.htm


Sent from my iPad using Tapatalk
  • 0

#5 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 27 януари 2017 - 22:22

Модулът който искам да сложа е от тази страниц http://cardrl.eu/models.htm


Sent from my iPad using Tapatalk

 

Колега поръчай смело.На всичките коли съм с DRL модули от съответния сайт.Работят перфектно и са много надеждни.Настройваш си процентите на светене и още много неща. :thumbup


  • 0

#6 n_niki

n_niki

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 157 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes E270 W211 2004г.

Публикувано 27 януари 2017 - 22:30

Проблема е свързването! Модулът подава + към крушката на дългата светлина и не знам какво ще се случи в съответния момент защото този + ще отиде към САМ модула на светлините и може да стане беля с електрониката! Искам съвет от някои които е изпълнявал процедурата.


Sent from my iPad using Tapatalk
  • 0

#7 frxbg

frxbg

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 229 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E-klasse T-mod. (S210) E 270 CDI

Публикувано 27 януари 2017 - 23:44

Здравей имах идея, всъщност напра вих една малка програмка за ардуино и идеята беше според осветеността навън да променя интензитета на светене, но понеже всичко работи все още само на бред борд няма как да ти предложа работещ модул ето все пак линк към темата: http://forums.mbclub...д-осветеността/
Ако ти представлява интерес мога да ти предложа помощта си. :)
  • 0

#8 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 27 януари 2017 - 23:50

Проблема е свързването! Модулът подава + към крушката на дългата светлина и не знам какво ще се случи в съответния момент защото този + ще отиде към САМ модула на светлините и може да стане беля с електрониката! Искам съвет от някои които е изпълнявал процедурата.


Sent from my iPad using Tapatalk

 

Беля няма да стане,ако го свърже кадърен човек.Щом на  моя Спринтер 2007г. става без проблем,който също е с модул....


  • 0

#9 n_niki

n_niki

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 157 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes E270 W211 2004г.

Публикувано 28 януари 2017 - 10:08

Това с кадърните хора в моя град е малко под въпрос - оставяш колата и започват да се учат на нея, затова искам обяснение от колегата nvg как го е направил.


Sent from my iPad using Tapatalk
  • 0

#10 nvg

nvg

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320

Публикувано 28 януари 2017 - 22:01

Здравей n_niki,

DRL Модула при мен е двуканален. Това е наложително, защото както знаеш двата фара се управляват отделно от двата SAM модула.

Изходите се свързват директно към кабелите на дългите. Няма проблем, че ще "върне" "+" към SAM модулите.

Останалите кабели "постоянен +", "+ контакт" и "габарити" съм ги взел от различни куплунзи в релебокса отпред при мотора. Там съм сложил и самия DRL модул. За съжаление процедурата я правих преди две години и не помня точните позиции и кои куплунзи ползвах. Като разгледаш схемите на колата ще се ориентираш.


  • 0

#11 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 202 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 28 януари 2017 - 23:20

Модулът който искам да сложа е

Колега, на W211 би трябвало да има заводски дневни светлини, които трябва само да активираш от менюто или от Стар Диагноза.


  • 0

#12 n_niki

n_niki

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 157 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes E270 W211 2004г.

Публикувано 28 януари 2017 - 23:27

Да има управление на светлините и то е автоматично при старт на колата като светват късите - ксенона / аз съм рециклирал фаровете и съм купил оригинал крушки=500+лв / просто не искам да ми светят ксеноните просто така, всъщност всички светлини работят все е едно фаровете са включени нарочно - габарит, вътрешно осветление и т.н. - тази функция за мен не е дневни светлини!

Този пост е редактиран от n_niki: 28 януари 2017 - 23:30

  • 0

#13 n_niki

n_niki

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 157 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes E270 W211 2004г.

Публикувано 28 януари 2017 - 23:32

Благодаря за инфото колега ntg- а няма ли да стане с един канал които захранва и двете крушки, и само + ли подаваш или и маса? Присъединяването къде го направи близо до таблото с бушони или при самите фарове?

Този пост е редактиран от n_niki: 28 януари 2017 - 23:37

  • 0

#14 nvg

nvg

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320

Публикувано 29 януари 2017 - 13:37

Аз мисля, че обясних, но пак ще повторя :)

DRL модула трябва да бъде двуканален, защото всеки SAM модул (ляв/десен) управлява собствената си "дълга" крушка. Той извършва и диагностика, като очаква съпротивление в някакви граници. Ако се сложи едноканален модул, той ще свърже двете крушки в паралел и от там ще се обърка работата на двата SAM модула.

Отпред в при двигателя от страната на шофьора има един бушон бокс. Там се намира и шофьорския SAM модул. В този бокс съм сложил DRL модула защото ще бъде добре защитен от влага. 

Там има и всички връзки. които са необходими за да работи DRL-a. За съжаление са на различни конектори. Единствено трябва да се пусне, е кабел към дясната/пасажерската дълга крушка, защото тя се управлява от пасажерския SAM и няма връзка с бокса, за който говоря.

По отношение на "заводския" DRL. Това е просто едно автоматично включване на ксеноните, което е различно от моята представа за дневни светлини. Колата, като дойде при мен (втора ръка разбира се) беше останала буквално без фарове поради постоянно включените къси. Наложи се да рециклирам фаровете, като смених прожекторите с нови. Не ми се искаше тази скъпа и трудоемка инвестиция да се пропилява, като се опитвам да светя по-силно от слънцето.

С 30% на дългите:

- запазвам ксеноните за това, за което са предназначени.

- постигам достатъчна яркост в секцията на дългите за да ме видят отдалеч, защото рефлектора е конструиран да свети на далеч, а не да разсейва светлината, както е при късите. Идеята е да ме видят, а не да осветявам.

- при 30% товар на крушката рефлектора на дългите почти не се загрява, с което се амортизира/изгаря минимално.

 

Сега се сетих, че ако крушките се захранят през диод от изхода на DRL модула ще стане и с едноканален. Така се свързваха едно време левите и десните мигачи на колите към афтърмаркет алармите. 


Този пост е редактиран от nvg: 29 януари 2017 - 13:50

  • 1

#15 n_niki

n_niki

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 157 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes E270 W211 2004г.

Публикувано 29 януари 2017 - 16:59

b868af1d9773b0b5ef4d14db52115de2.jpg
Това е схемата на модула който искам да поставя - мисля че е двуканален - има лява и дясна светлина! Стана ми ясно всичко още с първото обяснение - просто исках да уточня това за "двуканалния модул" Този според теб двукнален ли е?

Този пост е редактиран от n_niki: 29 януари 2017 - 17:03

  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни