The PMS control unit (N3/6) constantly
monitors the primary voltage and
primary current pattern of the
ignition coils (T1/1, T1/2)
when the engine is running
and can
recogni
z
e from this monitoring whether faults exist
over 50 ignitions in respect of:
- ignition coil (primary current monitoring)
- secondary ignition circuit (primary voltage
monitoring)
If a fault is
recogni
z
ed, the corresponding fuel injection
valves
(
Y
62) are no longer actuated as a group in order to
protect the catalytic converter from excessive
thermal stresses.
If the fault no longer occurs over a number of about
255 ignitions, the fuel
injection valves
(
Y
62) are re-activated provided:
- engine speed was >2500 rpm
- car in deceleration mode (deceleration fuel
shutoff
Комутатора не му харесват данните от бобините и с цел предпазване спира дюзите. Някои мотори от това поколение бях чел ,че имат "knock" сензори и отчитат влошената работа и компа съответно предприема действия. Сега дали мерят вибрация или нещо друго тези сензори не знам. Може да погледнеш в аутодата по схемите дали присъстват тези сензори- при m111.940 ги нямаше, но при някои други мотори имам спомен че ги имаше.