Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

8 съвета за каране на автоматик


  • Please log in to reply
31 мнения по тази тема

#1 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5564 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 декември 2016 - 22:39

1.Когато за първи път се качите на кола с автоматик, си представете, че левият ви крак не съществува. Залегналият у водачите навик за натискане докрай на педала за активиране и деактивиране на съединителя може да предизвика натискане на спирачката до долу по невнимание – а това може да бъде предпоставка за ПТП.

2.Когато паркирате автомобила по наклон, активирайте „ръчната“ спирачка, преди да превключите в режим Р. „Ръчната спирачка” всъщност е спирачка за паркиране – и когато я задействате, вие не натоварвате механизъм „паркинг“ на трансмисията.

at123-350x263.jpgМестенето на селектора в режим Р трябва да става при активиране паркинг спирачка – особено по наклон

3.Никога не избирайте режим Р, преди автомобилът да е спрял напълно – за тази цел колата си има спирачки! Ако избързате с местенето на селектора на Р, преди колата да е в пълен покой. В противен случай има вероятност да се счупи механизъм „паркинг“, който е конструран да осигурява неподвижно състояние на автомобила при покой.

shift_brake_park_operation-350x245.jpgВърху толкова малка площ „стъпва“ теглото на целия автомобил в режим Р – затова трябва да активираме паркинг спирачката преди да преместим селектора на Р, особено при наклон

 

4.Никога не включвайте в режим N, докато се движите – обикновено този режим се използва при авария само за теглене на кратки разстояния. При него модерните автоматици не се смазват, а по наклон двигателят изобщо не харчи по-малко: достатъчно е само да дръпнете крака си от газта. Moдерните автоматични скоростни кутии разполагат със специална функция, която „отцепва“ автоматично кутията от двигателя, когато не подавате газ. Другият проблем е като при карането с изключена предавка на нормална механична трансмисия – защото автомобилът не може да ускори бързо в случай на нужда. При някои автомобили дори може да има „отслабване“ на спирачките заради намаляването на налягането за сервоусилвателя на спирачките, което се генерира чрез колектора.

12356-350x197.jpg

Автоматик се кара само с десен крак – освен ако не сте състезател и не сте тренирали спиране с левия…

5.Спирайте напълно, преди да смените посоката на движение. Превключването от Drive на Reverse (или обратно) трябва да става само при спрял автомобил. Ако решите да ползвате скоростната кутия вместо спирачките, ще „измъчите“ многодисковите съединители, които трябва да бъдат спрени и да сменят посоката си на движение. А фрикционните дискове струват около 300 лева.

at4-169x300.jpgАвтоматичните трансмисии изискват обслужване: с тази машина в Gemini сменят маслото им

6.Потегляйте плавно. Когато тръгвате от спряло положение, подайте малко газ – натоварването изведнъж на неподвижни компоненти може да ги повреди. По същата причина никога не бива да вдигате високи обороти в режим N точно преди да изберете D. Ако искате да се „изстреляте“ напред, по-добре натиснете накуп спирачката и газта и вдигнете крака си от спирачката – така функционират и системите за Launch Control.

7.Не избирайте режим N на светофара. Няма абсолютно никакъв смисъл от това. Хидротрансформаторът ще „раздели“ за вас скоростната кутия от двигателя и ще направи същото, което става, когато при ръчна трансмисия натиснете съединителя. Но освен загубата на време и ненужното „ръчкане“, има още един проблем – по-голямото натоварване върху компонентите на трансмисията. Силата, която е нужна за „активацията“ на хидротрансформатора, в действителност е по-голяма, когато изведнъж изберете от Drive на Neutral, отколкото когато просто ускорявате „остатъка“ от трансмисията, вече в режим D.

8.Използвайте моторната спирачка. За да не натоварвате спирачките при спускане по наклон, при повечето модерни трансмисии бихте могли да превключите на ръчен режим (М) – тогава изберете най-ниската възможна предавка.

 

източник : http://www.autobild-...е-на-автоматик/


  • 3
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#2 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 06 декември 2016 - 18:35

Въпрос за точка 6 -тоест ако тръгваме от спряло положение с кик-даун товарим кутията и може да я строшим, така ли? Това със спирачката не си го представих точно как ще сработи...това ли е безопасния начин да набереш максимално бързо?


  • 0

#3 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 декември 2016 - 19:41

http://ecu.ftm-bg.com/launch_control/

Не знам обаче това дали се поддържа от 7г троник. При БМВ го има
  • 0

#4 rate85

rate85

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Град:дупница
  • Автомобил:
    E320-12/2007

Публикувано 19 декември 2016 - 20:37

Пълни глупости,че не светофара не трябва да държиш на неутрална.


  • 0

#5 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 19 декември 2016 - 20:40

Пълни глупости,че не светофара не трябва да държиш на неутрална.

Най-малкото превключването на предавките товари кутията повече, отколкото да си я държиш на D. Какъв е смисъла да минаваш на неутрална?


  • 0

#6 rate85

rate85

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Град:дупница
  • Автомобил:
    E320-12/2007

Публикувано 19 декември 2016 - 20:46

Точно на светофара се държи на неутрална,за да не се натоварват скоростите.На по-новите скорости с 2 съединителя е нормално от начало да придърпа леко(такъв е механизма),но после всичко е много плавно точно заради тях.


  • 0

#7 rate85

rate85

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Град:дупница
  • Автомобил:
    E320-12/2007

Публикувано 19 декември 2016 - 21:00

Най-малкото превключването на предавките товари кутията повече, отколкото да си я държиш на D. Какъв е смисъла да минаваш на неутрална?

Когато си спрял и си на "D"не усещаш ли как скоростите напират.А сега си представи така 15 мин. в задръстване ти си натиснал спирачка а скоростите са захапали на 1-ва по добре ли е.НЕУТРАЛНА е точно заради това и го знам не от мен,ами от немските инженери!!!


  • 0

#8 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 19 декември 2016 - 21:15

Ами не знам вече на кого да вярвам, специално за 7G четох, че няма проблем да се седи на D и кутията сама отхлабвала нещо си за да не се получава натоварване. И точно в задръстване на тръгни-спри през 15 сек ако карам по твоя съвет бая превключване ще има :)

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
  • 0

#9 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 19 декември 2016 - 21:21

Не знам за вас,но аз познавам човек,който спускайки по надолнище слага автомата на N,за да харчи по-малко и после най-спокойно в движение включва D.Направо изтръпваш,като го видиш.Казваш му,че това е много грешно и ще счупи автомата,а той ти отговаря лежерно:"Няма страшно,това е Мерцедес" :slap

Колата е ML W163.


Този пост е редактиран от DEOdriver: 19 декември 2016 - 21:21

  • 0

#10 ЦецоКолев

ЦецоКолев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 558 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart
  • Автомобил:
    E200 1993 г. 136 кс.
    Е280 1998 г. 204 кс. Avantgarde
    S500 2000 г. 306 кс.

Публикувано 19 декември 2016 - 21:54

Бах аз тия немски инженери където са ти ги казали тези неща. Точно това че не е необходимо да сменяш постоянно позицията на лоста прави автоматика толкова приятен за каране в задръствания. Ти знаеш ли, че тук в Щутгарт като попаднеш в задръстване за 30-40 мин. ще трябва да смениш около 500 пъти от драйв на свободна. Това ако е по-добре за кутията...
  • 1

#11 Д. Пеев

Д. Пеев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 465 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник

Публикувано 19 декември 2016 - 22:33

Ти знаеш ли, че тук в Щутгарт като попаднеш в задръстване за 30-40 мин. ще трябва да смениш около 500 пъти от драйв на свободна. Това ако е по-добре за кутията...

 

То където и да е в Германия задръстванията са доста "приятни"...

Иначе и аз я държа постоянно на директна.


  • 0

Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?

                                                                                      

                                                                                                                                                                                               Иван Вазов.


#12 svetdts

svetdts

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дряново
  • Автомобил:
    Ауди80 1987г
    CLK 320 2001г
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 декември 2016 - 23:26

На светофар включвам Р, защото стоповете ми стопяват стопмашинката под педала на спирачката.


  • 0

#13 Yumerov

Yumerov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 538 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Високо строителство, ВиК, риболов, фитнес
  • Автомобил:
    Mercedes W202 200 kompressor 1996g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 декември 2016 - 16:25

Той ако трябваше постоянно да се бута тоя лост за какво е автоматика тогава? Да ни е по удобно на магистралта ли :D


  • 0
Луд умора нема, само се поти

Публикувано изображение

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.

#14 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 декември 2016 - 16:37

Какви двойни съединители, какви пет лева. Не мисля, че Мерцедес въобще препоръчват да се пипа лоста. Даже по-новите си имат холд функция, за да не държиш и спирачката
  • 0

#15 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 20 декември 2016 - 16:49

Какви двойни съединители, какви пет лева. Не мисля, че Мерцедес въобще препоръчват да се пипа лоста. Даже по-новите си имат холд функция, за да не държиш и спирачката

Точно, във всичките им упътвания пише 'Don't touch!'


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни