Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

DIY - Смяна на крушки - W169


  • Please log in to reply
9 мнения по тази тема

#1 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 ноември 2016 - 02:06

Наскоро една приятелка ме помоли да й сменя крушките на габаритите, че изгорели.

А-класа, колко да е трудно...

Отворих WIS, извадих процедурата по VIN... няма място за грешка.

Вдига се колата на крик, сваля се гумата, сваля се предната част на подкалника (вече сте много омазани в мръсотия), и...

 

хОоой! стигате до някакви неща, до които не стигате отгоре, но има парче структурна ламарина от колата, което пречи да се свали едното капаче.

Преодолявате стреса и желанието да трошите, сглобявате обратно и стигаме до сваляне на фара.

Противно на очакванията, отнема не повече от 5 минути внимателна работа, след като вече го направите веднъж.

 

Ето и малко ориентири как се прави:

 

Фар -> красота: лупа, отелни дълги, габарит и мигач. Няма напипване от задната част коя крушка, коя е.

Прикачен файл  01.jpg   99,83K   18 Брой сваляния

 

Трябва да се поосвободи бронята около фара. Няма нужда да се сваля цялата, достатъчно е да може да се мръдне малко напред, понеже има скрит болт.

Тук е болта, който държи бронята за калника (размер 10). Няма специални странни механизми под него, просто се развива

Прикачен файл  02.jpg   130,42K   14 Брой сваляния Прикачен файл  03.jpg   149,67K   14 Брой сваляния

 

Винтче 8мичка държи подкалника за бронята + поне една разширителна щипка (expanding rivet, ако някой знае правилно наименование на български, веднага променям). Не е нужно да го съсипвате, пари струва, а и не е трудно да се извади:

Прикачен файл  04.jpg   109,66K   15 Брой сваляния Прикачен файл  05.jpg   92,3K   13 Брой сваляния

 

Толкова ви трябва да се мръдне бронята, ето го и болтчето, което така подло се крие: размер 10

Прикачен файл  06.jpg   203,24K   13 Брой сваляния Прикачен файл  07.jpg   178,39K   12 Брой сваляния Прикачен файл  08.jpg   129,68K   12 Брой сваляния Прикачен файл  09.jpg   122,4K   12 Брой сваляния

 

Тук се виждат и другите 3 болта. Един вляво до калника, един долу вдясно и третият точно до него, еднакъв размер 10ка държи бронята.

Може да им капнете по една капка масло при сглобяването. Не вреди ;)

Разкачате кабелите и вадите Нещо по спомен беше с 2 букси единия фар. Ваденето може да е малко тегаво, но с внимателно мърдане наляво/надясно ще усетите под какъв ъгъл да излезе. Ако почнете да се изнервяте или мислите, че ще надраскате стъклото, лепнете му едно хартиено тиксо, там където е вероятно да се търка в нещо.

Прикачен файл  10.jpg   111,38K   11 Брой сваляния Прикачен файл  11.jpg   131,95K   11 Брой сваляния

 

Не съм снимал как се сменят самите крушки, не е ракетна технология. Ако сте с ксенони, уверете се че сте щракнали хубаво малката буксичка на стартера и всичко е сложено добре. Останалите крушки не ги коментираме.

 

При слагането на фара обратно, има една особеност. Има нещо като шлиц или водач, по който трябва да се движи бронята. Уверете се, че е ОК. Вероятно тъкмо ще го наместите и ще видите, че фарът не е влязъл във водачите си от предната страна. Просто го наместете... и сглобявате.

Прикачен файл  12.jpg   149,97K   11 Брой сваляния Прикачен файл  13.jpg   123,93K   11 Брой сваляния


  • 5

Audi_A4_avatar.gif


#2 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 26 ноември 2016 - 09:32

А смени е на път :D


Този пост е редактиран от grosmaster: 26 ноември 2016 - 09:33

  • 0

logo-600-1002.png


#3 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2839 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 ноември 2016 - 10:38

Брех. То същото като при Хонда Джаз. Да не би немците да са наели японски инжинери или обратното :)


  • 0

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 ноември 2016 - 11:37

:) е как, ще се разтърся във WIS-а за процедурата, както е описана от "немските инженери", които явно са били на доста тежки наркотици, когато са го писали :)... да се посмеем малко.

Само си представям как Грубер е разглобил половината кола и рязко почва да псува Зигмунд, когато вижда че е разглобявал напълно ненужни неща :)

Чудно ми е колко ли дерат в официалния сервиз за смяната на един габарит на тази кола. 


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 26 ноември 2016 - 13:36

Принципно се сменя през под калника, като навиеш пълен и махнеш капачето, тъпа работа още повече ако и крушката е КСИОНОВА :)

При 221 габарит да смениш е по-брутално :)


  • 1

logo-600-1002.png


#6 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 26 ноември 2016 - 18:56

Колата светна ли по-добре с новите крушки?


  • 0

#7 LiL

LiL

    Firestarter

  • Замразено членство
  • 2761 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:София
  • Интереси:Създавам спомени с материали на клиента -:D
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 декември 2016 - 22:12

Ех, що нямам и аз такива приятели...


  • 0

#8 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 12 декември 2016 - 22:34

Ех, що нямам и аз такива приятели...

 

Защото за толкова работа,няма да искат да сте само приятели  :tongue  :D


  • 1

#9 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 декември 2016 - 00:42

Колата светна ли по-добре с новите крушки?

Да, оригиналните премигваха. Сега изгряват едновременно и светлината е плътна (не трепери).

Ех, що нямам и аз такива приятели...

Имаш, позабравила си ;)

Защото за толкова работа,няма да искат да сте само приятели  :tongue  :D

Инсинуация, не е вярно :P

Принципно се сменя през под калника, като навиеш пълен и махнеш капачето, тъпа работа още повече ако и крушката е КСИОНОВА :)
При 221 габарит да смениш е по-брутално :)

Да, ксеноновата крушка може да се смени, но не и габарита. Бедна ми е фантазията при 221 какво са сътворили.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#10 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 13 декември 2016 - 20:09

С всеки следващ модел нещата стават все по-сложни и сигурно ще го докарат до там,че с тези нови лазерни и диодни фарове ще трябва да ги сменяме целите,когато изгорят.Много ми е интересно след 10г. как ще се оправяме с тази технология.Дали TYC  и Depo ще успеят да направят алтернативи?

Радвам се,че все още имам коли на които мога да сменя крушките и на път.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни