Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Лост мигачи, фарове - ремонт


  • Please log in to reply
16 мнения по тази тема

#1 strelec

strelec

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 195 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора-Пловдив
  • Автомобил:
    W124 200TE 136k.c. 1994
    Opel Corsa Sport X15DT

Публикувано 23 ноември 2015 - 16:30

Привет, колеги!

От както съм купил автомобила не работи светкавицата. От няколко месеца трудно се вкл. дългите - след доста вкл. и изкл. на лоста. След като от седмица започнаха да ми правят проблеми и мигачите (де включат, де не включат), реших че няма вече на къде. Хванах се и започнах разглобяване за да видя как са го сътворили Германците. Междувременно преди време си бях купил един лост втора употреба за да ми е наличен и когато реша просто да го сменя. Да, ама не! Оказа се, че е различен от моя. Моя е ето такъв.

Прикачен файл  общ вид.jpg   41,81K   65 Брой сваляния

Първо откачате акумулатора!

С Т27 се развива въздущната възглавница. Откача се червената й букса.

Прикачен файл  3.JPG   111,49K   13 Брой сваляния

 

С шестограм 10 се развива централния болт с голямо усилие и помощ от приятел.

След това ето тази ролка с лентовия кабел, като е добре да я зевържете, защото е от 2 части и ако се разтвори вътре има лентов кабел, който си е голяма играчка докато се навие.

Прикачен файл  Лентов кабел.jpg   120,92K   16 Брой сваляния

 

Разглобявате кората под волана, защото буксата на кабека за лоста е в ляво под таблото.

След като свалите самия лост със свредло 3-4 мм. разпробивате нитовете - 4 на брой. Ограден в червено.

Прикачен файл  11.JPG   80,83K   14 Брой сваляния

 

Вътре е ето така:

Прикачен файл  20151122_103147.jpg   120,12K   13 Брой сваляния

 

Вадите контактните пластини:

Прикачен файл  20151122_103648.jpg   131,96K   12 Брой сваляния

Почиствате ги от нагара.

 

Пластмасовия превключващ механизъм е износен:

Прикачен файл  20151122_104906.jpg   96,4K   19 Брой сваляния

 

Следва възстановяване с епоксидна смола по подобие на здравия:

Прикачен файл  20151122_141956.jpg   99,36K   13 Брой сваляния

 

Ето го резултата:

Прикачен файл  20151122_143547.jpg   93,7K   13 Брой сваляния

 

Сглобяване с болчета на мястото на нитовете. Проверка с мултицет и всичко е наред.

1-2 – дълги светлини

1-3 – къси светлини

2-11- светкавица

7-6- ляв мигач

7-8 – десен мигач

11-10 – пръскалки

9-12- 0-ва и 1-ва степен чистачки

11-14 – 1-ва степен чистачки

11-12 – 2-ра степен чистачки

11-13 – 3-та степен чистачки

 

Проверка и на комбинираното реле:

Прикачен файл  20151122_122127.jpg   129,36K   17 Брой сваляния

Оказа се, че лявото реле не контактува добре. Зачистване на контактите.

 

След монтиране всичко по обратния ред следва проверка на място. Всичко работи с изключение отново на светкавицата!?

 

 Имате ли идея каква друга може да е причината?


Този пост е редактиран от strelec: 23 ноември 2015 - 16:39

  • 2
Публикувано изображение

#2 dimhab

dimhab

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 41 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w203 2001г. C220CDI - Sold
    w124 1994г. Е200С

Публикувано 24 ноември 2015 - 09:49

Привет колега,

Много прилежно онагледено обяснение си дал.

Интересното е че и на мене не ми работи само светкавицата. Когато започнах да разглобявам, установих, че алармаджията е вързал алармата на кабелите между лоста и куплунга и .... нямах достатъчно време и желание да се захващам. Иначе и аз имам един допълнителен ключ втора употреба за резерва, но за сега си стои така... проверих всичко друго по веригата и не открих конкретна причина за неработата на светкавицата. Предполагах, че алармаджията е направил нещо по кабелите не както трябва, но все още не ми остава достатъчно време да разкачам всичко, което е сътворил, за да съм сигурен от къде идва проблема. Смятам до края на годината да намеря причината. Като я открия ще споделя.

Лек ден ! :-)


  • 0

#3 robber

robber

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 404 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Златоград
  • Автомобил:
    Mercedes Benz E270 CDI (W211)

Публикувано 25 ноември 2015 - 06:55

Купувайте си нови лостове. Тоя филм съм го играл и с ремонти не става. Дори имах подобна тема във форума.


  • 1

#4 strelec

strelec

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 195 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора-Пловдив
  • Автомобил:
    W124 200TE 136k.c. 1994
    Opel Corsa Sport X15DT

Публикувано 25 ноември 2015 - 12:44

Купувайте си нови лостове. Тоя филм съм го играл и с ремонти не става. Дори имах подобна тема във форума.

Защо? Не можа да стане ли, или не за дълго? Четох в друга тема, че ги възстановяват с болтче. Не ми хареса как изглежда и прецених, че главата на въпросното болтче не е идеално гладка, а там се изисква плавно движение с приплъзване. 

Най-лесно е да дадат едни 200-300 лв. за нов лост, или направо 100-200 хил. лв. за нов автомобил. Но защо е нужно това, ако може да го възстановиш със своите ръце?

Чакам съвети за вероятна причина за неработещата светкавица.


  • 0
Публикувано изображение

#5 robber

robber

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 404 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Златоград
  • Автомобил:
    Mercedes Benz E270 CDI (W211)

Публикувано 25 ноември 2015 - 14:16

Това с болтчето беше моето решение, но за кратко. След това 150лв за нов лост и втора година съм бе проблеми.
  • 1

#6 gosho777

gosho777

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес Е200 купе, 1995-та год.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 ноември 2015 - 20:05

И моята светкавица никога не е работила,при положение че всичко друго си функционира нормално.Освен алармата,друго не е слагано допълнително.


  • 0
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz

#7 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 28 ноември 2015 - 22:32

Доколкото си спомням контакта, който включва светкавицата не е вътре в занитения пакет и достъпа до него е елементарен.

В момента не съм в Плевен, но като се прибера ще погледна и ще снимам. Имам един оборотен лост, на който точно това правих и не съм разглобявал нищо, за да го направя.

Обикновено нагарят двете контактни пъпки и се губи електрическата връзка. Леко пришкурване и контактен спрей оправят нещата.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#8 gosho777

gosho777

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес Е200 купе, 1995-та год.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 ноември 2015 - 21:47

Брей,да е толкова лесно ли?! Виж и кажи как е работата с тази светкавица.Хубаво е да я има.


  • 0
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz

#9 strelec

strelec

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 195 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора-Пловдив
  • Автомобил:
    W124 200TE 136k.c. 1994
    Opel Corsa Sport X15DT

Публикувано 04 декември 2015 - 16:22

Доколкото си спомням контакта, който включва светкавицата не е вътре в занитения пакет и достъпа до него е елементарен.

Това е така на по-старите - преди фейслифта от '93г. Те имат капсулована и открита част. И аз си бях купил резервен за смяна както съм описал в началото, но е различен от моя. Моят е изцяло капсулован. Такива се поставят и на W203, може би и на други... Разгадах го как работи. Не е нищо сложно. Възстанових го. При проверка на самия лост всички превключватели работят, но поставен на място не се включва светкавицата. Явно има нещо друго по веригата преди самите крушки на дългите да се включат.

Идеи и съвети?


  • 0
Публикувано изображение

#10 gosho777

gosho777

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес Е200 купе, 1995-та год.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 декември 2015 - 16:27

Знам ли,да не би да е нещо в релето?!Макар че съм го свалял и не бях открил нещо разпоено.Всъщност не съм ровил изобщо под кормилото да видя алармата как е слагана.Ама как пък само светкавицата да не работи? Чудна работа.


  • 0
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz

#11 strelec

strelec

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 195 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора-Пловдив
  • Автомобил:
    W124 200TE 136k.c. 1994
    Opel Corsa Sport X15DT

Публикувано 04 декември 2015 - 16:31

Кое реле имаш в предвид? Да, всичко останало работи. Дори и дългите. :) Не ч е е кой знае какъв проблем липсат на светкавица, но ме учудва факта.


  • 0
Публикувано изображение

#12 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 04 декември 2015 - 20:40

Нищо няма друго преди крушката.

Да не си забравил да включиш малката буксичка с 2 пина?

Ако я има при теб. То този ключ има хиляда различни вида букси за едни и същи функции да му се не види.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#13 strelec

strelec

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 195 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора-Пловдив
  • Автомобил:
    W124 200TE 136k.c. 1994
    Opel Corsa Sport X15DT

Публикувано 04 декември 2015 - 20:46


Моя е ето такъв.

attachicon.gifобщ вид.jpg

Има отделно само един жак с мъжко и женско. Той е включен.

  • 0
Публикувано изображение

#14 gosho777

gosho777

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес Е200 купе, 1995-та год.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 декември 2015 - 16:24

Аз имах предвид онова тумбестото комбинирано реле зад бушоните,ама не съм сигурен.


  • 0
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz

#15 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 05 декември 2015 - 20:55

Щом ги има нормалните дълги проблема гарантирано не е в релето.


  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни