Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Нов Subsonic заглушителкрайно гърне w124 260E - Subsonic 001


  • Please log in to reply
54 мнения по тази тема

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4525 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 септември 2015 - 22:34

Днес успях да монтирам ново крайно гърне на "новата" си стара кола.

 

Ръцете ме сърбяха откакто продадох старата, но все не оставаше време и средства за по-решителни промени по изпускателната система.

 

Идеята ми е постепенно от двойна, изпускателната система да премине в единична на ф60. Започвам отзад напред. Оригиналното крайно гърне е с един вход на 60мм и два изхода на 45мм. Сега е с един вход и един изход на 60мм.

 

След продължителен процес на проектиране, събиране на оферти, и изчакване за изработка, миналата седмица накрая получих корпуса, сгънат в един от големите БГ производители на гърнета, по мой проект.

 

Хората даже се обадиха, притеснени от голямата разширителна камера в заглушителя, казаха  че " ще дрънчи", но аз им казах да сгъват спокойно, на моя отговорност.

 

Тъй като първоначално поръчах само корпуса, в последствие се наложи да до-поръчвам окачващата скоба за тампоните.

 

Днес в един от големите сервизи за ауспуси сглобиха парчетата от пъзела, изработиха входяща и изходяща тръба и ги завариха към корпуса. Входящата тръба изискваше 3 сгъвки, а изходящата 2.

 

Прилагам снимков материал от изработката. Ще ми се ако имам възможност да го пръсна в черно на по-късен етап. Какъв по-добър цвят за едно гърне от черен мат?

 

П.С. Заглушителят е толкова тих, че трябва да махна средното гърне. :)

Прикачени файлове


  • 3

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 септември 2015 - 22:40

Защо двойна в единична, не е ли по-добре да е двойна до края и да се присъединят в последното?


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4525 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 септември 2015 - 22:53

Двойната дава по-добър клиренс и повече тяга в ниските. На теория.

 

Единичната прави по-лесна смяната на компоненти - за двойната трябват две скоби, две фланеца, два резонатора и т.н. И единична дава повече сила във високите. Пак на теория. А конете се печелят най-лесно с обороти (ако не броим бууст, но бууста е трудоемък :)).

 

Специално на този Бенц, фабрично е хибрид - вървят две тръби до общ катализатор, после пак две тръби до общо средно гърне и накрая, между средното и задното гърне е единична. Което поставя големи ограничения пред възможностите за експериментиране. Ако реша да махна средното гърне, сега трябва да се нагъват две тръби с по-малък диаметър,  Y-връзка,  и после още едно парче тръба. Вместо едно парче тръба с еднакъв диаметър от-до.

 

 А и на този мотор, с този пик на въртящия момент, в тези обороти, и с ръчна кутия, с къс диф, се чудя въобще защо са си играли да слагат двойна генерация. По сметки двуцевката трябва да се събира в едно още преди скобата която придържа тръбите към кутията. Вероятно комбото е мислено по-скоро за автомата, при който stall-a на турбината е на 1800-2000 оборота и дифът е по-дълъг. Предполагам не е било рентабилно да имат два варианта на генерацията - за ръчна и за автоматична кутия.


  • 2

#4 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 06 септември 2015 - 11:26

аз бих направил тоя редови шестак да ръмжи лекичко, защото вади приличен звук :)

 

дай клипче, ако имаш, или то не се чува нищо :)


  • 0

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4525 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 септември 2015 - 15:34

Това мисля да направя в последствие. Да го направя да ръмжи повече, като заменя средното гърне с резонатор и премина на единична генерация.

 

Направихме клипче с един комшия - за жалост в началото повече се чува виското :). С телефон - толкова, на живо звучи по-добре.

 


  • 0

#6 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 06 септември 2015 - 20:26

аз се чудя на моя шестак дизел 300-24в дали има смисъл откъм звук да пипна генерацията, в момента е оригиналната


  • 0

#7 Yumerov

Yumerov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 538 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Високо строителство, ВиК, риболов, фитнес
  • Автомобил:
    Mercedes W202 200 kompressor 1996g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 октомври 2015 - 15:01

Колега Subsonic, с интерес следя темите и коментартите ти. Изглежда доста разбираш от материята, може ли да попитам, дали имаш образование в сферата на термодинамиката, газовата динамика, или нещо подобно или всичко е плод на любознателност и един вид хоби?

Искам да попитам и какво мислиш относно катализаторите. Изчетох доста и като цяло само се обърках. Едни твърдят, че може да се промият, други - да се махат смело, трети пък са на мнение твърдо да си останат. Понеже виждам, че си доста "на вътре" мнението ти би ми било много полезно.

Колата е W202 2.0 компресор и имам съмнения за запушен катализатор. Като цяло искам да си остане, основно от страх да не стане по-шумна изпускателната система, до някъде и заради околната среда, въпреки че през повечето време карам на газ. Предварително благодаря и се извинявам, че допринасям за цапането на темата.


  • 0
Луд умора нема, само се поти

Публикувано изображение

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4525 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 октомври 2015 - 17:11

Изпускателните системи са ми хоби. В общи линии, съчетавам познанията с другото си хоби, което е свързано с аудиото и акустиката - има доста общи неща, само скоростта на звука е различна заради разликите в температурата :)

 

Катализаторите при теб са два, след това има дълъг реознатор и голямо крайно гърне. 

 

Колегата kdl има опит с махане на катализаторите на CLK със същия двигател. Той може да сподели своя опит и да ти даде ценни насоки.

 

Според мен, катализатори се махат само ако е крайно наложително - ако миришат на сяра или субстрата се е раздробил или ако външните корпуси са много изгнили и има риск да се пробият. Конкретно на този модел не знам дали не са метални или керамични субстратите - но ако са метални няма как да се раздробят.

 

Карането на газ може да съкрати ресурса на катализатора ако сместа не е настроена правилно, но предполагам при теб няма такъв проблем. 

 

По отношение на заглушаването, катализаторът е вид резистивен заглушител. 

 

Ако се махнат катализаторите, вероятно ще се наложи на местата им да се монтират подходящи резонатори, за да се премахнат някои дразнещи нотки в звука на мотора.

Прикачени файлове


  • 0

#9 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 05 октомври 2015 - 22:50

И аз тия дни си поиграх малко с изпускателната.

Монтирах си cut-off клапан на ЦЛ-а (500)

Звукът е БРУТАЛЕН, но само на празен ход.

Под товар няма басове. само високи честоти и.... не ме кефи.

Трябваше да го монтирам след катализаторите или след първото гърне.

Мисля да монтирам още един.

Прикачени файлове


  • 0

#10 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4525 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 05 октомври 2015 - 23:17

А как звучи когато cut-off клапана е затвoрен?

 

Питам заащото заради cut-off-a си направил онзи байпас, за който говорим от много време :).

 

Сигурен съм, че като отоври клапана, звукът направо разцепва.

 

Впрочем, как задействаш клапата? С вакум ли или по някакъв друг начин?


  • 0

#11 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 06 октомври 2015 - 10:17

то е цял кит.

С вакуум мебрана, вакум клапанче, електроника с безжично дистанционно.

 

Като е затворен си е тих CL-а както преди.

 

Можеби Х-пайпа ще има ефект при купето ми.


  • 0

#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4525 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 октомври 2015 - 16:03

Между Х-пайп и Н-пайп няма разлика в звуково отношение.

 

Гледам фирмите, които предлагат X-пайпове, изтъкват колко по-добър бил потока през X-пайпа, но на мен този довод не ми се струва много валиден, защото при Н-пайпа байпасчето е само за изравняване на налягането и няма кой знае какъв поток газове през него, т.е. потокът гаове се движи основно в двете тръби.

 

На теория, и двете изглеждат по еднакъв, или сходен начин на газовете, т.е. като промяна на характеристичния импеданс на тръбата.

 

На практика може и да има някаква ралика, но не колкото разликата в цената межу Х и H :).


  • 0

#13 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4525 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 октомври 2015 - 16:10

Днес понапреднах малко с генерацията, която изграждам отзад-напред :)

 

Сложих, резонаторче на мястото на правата тръба, която беше на мястото на катализатора. Не ги обичам тия работи, защото газовете не са така вредни с катализатор, но се наложи.

 

А катализатора замина преди време, защото 25-годишният му корпус беше корозирал и пред разпад. Знам, че е двоен корпус, но знам и че каквото вън, такова и по-лошо е и отвътре. Изключение са старите дизели, които почти на отделят конденз и запечатват всичко със сажди отвътре на генерацията.

 

Остана да се скъси още двуцевката и от скобата на кутията всичко назад да се изпълни с единична тръба 60мм.

Прикачени файлове


  • 2

#14 IvoR1

IvoR1

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 434 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Велико Търново
  • Интереси:Bitches, Benzes, Bikes & Bball
  • Автомобил:
    '99 w208 CLK320
    '89 190E 2.0 8v - бялата смърт
    '92 190E 3.0 12v - черната перла << ех
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 октомври 2015 - 23:03

Евала Стани! другата седмица ще идвам към София, неделя ще се видим ли на сбирката? имам много да те питам за ауспусите и ми е интересно звука как е с едната тръба, аз съм пуснал 2х50 до края с два резонатора с вредата и прави тръби до крайно гърне с два входа на 50 и два изхода на 60, всичко проходно и знаеш как ми боботи колата :) обмислям затихване на колата малко, че между 2000-2500 оборота и 3000 в колата има доста силен резонанс (трябва да те повозя да чуеш), но не искам да пипам крайното гърне, че много добре се получи и много ме радва, затова обмислям да разкарам резонаторите и да сложа някакво средно гърне, примерно от някой голям дизел, нещо с два входа и един изход и от него да продължа на 1 тръба на 60 или 63, ще видим... Как мислиш, това би ли затишило басите които дразнят, или трябва крайното гърне да сменя?


  • 0

M112.940 inside

 

 


#15 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4525 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 09 октомври 2015 - 12:31

Средното гърне обира най-много боботенето.

 

При сток средно и Subsonic задно, в движение имаше само лек вой около 2000 оборота.

 

Сега и аз имам леко боботене, но с двата последвателни резонатора е доста добре - хем звучи авторитетно, хем не надува главата.

 

Този уикенд пътувам към вашия край и няма да мога да дойда в неделя. Поне засега такъв е планът. :)

 

Но мога да звънна да се видим в неделя в Търново, ако имам възможност.

 

Имаш ли снимка на генерацията си в момента?


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни