Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Поразяване на алуминиеви джантислед пясъкостуене


  • Please log in to reply
26 мнения по тази тема

#16 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 07 юни 2016 - 21:36

Здрасти

 

не ,че съм най-големия разбирач по въпроса обаче два пъти съм свалял боя от джанти и то все засукани общо взето. Просто пясъка не ме удоволетворяваше цената спрямо джантата още повече боядисването дори. И двата пъти ползвах така наречената химическа ,а смивка се казва единия път беше във флакон и направо се пръскаше другия път беше в кутиика и се мажеше цена средно 10 левчета като флакона стига за 4 х 15 ,но пък тази в кутииката можеше да намажа цялата кола и да ми остане. Общо взето след нанасянето и изчакването боята се напуква и пада страшно лесно с телената четка. Естествено следвам указанията на производителя. След това една водна пълнител тук там където е нужно и боя. Става лесно също страхотно и бързо и най важно 2 часа работа е малко парички и ако се преебе джантата после не ме е било яд. Става доста над средното и не е трудно. Ако джантата е някаква извратена и трябва да лъщи от 50 километра там вече си трябва игра. И страхотно.

 

Желязото при нагряване се изпъва и не е приемливо да се нагрява джанта просто за прецакването ек така просто. Освен при изправяне.

 

Ползвам пясък доста често в последно време и там не знам да се ползва нагряване.

 

П.П. Стани май мойта джанта която ползвах за малко на която пробвах е същата като модификация като твойта даже направо си е същата доколкото е погледнахме и правих по нея доста добре се получи ето това е смивката която ползвах ако искаш поиграй си малко.

 

http://ivanoja.snimk...25.36145366.big

 

П.П. Имайте предвид ,че под боята едната ми джанта имаше нещо странно като основа мисля ,че прахово то не пада от смивката ама не мисля ,че е и нужно да знаете.


Този пост е редактиран от Ванюша: 07 юни 2016 - 21:39

  • 0

#17 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4525 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 10 април 2018 - 09:53

Колеги, 

 

мислех да пусна нова тема, но ще изтупам тази от прахта :).

 

Най-накрая се реших и дадох ББС-а на песъкоструй и прахово. Ще ви държа в течение за резултата.

 

Питах и хората от цеха дали има наблюдение за разкаляване и ми отговориха уклончиво. Процесът на изпичане на боята протича при 180 градуса, което може би не е достатъчно за отвръщане на джантите, но зависи много от сплавта и начина на изработка - лети под налягане, ковани и т.н. Магнезиевите сплави изглежда са по-податливи на отвръщане и деформации.

 

Според мен качествените джанти би трябвало да държат на висока температура, защото там, където джанаттата контактува с диска все пак става доста топло при интензивно спиране.

 

Цветните метали, доколкото знам не подлежат на закалка, но алуминият не е единственият материал, който се ползва при изработката на джантите. Свойствата зависят и от другите материали в сплавта, а те са търговска тайна.

 

Металургията не е проста работа, така че, колкото и да не ми се иска да го кажа, ще трбява да действаме на принципа проба-грешка.


  • 0

#18 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 април 2018 - 10:30

Не е като да не знаеш, че почти всичките ми коли са имали поне един комплект прахово боядисани джанти :)

Ако още не си ги дал, ела до гаража да ги видиш как изглеждат. 

 

Дори сега мисля да дам железарките на жената на прахово, като се чудя дали да не ги направя и тях сива перла и да карам без тасовете... или тъмносива перла, да си личи по-малко мръсотията.

Правя ги винаги на едно място в София, до сега не съм имал проблем с омекване на метала.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#19 genadi

genadi

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 358 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB, E class, 220 BlueTec, 2016

Публикувано 10 април 2018 - 11:04

Най-вероятно зависи от различната сплав при изработка на различните джанти но съм убеден, че след нагряване при прахово боядисване /и песъкоструй/ едни конкретни джанти, станаха на "кашкавал". Аз съм човек, който претендира, че не знае какво е това изкривена джанта... След манипулацията с боядисването се започна едно небивало правене на същите тези джанти. Да, евтини джанти бяха и за да бъда конкретен, марката им бе - Dezent, 17".

Не искам да влизам в безмислени спорове, просто споделям конкретен опит, както и бих се съгласил, че някои сплави са по-топлоустойчиви и не търпят промени на показателите си при загряване. Само не се сещам как може да се установи на око, коя джанта ще издържи нагряване и коя ще се прецака?  


  • 0

#20 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 април 2018 - 11:14

Няма как на око... проба-грешка и вътрешно усещане :)

С оригиналните тежки джанти на BMW/VAG/MB не съм имал проблем: 15, 16, и 17", без значение дали са били Ronal, BBS или нещо друго.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#21 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4525 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 10 април 2018 - 15:55

В крайна сметка зависи и от температурата на която се пекат детайлите при прахово боядисване.

 

За черните метали, Т на отвръщане е около 400 градуса. За цветните вероятно е доста по-ниско, но дали е по-малко то 200 градуса?


  • 0

#22 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 април 2018 - 21:43

В крайна сметка зависи и от температурата на която се пекат детайлите при прахово боядисване.

 

За черните метали, Т на отвръщане е около 400 градуса. За цветните вероятно е доста по-ниско, но дали е по-малко то 200 градуса?

Точно така Стани!

 

Завод, който боядисва собствените си метални конструкции на столовете ги изпича на около 350 градуса.Не че не може и на 200, но при черните метали колкото по висока е температурата, толкова по добре се изпича боята и хваща по добре.Става много по издръжлива.

При същата фирма досега съм боядисал на 10 комплекта джанти без никакви проблеми, но температурата на която се изпича алуминия е 160 градуса.

Следователно, ако този който ги боядисва е грамотен и си разбира от работата проблеми не трябва да има.

Точно заради такива плужеи,заплатаджийй излизат митовете за праховото боядисване.

Некадърници има навсякъде.....за съжаление.

Дори и на мен ми се случвало да закарам джанти на пясъкоструй,защото бяха английски с много корозия и знаете ли как бяха почистени? С флекс! За вас лъжа за мен истина.....като ги видях щях да припадна....честно.

А знаете ли защо въпросния работник ги е почистил с флекса, защото с пясъка не се чистели....имаха много дебели шупли и дори на професионален пясъкоструй, пясъкоструйна камера за 20 000 лв не са падали шуплите.

В този ред на мисли, си мисля че когато има метали, които са трудни за почистване дори и на песъкотруй..Бай Мангал ако извади горелката и обгори боята...точно тогава джантите поддават и стават на мекици.

Аз също боядисвам джанти, аз също имам пясъкоструй, но моя е един вид любителски....имам пясъкоструен пистолет и компресор със 100 литра бутилка, 10 бара налягане при 220 литра дебит на въздуха.....и горе долу съм запознат с нещата.Пясъка си го купувам точно такъв какъвто трябва да е с правилна едрина.

От моя опит да знаете, че меките метали се чистят в пъти по трудно от твърдите.

И има още един момент когато пяска неможе да изчисти старата боя от джантите и това е когато едни джанти са бодисвани два три пъти и между слоевете боя не са търкани...тоест не са подготвяни...тогава боята или по точно лака става като желе.Тоест меко...а когато е меко пясъка неможе да я начука боята...просто пружинира.


  • 4
Публикувано изображение

By Batev

#23 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4525 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 11 април 2018 - 08:41

Снощи търсих инфо относно закаляването и отвръщането на алуминиеви сплави.

 

Температурата на отвръщане е от 300 до 400 градуса, в зависимост от състава на металите, а времето за отвръщане е между половин и еидн час. Явно съм се объркал, защото мислех че тези температури са валидни за черните метали, а те се отнасяли за цветнтие. Черните метали се отвръщат на 700-800 градуса.

 

Вероятно, изпичането на боята на 180 градуса е безопасно, въпросът е, както е писал Генгста, някой да не хване горелката, или да не ги пече на неподходяща температура.


  • 0

#24 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4525 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 април 2018 - 13:08

Малко да ъпдейтна темата - онзи ден си взех джантите от почистване и прахово. :)

 

Чувствата са смесени. 

 

От една страна съм доволен, че вече не се лющят на едри люспи и алуминиевата сплав няма да оксидира още повече. Праховото си е прахово.

 

От друга страна - нещо цветът не ме кефи. Възможно е да са объркали цвета, защото обсъждахме два цвята - един перлен, сребристо-златист, който се ползва обичайно. И един по-тъмно сив без перла.

В крайна сметка се съгласих на перлата, но сега като гледам май са ги боядисали в по-тъмно сивия цвят.

 

И малко са се престарали с песъкоструйката, но вероятно това е защото джантите бяха доста захабени.

 

Иначе, като механични свойства май са си същите. Преди боядисването без да искам чукнах две джанти една в друга и забелязах че звънят като камбани - т.е. материалът е твърд с малки вътрешни загуби. След боядисването ги почуках с пръст и звънът е същият - почти като на кристални чаши. 

 

При монтажа и баланса не се наблюдаваха значителни кривини и количеството тежести е в рамките на нормалното.

 

Ще ги наблюдавам за последващи деформации.

 

По-късно ще добавя снимки :)


  • 2

#25 Antoni_

Antoni_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    C180 S204 Kompressor BlueEFFICIENCY Avantgarde 2010 - ex
    C250 S204 Facelift BlueEFFICIENCY Avantgarde 2012

Публикувано 18 март 2019 - 12:30

Здравейте,

 

за да не пускам нова тема - исках да попитам някой ползва ли препарати за почистване на джантите? Говоря за тези пръскалките например, за да може да се почисти най-вече феродото, едни малки, черни точици по борда, а и всякакви асфалтови и други неща по джантата?

Мненията преобладават от нафта и вълнен парцал, минават през най-изпитания и достъпен "кислол", Iron X, Ниргин, W5, Forte - доста агресивен, лидълски такъв и прочие.

 

Идеята ми е да не матира джантата, да не нарушава покритието, но да чисти.

Иначе си мисля за доказана марка като Ма-фра. Няма как да не предлагат нещо. В събота ръчно измих колата с техен продукт - води се шампоан с вакса - изключително добър резултат. Никъде няма мътни участъци, черното блести буквално.


Този пост е редактиран от Antoni_: 18 март 2019 - 12:32

  • 0

"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"


#26 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 18 март 2019 - 14:24

quixy_rim-cleaner_2016-05-13.png


  • 0

#27 Antoni_

Antoni_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    C180 S204 Kompressor BlueEFFICIENCY Avantgarde 2010 - ex
    C250 S204 Facelift BlueEFFICIENCY Avantgarde 2012

Публикувано 19 март 2019 - 09:23

Не съм ги чувал тези. Проверих - има ги в Кауфланд, Бриколаж, Метро. Дано информацията е актуална.

 

Благодаря.


  • 0

"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни