Привет на всички,
пускам темата, понеже дълго време търсих подобно съдържание и не го намерих.
А имено ме интересуваше през какъв интервал тряба да се сменят иридиевите NGK свещи, когато се карат на газ. Става въпрос специално за IRF6D10. Отговор няма нито от NGK, нито от Мерцедес, нито пък еднозначно мнение по форумите. Там пише за смени на 30 хил, на 60 и за използване до над 100 хил км без проблем.
Моите станаха на 58 хил км (около 5-6 хил от тях само на бензин) и след като от извесно време имах едно едва доловимо "прихлъцване" на празен ход (промяна на оборотите всеки 4-5 секунди с около 40-50 оборота) реших да сменя свещите. Иначе никакви проблеми с вървежа, разхода и реакцията на колата.
"Новите" (на около 30 хил км) са отново същите, ползвани само на бензин. Сложих ги основно за да направя тест. Все още не съм карал с тях - ще ъпдейтна темата след 200 километра.
Субективни впечатления при монтажа:
- електродното разстояние беше същото като на по-новите
- цветът на "газираните" свещи беше подчертано червеникав, докато на по-новите, които са карани на бензин - черно-кафяв.
- разликата в цвета между старите свещи е минимална - 2 малко по-светло червени, 2 малко по-тъмни
И понеже една снимка говори повече от 1000 думи...
P1060002.JPG 84,66K 10 Брой сваляния P1060003.JPG 77,13K 9 Брой сваляния P1060004.JPG 98,87K 9 Брой сваляния P1060005.JPG 78,59K 9 Брой сваляния P1060006.JPG 63,41K 9 Брой сваляния P1060007.JPG 52,72K 9 Брой сваляния P1060008.JPG 50,9K 9 Брой сваляния P1060009.JPG 119,6K 9 Брой сваляния
@kdl, много ти благодаря за свещите!
Ъпдейт: след 70 километра каране със здраво натискане на газ и бензин не се установява разлика между поведението на новите и старите свещи. Т.е. иридиевите NGK са си ок и след 60 хил км на газ.
Ако някой иска да ги тества нататък - да звънне. Подарявам ги
Този пост е редактиран от Praetorian: 02 май 2015 - 20:40