Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Свещи NGK и газ


  • Please log in to reply
3 мнения по тази тема

#1 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 02 май 2015 - 16:22

Привет на всички,

 

пускам темата, понеже дълго време търсих подобно съдържание и не го намерих.

А имено ме интересуваше през какъв интервал тряба да се сменят иридиевите NGK свещи, когато се карат на газ. Става въпрос специално за IRF6D10. Отговор няма нито от NGK, нито от Мерцедес, нито пък еднозначно мнение по форумите.  Там пише за смени на 30 хил, на 60 и за използване до над 100 хил км без проблем.

 

Моите станаха на 58 хил км (около 5-6 хил от тях само на бензин) и след като от извесно време имах едно едва доловимо "прихлъцване" на празен ход (промяна на оборотите всеки 4-5 секунди с около 40-50 оборота) реших да сменя свещите. Иначе никакви проблеми с вървежа, разхода и реакцията на колата.

 

"Новите" (на около 30 хил км) са отново същите, ползвани само на бензин. Сложих ги основно за да направя тест. Все още не съм карал с тях - ще ъпдейтна темата след 200 километра.

 

Субективни впечатления при монтажа:

- електродното разстояние беше същото като на по-новите

- цветът на "газираните" свещи беше подчертано червеникав, докато на по-новите, които са карани на бензин - черно-кафяв.

- разликата в цвета между старите свещи е минимална - 2 малко по-светло червени, 2 малко по-тъмни

 

И понеже една снимка говори повече от 1000 думи...

Прикачен файл  P1060002.JPG   84,66K   10 Брой свалянияПрикачен файл  P1060003.JPG   77,13K   9 Брой свалянияПрикачен файл  P1060004.JPG   98,87K   9 Брой свалянияПрикачен файл  P1060005.JPG   78,59K   9 Брой свалянияПрикачен файл  P1060006.JPG   63,41K   9 Брой свалянияПрикачен файл  P1060007.JPG   52,72K   9 Брой свалянияПрикачен файл  P1060008.JPG   50,9K   9 Брой свалянияПрикачен файл  P1060009.JPG   119,6K   9 Брой сваляния

 

@kdl, много ти благодаря за свещите! :)

 

 

Ъпдейт: след 70 километра каране със здраво натискане на газ и бензин не се установява разлика между поведението на новите и старите свещи. Т.е. иридиевите NGK са си ок и след 60 хил км на газ.

Ако някой иска да ги тества нататък - да звънне. Подарявам ги :)


Този пост е редактиран от Praetorian: 02 май 2015 - 20:40

  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 май 2015 - 22:57

Бахти тишината в темата :)

В интерес на истината, свещите ти изглеждат значително по-добре от 2 пъти по-младите мои свещи (от R170-ката), която се кара само на бензин.

=> газта явно доста добре ги е запазила.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 04 май 2015 - 08:01

Важното е инфото да го има тук, че в нета не се намира нещо полезно по темата :)

 

Като се има предвид, че М11х е последното поколение двигатели, които що-годе кльопат газчица без да имат алергични реакции, едва ли ще има и много ъпдейти в бъдеще.

 

Ъпдейт: сега се разрових на сайта на НГК. Иматсерия свещи Laserline / LPG1 специално пригодени за газ (а-ла подсилени Иридиеви).

Е, та тези свещи ги дават максумум за М11х двигателите, не предлагат нищо като за М27х. Защо ли? :)


Този пост е редактиран от Praetorian: 04 май 2015 - 08:15

  • 0

#4 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 май 2015 - 07:40

И аз карам с такива свещи и съм врътнал едни 45 - 50 хил. с тях и няма признаци за проблем с тях.
Не съм ги свалял за визуална инспекция.
Старите свещи ги смених на 60 хил. и вероятно бяха оригиналните (няма как да съм сигурен), но имаха известен нагар.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни