Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

SEC 380 монтиране на газова уредбаОбикновено газ, газов инжекцион или без газ?


  • Please log in to reply
31 мнения по тази тема

#16 ZF haho

ZF haho

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 13 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    c200 komprresor W203

Публикувано 24 февруари 2016 - 18:02

отлично написано колега,особенно за отворите,лично аз бих се спрял на SHARK ,мисля,че на бул Сливница,около метростанция Сливница имаше мн добри/практикуващи с газовите историй хора от 1998 г/ ф АРГУС май така се казваха,говорил съм с доста хора и все за тия ми говорят,сори -нямам им тел да ти дам,това е само предложение,,,,,все пак


  • 0

#17 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 24 февруари 2016 - 18:11

За Аргус и аз мога много да говоря. Даже съм писал и във форума. :)

Но няма да е в унисон с досегашните мнения, които си събрал.


  • 0

#18 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 24 февруари 2016 - 21:16

Еми може да ви се струва сложно но всяка тунинг фирма имаща диностенд прави настройки на газ за 300лв.Вземи си колега Фобос вържи си всичко и отивай за настройки всичко на всичко ще ти излезе под 1200 лв при условие че успееш с монтажа.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1

#19 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 26 февруари 2016 - 20:32

Ако приемем ,че сега ти се кара много и аз така бях ,пуст мерак се не гаси ,съвсем скоро може да си вече на друг акъл и да решиш да го поуспокоиш СЕК и да си караш другата каручка по често. От тази гледна точка газовата уредба е много по добре според мен ,ако смяташ да е сръчкваш постоянно и да е караш само нея сега ,е със сигурност тогава трябва да вложиш повечко в газов инжекцион според мен. И което и както и да решиш ЗАДЪЛЖИТЕЛНО БЕЗ НИКАКВО ДУПЧЕНЕ по колата.

 

Както ти писах и в другата страница позамъчил ме е мерака за В124 с М103 та естествено и мислите за газов инжекцион са ме мотали и стигнах до извода ,че може и би станало прекрасно ,но ще си иска много гърчове и гърбене докато се неправи и решението според мен му е Мегаскуарт друго поне аз не намирам за сега. Единственото което ще има нужда да е да се сложи друга дроселова с електронен тротъл позишън сензор или на кратко ТРС просто.Така напълно си запазваш заводската горивна уредба и същевремено си джиткаш с газов инжекцион обаче.Вложението никак обаче няма да е малко. Както вече писах трябва ти да решиш дали си заслужава.

 

Газовата уредба също не е лош варянт ,но кадърно направено и съпоставено с цената на по модерния си електронен събрат си е голямо предимство и също може да се направи читаво. Въпроса е ,че и там ще падне игра и до голяма степен ти ще трябва да си е мъчиш и правиш. Изключително добрия изпарител е задължителен от там вече най важно ти плочката която да си намериш свястна в газаджииницата е трудно и малко вероятно виж тези неща http://forums.mbclub...газова-за-w124/след като събереш нужните дани може да се наложи и ти да търсиш някъде да ти изработят и изваят една плочка ,но си заслужава.

 

Каквото и да решиш важно е да ти доставя удоволствие и да те радва.


Този пост е редактиран от Ванюша: 26 февруари 2016 - 20:34

  • 0

#20 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Публикувано 27 февруари 2016 - 12:05

Чудя се доста, дали обикновена газ с Ламбда-контрол система и с такава плочка: http://www.ebay.com/...W-/221119777490не би било добър вариант? Може ли да стане изобщо с  Ламбда-контрол?


  • 0

#21 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 27 февруари 2016 - 15:25

Не мисля ,че е добра плочката и ще напиша и защо.

 

Диаметъра на фунията и въздушната клапа при М117 /поне при 500 предполагам и при 380 е толкова/ е 10.5 см при отвора точно на клапата и по изчислението което знаем за лице на окръжност от училище

S=П.r.r = 3.14x/5.75.5.75/ = 3.14x33 = 103 кв/см площ на клапата

3.14 х/2.5.2.5/ = 3.14 х 6.25 = 19.6 кв/см площ на дупката на дадената плочка

 

Просто и на пръв поглед се вижда без да го смятаме ,че е 5 пъти разликата грубо сега.

 

Следователно за да запълниш същия полезен обем от Въздух като при заводските дани ти трябва да го пуснеш с 5 пъти по висока скорост.

 

Скоростта при заводски дани е някъде е 50 км/ч ако умножим по 5 става 250 км/ч ,а познаите колко е постижима тая скорот там общо взето.

 

И тук сметката е така с обем на двигателя 3800 кубически сантиметра обем на ефективно пълненен около 80 на 100 се случва.

Така при 5000 оборота в минута което си е едно приемливо и добро натоварване в двигателя ще постъпват около 7600 литра или около 126 литра в секунда Въздух.

 

Пак по формулата излиза ,че през заводската гърловина скоростта на постъпване ще е 126:8.5 =15м/с = 53 км/ч скорост при постъпване.

126:1.96=64м/с или 230 км/ч скорост при постъпване общо взето горната сметка се потвърждава. Скорост общо взето трудно постижима.

 

Като сложим и хидравличните загуби при преминаване и още сто хиляди глупости в сметка и излиза ,че пълзотворното пълнене на двигателя заминава на никъде. Отделно ,че така не е стиснат с ръката за носа ми направо с клещата е стиснат.

 

Другото което е плочката е заоблена при гърловината ,но преди това има някакъв неприемлив ръб и тия два преходника ми се струват напълно излишни просто предразполагат към още преминавания препаски и следователно загуби. Иначе казано тия двигатели умират от газовите уредби не заради самото гориво ,а заради лошо напасване и лошо гориво-въздушна смес постъпване. Предпоставка е и големия пред всмукателен обем който трябва да се запълни също обаче. И естествено цялото това объркване се появява в по големите скорости/натоварвания вече. Ако ще се кара с до 80 километра в час и да е спънеш не е голяма работа ,но пак според мен е глупаво. Така ,че порови се и е направи както трябва. Естесвено много неща ще се остановяват и опитно.

 

Според мен най удачно е на М117 да се сложи плочка преди самата дроселова да няма от нищо трябва да се изработи ,но си засложава според мен. Естествено ще помагаме с напътствия.

 

Имай също и на ум ,че на М102 ако гръмне изхвърля мъркуча ,но на М117 е зверски здраво хванат и е трудно да го плювне та може и да направи някоя поразия така ,че си измисли някаква кихалка също.

 

Успех.

 

П.П. Благодаря за напътствията за въздушната помпа ще видя дали ще е правя сега.


Този пост е редактиран от Ванюша: 27 февруари 2016 - 15:31

  • 2

#22 svetlio2604

svetlio2604

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 41 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес 126

Публикувано 29 февруари 2016 - 00:11

Здравей колега,случайно  зачетох темата,та моята пура е 500 сел със обикновена газова уредба,бутилка на мястото на резервната гума,тръби 8мм,изпарител на lovato super major до 220 кв.,мисля че беше,който е много важен и плочка за газта,която беше със колата когато я взех имала е метан преди това.Мястото за зареждачката  е до това на бензина.Колата работи перфектно както на газ така и на бензин спи направо.Разходът който дава е около 20 градско в София,извънградско до 120 е към 14 над 160 вече не се знае,вдигал съм и до 200 без да ги усети колата на газ.Не знам защо ама на бензин ми дава над 30 градско.Ако решиш да слагаш такава газ ,си смени първо всички свещи и кабели виж си  дистрибуторната  капачка,ако трябва и нея я смени,защото от това се получават гърмежите,а при м117 е много неприятно.Случвало ми се е още от началото като и сложих газ да ми гръмне много е неприятно изкривява ламаринената клапа от която смуче въздух след това и филтърната кутия,после трябва да ги оправяш иначе не работи на бензин,а и вече не са както са били оригинални.Две години и половина вече я карам и доста километри и навъртях от както и сложих газ. ....За съжаление миналата седмица ми я откраднаха, още я няма и едва ли ще се намери  :blush.


  • 0

#23 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4525 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 29 февруари 2016 - 01:08

Ванка, едно уточнение искам да направя - правилно си сметнал отношението на фунията на инжекциона и на плочката, но имай предвод, че не цялото сечение на фунията е отворено във всеки един момент. По-скоро трябва да се гледа ануларния отвор между клапата и фунията. Разбира се, колкото по-надолу слиза клапата, толкова по-голямо става ефективното сечение, но  никога не е абсолютно равно на сечението на фунията. Дебитомерът е по-скоро устройство, което поддържа постоянно диференциално налягане между атмосферата и под клапата.

 

Дори скоростта на въздуха да е 250км/ч това не е чак такъв проблем, защото до скорост под 1/3 от скоростта на звука, потокът се счита за несвиваем. Че има загуби - има.

 

По принцип колкото по-висока е скоростта, толкова по-високи са и хидравличните загуби и все пак 1/3 от скоростта на звука при 20 градуса С са 0.33*345=113.85м/с или 113.85*3.6=409 км/ч. Доста над нашите 250км/ч.

 

Ако гледаш NASCAR там за ограничаване на скорстта изпозлват различни рестриктори, които често са на границата на възможното и въпреки това инженерите на различните отбори успяват да преодолеят ограниченията чрез разни трикове.http://rubbingsracin...ytona2010Hi.jpg

 

За да определям ориентировъчния диаметър на отвора за газта ползвам едно старо ръководство за избор и настройка на карбуратори на Solex. http://oacdp.org/pdfs/solex.pdf- приложимата инфомрация е на стр. 9 и стр. 21.

 

По отношение на газовите отвори, теорията и практиката показват, че за да се постигне 1/15 съотношение по маса, трябва да има 1/20 съотношение по обем с някакъв запас на газовите отвори, като газовият отвор/отвори трябва да е насочен на същата посока като въздушния - нещо което рядко се забелязва на фабричните смесители. На повечето дупките за газта са на 90 градуса спрямо въздушния поток, което дава добра икономия и никаква динамика.

 

Инжекцион или система със смесител е въпрос на избор.И при двете има загуба на мощност заради два основни фактора - съдържание на енергия в единица обем течно гориво и крайната фаза на гориво (течност за бензина, газ за LPG).

 

Литър бензин съдържа примерно 32КJ, a литър втеченен петролен газ е примерно 26KJ. Или втечнената газ съдържа 75% от енергията на бензина в единица обем.

 

Стехиометричното съотношение на двете горива по маса е приблизително еднакво, 1:14.7 за бензина и 1:15.5 за газта, но обемното им съотношение с въздуха е доста различно.

 

Плътността на въздуха е 1.21кг/м3, а на бензина е 750-800кг/м3. За 14.7/1 по маса са необходими 1 част въздух и 1х1.21/14.7х750 части бензин по обем.

 

Течната фаза LPG има проблизително еднаква плътност с бензина, но при изпаряване обемът и се разширява около 270 пъти, а ние я вкарваме в смесителя или инжектора изпарена, тоест за същата маса гориво трябва да вкараме 270 пъти повече обем от газта отколкото от бензина. Тя измества част от въздуха, който влиза в цилиндрите и би извършвал полезна работа при нагряване след изгаряне на сместа. По-малко въздух, по-налягане в цилиндъра при работен такт, по-ниска мощност.

 

Решението е впръскване на газ в течна фаза в колектора, която при изпаряване се самоохлажда и свива въздуха, тоест вкарва по-плътна гориво-въздупна смес (нещо като NOS). Но системите за впръскване на течна фаза са неимоверно по-скъпи и по-ненадеждни от обикновен газов инжекцион, а още повече от обикновено газова.

 

Така че газовата, обикновена или инжекцион изпарена фаза, имат приблизително еднакви загуби ако са настроени добре. Дори инжекционът на изпарена газ не може да постигне същия разход и мощност като инжекциона на бензин, каквото и да си мислят някои хора.

 

Като дабавим към тези 4-5% загуби заради изместен обем въздух и различните изисквания откъм момент на запалване на газта, която в ниски обороти има по-ниска скорост на горене от бензина, в средни същата, а във високи обороти по-висока, се получават общи загуби на мощност от около 10-15% и разлика от поне 25-30% в разхода.

 

Предвид тези факти, за мен не е оправдано да се инвестира в газов инжекцион на автомобил, чиято електроника не може да поддържа газовия инжекцион. Първо системата е по-скъпа, а после ще изисква повече ресурси като време и средства за настройка. За мен най-правилното е да се подбере подходящ смесител, подходящ изпарител, да се подсигури добър дебит на течната и изпарената газ и да се обслужи запалителната система на автомобила (което съществува като изискване и при ползване на газов инжекцион).

Прикачени файлове


  • 4

#24 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 29 февруари 2016 - 10:54

Стани изчерпателен както винаги ,благодаря. Прав си за сечението и разтоянието между фунията и клапата  аз и за това бях писал 5000 оборота в минута като някакво по голямо натоварване там клапата си е почти отворен и разликата вече идва доста отгоре спрямо плочката. Дори и бях правил сметки при 2000 оборота в минута където в двигателя има нужда да постъпят около 3000 литра въздух което дава стойност доста по ниска от сложената и там не би трябвало на има осезаема загуба на тяга. Както и горе казах притесняват ме по големите натоварвания.

 

Между другото считам и подозирам ,че независимо от нуждата от постъпващ Въдух в Двигателя неговата скорост остава постояна при преминаването му през фунията точно заради начина по който е изработена ,а и работата на самата клапа ,ти какво мислиш Стани. Между другото ми дойде на акъла да премеря колко е ефективния отвор при 2000 оборота в минута и след това да речем при 3000 оборота в минута и дали спрямо предполагаемото въздушно количество което трябва да постъпи в двигателя скороста му се запазва постоянна.

 

Сега трябва да тръгвам ,но имам още неща на ум и после ще пиша повече.


  • 0

#25 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4525 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 01 март 2016 - 11:49

Ами погледнато под друг ъгъл, скоростта на въздуха през дебитомера вероятно е постоянна, да.

 

Ако разликата в налягането под и над клапата е винаги еднаква заради променливото сечение, то тогава и скоростта на въздушния поток би трябвало да се запазва.

 

delta P= 1/2 rho*V^2, според Бернули, където rho е плътността на въздуха, а V е скоростта на флуида.

 

Да ти кажа, преди време бях пробвал да слагам отворите за газта в корпуса на дебитомера, под клапата, и не стана успешно. Сега си давам сметка защо.


  • 0

#26 Yumerov

Yumerov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 538 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Високо строителство, ВиК, риболов, фитнес
  • Автомобил:
    Mercedes W202 200 kompressor 1996g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 март 2016 - 13:58

Не мисля ,че е добра плочката и ще напиша и защо.

 

Диаметъра на фунията и въздушната клапа при М117 /поне при 500 предполагам и при 380 е толкова/ е 10.5 см при отвора точно на клапата и по изчислението което знаем за лице на окръжност от училище

S=П.r.r = 3.14x/5.75.5.75/ = 3.14x33 = 103 кв/см площ на клапата

3.14 х/2.5.2.5/ = 3.14 х 6.25 = 19.6 кв/см площ на дупката на дадената плочка

 

Просто и на пръв поглед се вижда без да го смятаме ,че е 5 пъти разликата грубо сега.

 

Следователно за да запълниш същия полезен обем от Въздух като при заводските дани ти трябва да го пуснеш с 5 пъти по висока скорост.

 

Скоростта при заводски дани е някъде е 50 км/ч ако умножим по 5 става 250 км/ч ,а познаите колко е постижима тая скорот там общо взето.

 

И тук сметката е така с обем на двигателя 3800 кубически сантиметра обем на ефективно пълненен около 80 на 100 се случва.

Така при 5000 оборота в минута което си е едно приемливо и добро натоварване в двигателя ще постъпват около 7600 литра или около 126 литра в секунда Въздух.

 

Пак по формулата излиза ,че през заводската гърловина скоростта на постъпване ще е 126:8.5 =15м/с = 53 км/ч скорост при постъпване.

126:1.96=64м/с или 230 км/ч скорост при постъпване общо взето горната сметка се потвърждава. Скорост общо взето трудно постижима.

 

Като сложим и хидравличните загуби при преминаване и още сто хиляди глупости в сметка и излиза ,че пълзотворното пълнене на двигателя заминава на никъде. Отделно ,че така не е стиснат с ръката за носа ми направо с клещата е стиснат.

 

Другото което е плочката е заоблена при гърловината ,но преди това има някакъв неприемлив ръб и тия два преходника ми се струват напълно излишни просто предразполагат към още преминавания препаски и следователно загуби. Иначе казано тия двигатели умират от газовите уредби не заради самото гориво ,а заради лошо напасване и лошо гориво-въздушна смес постъпване. Предпоставка е и големия пред всмукателен обем който трябва да се запълни също обаче. И естествено цялото това объркване се появява в по големите скорости/натоварвания вече. Ако ще се кара с до 80 километра в час и да е спънеш не е голяма работа ,но пак според мен е глупаво. Така ,че порови се и е направи както трябва. Естесвено много неща ще се остановяват и опитно.

 

Според мен най удачно е на М117 да се сложи плочка преди самата дроселова да няма от нищо трябва да се изработи ,но си засложава според мен. Естествено ще помагаме с напътствия.

 

Имай също и на ум ,че на М102 ако гръмне изхвърля мъркуча ,но на М117 е зверски здраво хванат и е трудно да го плювне та може и да направи някоя поразия така ,че си измисли някаква кихалка също.

 

Успех.

 

П.П. Благодаря за напътствията за въздушната помпа ще видя дали ще е правя сега.

Колега на пръв поглед има грешка в сметките

 

S=П.r.r = 3.14x/5.75.5.75/ = 3.14x33 = 103 кв/см площ на клапата сметките - S = 3.14*d*d/4 или 3,14*r*r/2


  • 0
Луд умора нема, само се поти

Публикувано изображение

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.

#27 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 05 март 2016 - 22:34

Здрасти,

 

Юмеров не знам защо мислиш ,че на пръв поглед имам грешка в сметките ,аз и на втори не мога да е открия ,би ли обяснил. Старата формула за лице на окръжност е S=П.r.r гледах и в интернет това излиза.

 

Днес си направих опит и мерих какво се случва с клапата при работещ двигател и нещата как да кажа ,абе горните сметки нещата доста се опровергават. При 2000 оборота в минута отвора в предната част на клапата е около 3 мм ,а в задната 1 мм средно 2мм ,при 3000 оборота в минута е 7 мм и 3 мм средно 5мм показателите.

 

При 2000 оборота в минута в двигателя постъпват както вече пресметнахме 3040 литра в минута . Въздух с такова количество при това положение преминава през площ от 36 е обиколката на фунията и при средна ширина от 2 мм излиза ,че отвора е 7.2 кв/см следователно въздушната скорост тук ще е

 

3040 : 60 = 50.8 л/с

50.8 : 0.72 = 70.3  м/с = 253.3 км/ч

 

При 3000 оборота в минута нещата изглеждат така

 

36  .0.5 = 18

4560 : 60 = 76 л/с

76 : 1.8 = 42.2 м/с = 152 км/ч

 

От тези отговори смея да твърдя ,че горните сметки са преобърнати на опаки и основната разлика в работата на двигателя при поставянето на плочка идва не от друго ,а от нарушаването на аеродинамичните заложби на самата фуния и клапа ,която е създадена чрез доста сложни сметки и стоиностни извлечения на инжинерите преди и като част от една цяло в една сложна уредба на автомобила тази клапа си има доста важно значение.

 

Като сложим и всичко това и вземем и изложеното от Стани за мощностното съотношение на газово гориво спрямо бензиновото гориви и съотношенията им в отделяне на енергия и горене нещата стават пределно ясни и загубите ясно от къде идват.

 

Като заключение мога да кажа ,че вече и аз съм за обикновена газова уредба просто найстина газовия инжекцион се явява неприемливо сложен ,макар че смятам ,че чрез него може да се извади още сила от двигателя общо взето.

 

Ето и какво изрових от интернет също ,доста го ползват. Найстнина ,но цената му също не е за пренебрегване 100 евро успях да го открия на едно място.

 

http://www.best-shop...troller=product

 

Все пак е на БРЦ а те са предпочитани.

 

Единственото което ме притеснява е ,че обема който трябва да се запълни с гориво въздушна смес преди постъпването и в двигателя с този смесител става още по голям.

 

Стани защо смяташ ,че подавайки гориво под клапата нещат не са се получили. Найстина при теб е работило гадно. Аз като се прибера мисля да си направя точно този опит и да наглася една плочка точно над дроселовата на 230Е ако не за друго поне за науката.

 

Поздрави


  • 0

#28 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 06 март 2016 - 18:03

Газов инжекцион не е сложен за монтаж,сложна е настройката.А относно обикновенно АГУ я правите карбураторна система,в този ред на мисли в момента преправям една 190-ка от механичен инжекцион на карбуратор,че е по безпроблемно при газ.Иначе иглата изсъхва и се разваля,поне на нашата това и се случи,не мога повече да и се мъча.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#29 Yumerov

Yumerov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 538 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Високо строителство, ВиК, риболов, фитнес
  • Автомобил:
    Mercedes W202 200 kompressor 1996g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 март 2016 - 18:10

Здрасти,

 

Юмеров не знам защо мислиш ,че на пръв поглед имам грешка в сметките ,аз и на втори не мога да е открия ,би ли обяснил. Старата формула за лице на окръжност е S=П.r.r гледах и в интернет това излиза.

 

Заблеял съм се нещо. Така си е! :drunk


  • 0
Луд умора нема, само се поти

Публикувано изображение

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.

#30 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 06 март 2016 - 22:39

Юмеров ,нищо случва се чето на мен.

 

mitkofitnes  аз тия работи за карба съм ги мислил отдавна добре ,че Стани ме отказа и се стегнах та си закрепих колата. Както и преди бях писал Джетроника е хубав само дето вече времето и собствениците са му много. Има книги има и основни последователности по който човек трябва да се води и нещата се получават. Да със сигурност си прав карба е по прост и надежден. Обаче не мисля ,че си заслужава да осира колата. За иглата и друг път мисля е писано обикновено не дава толкова проблеми и не пречи особено мисля ,има доста образци дето доста километри не са дали авария. И все пак решението си го взима всеки лично за себе си естествено последно.

 

Поздрави


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни