Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

W124 CABRIO - m104 3.2 - Turbo (GT3076)Spools fast... Spools hard!


  • Please log in to reply
9 мнения по тази тема

#1 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 14 юни 2016 - 21:28

Колеги пускам една темичка за кола на клиент която довърших скоро. Ще бъда сравнително кратък т.к. доста от нещата съм описал/написал в други мои теми.
Както казах базата е 124-ка КАБРИО. Колата дойде с двигател м111 2.0. След дискусии какво точно иска клиента от колата си се спряхме на варианта да вземем м104-ка 3.2-24v и да я турбинираме. Т.к. колата се ползва аз градска реших да е с по-малко турбо от попринцип т.к. надув-а няма да е голям а и по-ранния спул с около 500-700 оборота за сметка на 20-тина коня след 5000 оборота си струва. На колата сложихме скоростна кутия с номер 717.450 (с обратните скорости) и диферециал с 210-мелиметрова корона. Мотора разредих по обичайния метод с двете гаритури и подложка между тях. Степента е нагласена между 9:1 и 8,5:1 (в зависимост от това за колко дебели приемаме гаритурите след като сме стегнали болтовете).

Проекта започна със закупуване на м104-ка от w140. Нещо което държа да отбележа е че за този проект мотора беше ИЗЦЯЛО ревизиран, като казвам изцяло имам в предвид сменени: лагери, сегменти, семеринзи, гаритури, О-пръстени, нов хонинг, цялостна ревизия на главата с нови повдигачи, водачи и легла на клапани ...абе абсолютно всичко като цяло което може да се смени по този мотор. Ето няколко снимчици от процеса:
Прикачен файл  12829189_10201287903956787_6734464382062858970_o.jpg   116,22K   19 Брой сваляния Прикачен файл  12829496_10201287903796783_2302358457348318046_o.jpg   129,53K   18 Брой сваляния Прикачен файл  885419_10201287904596803_1375148379061635279_o.jpg   104,48K   18 Брой сваляния Прикачен файл  12841279_10201287904676805_9150280358703918930_o.jpg   125,16K   17 Брой сваляния Прикачен файл  11024784_10201287904636804_1620752718218975009_o.jpg   123,22K   18 Брой сваляния

Турбото с изчистените буталца (абе позьорска работа):
Прикачен файл  12783613_10201261926387364_2360072875824717007_o.jpg   118,68K   18 Брой сваляния

Нови шпилки и болтове навсякъде:
Прикачен файл  12829088_10201287905076815_2062260391782713710_o.jpg   142,25K   18 Брой сваляния Прикачен файл  980868_10201287905036814_1193604178933850485_o.jpg   115,4K   18 Брой сваляния

Една снимка на колектора по време на изработка, този път от черно желязо с по-прости пътища (6->3->1). Това всичкото с цел по-малка инвестиция. Все пак заварен на 100% с TYG машина:
Прикачен файл  1609630_10201307148677893_4196901499248810828_n.jpg   62,08K   20 Брой сваляния

Снимка на накрайника който струговах за дренажа на турбото (не се сдържах с 20-те стотинки):
Прикачен файл  11069741_10201287904996813_4697918613757492670_o (1).jpg   93,97K   17 Брой сваляния

Симки на тригър колелото за Мегаскуирта (Благодарности на Вальо - Lambo Rambo за съдействието):
Прикачен файл  12525295_10201391858195578_3894106124898094817_o.jpg   147,2K   18 Брой сваляния Прикачен файл  12891725_10201391858075575_6897588625929536450_o.jpg   133,26K   18 Брой сваляния

Новата греда между роговете т.к. немога да събера голям кулер, с радиатор за климатика и охладителен радиатор в една предница просто така :
Прикачен файл  12885898_10201391858155577_2729743016439960464_o (1).jpg   146,1K   17 Брой сваляния Прикачен файл  12888711_10201391858595588_6173921956279566438_o.jpg   125,33K   17 Брой сваляния Прикачен файл  12885795_10201391858115576_6691144443384787230_o.jpg   139,83K   19 Брой сваляния

Генерацията на колата, изработена изцяло от неръждавейка с тръби и колена на 76мм. И тя изцяло заварена с TYG-а. Държа да отбележа че комбинацията от 2 проходни резонатора с крайно проходно гърне макар и да няма голяма логика извади изключително приятен звук със значително ниски децибели! Искам да кажа че колата е приятна за дълги пътувания а все пак бас-а между 1000 и 2000 оборота е налице! (Благодарности на Вальо - Lambo Rambo за съдействието с керамичния съединител)
Прикачен файл  12002297_10201339500326664_655403546359476073_n (1).jpg   67K   18 Брой сваляния Прикачен файл  13308181_10201579074235862_5417398819672746080_o.jpg   105,92K   16 Брой сваляния Прикачен файл  13320541_10201579074275863_4682783549852666567_o.jpg   108,04K   17 Брой сваляния Прикачен файл  13329614_10201579074195861_5265186328008084225_o.jpg   90,67K   17 Брой сваляния

Разбира се няколко снимки на крайния продукт (почти) под капака (много ми харесва цвета който избрах за капака на клапаните):
Прикачен файл  12983245_10201411055075488_6439174005350005336_o (1).jpg   167,5K   17 Брой сваляния Прикачен файл  12983212_10201411054995486_5881213570411826941_o.jpg   150,48K   18 Брой сваляния Прикачен файл  12916358_10201411055035487_1319229191952147854_o.jpg   157,16K   19 Брой сваляния

За жалост снимка нямам на колата отвън т.к. забравих, а самия модел е изключително рядък...
Относно резултатите от диното: забравих да взема графиката от диното, но крайния резултат беше 310к.с. при 5380об/мин. и 490нм. при 3450об.мин на ГУМИТЕ. Като извод мога да кажа че колата е малко по-слаба във високите отколкото същия мотор с GT35 на сходно налягане, но за разлика от това спул-а е със 500-700 оборота надоло и маскимума на въртящият момент е с 300 оборота по-надоло което дава на колата по-приятно усещатане в градски среди заради по-малкия лаг и по бързата реакция на педала за газта.

Разбира се при следващи промени и доработки ще пиша и с удоволствие бих отговорил на въпроси.

:beer :beer :beer

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от siriospepi: 15 юни 2016 - 06:45

  • 5

#2 bulspan

bulspan

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 2 Мнения:
  • Град:lloret de mar

Публикувано 15 юни 2016 - 10:18

най-важния въпрос, колко ??? имам е320 купе с мотор м104.992, автомат 4 степенна. колко ще излезе всичко с цялостното ревизиране? скоростната кутия ще иска ли модифициране?


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#3 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 15 юни 2016 - 11:14

За скоростите немога да обещая ниско. Имам познат който кара с такъв автомат на м103 турбо и няма проблеми. Досега не съм се занимавал с автомати и модифицирането им, такаче по тази тема ще трябва да потърсим ослугите на някой друг. Относно цената нещата са много относителни т.к. много зависи от това дали компонентите са реплики или оригинални. Говоря за кулера, турбината, инжекторите, гърнетата за генерацията и т.н. Тази кола конкретно е с части които са реплики и на клиента му излезе над 10 хиляди (казвам над защото му излезе 13 500 но при него сменях кардан, диф, полуоски и правихме керамичен съединител: нещата които има шанс да оцелеят след като си с автоматична скоростна кутия). Телефона ми е 0887206068 и ако те интересува нещо такова ми звънни.

 

Все пак се отправям към модераторите: т.к. смятам от части за нередно това което написах тук защото форума не ми е място за реклама и дискутиране на оферти към клиента и прочие. Такаче ако решите за редно изтриите моя пост и на колегата. Аз съм му дал телефона си в ЛС.

:beer


  • 1

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 юни 2016 - 12:49

Не съм ги скрил аз нещата, но реално комуникацията е по-удачно на ЛС.

Но това, че знаеш какво правиш, как и защо го правиш, е просто възхитително. Много ме радват такива теми.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 юни 2016 - 19:31

Аз намирам за напълно уместно да се вижда цената, за да си знае човек какво би му струвало, ако реши да се захваща.
  • 1
NO PAIN - NO GAIN!

#6 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1953 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 15 юни 2016 - 21:42

според мен няма проблем, независимо че е вид реклама.

 

но ми е интересно какво значи реплика части и какво визираш под оригинални.


  • 0

#7 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 15 юни 2016 - 21:57

според мен няма проблем, независимо че е вид реклама.

 

но ми е интересно какво значи реплика части и какво визираш под оригинални.

 

Примерно кулера може да е китайски, изпускателната система също (имат уникални реплики на Akrapovič), инжекторите също.

Да не говорим, че ако се заиграе да направи примерно изпускателния колектор от неръждаема стомана и тръбите отдолу, смени и всички винтови скоби с Norma, маркучи и тн.... за к'ви пари говорим.


Този пост е редактиран от grosmaster: 15 юни 2016 - 21:58

  • 0

logo-600-1002.png


#8 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 15 юни 2016 - 22:22

Под реплики имам в предвид Китайски (най-често са такива), копия на : турбини, кулери, ижектори, wastegate-и и гърнета. Като цяло това са нещата които имат разлика в поведението си когато са оригинални или реплики. Сега факт е че една GT30/GT35 турбина с Китайски произход струва около 550-700лв, а една оригинална е около 2000+лв. Истината е че разликата в представянето им е изключително малка , да кажем 5-10% и то главно в това колко рано спулва турбината, и колко нагрява въздуха при самото сгъстяване на въздуха. Лично за мен и мойте доходи 3 пъти по-висока цена не оправдава тези 5-10%. Разбира се тук влиза и друг фактор: а той е живота на изделието. Навярно една оригинална турбина би издържала няколко пъти по-дълго от Китайска, но практиката показва че много хора карат с години и над 100 000 км. с Китайски турбини и нямат проблеми. Това разбирасе неозначава че яма шас Китайчето да се счупи след 10к километра...

С инжекторите главната разлика между двата вида е разликата в дебита на еднакви дюзи което е фатално за High Boost апликации, както и дозировката им при ниски натоварвания (празен ход да кажем). На китайските дюзи им е проблем да работят с ниски и прецизни времена... ако трябва да пръскат гориво като лейки проблеми няма....

С кулера, разликата е в теглото и ефективността...

С гъретата разликата е в заглушаването, теглото, рестрикцията и живота на ватата в тях...

И като цяло който и да е ако се замисли как и какво прави дадено изделие, би се сетил какви биха били разликите между оригинално такова и Китайско.

:beer  


Този пост е редактиран от siriospepi: 15 юни 2016 - 22:27

  • 0

#9 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 16 юни 2016 - 08:00

Пепи пасна ли картера на тази М104-ка от първия път на гредата (магарето) на 124-ката. Питам понеже двигателя е смъкнат от W140 - а там в повечето случаи картера е с друг дизайн. От чисто любопитство питам - иначе от Вальо я знам тази схема - той си беше взел М104 от W140-ка и се наложи да му слага друг картер, за да пасне в W201 (мисля че картер взе от W202) ... :beer 


  • 0

#10 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 16 юни 2016 - 17:37

Взех картер и помпа (може и само частта с хобота) от 124-ка с м104 3.0... Важното в случая е следващия път да взема и щеката на маслото защото картера на 140-ката е по-дълбок от този на м104 от 124. Това го разбрах в последствие и със сегашната щека максимума на щеката реално е минимум...

Този пост е редактиран от siriospepi: 16 юни 2016 - 17:38

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни