Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Заден мост на w124 - реставрация и разни ъпгрейдиПървото почти перфектно изпипано изделие за колата ми :D


  • Please log in to reply
5 мнения по тази тема

#1 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 07 декември 2016 - 22:59

Здравейте колеги, дойде зимата и започнах с ъпгрейдите. Реших да направя отделна тема за задния мост т.к. смятам че би бил полезен на доста хора, а и самата информация (снимки) смятам че би било пагобно да попадне в поредния пост на някоя от темите ми.

 

С две думи : едно от нещата определени за тази зима беше задния мост. Направо започвам със снимки и по 2-3 думи за всяка!

 

За начало взех един оборудван мост, който разглобих до основи, всичко закарах на пясъкоструй и прахово боядисване. Самия шенкел както и главината закарах на покритие (в случая никелиране) т.к. няма прахово което да издържи на температурите в тази част на моста (праховото добива вид на смола при около 130-тина градуса).

 

Прикачен файл  15368885_10202261054804950_879387273_o.jpg   127,12K   12 Брой сваляния

 

Както се вижда на снимката, съм заварил едни огромни шпилки на носачите с цел "евентуални експерименти" в бъдеще! :D

Виждат се и тампоните на диф-а, реших да ги направя както всички други от полиуретан с месингова вложка. Реших да използвам месинг по 2 причини. Едната е че е в пъти по-лесен и приятен за обработка, а другата че няколко пъти по-твърд от алуминия което лично за мен е огромно предимство т.к. все пак изработвам тампони. Да масата му е над 2,5 пъти по-висока от на алуминия но едни 300 грама повече на изкорменото ми купе не ми пречат. Ето и няколко снимки от изработката на тампоните за дифа:

 

Прикачен файл  15369733_10202261056644996_2006704437_o.jpg   132,84K   12 Брой сваляния Прикачен файл  15368823_10202261056404990_1101382210_o.jpg   106,55K   12 Брой сваляния Прикачен файл  15397810_10202261056284987_802145391_o.jpg   125,4K   12 Брой сваляния Прикачен файл  15419356_10202261055844976_1838729097_o.jpg   131,24K   13 Брой сваляния Прикачен файл  15388677_10202261055964979_1265686823_o.jpg   112,36K   12 Брой сваляния

 

Няколко на никелираните елементи, разбира се с нови лагери и унибали:

 

Прикачен файл  15409519_10202261056684997_834143390_o.jpg   138,35K   12 Брой сваляния

Прикачен файл  15354095_10202261056324988_362555337_o.jpg   140,54K   12 Брой сваляния

Прикачен файл  15398914_10202261056724998_455011631_o.jpg   170,32K   12 Брой сваляния

 

Снимка на WELDING8+-a #дасизнаят :D Аве кой забрани думата ПОРН (ама написана на латиница)...?!?!?!

 

Прикачен файл  15417741_10202261052604895_1665444800_o.jpg   119,82K   12 Брой сваляния

 

Няколко снимчици по време на изработката на реглажните щанги за напречния наклон. Малко доста съм се презапасил с тях, защото резбата на изделието е 26х1,5... Все пак предпочитам по-здраво отколкото да се чудя какво ще стане като напъна колата настрани с вратите! Те са от голямо значение за мен т.к. при дрифта освен пушаци и ъгал се изисква висока скорост на дрифта заради тандемните изпълнения, т.к. обаче колата ми е свалена до земята и окачването на 124-ката е така направено че при промяна ъгала на носача гумата да си намаля напречния наклон, което прави контактното петно на гумата ми наполовина. Та смятам тези щанги да излекуват тая работа.

 

Прикачен файл  15398955_10202261052804900_621768197_o.jpg   139,49K   12 Брой сваляния Прикачен файл  15398852_10202261054924953_735598427_o.jpg   143,53K   12 Брой сваляния

 

Друго нещо на което държа да обрна внимание са втулките които изработих, и заместват чикярските мерцедесови псевдо шайби... според мен те нетрябва да присъстват в изделие от този тип (изделие в което се хвърлят стотици левове и десетки часове труд). Според мен това е удачният начин за захващане на щангите към шенкела!

 

Прикачен файл  15368985_10202261054204935_522112772_o.jpg   62,8K   12 Брой сваляния Прикачен файл  15397619_10202261054004930_331200898_o.jpg   119,38K   11 Брой сваляния Прикачен файл  15397731_10202261054124933_582656701_o.jpg   130,04K   11 Брой сваляния Прикачен файл  15409831_10202261053444916_264692134_o.jpg   107,92K   11 Брой сваляния

 

1-2 снимки от изработката на тампоните:

 

Прикачен файл  15409768_10202261055724973_739745996_o.jpg   108,23K   13 Брой сваляния Прикачен файл  15397647_10202261055804975_44024047_o.jpg   140,4K   12 Брой сваляния Прикачен файл  15419470_10202261055444966_598986685_o.jpg   108,66K   12 Брой сваляния

 

Друго нещо което направих с малко усилие и мисля че е готино: За запознатите в шенкела има набити втулчици т.к. отворите на шенкела са с диаметър 13-13,2мм, а болтовете с който се държат всички щанги са 10-тки, аз реших да изработя нови по-тънки за да използвам 12 мелиметрови болтове. 

 

Прикачен файл  15368764_10202261053964929_2074954426_o.jpg   100,8K   12 Брой сваляния

 

ПП: няколко човека ми зададоха въпроса "защо неизрабори спецялен болт за мястото, за да не използваш втулчици които са потенциален проблем след 20 години?" Отговори на въпроса имам няколко : стоковите втулки не са се разбили за 20 години, изработката на такива болтове би увеличила стругарската работа с над 5 часа... факт е че би било по-яко, просто не си струваше времето ми :)

 

И накрая няколко снимки на цялото изделие (моста в сглобено състояние):

 

Прикачен файл  15368895_10202261052244886_1153785664_o.jpg   120,56K   12 Брой сваляния Прикачен файл  15398831_10202261052364889_1638779504_o.jpg   119,04K   12 Брой сваляния Прикачен файл  15409668_10202261052484892_122049489_o.jpg   122,53K   11 Брой сваляния Прикачен файл  15409581_10202261052204885_2091951159_o.jpg   116,1K   12 Брой сваляния Прикачен файл  15387385_10202261051844876_603404715_o.jpg   114,38K   11 Брой сваляния Прикачен файл  15409904_10202261052564894_1355448069_o.jpg   125,6K   12 Брой сваляния

 

В заключение бих казал че си намирам евентуални проблеми и дефекти при изработката и сътворяването на изделията, но затова първата бройка е винаги на мойта кола която бива подлагана на възможно най-лошото което могат да предложат наще писти! 

Разбира се винаги следва въпроса "колко струва"... И тук започва лошото т.к. материалите (покрития, пясъкоструй, боя и всичките заготовки от месинг, стомана, алуминии и полиуретан) са на стойност около 600лв. Самоче в миналото си изречение излъгах т.к. лошото всъщност започва с това колко би струвал труда за всичкото това нещо... Опитах да сметна грубо колко човекочаса ми отне да го направя, и прецених че цялостната изработка, занимавка и монтаж/демонтаж на моста отнемат около 40-45 човекочаса... А всички знаем че няма сервиз който да работи за 10-20лв. на човекочас :)

Все пак мерси на тези които ме подкрепят, и очаквайте още подобни изненади тая зима :)


Този пост е редактиран от siriospepi: 07 декември 2016 - 23:15

  • 5

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 08 декември 2016 - 16:33

Истински шедьовър! :)

 

Единствено не съм съгласен с полиуретана, но за пистови цели е идеален.

 

А големите тампони на моста от какво ще са?

 

Ще споделиш как се държи новия мост.


  • 0

#3 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 08 декември 2016 - 16:52

Много добра тема, браво за труда и уменията.


  • 0

logo-600-1002.png


#4 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 08 декември 2016 - 23:01

Истински шедьовър! :)

 

Единствено не съм съгласен с полиуретана, но за пистови цели е идеален.

 

А големите тампони на моста от какво ще са?

 

Ще споделиш как се държи новия мост.

Те промените ще са адски много по колата тая зима ... та ще имам доста да споделям. Иначе все още не съм решил какво да правя с 4-те големи тампона. По дефулт трябва да направя и тях от полиуретан. Аз обаче все още разсъждавам и събирам мнения по въпроса, защото хардкор дрифтърите правят тези тампони от алуминиии или полиамид, а аз като цяло ако не съм такъв поне искам да приличам на такъв :D Все пак се чудя защото стоковите тампони са изключително твърди, а ако направя полиуретанови такива трябва да ги изпипам конструктивно с втулки в тях т.к. неискам да има по 4см. полиуретан между болта и стената на моста т.к. това би било доста меко като демпфер според мен... В същото време да направя полиамидени или алуминиеви "тампони" ми се струва прекалено просто, та ще поразсъждавам т.к. и без това ще качвам моста след около месец-два. Вие ако имате удачни идеи за мойте идеи ги споделяйте!

:beer


Този пост е редактиран от siriospepi: 08 декември 2016 - 23:02

  • 0

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4527 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 09 декември 2016 - 22:13

Мисля, че трябва да ползваш един и същи материал за всички тампони. Като си тръгнал с полиуретан - карай докрай. Иначе ще го отнесе най-слабото звено.

 

За промените, от моя скорем опит - малки промени по геометрията на задния мост дават големи промени в поведението на колата.

 

Аз си играх само с регулиращита щанги, които определят сходимостта и ги преместих от 12 часа на 6(или обратно), образно казано.Предполагам че разликата между 3 и 9 часа е доста по-осезаема.

Колата стана много по-отзивчива на завоите. Качването до Алеко (лятото) беше истинска приказка. Но при ускорение в права линия (2-ра и педалО до металО) колата губеше сцепление на около 4000 оборота. Загубих не един и два светофарни двубоя :), особено в мокро време. И се принудих да затворя отново сходимостта в името на сцеплението. Сега имам повече недозавиване, но имам и по-добро сцепление при ускорение в права линия. Даже за зимата се чудя дали да не бутна регулиращите болтове на 3 часа отляво и 9 часа отдясно, но може да е твърде много.

 

За дрифт - определено "по-отворен" заден мост. За драг - по-затворен. Разликата е в диапазона 0 - 1 градус.


  • 0

#6 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 09 декември 2016 - 23:59

Аз само искам да допълня че когато колата е сравнително слаба, масата дрифтъри отварят сходимостта защото както при теб колата започва да губи по-лесно сцепление, но когато отидеш в другия варянт в който колата има достатачно сила, се кара с по-затворена сходимост с цел по-високо сцепление и скорост повреме на дрифта, те гумите пак превъртат и колата пуши но реалната скорост на автомобила е по-голяма, затова и изправям напречния ми наклон със щангите които изработих... Просто когато силата е достатъчна започваш да търсиш варянт колата ти да не пързулва лесно защото когато подадеш газ знаеш че това ще стане :)


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни