Здравейте колеги, дойде зимата и започнах с ъпгрейдите. Реших да направя отделна тема за задния мост т.к. смятам че би бил полезен на доста хора, а и самата информация (снимки) смятам че би било пагобно да попадне в поредния пост на някоя от темите ми.
С две думи : едно от нещата определени за тази зима беше задния мост. Направо започвам със снимки и по 2-3 думи за всяка!
За начало взех един оборудван мост, който разглобих до основи, всичко закарах на пясъкоструй и прахово боядисване. Самия шенкел както и главината закарах на покритие (в случая никелиране) т.к. няма прахово което да издържи на температурите в тази част на моста (праховото добива вид на смола при около 130-тина градуса).
15368885_10202261054804950_879387273_o.jpg 127,12K 12 Брой сваляния
Както се вижда на снимката, съм заварил едни огромни шпилки на носачите с цел "евентуални експерименти" в бъдеще!
Виждат се и тампоните на диф-а, реших да ги направя както всички други от полиуретан с месингова вложка. Реших да използвам месинг по 2 причини. Едната е че е в пъти по-лесен и приятен за обработка, а другата че няколко пъти по-твърд от алуминия което лично за мен е огромно предимство т.к. все пак изработвам тампони. Да масата му е над 2,5 пъти по-висока от на алуминия но едни 300 грама повече на изкорменото ми купе не ми пречат. Ето и няколко снимки от изработката на тампоните за дифа:
15369733_10202261056644996_2006704437_o.jpg 132,84K 12 Брой сваляния 15368823_10202261056404990_1101382210_o.jpg 106,55K 12 Брой сваляния 15397810_10202261056284987_802145391_o.jpg 125,4K 12 Брой сваляния 15419356_10202261055844976_1838729097_o.jpg 131,24K 13 Брой сваляния 15388677_10202261055964979_1265686823_o.jpg 112,36K 12 Брой сваляния
Няколко на никелираните елементи, разбира се с нови лагери и унибали:
15409519_10202261056684997_834143390_o.jpg 138,35K 12 Брой сваляния
15354095_10202261056324988_362555337_o.jpg 140,54K 12 Брой сваляния
15398914_10202261056724998_455011631_o.jpg 170,32K 12 Брой сваляния
Снимка на WELDING8+-a #дасизнаят Аве кой забрани думата ПОРН (ама написана на латиница)...?!?!?!
15417741_10202261052604895_1665444800_o.jpg 119,82K 12 Брой сваляния
Няколко снимчици по време на изработката на реглажните щанги за напречния наклон. Малко доста съм се презапасил с тях, защото резбата на изделието е 26х1,5... Все пак предпочитам по-здраво отколкото да се чудя какво ще стане като напъна колата настрани с вратите! Те са от голямо значение за мен т.к. при дрифта освен пушаци и ъгал се изисква висока скорост на дрифта заради тандемните изпълнения, т.к. обаче колата ми е свалена до земята и окачването на 124-ката е така направено че при промяна ъгала на носача гумата да си намаля напречния наклон, което прави контактното петно на гумата ми наполовина. Та смятам тези щанги да излекуват тая работа.
15398955_10202261052804900_621768197_o.jpg 139,49K 12 Брой сваляния 15398852_10202261054924953_735598427_o.jpg 143,53K 12 Брой сваляния
Друго нещо на което държа да обрна внимание са втулките които изработих, и заместват чикярските мерцедесови псевдо шайби... според мен те нетрябва да присъстват в изделие от този тип (изделие в което се хвърлят стотици левове и десетки часове труд). Според мен това е удачният начин за захващане на щангите към шенкела!
15368985_10202261054204935_522112772_o.jpg 62,8K 12 Брой сваляния 15397619_10202261054004930_331200898_o.jpg 119,38K 11 Брой сваляния 15397731_10202261054124933_582656701_o.jpg 130,04K 11 Брой сваляния 15409831_10202261053444916_264692134_o.jpg 107,92K 11 Брой сваляния
1-2 снимки от изработката на тампоните:
15409768_10202261055724973_739745996_o.jpg 108,23K 13 Брой сваляния 15397647_10202261055804975_44024047_o.jpg 140,4K 12 Брой сваляния 15419470_10202261055444966_598986685_o.jpg 108,66K 12 Брой сваляния
Друго нещо което направих с малко усилие и мисля че е готино: За запознатите в шенкела има набити втулчици т.к. отворите на шенкела са с диаметър 13-13,2мм, а болтовете с който се държат всички щанги са 10-тки, аз реших да изработя нови по-тънки за да използвам 12 мелиметрови болтове.
15368764_10202261053964929_2074954426_o.jpg 100,8K 12 Брой сваляния
ПП: няколко човека ми зададоха въпроса "защо неизрабори спецялен болт за мястото, за да не използваш втулчици които са потенциален проблем след 20 години?" Отговори на въпроса имам няколко : стоковите втулки не са се разбили за 20 години, изработката на такива болтове би увеличила стругарската работа с над 5 часа... факт е че би било по-яко, просто не си струваше времето ми
И накрая няколко снимки на цялото изделие (моста в сглобено състояние):
15368895_10202261052244886_1153785664_o.jpg 120,56K 12 Брой сваляния 15398831_10202261052364889_1638779504_o.jpg 119,04K 12 Брой сваляния 15409668_10202261052484892_122049489_o.jpg 122,53K 11 Брой сваляния 15409581_10202261052204885_2091951159_o.jpg 116,1K 12 Брой сваляния 15387385_10202261051844876_603404715_o.jpg 114,38K 11 Брой сваляния 15409904_10202261052564894_1355448069_o.jpg 125,6K 12 Брой сваляния
В заключение бих казал че си намирам евентуални проблеми и дефекти при изработката и сътворяването на изделията, но затова първата бройка е винаги на мойта кола която бива подлагана на възможно най-лошото което могат да предложат наще писти!
Разбира се винаги следва въпроса "колко струва"... И тук започва лошото т.к. материалите (покрития, пясъкоструй, боя и всичките заготовки от месинг, стомана, алуминии и полиуретан) са на стойност около 600лв. Самоче в миналото си изречение излъгах т.к. лошото всъщност започва с това колко би струвал труда за всичкото това нещо... Опитах да сметна грубо колко човекочаса ми отне да го направя, и прецених че цялостната изработка, занимавка и монтаж/демонтаж на моста отнемат около 40-45 човекочаса... А всички знаем че няма сервиз който да работи за 10-20лв. на човекочас
Все пак мерси на тези които ме подкрепят, и очаквайте още подобни изненади тая зима
Този пост е редактиран от siriospepi: 07 декември 2016 - 23:15