Така!
Здравейте колеги!
Отговора и решението на моя проблем се реши от поста на колегата Chavalinov по-нагоре в темата, за което съм му много благодарен. Той е намерил точно описание на принципа на работа на блока за управление(PMS) на мотора и какво следи. Симптомите на моя проблем напълно съвпадат с описанието там. Не писах нищо тук цял месец, защото правих проби и наблюдавах работата на двигателя. Та сега по темата: Колегата Chavalinov е постнал, че блока за управление(PMS) следи, освен всички датчици и данните от тях и работата на бобините - техния първичен ток и първично им напрежение. Когато първичните напрежения и токове на двете бобини се различават, блока за управление ги отчита като бройка различни запалвания във времето при определени обороти (до 2500 оборота) и тълкува тези разлики като лошо запалване на горивната смес, съответно лошо изгаряне и спира подаването на гориво на някои от цилиндрите като изключва дюзите на два от цилиндрите. Гаси дюзите, за да предпази катализатора от повреда или от други по-големи беди. Имайки предвид, че проблема при мен се проявяваше само при загрят мотор, аз за себе си останах с убеждението, че този прецизен контрол от блока за управленуе започва да действа, когато мотора е загрял и е в идеалния си работен режим.
Когато оборотите на мотора се повишат до 2500 и нагоре и не падат дълго време и блока за управение преброй определен брой грешни запалвания той включва отново дюзите за гориво и работата му се оправя. Както беше при мен.
Понеже покрай мойте перипетии с инсталацията и съмнения в едната бобина аз бях сменил само едната бобина с нова. От поста на колегата Chavalinov се принудих да поставя старата на мотора и колата се оправи. Явно новата бобина от магазина и оригиналните на колата са имали разлика в намотките си. Може да е минимална, но е имало. Или е трябвало да сложа две нови. Ама нямаше да разберем тези важни подробности.
Ето и самия пост на колегата Chavaliniv:
The PMS control unit constantly monitors the primary voltage and primary current pattern of the ignition coils (T1/1, T1/2) when the engine is running and can recognize from this monitoring whether faults exist over 50 ignitions in respect of:
- ignition coil (primary current monitoring)
- secondary ignition circuit (primary voltage monitoring)
If a fault is recognized, the corresponding fuel injection valves(Y62) are no longer actuated as a group in order to protect the catalytic converter from excessive thermal stresses.
If the fault no longer occurs over a number of about 255 ignitions, the fuel injection valves(Y62) are re-activated provided:
- engine speed was >2500 rpm
- car in deceleration mode (deceleration fuel shutoff
Надявам се да съм бил изчерпателен и полезен.
Благодаря на всички отзовали се!!!