Здравейте, колеги! Карам W 210 Е290 тд, 97г РПК, вече 3 години.От няколко месеца ми се случва едно явление, на което не отдавах голямо значение, а именно при натискане съединителят ми остава в най-долната си точка. Като го побутна с крака и се вдига. Не обръщах особено внимание, защото мислех, че закача в стелката(случвало ми се е с други коли). Мойта веднъж ме прибираше от някъде преди две седмици и вика съединителят потъна. Казах и да отбие на аварийни и да отвори вратата, посегнах с ръката между женските крака и с леко усилие педалът се върна на нормалното си положение . В понеделник след малко градско и после селско пак ми потъна и си го издърпах с крака по обичайния начин, НО след минути тръгвам да паркирам на реверсна предавка пред една кръчма на паркинга, влизам си в джоба, а от зад зад бордюра дърво по средата. Нагласям се аз на полусъединител и натискам до край, за да изключа от скорост, но лоста не мърда. тръгвам да пускам съединителя, колата потегля назад в дървото, без да се вдига педала. Натискам пак до дупка, колата спира и загасих, върнах педала с ръката натиснах и чак тогава успях да изключа от скорост и да я сложа на първа с паркинг спирачка. Имал ли е някой подобен проблем, помпа ли е, нещо механично ли, вилка, лагер, мембрана на притискателя ли е или нещо друго?
Долен ляв педал, евентуално?От време навреме потъва и се налага принудително да го връщам.
Започната от grafgin, 15 апр 2015 - 11:58:11
14 мнения по тази тема
#2
Публикувано 15 април 2015 - 16:25
Няколко са вариантите.
Помпа, старо масло, старо маркуче.
Не ми се вярва да е нещо друго.
Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт
Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!
Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...
#3
Публикувано 15 април 2015 - 16:26
Здравейте, колеги!
Казах и да отбие на аварийни и посегнах
Често ви се прецаква горната помпа. Намира се в купето над педала. Сменя се с нова или се ремонтира старата с ремонтен комплект за 4/5 лв.
Този пост е редактиран от Вай Басо: 15 април 2015 - 16:28
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#4
Публикувано 15 април 2015 - 19:15
Най-напред си смени цялата спирачна течност, включително от помпите на съединителя и спрачната.
п.с. Имах същия проблем преди години, от тогава съм сменил два пъти течноста и няма грижи.
Този пост е редактиран от Ivan W210: 15 април 2015 - 19:16
#5
Публикувано 16 април 2015 - 07:12
Не е излишно, но строшената пружина и изпусналите гумички в помпата няма да се оправят със смяна на течността!
Този пост е редактиран от Вай Басо: 16 април 2015 - 07:15
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#6
Публикувано 16 април 2015 - 15:01
Байо, майстора искаше да смени помпата направо, след като в два последователни дни ми пропадна педала и стоеше на пода.
Само течноста смених, въпреки неговото мнение и .....от тогава минаха 5-6 години помпата си е същата
#7
Публикувано 16 април 2015 - 19:27
Байо,
Ако обичаш ,това обръщение да не го виждам повече! Бай Василе, Васе, Прасе, ок, каквото и да е друго го приемам, но това много селско ми звучи!
Помпата е била здрава, имал си въздух в системата, но това че някой не е догледал, не значи че разрушаващата им се масово помпа ще се оправя с подмяна на течност на всички.
п.с Не целя да те обидя с забележката!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#9
Публикувано 16 април 2015 - 19:37
124 е със съвсем различна и корава помпа.
Първо се уверете че вашата не изпуска ...
Отвийте щуцера на долната помпа.. ако излиза желе, обезвъздушете и би трябвало ако е здрава пружината в помпата, да се оправи...но временно. Има ли желе, има и разкашкани гумички в помпата!
Този пост е редактиран от Вай Басо: 16 април 2015 - 19:49
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#11
Публикувано 17 април 2015 - 06:36
Ако обичаш ,това обръщение да не го виждам повече! Бай Василе, Васе, Прасе, ок, каквото и да е друго го приемам, но това много селско ми звучи!
Помпата е била здрава, имал си въздух в системата, но това че някой не е догледал, не значи че разрушаващата им се масово помпа ще се оправя с подмяна на течност на всички.
п.с Не целя да те обидя с забележката!
Добро утро!
Приемам забележката ти за объщението, всеки има вкус Байо, в моя край е крайно уважително обръщение към по-уважаван и опитен човек, т.е. "титла". Няма как да ме обидиш със забележката си, аз се годрея с моя град!
По въпроса за помпата, нямах въздух в системата, причината е обяснена много одавна. При нагряването и охлаждането на спирачната течност се образува конденз в системата, а както знаем, тази течност е хигроскопична и вследствие на това губи свойствата си. За това производителя, препоръчва смяната й на 3 години.
#12
Публикувано 17 април 2015 - 07:34
Обяснено е, но обяснението в случая не трябва да се приема за панацея на 100%. Точно от влагата се руши пружината, щото ръждясва и се троши на 2.
Конденз се отделя и при нова течност, а когато ръждата вече е започнала да я яде, край няма и с новата течност. Затова и твърдя че само смяната на течност води до 'временна' оправия, докато не се спраска пружината!
Но! Помпите от този тип, работят и със строшена пружина, това води до отделяне стружки (понеже тя започва да стърже и по цилиндърчето), което поврежда и долната помпа. Големият проблем се явява при 6 степенните защото не е външна и се налага да се свали кутията за демонтаж и подмяна на долна помпа....още по кофтито е че тази помпа не е само помпа ами е с интегриран лагер и цената не и е 40 кинта като при петстепенните.
Този пост е редактиран от Вай Басо: 17 април 2015 - 08:16
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#14
Публикувано 11 юни 2015 - 13:33
Въпреки всичко не е лошо да смениш течността,защото е хубаво да е прясна,а пък и при източването ще изчистиш мръсотиите и водата които се събират в дъното при щуцерите.не съм пипал абсолютно нищо по колата, от когато отворих темата. просто не е правила повече проблеми, вече над 2хил км.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни