Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

Не работят 1-ви и 4-ти цилиндърНяма искра на свещите


  • Please log in to reply
72 мнения по тази тема

#1 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 20 април 2016 - 19:10

 Здравейте!
От няколко дни се боря с моя мечок. Изгуби се искрата на 1-ви и 4-ти цилиндър и работят само 2-ри и 3-ти. Прочетох тук-там и разбрах, че 1-ви и 4-ти са на една бубина, а 2-ри и 3-ти са на друга. Открих къде са монтирани бубините и ги размених. Нямаше резултат. Същата работа. Та питането ми е кой управлява бубините и къде се намира, да се насоча там да търся проблема? Директно компютъра ли командва бубините или има нещо като комутатор или датчик на хол който казва коя бубина да хвърли искра в определен момент. Колата е Ц200, W202, 94г., 2000куб., 136к.с., бензин. Сменени свещи и кабели за свещите, кабели за 12 волта в добро състояние-без напуквания на изолациите. Помагайте моля!!!


  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4525 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 20 април 2016 - 19:58

Вероятно има повредени транзистори в комутатора - намира се в моторния отсек на левия калник, една голяма черна кутия с две дълги букси.


  • 0

#3 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 20 април 2016 - 20:14

Искате да кажете в компютъра така ли?


  • 0

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4525 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 20 април 2016 - 20:27

Така ми се струва. Нека и някой друг колега изкаже предположение.

 

Тези комтуатори са дефицитна стока, дефектират и имаше голямо търсене за тях на "вторичния пазар".

 

Защо не я закараш на диагностика да видят какви кодове е записала?


  • 0

#5 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 20 април 2016 - 20:44

Щото знам какво ще покаже диагностиката. Същото което с ваша помощ разбрах току що.

Току що намерих ел. схема в интернет. Компютъра дава директно сигнал с маса(-) ту на едната, ту на другата бубина. Утре дори ще го измеря собственоръчно и ще се окаже точно това което предположихте вие. Остава да е възможно да сменя сам повредения транзистор.


Този пост е редактиран от siso70: 20 април 2016 - 20:49

  • 0

#6 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 април 2016 - 08:01

Колега опитай да направиш някоя друга снимка на ремонта,може да е полезна за в бъдеще и на други колеги :)


  • 0

#7 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 28 април 2016 - 20:02

Снимките са лесни. Пък и мога да го напиша достатъчно подробно да бъде разбрано от интересуващите се. Комутатора му е майката сега. Комутатор не мога да намеря сега за моя звяр. За мой най-голям ужас се оказа най-лошото. Едното стъпало на комутатора, което управлява бобината за 1-ви и 4-ти цилиндър ми е опукало. Как го установих? Размених бобините и отново 1-ви и 4-ти цилиндър са мъртви. Слагах и други свещи на кабелите при работещ двигател - пак няма на 1-ви и 4-ти. После за още по-голяма сигурност, при работещ двигател на 2-ва цилиндъра, със светодиод измерих дали отива управляващ сигнал (-) (минус) от комутатора до бобините. На едната бобина(за 2-ри и 3-ти) отива минус, но на другата... йок. Искам също да подчертая, че инсталацията беше в окаяно състояние. Адски много и навътре в сноповете с кабели беше напукана изолацията на кабелите към бобините и към инжекторите. 100% са окъсявали и по тая причина е изгорял единия канал на комутатора. Ужас. Как не е прекъсвала тая кола, как не съм я усетил. Вървеше като луда. Жигулата като прекъсваше сякаш някой я дърпаше назад.
Вече трета седмица не мога да намеря комутатор със същия номер и никой не може да ми каже дали и с какъв мога да го заменя. Сигурно ще се обърна за помощ във Варна да ми го отремонтират. Някой ако има идеи и е препатил същото моля да даде съвет, защото вече блокирах от телефонни разговори и търсене. Благодаря предварително.

каталожен номер на Мерцедес - 015 545 01 32
каталожен номер на Бош - 0 261 200 612

Който желае може да остави и телефон да говорим и обсъдим лично проблема и вариантите за действие.
Моя GSM - 0889041668


Този пост е редактиран от siso70: 28 април 2016 - 20:07

  • 1

#8 Д. Пеев

Д. Пеев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 465 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник

Публикувано 29 април 2016 - 07:35

Колега намерих този пост, твоето е в края.
http://mercedes-bg.i...hp?topic=1875.0
прегледай тук ако има подобни http://olx.bg/ad/kom...html#d9a576e47f

Дано съм бил полезен.


  • 1

Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?

                                                                                      

                                                                                                                                                                                               Иван Вазов.


#9 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 07 юни 2016 - 10:21

Намерих друг комутатор втора ръка и подкарах Мечока си. За сега всичко е ОК.
Преди това се свързах със Софтелектроникс-Варна и им изпратих моя повредения да ми го ремонтират. От там ми казаха, че сериозно е дефектирал и не могат да го ремонтират.
След това намерих човек, който ми изпрати комутатор на друг производител и с друг партиден номер. Колата запали и работи перфектно. Не съм я тествал на дълъг преход да проверя разхода на гориво, но и това ще стане тези дни.


  • 0

#10 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юни 2016 - 19:12

Виж си ел.инсталацията че и тоя да не изпуши.
  • 0

#11 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 01 октомври 2017 - 11:31

Моя проблем с отказа на изскра на 1-ви и 4-ти цилиндър се върна отново отпреди една година. Сега вече съм сменил всичко по 2 и 3 пъти - свещи 3 комплекта-със и без вграден резистор, кабелите от бубините до свещите са нови, инсталацията е ремонтирана и е супер, бубина за 1-4 цилиндър сменена 3 пъти, сега съм с нова на Бош, комутатор сменян 2 пъти. Вече не зная какво да сменям. На диагностика нищо не излиза. Като запаля студена и тръгна върви 20-30 километра като нова и след това започва да губи изскрата на 1-4 цилиндър. Спирам или в движение гася от ключа, веднага контакт и паля и се оправя. Така до следващия път, а следващия път може да е след минута, може да е след час, може да е чак вечер преди да се прибера след цял ден каране.

Моля, помагайте моля!

Вече съм болен от безисходицата какво да направя.


  • 0

#12 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 12 октомври 2017 - 05:26

Моя проблем с отказа на изскра на 1-ви и 4-ти цилиндър се върна отново отпреди една година. Сега вече съм сменил всичко по 2 и 3 пъти - свещи 3 комплекта-със и без вграден резистор, кабелите от бубините до свещите са нови, инсталацията е ремонтирана и е супер, бубина за 1-4 цилиндър сменена 3 пъти, сега съм с нова на Бош, комутатор сменян 2 пъти. Вече не зная какво да сменям. На диагностика нищо не излиза. Като запаля студена и тръгна върви 20-30 километра като нова и след това започва да губи изскрата на 1-4 цилиндър. Спирам или в движение гася от ключа, веднага контакт и паля и се оправя. Така до следващия път, а следващия път може да е след минута, може да е след час, може да е чак вечер преди да се прибера след цял ден каране.

Моля, помагайте моля!

Вече съм болен от безисходицата какво да направя.

Колкото дълго да карам и на газ и на бензин и с двата вида гориво го прави. Миналия уйкенд ходих до София и обратно. Карах и на бензин дълго време и на газ дълго време. Прави го и на двете горива. Направи ми впечатление, че когато карам на късо с чести спирания, примерно градско-извънградско-градско-светофари-кръстовища първите 30-40 километра е добре после започва да прекъсва, а като тръгнах за София сутринта от студено запалване и после обратно за Русе пак след студено запалване и тръгване минавам 90-120 километра без проблем и след това започва да го прави. Това ме навежда на мисълта, че проблема се проявява, когато мотора загрее хубаво. Само да уточня, че не съм проверявал как са кабелите към дросела. Предполагам, че и те са напукани, както бяха останалите в двигателния отсек. Може ли там да е проблема? Малко ме е страх тях да ги пипам, защото не ми е ясно как да ги извадя от дросела, а и не мога да видя къде е боднат другия им край.


  • 0

#13 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3954 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI facelift

Публикувано 12 октомври 2017 - 07:43

Това направи ли го?!

 

Виж си ел.инсталацията че и тоя да не изпуши.


  • 0

#14 nostradamus

nostradamus

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 56 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia

Публикувано 12 октомври 2017 - 07:56

Колега,задължително си оправи кабела на дросела,проблема може и да не е в кабела,трябва да се проверят и графитните писти в дросела.Свържи се с колегата 200Е-16V,той знае какво се прави.Другия вариант за който се сещам,провери си за всеки случай отдолу на шайбата на коляновия вал има едни стрелки.Виж колко градуса ти е разтегната веригата.


  • 0

#15 siso70

siso70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 131 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C200 - W202 1994

Публикувано 21 октомври 2017 - 20:31


Виж си ел.инсталацията че и тоя да не изпуши.

 

Зов за помощ!!!

 

Днеска приключих с пълно рециклиране на инсталацията в моторния отсек. Ама като казвам пълно, значи пълно. Няма несменен кабел с нов и то от пин до пин, от куплунг до куплунг. Запалих от раз и всичко изглеждаше супер. Оставих я да работи така на място докато загрее. Пуснах дори климатика да товари мотора да загрява бързо и повече. Работи 15-20 мин. Загря до близо 90 градуса, перките на климатика се включиха 5-6 пъти и ... пак започна да го прави. Обръщах и на газ и пак същото. Гася... пак паля... оправя се за малко и пак го прави. Аз бях подготвен обаче и веднага меря на куплунга за бубините какво им казва комутатора. Командите от комутатора са коректни. И към двете бубини отива сигнал от комутатора да работят, даже когато остане на 2 цилиндъра. Това ме навежда на мисълта вече, че искра има, но комутатора спира работата на инжекторите на 1-ви и 4-ти цилиндър. Каква може да е причината? Нещо в компютъра на газовата може ли да е? Дюзите пръскат по двойки - 1и4 и 2и3 - установих го от схемата им, като сменях инсталацията сигурен съм. За мен съмненията са, че компютъра на газовата лъже комутатора нещо и той изключва двете дюзи. Вие как мислите?


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни