По празниците бяхме на гости на приятели, единият от които е пилот. От дума на дума заговорихме за PerfExpert-a.
Той ме светна, че налягането в прогнозите за времето го дават най-често като налягане към морското равнище (QNH), a за да се обърне към налягане в дадена точка (QFE) се рекалкулира. Простото правило е да се вади по 1mbar на всеки 30 фута. Тъй като София е поне 1800 фута над морското равнище, налягането в София е около 60mbar по-ниско от това в прогнозата. Гледах и METAR TAF прогнозата за времето, където със сигурност е в QNH и наистина wunderground дава налягане към морското равнище, нищо че прогнозата е за София.
METAR: LBSF 091330Z 34007KT 310V020 9999 FEW040TCU SCT050 21/09 Q1018 TEMPO TS FEW040CB
Q1018 е налягането в милибари за София за днес, 9 май, само че QNH.
Тъй като в PerfExpert въвеждам ръчно налягане и температура от базата данни на wunderground.com (уж за по-голяма точност) се оказа, че трябва да си коригирам изходните данни за налягане с около 60 мбар на всички измервания.
Добрата новина е, че мощността се вдигна над 170 к.с.
Другото, което направих е да си претегля колата на кантар както си е, с всички обичайни джунджурии вътре - излезе 1440 кг.