Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Циркулационна помпа 124


  • Please log in to reply
7 мнения по тази тема

#1 Xerxes

Xerxes

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 138 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201/M102- за съжаление вече продаден;
    S124/M111- изобщо не го жаля, но го обгрижвам добре!

Публикувано 31 октомври 2016 - 09:30

Колеги, циркулационната помпа над дуовентила за парното сдаде багажа - замириса на бакелит, нагря се яко и трябваше да й махна конектора.

 

Има ли възможност да се смени само тя, без да вадя цялата композиция и как точно се прави тази операция?

 

Сега, докато е разкачена - имам парно и студен въздух. Какво няма да работи докато я подменя?

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от Xerxes: 31 октомври 2016 - 09:31

  • 0

#2 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2835 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 31 октомври 2016 - 12:38

На празен ход парното почти не се усеща, всичко друго е по старо му.


  • 1

#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 31 октомври 2016 - 14:07

На мен на предната 124-ка въобще не работеше. Вероятно й бяха заминали четките защото даваше отворена верига. Не съм имал проблем нито с парно, нито с газова уредба.

 

На тази работеше последно като я мерих, но не съм усетил разлика. Може би зависи от вида на помпата.

 

По спомен можеше да се свали само помпата за да се обслужи, като импелера остава в мократа част. Развиват се трите болта на кръглата част и се сваля. При мен обаче помпата беше отделно от дуо-винтилите.


  • 0

#4 Vento

Vento

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 13 Мнения:
  • Град:Пловдив

Публикувано 31 октомври 2016 - 15:16

Понеже имах подобен проблем на VW с тая помпа, а и за един проект ми трябваха такива, доста ги почовърках.

Принципно с годините вътре се затлачва и перката спира да се върти. Тя е безконтактна - работи на магнетизъм, няма ос, която да я върти от електромотор директно. При подаване на ток явно прави магнитно поле, което я завърта, а то дори и при малко съпротивление няма сила да го преодолее. Аз отварях 3-4 такива, след внимателно почистване пак работят адекватно. Лошото е, че твоята е замирисала.

Освен това си купих 3 помпи от Мегапартса (за проекта ми, дето трябва да въртят водата на един воден купер), като цените бяха смешни - 20-25лв. Интересното е, че едната беше от някакъв Мерцедес (не помня вече какъв), другата от VW, третата май Опел. На външен вид са еднакви, габаритните размери са почти на 100% еднакви (според мен са заменяеми), НО като ги разглобих за профилактика - тази, произведена за Мерцедес беше доста по-добре измислена и изпълнена технологично.

 

Моят съвет е да си вземеш за 20-30лв. втора ръка, като я пробваш преди това дали върти. Ако ти се занимава - може профилактично ВНИМАТЕЛНО да я разглобиш и почистиш, ако ли не - директно монтирай. Лесно и евтино ще си решиш проблема.


  • 0

#5 Xerxes

Xerxes

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 138 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201/M102- за съжаление вече продаден;
    S124/M111- изобщо не го жаля, но го обгрижвам добре!

Публикувано 31 октомври 2016 - 17:25

Moга ли да карам без нея? Има ли възможност да се направи обход с тръбичка на линията, която минава през нея, или не?


  • 0

#6 Vento

Vento

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 13 Мнения:
  • Град:Пловдив

Публикувано 31 октомври 2016 - 21:24

По-добре я смени, нито е трудно, нито скъпо. Инженерите не са прости, за да я измислят и вградят.

Не знам при Мерцедес как е, но при VW групата ги слагат на големите мотори за допълнително охлаждане СЛЕД загасяне на двигателя (примерно върти още 3 мин охладителната течност), защото иначе кривят глави.


  • 0

#7 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 31 октомври 2016 - 23:09

Няма да имаш никакъв проблем без рециркулационната помпа.

Тя не се монтира фабрично на всички автомобили, а само на тези, поръчани за студен климат.

Единствения ефект, който ще се получи е съвсем едва забележимо по-слабо парно на празен ход на двигателя и абсолютно нищо друго.

Също ако имаш функция REST тя няма да ти работи.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#8 Xerxes

Xerxes

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 138 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201/M102- за съжаление вече продаден;
    S124/M111- изобщо не го жаля, но го обгрижвам добре!

Публикувано 01 ноември 2016 - 09:11

Благодаря, колеги за многото и изчерпателни отговори - понеже постоянно ползвам колата и постоянно съм зает в извънработно време - решението е взето - когато изпадне такава част в Мегапартса - я купувам и сменям - защото в момента няма. А старата ще ремонтирам.

 

Темата е за заключване, поздрави!


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни