Да два пъти им казах че е на 230хил и че е 97год ще го сменя тия дни с 10в40 какво ще ми препоръчате като марка Мобил примерно Фукс Титан
Масло за М119
Започната от
Georgi_c280
, 11 апр 2016 - 12:17:24
37 мнения по тази тема
#16
Публикувано 12 април 2016 - 18:23
#17
Публикувано 12 април 2016 - 19:31
Само за информация:
На моята кола в Германия в сервиз на Мерцедес и километри 220 000 са сложили 5/40.
Аз първите 10 000км също я карах с 5/40 а след това 10/40.
И с двете масла мотора е еднакво шумен и масло не харчи и двете са на Фукс.
Според мен е тънко това масло , но щом казваш - няма да споря поради простата причина , че ще ти се доверя
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#18
Публикувано 12 април 2016 - 20:10
Според мен пък нямам претенции да изказвам компетентно мнение по въпроса,само давам пример.
Притежаваш такъв автомобил - това е достатъчно
Никога не съм имал достъп до такава машина освен возене и каране , но не и притежание
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#19
Публикувано 12 април 2016 - 22:40
Пак ще ги дъвчем тез масла!Какво значи "тънко",при каква температура е "тънко" и кое масло по-добре смазва,охлажда чисти и преминава през тънките магистрали?Според мен е тънко това масло , но щом казваш - няма да споря поради простата причина , че ще ти се доверя
#20
Публикувано 13 април 2016 - 10:06
Всъщност мисля, че не би трябвало да има разлика, освен в студено време. Нали първата цифра беше за гъстотата на маслото при студено време, т.е. 5W-40 ще е по-рядко при някакви ниски температури, което е добре.
Втората цифра беше за гъстотата при работна температура, като в случая 10w-40 и 5W-40 би трябвало да са еднакво гъсти при работна температура, обаче реално наистина с 5W-40 сякаш колите работят по-шумно, а би трябвало да няма разлика.
Поправете ме, ако неща греша с тези 5w, 10w и т.н.
#21
Публикувано 13 април 2016 - 10:50
#22
Публикувано 13 април 2016 - 11:15
Маслото си ти е ОК! Не го сменявай пак ,няма смисъл!
NO PAIN - NO GAIN!
#23
Публикувано 13 април 2016 - 17:42
Всъщност мисля, че не би трябвало да има разлика, освен в студено време. Нали първата цифра беше за гъстотата на маслото при студено време, т.е. 5W-40 ще е по-рядко при някакви ниски температури, което е добре.
Втората цифра беше за гъстотата при работна температура, като в случая 10w-40 и 5W-40 би трябвало да са еднакво гъсти при работна температура, обаче реално наистина с 5W-40 сякаш колите работят по-шумно, а би трябвало да няма разлика.
Поправете ме, ако неща греша с тези 5w, 10w и т.н.
Пушка правилно ги казваш нещата ,ама я кажи кое е по добре, филия с масло или филия с маргарин.Да не забравяме че едното е синтетика ,а другото полу- синтетика.
Карай си го това 5w40 и си свиркай.Пък на другата смяна вече преценявай,ако ти е пийнало повечко ,слагай по гъсто ,ако пък ли не продължавай така.
#24
Публикувано 13 април 2016 - 23:15
5-40 масово не са пълни синтетики, но като цяло са по-устойчиви от 10-40 (освен ако не е някакво екзотично 10-40 масло).
Кастрол правят някаква съдебна свинщина в САЩ в края на 90те год. и от тогава, всеки може да си пише каквото иска на етикета. Syn, Synth, Synthrax, важното е да подвежда клиентите, че е синтетика.
Ако не греша, Мобил почва да съди Кастрол, че са кръстили някаква боза "синтетика", но губят делото и уйде коня у ряката...
5 е нормална течливост при околна температура, 40 е устойчивост при висока (работна) температура на маслото.
Като цяло, според мен идеалното масло е 0-60, но скъпо
Иначе като видя някакви препоръка за 5-30 на супер горещи турбо-бензинки, с препоръчителен интервал от 25х.км. и едно малко котенце умира.
#25
Публикувано 14 април 2016 - 05:39
Абсолютно си прав за бензина, особено ако двигателя се натоварва често и работи на високи обороти. Обаче при разни малки градски бензини е възможно да се препоръчват и масла на 30. Плюс е по-бързото достигане до работна температура и на теория по-добро смазване на турбината. При комън рейл дизел с ДПФ, това се препоръчва. Те си загряват бавно и без това.
В момента за разни хибридни коли препоръчват даже 5w20 , тъй като бензиновият мотор не работи постоянно и се цели много бързо достигане на работна температура.
Друга причина е прословутото fuel economy , от там по-малко отработени газове и т.н. И още една страшна старт стоп система. Съответно трябват тънки масла. А дали това скъсява живота на двигателя, вероятно да. Но както е тръгнало, той ще се води консуматив и ще си го сменяме на определен период от време. И далеч няма да е най-скъпата част в колата с всички тез електроники
В момента за разни хибридни коли препоръчват даже 5w20 , тъй като бензиновият мотор не работи постоянно и се цели много бързо достигане на работна температура.
Друга причина е прословутото fuel economy , от там по-малко отработени газове и т.н. И още една страшна старт стоп система. Съответно трябват тънки масла. А дали това скъсява живота на двигателя, вероятно да. Но както е тръгнало, той ще се води консуматив и ще си го сменяме на определен период от време. И далеч няма да е най-скъпата част в колата с всички тез електроники
Този пост е редактиран от drjivago: 14 април 2016 - 05:51
#26
Публикувано 14 април 2016 - 09:07
Аз вече се замислям дали следващото масло на 140ката да не е 5w-50. Намерих на Мобил 1 4л за 68лв. Моето е на около 2000км, но е сипвано преди 3-4 години и сигурно за нищо не става вече, пък и 140ката ми гори по 800мл-1л 10W-40масло на 10 000км. Би трябвало да намали разхода при условие, че се ползва по-гъсто масло при работна температура.
Гледам, че има и Castrol Edge 10W-60 за 75лв 4л.
Кое е по-добре да се вземе?
Този пост е редактиран от shotgun600: 14 април 2016 - 09:08
#27
Публикувано 15 април 2016 - 11:34
Благодаря за отговорите като станат жегите в страната ще гледам как работи двигателя с това масло
#28
Публикувано 15 април 2016 - 12:54
По шумен, как??? Чуват се повдигачи или веригата...
В началото карах моя 119 с 10 40 харчеше си доста, с някой марки стигах до 1л на 1000км (Репсол от Тех Ко) последната смяна преди ремонта беше с 5 40 и там разхода на масло беше най нисък. Мотора загрява бързо така че дали е 5 или 10 няма значение, по скоро колко е истинско малсото.
Ако имаш време махни си двата капака на клапаните виж дали идва на белези и провери маслените мостчета между хидравлините повдигачи. Твоя мотор е от новите и са пластмасови. Опичат се и може да изпускат. Ако са ОК може да им смениш О пръстените (около 50 лева са в БС)
IMG_5624.JPG 152,92K 11 Брой сваляния
ето и твоите
Ето и снимка на маслените мостчета в червено (моите са метални). В зелено са водачите които е хубаво да смениш ако отваряш капаците. Цената им в БС е доста приемлива, около 65 лева комплекта (4части) за двете глави. IMG_5797.JPG 152,11K 11 Брой сваляния
Остаряват и се чупят, след което веригата е чао. (има доста статии за скъсани вериги на М119 под 100 000км в немските форуми поради тази причина) и ще трябва да си така IMG_5395.JPG 167,53K 11 Брой сваляния (е аз не скъсах врига ама...)
И накрая как да видиш дали веригата е ок. Може да ползваш щифтове с диаметър 5мм (ако искаш свредла, ако искаш болтове) При мен старата верига беше разтегната и лявата глава (при обтегача) бягаше от белези с около половин зъб. С новата всичко дойде до милиметър.
123.jpg 202,18K 11 Брой сваляния
Съватевам те да си смениш гарнитурите на капаците с оригинални Около 40 лева броя (това е и цената на елринг)
Ето и малко цени. 971.jpg 60,38K 13 Брой сваляния(забележка порвери си гарнитурите на капаците по ВИН все пак)
Ако държиш на колата, това е здравословно обслужване след 20 години вярна служба.
Този пост е редактиран от Bat Andi: 15 април 2016 - 13:00
#29
Публикувано 15 април 2016 - 12:55
Колега довери се на Рошена назад...разлика в шума на топло не трябва да има...ако има на топло...все пак може да е от лагери на алтернатор някоя ролка и т.н. допускам...
Причината е тука:
погледни спецификациите на маслото което си купил 5/40
http://www.yacco-bul..._LL_5W40_BG.pdf
виждаме на 100 градуса вискозитета е 15 сантистокса
сега погледни на 10/40 от същия производител
http://www.yacco-bul...00 10W40_BG.pdf
на 100 градуса е 14,8 сантистокса...
Тоест 5/40 на топло е по гъсто....а ако се кара душмански полусинтетиката не може да издържи като синтетиката...температурата нормално е около 110 градуса ако нещо не го гнявиш много яко...при по големи товари разликата между синтетиката и полиусинтетиката е още по очебийна
има и по висок клас масла естерни синтетики това онова...
Този пост е редактиран от polaris: 15 април 2016 - 12:59
#30
Публикувано 15 април 2016 - 13:46
Вчера профилактично я закарах да я видят никакви разбити ролки и лагери и водната помпа е ок само да попитам на колко градуса се включва виското на този двигател понеже съм забелязал като стоя на светофари в задръствания и до 100градуса дига
Този пост е редактиран от Georgi_c280: 15 април 2016 - 13:51
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни