Здравейте, колеги. От май месец карам B200 CDI. Миналата седмица в едно задръстване ми излезе съобщение "top up coolant". На другия ден отивам в близкия сервиз/бях прочел точно какъв антифриз по спецификация ще ми трябва/ но майстора като развинти капачката - отдолу имаше жълтеникаво слузесто вещество - според тях масло. Прочетох доста неща, понякога се е получавало при неправилно съотношение повече антифриз и по-малко дестилирана вода. Може да е гарнитура, може пък друго да е. Молбата ми е да дадете съвет за читав сервиз - за София става въпрос.
Масло под капачката на казанчето с антифриза
Започната от Mitaka333, 19 окт 2015 - 11:05:13
6 мнения по тази тема
#1
Публикувано 19 октомври 2015 - 11:05
#2
Публикувано 19 октомври 2015 - 13:21
Тази гняс се получава при смесване на антифризи. Прилича на сополи, нали?
След 1-2 смени ще се оправи. Добре е да се провери дали няма някой охладителн на масло по водната система. Т.е. доста коли имат радиатор на автоматичните скорости, който представлява тръби в радиатор. От там може да се меши масло в антифриз.
другото разбира се е проблем с главата, но относително рядко.
Аз го имах на едната кола и бях доста притеснен. Оказа се безпочвено. Почистване на казанчето и всичко се оправи.
Също може и някой дебил/ка да е наливал/а масло в антифриза. Дори и малко да е, докато се усети, вероятно ще направи нещо такова. Аз допускам, че това е причината за проблема при мен.
#3
Публикувано 19 октомври 2015 - 15:04
С ръчни скорости е. На Дунев сервиза ми е близо до бачкането, имат някаква машина четох за промивка и смяна на антифриза. Чудя се дали дам да не отида. По спецификация обаче на MB за B200 CDI препоръчват смяна на антифриза на 250 000 км или на 15 години, а колата вито е на тия килиметри нито на тия години, та наистина може да е от гарнитура или нещо друго.
#4
Публикувано 19 октомври 2015 - 15:53
Не е гарнитура.
Най-вероятно има смесване на антифризи или имаш кахърен топлообменник някъде.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#5
Публикувано 19 октомври 2015 - 16:28
250х.км. е прекалено. Възможно е да го препоръчват, но като цяло, според мен антифриз се сменя на 2-3 години макс.
Ако ти се занимава, просто си свали разширителното казанче, качи се у вас и го измий с някакъв обезмаслител (Меглио например, аз така направих).
После доливаш няколко литра вода, колкото да ти е правилно нивото и караш 1 месец така, да се увериш, че няма да се образува повече.
Така и така в колата има достатъчно антифриз, нищо няма да й стане, ако е на -15гр. граница на замръзване например.
Ако всичко е ОК, след това отиваш при Дунев, промиват я, купуваш си оригинален антифриз и дестилирана вода и пълниш според спецификации.
#6
Публикувано 20 октомври 2015 - 20:02
Здравейте колеги
Да използвам темата на колегата за което се извинявам и да попитам какъв антифриз е най удачно да се сложи на В200 CDi ? И колко събира системата ?
Благодаря предварително
#7
Публикувано 21 октомври 2015 - 07:57
Ето линк към видовете масла и антифриз за B класата. Типът двигател трябва да ти е 640.941, поне моят такъв излиза спорен VIN-a.
http://www.mb-info.r...ds/typ/245.htm
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни