Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с датчик за външна температураМерцедес 124 Е280 комби


  • Please log in to reply
7 мнения по тази тема

#1 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Публикувано 25 май 2015 - 14:12

Здравейте колеги,

проблема е в това че миналото лято датчика нещо полудя и взе да показва с около 18-20 градуса над тази температура която е реално, аз първоначално си помислих, че проблема е в датчика, наскоро взех един втора употреба, смених го и ми показа същата температура - значи тогава остава проблема да е в дисплея на таблото. Ако някой има представа за проблема и решаването му да пише. Аз сега мисля дисплей втора употреба да търся.


  • 0

#2 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 май 2015 - 18:59

Най-често показват -38, което е индикация за лош контакт някъде. Сензора май  NTC резистор. Виж това може да ти даде някава полезна информация 


  • 0

#3 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 май 2015 - 19:12

Връзката за датчика се намира в кутията под бушоните - търсете зелен и кафяв кабел в двойна букса, но първо проследете кабела за наранявания.


Този пост е редактиран от Вай Басо: 25 май 2015 - 19:13

  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#4 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 май 2015 - 20:11

Да там е буксата,но странното е ,че показва повече както казваш.Аз моя го гледах наскоро да му почистя буксата защото на моменти губи контакт и показанието пада.Някъде бях гледал таблица със съпротивление-температура.Дори този на клипа май така го тества.Да показва повече градуси  следва ,че мери по-ниско съпротивление което незнам  как било могло да стане. Другия вариант е проблема да е в дисплея.


  • 0

#5 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Публикувано 26 май 2015 - 15:44

Ще потърся по кабела за наранявания или лоша връзка в буксата, но щом като така е почти година, а и с два датчика еднаква температура показва, според мен е в дисплея. 


  • 0

#6 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Публикувано 04 юни 2015 - 22:05

Незнам как е станало - или съм пробвал с един и същ датчик или незнам? Ходих до една авто-морга, взех още един, пробвах с него и показа -38, после пробвах с моите два, на единия наистина показа с около 20 отгоре, с другия нищо. Взех се в чудо??? Върнах го тоя първия, почетох из форумите - гледам препоръчват хората NTC Термистор на 3 килоома, търсих тука на разните му електричарски магазини, има ама в София в COMET Електроникс за 4 лева някаде - не ми се чака доставка и намерих в ЕЛИМЕКС най-близкия по стоиност е на 3,3 килоома за 90 стотинки - http://www.elimex.bg...m-640-3-3k.html, взех един за проба - свързах го директно и показва някави задоволителни стойности. Сложих го на същото място, там една пласмаска има за изолация, запойх му жиците, сложих му термо-паста и го пъхнах в колбичката. Сега показва с около градус по ниска температура, дори с половин градус. Като ходя към София ще си такъв и мисля, че ще показва по точно, макар че вече не съм убеден - http://uk.farnell.com/vishay-bc-components/ntcle300e3302sb/thermistor-ntc-3k/dp/1888077 . Дано инфото да е полезно на някой, ама аз вече няма да търся такъв датчик по автоморгите и да хвърлям по 10-15 лева на вятъра.


  • 3

#7 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 юни 2015 - 16:59

Браво,наистина евтино решение.Реално това е датчика само,че с корпус за захващане и да го пази сигурно. Предполагам няма да има проблеми. Половин градус не е проблем,при положение че ако сложиш 2-3 уреда един до друг едва ли ще показват еднакво и да е така пак няма гаранция че това е реалната стойност-има неопределеност на измерването. И затова уредите се калибрират и се показва каква точност имат и какво отклонение-доста сложно е. Професионално изкривяване-работя в лаборатория :D


  • 0

#8 anarchymisc

anarchymisc

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 163 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен/София
  • Автомобил:
    W124 250DTurbo '92
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 юни 2015 - 07:39

Незнам как е станало - или съм пробвал с един и същ датчик или незнам? Ходих до една авто-морга, взех още един, пробвах с него и показа -38, после пробвах с моите два, на единия наистина показа с около 20 отгоре, с другия нищо. Взех се в чудо??? Върнах го тоя първия, почетох из форумите - гледам препоръчват хората NTC Термистор на 3 килоома, търсих тука на разните му електричарски магазини, има ама в София в COMET Електроникс за 4 лева някаде - не ми се чака доставка и намерих в ЕЛИМЕКС най-близкия по стоиност е на 3,3 килоома за 90 стотинки - http://www.elimex.bg...m-640-3-3k.html, взех един за проба - свързах го директно и показва някави задоволителни стойности. Сложих го на същото място, там една пласмаска има за изолация, запойх му жиците, сложих му термо-паста и го пъхнах в колбичката. Сега показва с около градус по ниска температура, дори с половин градус. Като ходя към София ще си такъв и мисля, че ще показва по точно, макар че вече не съм убеден - http://uk.farnell.com/vishay-bc-components/ntcle300e3302sb/thermistor-ntc-3k/dp/1888077 . Дано инфото да е полезно на някой, ама аз вече няма да търся такъв датчик по автоморгите и да хвърлям по 10-15 лева на вятъра.

 

Късно виждам темата. Доколкото си спомням, беше 3.3 или 3.5 килоома NTC оригиналният, като свърших същото преди години с комет. Проблемът е, че след 3-4 месеца разликите стават големи и пак все едно си без термометър, но дано твоят върши работа, ще чакам да пишеш. Ето и инфо за съпротивленията на оригиналния: http://www.w124perfo...sis/54-6320.pdf(за съжаление, няма съпротивлението при 25 градуса, ама със свестен даташийт човек може да се ориентира)


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни