Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Знаете ли, че има автономна S-Klasse W140?


  • Please log in to reply
Няма други мнения в тази тема

#1 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5564 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 юни 2016 - 16:10

Знаете ли, че има автономна S-Klasse W140?
 
32f7b4d4fe23c7a72d8fdb53e7551721_big.jpg

Малцина се онези, които знаят, че Mercedes експериментира с безпилотни автомобили още от 80-те години на миналия век. Всичко започва през далечната 1986-а с една програма, наречена Eureka PROMETHEUS (Program for European Traffic with Highest Efficiency and Unprecedented Safety). Идеята е да бъде направен автомобил, който сам да ускорява, да спира и да завива.

Програмата Eureka PROMETHEUS e стартирана от Daimler-Benz и се изпълнява в сътрудничество с други европейски автомобилни концерни, производители на електроника и с помощта на различни институти и университети. За онова време Eureka PROMETHEUS е най-голямата изследователска програма, касаеща автономни транспортни средства. Стойността и днес се изчислява на $750 млн.a058593e1a7735181c133bc0c34c9b78.jpgMercedes създава цяла гама безпилотни прототипи, а кулминацията в нея е модифицираната S-Klasse (W140), която успява самостоятелно да преодолее разстоянието от 1 678 км. от Мюнхен до Копенхаген. Автомобилът разполага с няколко микропроцесора, които събират компютърното зрение на колата и и помагат да реагира адекватно в реални пътни условия.14676d1352714cb7761c8990b13cb9ce.jpgВоланът, педалът за газта и спирачките се управляват с помощта на компютърни команди, базирани на актуалната оценка от последователни изображения. Последните се получават от четири камери с различно фокусно разстояние. Иновационната за онова време микропроцесорна апаратура, която днес може да се побере в смартфон, тогава е събрана в 60 отделни модула.

Трябва да се има предвид, че тогава въпросната технология в S-klasse е била максимално компактна, защото преди това от компанията експериментират с Mercedes Vario и модулите заемат цялото товарно пространство на буса. Вече усъвършенстваната S-Klasse успява да развие максимална скорост от 185 км/ч, като изпреварва другите автомобили от пътното движение почти самостоятелно (рядко се налага намесата на човек).bc51716fb85045631effbfb7b5d60009.jpgСистемите на борда на автономната W140 безпроблемно следят останалите автомобили в движението, четат пътните знаци и предприемат напълно адекватни действия. Автомобилът е наречен VITA, което означава автомобил с автопилот. Идеята е била не да се премахне водачът от уравнението, а да бъде създаден автомобил, който да се движи без аварии и катастрофи.

Автоматичното предотвратяване на катастрофите е била ключова задача за проекта PROMETHEUS, като от Mercedes са искали да докажат, че нещастните случаи на пътя могат да бъдат предотвратени с помощта на т.нар. "компютърно зрение". Експериментите продължават цели осем години, а първите реални резултати са показани пред широката общественост през октомври 1994 година.f6de92322f421f329c638b15747786bf.jpgВпоследствие, незнайно защо, Mercedes продължава да развива технологията изцяло самостоятелно, като не огласява никакви данни за нея. Към днешна дата се знае, че специалистите от Mercedes се трудят над безпилотната S 500 Intelligent Drive, която е на базата на W222. Технологията е толкова напреднала в развитието си, че според специалистите ще я видим в сериен Mercedes след две или три години.


  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни