Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

ГИ на механичен инжекцион - блутроник?Коя според вас е най-подходящата елетроника за ГИ с пълна емулация.


  • Please log in to reply
11 мнения по тази тема

#1 G.Penchev

G.Penchev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    300 CE - 24

Публикувано 10 април 2016 - 14:30

Колеги, 

 

Имам намерение да сложа ГИ на купето си с прясно поставен 3.0 м104.. 

 

Четох много и за момента единственото което съм разбрал е че подобни контролери, които могат напълно сами да симулират duty-cycle на дюзите са големи пари и нямат никаква документация. 

Ако сте видели темата за историята на моето купе вече ще знаете колко обичам да се доверявам на разни хора да правят каквото и да е по колата ми. За жалост при системите за алтернативни горива наличността на публична информация е много орязана и винаги биваш насочен към сервиз за каквото и да е, било то настройка, било то инсталация или просто обслужване ... Разбира се практиката на сервизите е абсолютно правилна тъй като никой не иска някой многознайко да ровичка в нещата които ти си настроил и след това да идват при теб с оплаквания. 

 

На мен обаче това не ми харесва тъй като не искам да си купя китайски контролер със себестойност 29 долара за 600лева, за да се обвържа със някой сервиз и да не мога да настроя нищо сам.

 

Търсейки попаднах на "блутроник" изненадах се че се произвеждат в България и имат един куп документация. Има ли някой колега който използва такъв, за да каже дали е доволен?

 

Аз се чух със founder-a на блутроник и се надявам да си уговорим среща идната седмица, за да ми разкаже повече за самия контролер и идеята си. Наистина силно се възхищавам на това което са направили и имам намерение да поставя именно такъв контролер. 

 

П.С: четох мнения относно комплектовката - дюзи и изпарител, били кофти, но това което ме интересува е само и единствено контролера. Моля давайте мнения за него. 


  • 0

#2 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 11 април 2016 - 08:08

Гаден ГИ


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1

#3 G.Penchev

G.Penchev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    300 CE - 24

Публикувано 11 април 2016 - 09:18

Гаден ГИ
 

 

Колега, дай малко детайли :D 


  • 0

#4 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 11 април 2016 - 10:24

Какви детайли...никой не го ще блутроника,ако искаш автономен ГИ сложи си Фобос


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#5 G.Penchev

G.Penchev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    300 CE - 24

Публикувано 11 април 2016 - 10:58

Какви детайли...никой не го ще блутроника,ако искаш автономен ГИ сложи си Фобос


Sent from my iPhone using Tapatalk

Точно това чета навсякъде и не се намери един човек дето да се обоснове що е гаден .. мен не ме интересува дали хората го искат или не, интересува ме какво ше споделят тея дето го имат. 


  • 0

#6 G.Penchev

G.Penchev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    300 CE - 24

Публикувано 11 април 2016 - 11:29

А относно Фобоса, кой модел трябва да гледам, който би ми вършил работа? 


  • 0

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 април 2016 - 14:02

Aз с малко по-различно мнение:

 

Инвестирал си огромно количество време в този автомобил, до колкото разбирам всичко е правено както трябва, за да е в нормален вид.

Струва ли си да освиниш колата с газчица?

 

Вземи някъв варело-мобил да си го караш на каквото дойде, защо искам да съсипеш реставрирана машина?


  • 3

Audi_A4_avatar.gif


#8 G.Penchev

G.Penchev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    300 CE - 24

Публикувано 11 април 2016 - 14:32

Aз с малко по-различно мнение:

 

Инвестирал си огромно количество време в този автомобил, до колкото разбирам всичко е правено както трябва, за да е в нормален вид.

Струва ли си да освиниш колата с газчица?

 

Вземи някъв варело-мобил да си го караш на каквото дойде, защо искам да съсипеш реставрирана машина?

 

Разбирам те напълно, и аз бях на мнение че ще карам на бензин преди да я събера ... 

След преглед  на целия инжекцион обаче се оказа че разпръсквачите на бензина вече са с леко нарушена геометрия, потенциометъра на дебитомера също е стабилно износен. Има доста неща които трябва да бъдат сменени (не побългарени), за да работи автомобила като хората на бензин. Като тегля чертата излиза стабилна сума купувайки истински части ... Не че в някой бъдещ момент няма да ги сменя, но крайна сметка дори и всичко да е изправно тази кола си похарчва..  

Аз я карам всеки ден (това си е ежедневната ми кола) и според мен една супер културно поставена газова няма толкова да скапе визията й, а от друга страна разходите ми за придвижване ше намалеят резко :) 

 

Четох доста за ГИ по БГ форумите и навсякъде хората много псуват и много критикуват, за всяка система има позитивни и негативни мнения, къде основателни, къде безпочвени... не мога да разбера нищо, затова ше се опитам да се срещна с хора и от фобос и от блутроник да видим кой ше успее да ме излъже :D 


  • 0

#9 Xerxes

Xerxes

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 138 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201/M102- за съжаление вече продаден;
    S124/M111- изобщо не го жаля, но го обгрижвам добре!

Публикувано 16 май 2016 - 14:33

Абе има един пичага в Банишора живее, а сервиз има на Илиянско шосе. Ники от Пазарджик, газаджия. Та той поддържа ето този сайт

www.bgdiagnostica.com

 

Сайтът е само за АГУ. Та ходил съм 3-4 пъти при него в Банишора, понеже живея близо и ми е свършвал винаги полезна работа. Що не пробваш? Не е панацея, но аз специално съм доволен.


  • 0

#10 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 25 юни 2016 - 06:32

Вероятно вече си сложил газова..?

Аз съм карал М104 300е-24 с този инжекцион.Имах го около година.Това нещо иска много сериозна настройка,тоест трябва да му се отдели доста време за да стане като хората.Обаче ако имаш дертове с механичната инжекция,вероятно ще ги имаш и на газта.Като плюсове е ,че не гърми и нямаш гаден рестриктор на входа на инжекциона,и върви малко по-добре.Разхода бих казал,че е същия като с плочка и далеч от този на бензин.

Аз също съм чувал добри отзиви за Фобоса.Даже когато слагах блутроника,майстора ми предложи  Фобос.Но тогава (преди 5-6г) блутроник ми струваше 900лв ,а Фобос 1600лв без бутилка,зареждачка и тръби.


  • 0

#11 G.Penchev

G.Penchev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кърджали
  • Автомобил:
    300 CE - 24

Публикувано 04 април 2017 - 21:38

Колеги, мина много време..  и ДА, сложих ГИ - Блутроник и да ви кажа в началото бях недоволен. В последствие обаче поправих всички грешки за някои, от които естествено бях виновен аз. Все пак бях решил твърдо да се преборя сам с инжекциона с единствено малко телефонна помощ от Младен Дойчев (създателя на Блутроник). 

 

Конфигурацията ми се състои от изпарител Tomasetto AT13 с дюзи Apis Solo. 

Започна се с емулацията на бензиновите времена, по подразбиране Блутроника е с много неподходящи бензинови времена за този мотор. Това беше първото което научих по трудния начин. В крайна сметка, иска доста увеличаване на горивото в преходните режими при "средна газ", за да работи равномерно. ..

После стигнах до липсата на мощност във високи обороти. Каквото и да правих с настройките, колата не върви ако времената не са толкова високи, че дюзите ми да достигат 99% duty cycle още при 4500 оборота, след което просто започва да работи бедно и съответно спънато. Този проблем излезе комплексен и най-трудният за решаване.

 

Оказа се, че изпарителят ми е бил с дефектна регулираща игла и просто не успява да достави необходимият дебит. След като подмених всичко по него, започна да придърпва след 4к оборота, но някак си ускоряваше придърпвайки ... имаше напредък. Някак си налягането на газта падаше драстично след стабилно ускорение. Тогава след много четене и анализиране на показатели достигнах до извода, че от Томасето навремето са преписвали по физика и имат допусната груба грешка.

 

Входът на изпарителя е за тръба на течната фаза - 8мм, а аз карам с тръба и сонда на 6мм с преход към 8мм ... сега сигурно си казвате "ти си много зле бе, какво очакваш?" ... да, много хора ми го казаха, но проблемът не беше в това. Като разкостих изпарителя установих че въпреки тлъстия 8мм вход, преходът на газта през вграденият клапан е 4,3мм ...  Това беше много полезно откритие, реално отворът на този входен клапан позволи да бъде разпробит до 6мм. Това реши проблема с придърпването и като цяло с недохранването. 

 

Друг проблем излезе гасненето след продължително каране на газ, Това се решава или с някакъв резистор, който лъже ECU-то на колата. че механичният дебитомер е в начална позиция ... или по-лесният начин като мен - много нежно отваряне на дросела. Тогава ECU-то компенсира чрез намаляване или спиране на дебита през стъпковото моторче и реално си държите нормални ниски обороти при нисък товар и съответно моторчето си върши работата когато пуснете климатика или включите на скорост при автоматите. 

Сега вече съм супер доволен от карането на газ. Честно казано ако искате вярвайте, колата е много по-пъргава отколкото най-здравият механичен инжекцион който съм карал. Имам тежък крак и разходът ми не може да служи за пример  ... около 25 градско, толкова правих и когато колата още беше с м102. 


  • 2

#12 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 05 април 2017 - 07:31

Поздравления Колега


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни