Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Масло за М119


  • Заключена тема Тази тема е заключена
37 мнения по тази тема

#16 Georgi_c280

Georgi_c280

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 144 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    МЕРЦЕДЕС ц280 95г 2.8 193
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 април 2016 - 18:23

Да два пъти им казах че е на 230хил и че е 97год ще го сменя тия дни с 10в40 какво ще ми препоръчате като марка Мобил примерно Фукс Титан


  • 0

#17 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4931 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Публикувано 12 април 2016 - 19:31

Само за информация:

 

На моята кола в Германия в сервиз на Мерцедес и километри 220 000 са сложили 5/40.

 

Аз първите 10 000км също я карах с 5/40 а след това 10/40.

 

И с двете масла мотора е еднакво шумен и масло не харчи и двете са на Фукс.

 

Според мен е тънко това масло , но щом казваш - няма да споря поради простата причина , че ще ти се доверя


  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#18 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4931 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Публикувано 12 април 2016 - 20:10

Според мен пък нямам претенции да изказвам компетентно мнение по въпроса,само давам пример.

 

Притежаваш такъв автомобил - това е достатъчно

Никога не съм имал достъп до такава машина освен возене и каране , но не и притежание :)


  • 1
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче

#19 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 12 април 2016 - 22:40

Според мен е тънко това масло , но щом казваш - няма да споря поради простата причина , че ще ти се доверя

Пак ще ги дъвчем тез масла!Какво значи "тънко",при каква температура е "тънко" и кое масло по-добре смазва,охлажда чисти и преминава през тънките магистрали?
  • 3

#20 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 13 април 2016 - 10:06

Всъщност мисля, че не би трябвало да има разлика, освен в студено време. Нали първата цифра беше за гъстотата на маслото при студено време, т.е. 5W-40 ще е по-рядко при някакви ниски температури, което е добре.

Втората цифра беше за гъстотата при работна температура, като в случая 10w-40 и 5W-40 би трябвало да са еднакво гъсти при работна температура, обаче реално наистина с 5W-40 сякаш колите работят по-шумно, а би трябвало да няма разлика.

Поправете ме, ако неща греша с тези 5w, 10w и т.н.


  • 1

#21 Georgi_c280

Georgi_c280

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 144 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    МЕРЦЕДЕС ц280 95г 2.8 193
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 април 2016 - 10:50

Това е маслото което съм сипал http://shop.yacco-bu...&product_id=260

Прикачени файлове


  • 0

#22 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 април 2016 - 11:15

Маслото си ти е ОК! Не го сменявай пак ,няма смисъл! 


  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#23 mimo160

mimo160

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2203 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes w221 s320 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 април 2016 - 17:42

Всъщност мисля, че не би трябвало да има разлика, освен в студено време. Нали първата цифра беше за гъстотата на маслото при студено време, т.е. 5W-40 ще е по-рядко при някакви ниски температури, което е добре.

Втората цифра беше за гъстотата при работна температура, като в случая 10w-40 и 5W-40 би трябвало да са еднакво гъсти при работна температура, обаче реално наистина с 5W-40 сякаш колите работят по-шумно, а би трябвало да няма разлика.

Поправете ме, ако неща греша с тези 5w, 10w и т.н.

Пушка правилно ги казваш нещата ,ама я кажи кое е по добре, филия с масло или филия с маргарин.Да не забравяме че едното е синтетика ,а другото полу- синтетика.

Карай си го това 5w40 и си свиркай.Пък на другата смяна вече преценявай,ако ти е пийнало повечко ,слагай по гъсто ,ако пък ли не продължавай така.


  • 0

#24 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 април 2016 - 23:15

5-40 масово не са пълни синтетики, но като цяло са по-устойчиви от 10-40 (освен ако не е някакво екзотично 10-40 масло).

Кастрол правят някаква съдебна свинщина в САЩ в края на 90те год. и от тогава, всеки може да си пише каквото иска на етикета. Syn, Synth, Synthrax, важното е да подвежда клиентите, че е синтетика.

Ако не греша, Мобил почва да съди Кастрол, че са кръстили някаква боза "синтетика", но губят делото и уйде коня у ряката...

 

5 е нормална течливост при околна температура, 40 е устойчивост при висока (работна) температура на маслото. 

Като цяло, според мен идеалното масло е 0-60, но скъпо :)

Иначе като видя някакви препоръка за 5-30 на супер горещи турбо-бензинки, с препоръчителен интервал от 25х.км. и едно малко котенце умира.


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#25 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 април 2016 - 05:39

Абсолютно си прав за бензина, особено ако двигателя се натоварва често и работи на високи обороти. Обаче при разни малки градски бензини е възможно да се препоръчват и масла на 30. Плюс е по-бързото достигане до работна температура и на теория по-добро смазване на турбината. При комън рейл дизел с ДПФ, това се препоръчва. Те си загряват бавно и без това.
В момента за разни хибридни коли препоръчват даже 5w20 , тъй като бензиновият мотор не работи постоянно и се цели много бързо достигане на работна температура.
Друга причина е прословутото fuel economy , от там по-малко отработени газове и т.н. И още една страшна старт стоп система. Съответно трябват тънки масла. А дали това скъсява живота на двигателя, вероятно да. Но както е тръгнало, той ще се води консуматив и ще си го сменяме на определен период от време. И далеч няма да е най-скъпата част в колата с всички тез електроники :)

Този пост е редактиран от drjivago: 14 април 2016 - 05:51

  • 1

#26 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 14 април 2016 - 09:07

Аз вече се замислям дали следващото масло на 140ката да не е 5w-50. Намерих на Мобил 1 4л за 68лв. Моето е на около 2000км, но е сипвано преди 3-4 години и сигурно за нищо не става вече, пък и 140ката ми гори по 800мл-1л 10W-40масло на 10 000км. Би трябвало да намали разхода при условие, че се ползва по-гъсто масло при работна температура.
Гледам, че има и Castrol Edge 10W-60 за 75лв 4л. 

Кое е по-добре да се вземе?


Този пост е редактиран от shotgun600: 14 април 2016 - 09:08

  • 0

#27 Georgi_c280

Georgi_c280

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 144 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    МЕРЦЕДЕС ц280 95г 2.8 193
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 април 2016 - 11:34

Благодаря за отговорите като станат жегите в страната ще гледам как работи двигателя с това масло


  • 0

#28 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 април 2016 - 12:54

По шумен, как??? Чуват се повдигачи или веригата...

В началото карах моя 119 с 10 40 харчеше си доста, с някой марки стигах до 1л на 1000км (Репсол от Тех Ко) последната смяна преди ремонта беше с 5 40 и там разхода на масло беше най нисък. Мотора загрява бързо така че дали е 5 или 10 няма значение, по скоро колко е истинско малсото.

Ако имаш време махни си двата капака на клапаните виж дали идва на белези и провери маслените мостчета между хидравлините повдигачи. Твоя мотор е от новите и са пластмасови. Опичат се и може да изпускат. Ако са ОК може да им смениш О пръстените (около 50 лева са в БС)

Прикачен файл  IMG_5624.JPG   152,92K   11 Брой сваляния

ето и твоите 3829982s-960.jpg

 

Ето и снимка на маслените мостчета в червено (моите са метални). В зелено са водачите които е хубаво да смениш ако отваряш капаците. Цената им в БС е доста приемлива, около 65 лева комплекта (4части) за двете глави.Прикачен файл  IMG_5797.JPG   152,11K   11 Брой сваляния

Остаряват и се чупят, след което веригата е чао. (има доста статии за скъсани вериги на М119 под 100 000км в немските форуми поради тази причина) и ще трябва да си така Прикачен файл  IMG_5395.JPG   167,53K   11 Брой сваляния (е аз не скъсах врига ама...)

 

 

И накрая как да видиш дали веригата е ок. Може да ползваш щифтове с диаметър 5мм (ако искаш свредла, ако искаш болтове) При мен старата верига беше разтегната и лявата глава (при обтегача) бягаше от белези с около половин зъб. С новата всичко дойде до милиметър.

Прикачен файл  123.jpg   202,18K   11 Брой сваляния

 

Съватевам те да си смениш гарнитурите на капаците с оригинални Около 40 лева броя (това е и цената на елринг)

 

Ето и малко цени. Прикачен файл  971.jpg   60,38K   13 Брой сваляния(забележка порвери си гарнитурите на капаците по ВИН все пак)

 

Ако държиш на колата, това е здравословно обслужване след 20 години вярна служба.


Този пост е редактиран от Bat Andi: 15 април 2016 - 13:00

  • 9

#29 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 15 април 2016 - 12:55

Колега довери се на Рошена назад...разлика в шума на топло не трябва да има...ако има на топло...все пак може да е от лагери на алтернатор някоя ролка и т.н. допускам...

 

Причината е тука:

погледни спецификациите на маслото което си купил 5/40

http://www.yacco-bul..._LL_5W40_BG.pdf

 

виждаме на 100 градуса вискозитета е 15 сантистокса

 

сега погледни на 10/40 от същия производител

http://www.yacco-bul...00 10W40_BG.pdf

 

на 100 градуса е 14,8 сантистокса...

 

Тоест 5/40 на топло е по гъсто....а ако се кара душмански полусинтетиката не може да издържи като синтетиката...температурата нормално е около 110 градуса ако нещо не го гнявиш много яко...при по големи товари разликата между синтетиката и полиусинтетиката е още по очебийна

 

има и по висок клас масла естерни синтетики това онова...


Този пост е редактиран от polaris: 15 април 2016 - 12:59

  • 2

#30 Georgi_c280

Georgi_c280

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 144 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    МЕРЦЕДЕС ц280 95г 2.8 193
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 15 април 2016 - 13:46

Вчера профилактично я закарах да я видят никакви разбити ролки и лагери и водната помпа е ок само да попитам на колко градуса  се включва виското на този двигател понеже съм забелязал като стоя на светофари в задръствания и до 100градуса дига


Този пост е редактиран от Georgi_c280: 15 април 2016 - 13:51

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни