Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Мирис на изгорели газове в купето при загрята кола


  • Please log in to reply
14 мнения по тази тема

#1 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 08 март 2016 - 11:05

Накратко това е проблемът. Имам го от години и все не му обръщах внимание, защото и без това не карам често колата, но вече се очертава да я карам по-редовно и затова трябва

този проблем да го реша. 

Смрадта се усеща само, когато колата е напълно загряла и при по-бързо движение - примерно над 60км/ч почва да влиза в купето.

 

Има ли някакъв по-специален начин за локализиране на такива дупки в изпускателната система, освен типичния визуален оглед, или си има някакви други начини - със специални лампи примерно или нещо подобно?

 

Все си мисля, че е издухала някоя гарнитура при изпускателните колектори, но пък така щеше да мирише и при студена кола. 

 

Оня ден попаднах на едно клипче в YouTube на един пич, който се занимава с ремонти само на мерцедеси, и там попаднах на друг потенциален източник на такава миризма - т.нар. breather pipe, която минава под всмукателния колектор и отвежда отработени газове обратно при дроселите. Та тази тръба била едно от поредните недомислени неща при 140ката /освен изолацията на кабелите/, която е от пластмаса и се пука,т.е. оттам също би могло да вкарва миризма, но преди да разтуря всичко исках тук да попитам по темата с изпусктелната система и начините за откриване на пробойни.

Също така се споменава, че при повредена breather pipe понякога при студен старт колата гасне - аз също имам такъв проблем от години, но го отдавах на дългото застояване.

 

Ето клипчето на човека:

Останалите му клипчета също биха били интересни на доста от хората тук.


Този пост е редактиран от shotgun600: 08 март 2016 - 11:12

  • 0

#2 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 08 март 2016 - 12:27

Огледай за омасляване в задния край, защото има вероятност някоя гарнитура на капака на клапаните да е заминала и да се стича точно на изпускателния колектор.


  • 0

logo-600-1002.png


#3 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Публикувано 08 март 2016 - 15:28

Аз имах подобен проблем с A6-цата, (още като я взех) в момента в който подкарам извън града и съответно скоростта се увеличи над 50-60, в купето влизаха яко изгорели газове. След обстойни изследвания и проучвания се оказа, че отстрани вляво задната броня е била леко натисната, впоследствие оправена и боядисана, но под нея се намира отдушника на купето, който представлява решетка с малки гумички, играещи роля на нещо като клапан, отвътре навън пропускат потока, но обратно - не. Та на този отдушник му бяха изпадали гумичките, явно е бил засегнат при удара, но никой не му е обърнал внимание и така се е отворила дупка за изгорели газове. Ако колата ти скоро е била на бояджия или по друга причина наоколо е бърникано нещо друго, провери.
Снимката е примерна:
036692628.jpg?r=0
  • 2

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 08 март 2016 - 16:14

Много е вероятно да е свързано с ЕГР, ако има такъв. Особено след като го наблюдаваш на загрят автомобил.

 

Ако е просто разхлабен колектор или пробив в изпускателната система щеше да се усеща през цялото време.

 

Иначе филмчето ти е за вентилацията на маслените пари от картера, не касае изгорелите газове.


  • 0

#5 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 08 март 2016 - 16:24

Аз имах подобен проблем с A6-цата, (още като я взех) в момента в който подкарам извън града и съответно скоростта се увеличи над 50-60, в купето влизаха яко изгорели газове. След обстойни изследвания и проучвания се оказа, че отстрани вляво задната броня е била леко натисната, впоследствие оправена и боядисана, но под нея се намира отдушника на купето, който представлява решетка с малки гумички, играещи роля на нещо като клапан, отвътре навън пропускат потока, но обратно - не. Та на този отдушник му бяха изпадали гумичките, явно е бил засегнат при удара, но никой не му е обърнал внимание и така се е отворила дупка за изгорели газове. Ако колата ти скоро е била на бояджия или по друга причина наоколо е бърникано нещо друго, провери.
Снимката е примерна:
036692628.jpg?r=0

Имам две такива в багажника от всяка страна. Много бих се радвал, ако е от тях, но те са ми изправни.


  • 0

#6 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 08 март 2016 - 16:26

Много е вероятно да е свързано с ЕГР, ако има такъв. Особено след като го наблюдаваш на загрят автомобил.

 

Ако е просто разхлабен колектор или пробив в изпускателната система щеше да се усеща през цялото време.

 

Иначе филмчето ти е за вентилацията на маслените пари от картера, не касае изгорелите газове.

Би трябвало да има ЕГР, даже дали не са два при мен....

 

Колкото до маслените пари от картера, ако тази тръба е спукана, няма ли пак да излиза гадна миризма оттам и да влиза във вентилацията и съответно в купето?


Този пост е редактиран от shotgun600: 08 март 2016 - 16:31

  • 0

#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 08 март 2016 - 16:44

Ако натича масло върху генерацията или блока - да. Като загрее може да мирише и заради вентиалцията на картера. И като почнеш да се движиш да го набива от двигателния отсек към вентилацията. Уплътненията на капака как са на преградата между мотора и вентилацията?

 

Не съм сигурен дали тоя мотор е с ЕГР-и - беше само хипотеза.

 

EDIT: Проверих има ЕГР, излиза номер на част, а щом има номер, значи има и ЕГР :) A0011409660, даже два броя.

 

http://www.auto-part...58abf909299ecc2


  • 0

#8 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 08 март 2016 - 17:17

Ми не съм забелязал да тече нещо от уплътненията на капаците. То не, че може да се види кой знае колко при това малко пространство, ама идните дни ще разгледам по-обстойно.

Картера ми е омазан яко с масло, но то тече от гарнитурата му и е далеч от горещи тръби.


  • 0

#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4530 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 09 март 2016 - 13:38

Ако имаш време да махнеш колектора на смукателите, ще можеш да видиш и рециркулацията на отработени газове и вентилацията на картера.

 

Поне да ги отхвърлиш като възможности.


  • 0

#10 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 09 март 2016 - 17:12

Не знам дали ми е по силите това. Ще помисля преди да реша дали аз да се пробвам да сваля всичко отгоре...


  • 0

#11 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 17 март 2016 - 14:36

E няма толкова кьорав човек, като мен.....

Препоръчайте ми къде да ида да оправят сцепени от ръжда тръби.

Аз преди години съм ходил в Крафт в кв.Дружба, но бяха големи простаци и се държаха грубо.

 

Интересното е, че изпуска изгорели газове и от двете тръби. За изгнилата и сцепена е ясно. Другата обаче си е наред, но се вижда, че е много по-малка от насрещната и. Защо е направено така, не ми става ясно.

 

 

 

 

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от shotgun600: 17 март 2016 - 19:25

  • 0

#12 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 18 март 2016 - 00:17

Постни тук снимката.

 

В М-комплект, ама кой от всичките, защото знам, че са цяла верига.


Този пост е редактиран от shotgun600: 18 март 2016 - 00:18

  • 0

#13 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 20 март 2016 - 21:30

Някой ходил ли е последните 1-2 години в Крафт в кв.Дружба, за да даде някакви отзиви? Да знам дали да го имам за резервен вариант това място.


  • 0

#14 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 21 март 2016 - 00:28

Окей, значи ще ги имам предвид.


  • 0

#15 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3761 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Публикувано 21 март 2016 - 11:53

Готово. Ходих първо в Крафт и там ме посрещна някакъв киселяк, който не пожела да ме приеме веднага /а нямаше работа/. Вика - "Ела след час, че сега имам работа"... Казах му "Ок" и си тръгнах. Сутринта чух по радиото реклама на ЕМ-комплект, обаче в Дружба. Реших да скоча, за да видя за какво иде реч. Посрещнаха си ме като пич, любезни. Имат доста майстори и подемници, съответно имаше свободен и за 30мин и 60лв ми го оправиха супер. Даже ми наместиха двуцевката да седи симетрично в дупката на бронята, че от години нещо се беше изместила.

 

Вече колицата работи значително по-тихо. Вътре не се усеща, че изобщо е запалена. Миризма не усетих никаква на връщане, но докато не я набузя на магистралата, няма да се радвам. 

 

Майсторът каза,че това още от предишния ремонт е направено некачествено. Аз толкова години я карам в това състояние и си бях приел бученето вътре за нормално. Доволен съм :D


Този пост е редактиран от shotgun600: 21 март 2016 - 11:54

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни