Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Тракане при гасене на двигателя.


  • Please log in to reply
13 мнения по тази тема

#1 vaskata_84

vaskata_84

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Мнения:
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    E200 W210 Kompresor 186ps

Публикувано 23 ноември 2016 - 10:45

Здравейте.От известно време се чува тракане отдолу някъде може би по скоро от страна на ск.кутия при гасене на мотора.При гасене с натиснат съединител го няма,има го само при не натиснат педал на съединителя и само при гасене на мотора притраква.Какво може да е.
Колата е w210 e200 kompressor благодаря предварително.


  • 0

#2 Speedo

Speedo

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    W208 200kompressor
    W210 m112.941

Публикувано 08 април 2017 - 09:12

Тракането е от маховика. Демферен е.
  • 0

#3 Federer73

Federer73

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Е200 компресор 2000 г.
    137 кВт Елеганс

Публикувано 12 февруари 2019 - 23:09

Същата кола - същият проблем.

Аз смених 4 маховика. Вярно е, че всичките бяха втора употреба, но при два от тях лично шофирах колите, преди да бъдат разглобени, именно заради предишния ми опит.

Нямаше никакво тракане. След като се озоваха на моя автомобил обаче, тракането се появи.  Интересното е, че при всичките 4 маховика това тракане е абсолютно едно и също като продължителност и сила. Нищо не съм правил оттогава. Карам си я така. При натискане на съединителя за смяна на предавката се чува едно адски дразнещо чаткане някъде откъм диференциала, но след десетки проверки не установихме някакви повреди. Висящият лагер е чисто нов, задното каре на кардана - също. Диференциалът е абсолютно тих, няма луфтове, няма виене. Всички тампони на задния мост са сменени, включително и тези на  самия диференциал. Предните две карета на кардана са проверени и са здрави. Карданът няма луфтове. Но, няма оправия.

Това отвратително чаткане се чува най-вече при смяна от втора към трета - там никога не мога да го избегна. Странното е, че между първа и втора невинаги го има. Между по-горните предавки до 6-та го няма. Връщането надолу също е придружено с това досадно "так" отново най-силно между 3-2. При натискане на съединителя по време на движение на скорост, но без да се подава газ чаткането се случва изключително рядко. Заровил съм около 1500 лв в оказали се ненужни части и ремонти без никакъв успех. Няма кой да диагностицира защо чука така отвратително, защо трака при гаснене и прочие. Иначе, колата върви чудесно - по нея има толкова много нови части. Единственото, което не съм сменял са тампоните на двигателя и този на скоростната кутия. Не са ми казвали да са ги проверявали, но на място колата работи отлично и не чувам неестествени шумове или вибрации. Четох някъде за някакви задни биалети, но не съм сигурен дали моята кола има такива. Както и да е. Ако някой се е справил с такъв проблем, нека напише как. Страхувам се, че съм извървял твърде дълъг път с опити да разберем описаните проблеми, но няма успех към днешна дата.


  • 0

#4 Nicci

Nicci

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 52 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    2 бр. C 200 KOMPRESSOR CL203.745
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 февруари 2019 - 20:25

А да не е нещо в скоростния лост, или в кутията, след като го има само при 2-3 и понякога на 1-2?


  • 0
2 бр. C 200 KOMPRESSOR CL203.745

#5 Federer73

Federer73

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Е200 компресор 2000 г.
    137 кВт Елеганс

Публикувано 15 февруари 2019 - 19:31

А да не е нещо в скоростния лост, или в кутията, след като го има само при 2-3 и понякога на 1-2?

 

Днес правихме известния тест с натисната ръчна спирачка.

Имахме възможност да се уверим, че тампонът на скоростната кутия е напълно здрав, както и тези на двигателя. Установихме, че чаткането идва от скоростната кутия - около или малко под хоризонтална мислена линия, която да я разделя на две почти еднакви половини и повече към предната част, т.е. посоката към двигателя. При предишна смяна на поредния маховик бяхме видяли, че някаква пружина от механизма за превключване се нуждаеше от това да бъде в известен смисъл поправена. Тогава скоростният лост беше много хлабав. Положението се подобри, но не драматично, като нямаше разлика при другите симптоми. Друго да добавя - по време на теста всякакво чаткане откъм кардана или диференциала изчезна, чуваше се единствено от кутията. Майсторът ми каза, че по време на движение се чува отзад. защото се предава по вала и кардана назад. Не се нае да определи какво точно в кутията не е наред - каза, че не е никак лесно. Изключи съединителят да не е наред. Предложи ми да сложа добавка към маслото и да изчакаме известно време. То и без това е сменено скоро - FUCHS TITAN. Кутията няма течове, няма вибрации, неествствени шумове, виене и прочие. Скоростите влизат без никакъв проблем дори и при доста студено време. След теста на канала, вдигнахме колата на подемник за да увиснат гумите. Симулирахме шофиране и чаткането в кутията стана осезаемо по-силно при отпускане на съеднинителя (зацепване на съответната предавка) . Искам да обобщя следното - един път има чукане при движение на самия скоростен лост и втори път при задействане на съединителя. И в двата случая идват от скоростната кутия. Това при описаните два теста. В реални условия първото се повтаря, а второто се предава назад към кардана и диференциала - чувам го по-скоро там. Да отбележа също, че съединителят е нов - двата диска и лагер помпата. Не съм ги сменял аз, а предишният собственик. Убедихме се с очите си при смяната на маховиците. Дано съм го написал смислено и да е полезно за някого


Този пост е редактиран от Federer73: 15 февруари 2019 - 19:36

  • 0

#6 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 16 февруари 2019 - 09:24

Не се ли свали кутията,няма да се разбере.
С добавка според мен нищо няма да стане.
Разни пружини и пр.не се поправят а се сменят.
Мн.е вероятно в самата кутия да няма проблем,а да идва от маховика втора употреба.
  • 2

#7 Federer73

Federer73

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Е200 компресор 2000 г.
    137 кВт Елеганс

Публикувано 16 февруари 2019 - 14:29

Не се ли свали кутията,няма да се разбере.
С добавка според мен нищо няма да стане.
Разни пружини и пр.не се поправят а се сменят.
Мн.е вероятно в самата кутия да няма проблем,а да идва от маховика втора употреба.

 Това  "мн е вероятно" винаги е било ужасен проблем за хората в моето положение. Не се заяждам, просто малко черен хумор :)

 

Кутията сме я сваляли - видимо няма проблеми или дефекти. Не сме я разглобявали - никой не се наема, а и аз съм скептичен

 

Няма да слагам добавка.

 

Пружинката само беше регулирана по-добре или нещо подобно - не съм присъствал, но имаше подобрение в самия скоростен лост след това

 

Както вече писах, два от общо четирите маховика лично ги изпробвах на колите, от които после бяха свалени и аз ги купих.  Докато си бяха на колата-донор, всичко си беше наред.. Веднага щом ги сложих на колата си, започна чаткането от първите сто метра, та до днес.

Сравнявам възможностите и установих следното: ако закупя нов маховик, сметката с монтажа ще достигне 1000+ лева. Ако проблемът остане? :o  Ако закупя маховик + комплект съединител отивам на 1500+ лева! Никой не се наема да каже, дали такава инвестиция ще реши проблема! Не говоря за тук, а за съответните "майстори". 

Имам и друга възможност - смяна на кутията. Там е налице подобен проблем. Моята е с номер 716.622. Наличните за купуване на доста добри цени са 716.624, 716.627 и 716.628 - първата и третата са от Ц-класа, а втората от ЦЛК. Оказва се, че никой не може да ми каже дали моята кутия може да бъде заменена от една от изброените три без някакъв вид "преправяне".  Докато намеря отговора, а аз от дълго време (около година) го търся чрез питане, интернет и прочие, ще купят кутиите и съм дотам. Предпочитам да рискувам едни около 250 - 300 лв и да сгреша, отколкото 1000+ и да няма ефект. Някой може ли да ми каже има ли съвместимост между изброените скоростни кутии или да затварям очите и.......?


  • 0

#8 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 17 февруари 2019 - 18:57

Между другото някои добри хора са се потрудили да сътворят тема за съвместимост на ск.кутии и диференциали.Не е черен хумор:).
  • 0

#9 Federer73

Federer73

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Е200 компресор 2000 г.
    137 кВт Елеганс

Публикувано 17 февруари 2019 - 20:32

Между другото някои добри хора са се потрудили да сътворят тема за съвместимост на ск.кутии и диференциали.Не е черен хумор :).

 

Знам, че я има, но по някаква причина не мога да я намеря. Ще опитвам.


  • 0

#10 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 18 февруари 2019 - 07:13

Знам, че я има, но по някаква причина не мога да я намеря. Ще опитвам.

Заповядай
http://forums.mbclub...рости-и-купета/
  • 1

#11 Federer73

Federer73

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Е200 компресор 2000 г.
    137 кВт Елеганс

Публикувано 18 февруари 2019 - 07:37

 Благодаря!

Темата съм я чел, както преди време попаднах на нея чрез Гугъл и тогава се регистрирах във форума. Тогава още нямах W210 K.

Гледам, че е допълвана. Отлична тема :thumbup


Този пост е редактиран от Federer73: 18 февруари 2019 - 07:44

  • 1

#12 Federer73

Federer73

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Е200 компресор 2000 г.
    137 кВт Елеганс

Публикувано 23 февруари 2019 - 12:32

Имам някои новости по темата с тракането при гасене на двигателя.

 

Откри ми се възможност да се снябдя с нов маховик и съединител на отлични цени. Смених и лагер помпата с нова от същата марка - LuK. Попаднах на някакво голямо намаление, което гледам, че вече го няма :(

Аз успях да си ги купя и сега ще ви разкажа какво се случи след подмяната на всичко.

 

Тракането при гасене изчезна  :rolleyes Край с него

 

Смяната на предавките стана вълшебно, като че ли и тягата се увеличи малко. Установихме, че старият феродов диск не е съвсем за тази кола. Как преди не сме го видяли това :slap  Иначе имаше достатъчно феродо. Притискателният и той беше видимо добре. Това чукане откъм задния мост, за което подробно обясних в горните постове все още го има, но доста отслабна. Тъй като са ми останали някакви последни парични изпарения, смятам да проверя четирите тампона на задната стабилизираща щанга - два гумени (много евтини) и два с втулката в краищата й. Ще проверим и задните биалетки и щанги. Общо са 4 от всяка страна. Целият комплект го има за около 300 лв. Почти всичко останало така и така е сменено. Препоръчаха ми да проверим и тампоните на задните амортисьори Когато съм готов отново ще пиша какво е станало.

 

Друго, което може да е важно за някой - маховикът.

 

За моя автомобил даваха, че са два. По една случайност вече бях установил, че маховик за кола до фейслифта работи и на моя. Разликата в цената е огромна - може да достигне около 1000 лв :wacko

С други думи - купих си маховик за модела до 1999 г. на цена 550 а "оригиналният" струваше 1480.  Съединителят излезе 530 с лагер помпата  :rolleyes  Така с труда платих общо 1200.

Натъкнах се на фрапиращи разлики в цените за едни и същи комплекти съединители - в единият случай беше около 300 лв :o  и  все уж намалени!

 

Да обобщя, че с новия комплект маховик + съединител + лагер помпа колата се чувства забележително по-добре. Остава да се огледа задното окачване  и ще ви разкажа поредния епизод


  • 1

#13 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 23 февруари 2019 - 14:36

Надявам се вече да си разбрал това което писах по-горе за маховика втора употреба и пр.
  • 2

#14 Federer73

Federer73

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 23 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    Е200 компресор 2000 г.
    137 кВт Елеганс

Публикувано 03 март 2019 - 11:06

Надявам се вече да си разбрал това което писах по-горе за маховика втора употреба и пр.

 

И аз искам да е ново, ама не стигат парите понякога.

Доста време карах колата с потракващ при гасенето маховик. Явно в това положение все още е имало доста хляб в него, защото нямах проблеми с предавки и движение на колата. Вероятно в един момент нещата излизат от контрол, но все още не съм достигал до такова положение. След около месец ще напиша как сме ревизирали задното окачване и какъв е резултатът.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни