Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Ох ти гаден мерцедес климатик-троник.... или каквото и да си!


  • Please log in to reply
5 мнения по тази тема

#1 pipetko

pipetko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W124 200TE 1992

Публикувано 21 ноември 2015 - 00:38

Здравейте колеги,
Отново с тъпа темичка писана хиляда пъти и от мен.
Този път е различно ПОВЯРВАЙТЕ МИ!
Имам си Мерцедес 200ТЕ с който срещнах много проблеми къде побългарени къде германеца първи собственик си е правил някаклви измислици.
ТА...:
Наскоро ми загина геройски вентилатора на климатика или подобието на климатик. Принципно се води че има само климатик. Добреее, започнах да разглобявам, стандартното махнах цялото табло и т.н. вадя целия модул и Оп.. оказа се някакъв вид двузонов климатроник о.О
Да и аз се очудих. Какво представлява това чудо. Има си мотор, два ...тоест три радиатора, един малък закачен отпред на охлаждащия за двигателя, втори вътре който е за студено и още един за топло. Един пред друг поставени, без АБСОЛЮТНО никакви клапи. директни въздуховоди. Между мотора и радфиаторчетата стои клапа за студен приток на въздух, която не работи, НО така или иначе вътре няма други клапи. Следователно КАКВОТО и да пуснете в страничните въздуховоди винаги ще духа топъл въздух понеже главния поток минава през топлото и студеното, но крайния етап е топло, тоест винаги духа топло. Средната секция над бутоните АБСОЛЮтно винаги духа студено...Абсолютен сбирщайн с добавен датчик за температура намиращ се между двата малки радиатора в модула..... с БЪЛГАРСКИ бял кабел. Това отива в модула на климатроника, аз мислех че е чист климатик, но уви модула е климаторник.... Самата платсмасоова кутия до колкото разбрах трябвало да има различни клапи електронни за управление нйа въздуха, но такива абсолютно отсъстват. Тоест така или иначе неработещата клапа за студен въздух, която е между радиаторите и вентилатора е абсолютно безполезна. Питах за вентилатор оказва се че не е сигурно дали този е същия. Друг е въпроса че нов оригинален с намаление бил 600 лв., китайски е 400 лв, а да намериш слабоизносен мотор от климатик на този модел е малко вероятно, и също така малко вероятно да ме изтрае повече от година. Оказва се че дори втора ръка специално за този модел било мега рядко да се срещне мотор за гадния климатик. Аджеба кажете ми някакво алтернативно решение с мотор от друга марка с подобни характеристики и КАК да оправя проблема с въздуховодите ? Да си правя ли клапи или изобщо да разкарам цялото чудо и да си търся оригинален климатроник или обикновенно парно ? Притеснява ме факта че обаче ще ми излезе соленко, а зимата иде и возя бременна жена :Х.. Аз вече мръзна сутрин а е топло времето още...
ПС: Гледал съм различни теми.... е просто нито една не отговаря на моето състояние... и не ми е решила проблемите

Благопдаря на отзовалите се.


  • 0

#2 strelec

strelec

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 195 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора-Пловдив
  • Автомобил:
    W124 200TE 136k.c. 1994
    Opel Corsa Sport X15DT

Публикувано 23 ноември 2015 - 16:56

Привет колега!

Мога да ти кажа със сигурност само следното - от централните духалки духа САМО студено! Но зимата когато ти постъпва топъл въздух в купето от там не духа нищо. Ако пуснеш студен въздух тогава започва да духа от там. След като си купих моя вси1ко работеше, но като застудя и съответно климатроника започна да духа топло централните ми духалки спряха да духат. Притесних се и ходих до сервиза на Мерцедес в Ст. Загора. Казаха, че е много сложно, трябва да се сваля таблото и от там нататък да се види какво не е наред. Цена съотверно космическа. Казах, че няма да духа от там, но за щастие клиент купуващ масло чу разговора ни и ми каза, че от там духа само студено. Завъртях регулатора на ниски градуси и всичко си заработи...

 

Радиатора на климатика и парното са ти един до друг, защото зимата ако ти се запотят стъклата вкл. и климатика. Така радиатора му става най студената точка, а не стъклата ти и оросяването на въздуха става именно там, а не на стъклата. Независимо от това ма теб ти духа топъл въздух. Това не се управлява с клапи, а с електрически клапани, които се намират в ляво до акумулатора.

С това мога да ти помогна.

Успех!


  • 1
Публикувано изображение

#3 pipetko

pipetko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W124 200TE 1992

Публикувано 10 януари 2016 - 02:46

Привет колега!

Мога да ти кажа със сигурност само следното - от централните духалки духа САМО студено! Но зимата когато ти постъпва топъл въздух в купето от там не духа нищо. Ако пуснеш студен въздух тогава започва да духа от там. След като си купих моя вси1ко работеше, но като застудя и съответно климатроника започна да духа топло централните ми духалки спряха да духат. Притесних се и ходих до сервиза на Мерцедес в Ст. Загора. Казаха, че е много сложно, трябва да се сваля таблото и от там нататък да се види какво не е наред. Цена съотверно космическа. Казах, че няма да духа от там, но за щастие клиент купуващ масло чу разговора ни и ми каза, че от там духа само студено. Завъртях регулатора на ниски градуси и всичко си заработи...

 

Радиатора на климатика и парното са ти един до друг, защото зимата ако ти се запотят стъклата вкл. и климатика. Така радиатора му става най студената точка, а не стъклата ти и оросяването на въздуха става именно там, а не на стъклата. Независимо от това ма теб ти духа топъл въздух. Това не се управлява с клапи, а с електрически клапани, които се намират в ляво до акумулатора.

С това мога да ти помогна.

Успех!

Здраве,

Благодаря за отговора по темата. Информацията беше полезна, не знаех за тези неща  относно радиаторите.

Аз също бях чувал за това, но ми казаха че имам липсваща клапа която затваря средната конзола и оставя през малките отвори горе да влиза топъл въздух.

Кламата трябвало да седи на средната ос която контролира останалите клапи за към прозореца, краката и т.н.

Оказа се че  освен духалката, студената клапа не затваря и студен въздух влиза постоянно от средната конзола, без значение дали е пуснат климатроника или не.

Освен това не съм сигурен вече дали изобщо и модула работи както трябва. След като разглобих всичко, малкия мотор за студената клапа беше тестван и работеше. Големия не работеше, но е фат че, когато опитвах лятото да включа л;иматика само примигваха копчетата или изобщи нищо не правеше. Иначе знам че е празно де, няма фреон.  Но една от предните ми коли също нямаше, но моторчето като пусна климатика работеше.

 

Както и да е.

Нека споделя каква самоделка си направих. Тъй като ми казаха за мотора 600 лв. оригинален, 400 лв за китайски и още не знам си колко за труда, просто се отказах от каквото и да е. Та мамка му азя взех за 1500, лака и за3 месеца се обели, чака ме дете а аз нямам пукната стотинка  за хляб та камо ли за проклетото щибано парно... опс .... климатик-ОООоотроник Българ криейшън....
Та поради тази причина се заех сам да реша проблема за точно .....5 лв. Даа за 5 лв. Пари нямам и за втора ръка мотор, повярвайте положението е критично, дори нямам за бензин та да не ми се налага да я паля на гас= студа... но уви налага се, всяка сутрин 10 литра вряла вода лея на изпарителя и .. м да... така паля.... както и да е ...

РЕШЕНИЕТО: (Че се  отплеснах малко) Разглобих цялото табло, изкарах целия модул, махнах неработещия мотор, тествах го за да се уверя че не работи. След което махнах клапите разпределя въздуха към различните сектори, махнах клапата за студения въздух която беше заседнала в една позиция и вкарваше само студен въздух. Залепих дупката на студената клапа с тиксо, сложих модула, махнах страничните въздуховоди.. и ис направих собствени от картон и тиксо, горния за централния въздуховод го запуших, за да ходи целия поток, там където искам... Сложих във изфабрикуваните в левия въздуховод вентилатор от компютър и насочих цялата струя да ходи към предното стъкло от към шофьора. Направих подобно и отдясно но въздуховода води към крайния десен за да духа към левия прозорец и пасажера. Сглобих табло и т.н. и добавих едно копче, вързах ги към клемите и ...воала, парно за 5 лв, работеюо безупречно. А и за да не ходи допълнителен ток нейде, разкачих компютърния модул на климатроника и те така. И между другото учудващо за сега работи по-добре от преди да се развали мотора :D :D :D

Не ми се смейте.... случиха се неочаквани обрати и останах без пари, работя но не ми плащат повече от 350 лв на месец...


  • 1

#4 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 10 януари 2016 - 20:58

Как ги управляваш?
  • 0

#5 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 11 януари 2016 - 13:14

колега, поздрави за находчивостта, пожелавам ти да ти се оправят нещата в личен план и да си спокоен, и да вземеш по-нов бенц, с който да не се занимаваш с ремонти, а само да караш!


  • 0

#6 pipetko

pipetko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W124 200TE 1992

Публикувано 30 март 2016 - 13:25

Как ги управляваш?


Включвам ги с копче, директно вързанинса за акомулатора с 15 амперов бушон

колега, поздрави за находчивостта, пожелавам ти да ти се оправят нещата в личен план и да си спокоен, и да вземеш по-нов бенц, с който да не се занимаваш с ремонти, а само да караш!


Мерси, чул те шефа горе :)
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни