Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

W124 проблем празен ход


  • Please log in to reply
106 мнения по тази тема

#1 valioo90

valioo90

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    CE124 16v 2000cc 136hp m111.940

Публикувано 05 март 2015 - 14:11

Здравейте колеги,

имам нужда от малко помощ!

Колата е CE 200, W124, 136hp, m111.940, 93 г., газ/бензин.

Проблема е, че от близо седмица като я запаля сутрин на студено загасва и се налага да държа педала на газта за около минута и после горе долу се стабилизират оборотите. Като загрее до работна температура, на празен ход стрелката кове на около 1100 оборота без значение от горивото на което карам. С други думи стъпковото моторче не си върши работата.

Понеже нямам никакво време да я карам по диагностики пробвах с аналоговата диагностика със светодиод на пинове 16,8 и 1 от диагностичната букса. Показа ми записан код 8. И до колкото можах да открия е : (idle speed control (ISC) system at upper or lower control stop or CC or EA indicates "limp home"mode)

Което и потвърди съмнението ми, че не работи празния ход. Виждал съм като всичко си е наред как стъпковото моторче в дроселовата клапа си работи, а сега не мърда.

Нещата които направих са:

-Свалих и почистих хубаво дроселовата клапа. Изолацията на кабелите и се беше разпаднала и ги подмених всичките с нови медни проводници от платката до пиновете на буксата.

-Поставих я, изтрих грешката, запалих колата но промяна нямаше.

-Поставих друга дроселова клапа отговаряща по сериен номер на моята и пак без резултат.

-Извадих схема в интернет на инсталацията на мотора ми и започнах да меря кабелите от буксата на дроселовата клапа до буксата комутатора и всичко беше ОК.

-Премерих и кабелите до топлинните датчици отпред и до там нямаше проблем в трасетата. Датчика за температура на постъпващия въздух е в ред. Забелязах, че цялата инсталация е преокабелена (по обясними причини...)

-Другото което проверих са OVP релето за студени спойки, погледнах и буксата на компютъра за окислени пинове или разпоени кабели но и там нямаше нищо нередно.

-След което извадих де що намерих под капака реле или модул и го гледах за студени спойки и където имах съмнение повторих с поялника. Проработиха други неща но проблема с оборотите пак остана.

-Последно прегледах всяка една букса под капака за окислени клеми и даже ненужно почистих с контактен спрей. Прегледах бушоните и там нямаше проблем. Но продължава да си записва код 8 и да не държи нормални обороти. До преди това колата работеше толкова добре, че не се чувстваше, че е запалена, а поведението и в момeнта много ме дразни!

 

Моля ако някой от колегите се е сблъсквал с подобен проблем или се сеща за друга вероятност която може да бъде проблема нека сподели.

Поздрави!


  • 0

#2 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 март 2015 - 16:47

Провери дали ел.инсталацията на двигателя е подмена от край до край и без снадки до буксата.
След това замери съпротивлението дросела между пин 1 и пин 7 при отворен и затворен дросел колко К ома е.И наблюдавай дали се мести плавно като го отваряш и затваряш.
След това замери между пинове 2 и 7.
Замери и колко ома е съпротивлението между пинове 4 и 8.
А имах такъв проблем след като си подмених ел.инсталацията от пин до пин проблема остана.След това смених дросела оправи се после пак почна и смених кабела на дросела.Работи известно време и пак се прецака.След това взех друг дросел направо му смених кабела и за сега нямам ядове.
Но при първия ми дросел просто му беше заминала графитната писта и за това не работеше стъпковото моторче.
  • 1

#3 valioo90

valioo90

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    CE124 16v 2000cc 136hp m111.940

Публикувано 05 март 2015 - 17:11

Значи колега аз пробвах да сложа на колата друга дроселова клапа която имам, тя е със същия сериен номер и промяна в работата на колата нямаше. След което измерих съпротивленията на двете дроселови клапи и показанията на мултицета бяха апсулютно еднакви. Двигателя си работи равномерно, форсира си се нормално, колата си има мощност, просто моторчето което регулира оборотите не помръдва. Когато всичко беше на ред с него въм го виждал как движи зъбното колело и си регулира оборотите на празен ход. Не ми се вярва и двете клапи които имам да са с еднакъв проблем.

По скоро се чудя къде да търся модула управляващ моторчето за празен ход. Или пък някой датчик който играе пряка рола за това.....

По скоро се чудя къде да търся модула управляващ моторчето за празен ход. Или пък някой датчик който играе пряка рола за това.....

По скоро се чудя къде да търся модула управляващ моторчето за празен ход. Или пък някой датчик който играе пряка рола за това.....


извинявам се за повторенията!


  • 0

#4 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 март 2015 - 20:13

От тука ще започнеш

Като загрее до работна температура, на празен ход стрелката кове на около 1100 оборота без значение от горивото на което карам. 

 

Върни жилото в изходна позиция - навиваш реглажният му пластмасов винт, до поява на лек луфт. Има едно ключе което се затваря само при върната докрай котва на дросела - важно е да затвори... а оборотите на празен ход при загряла кола трябва да са 750/800

Провери масата на дросела - намира се на основата за АБС - 2 болта по 6мм за ключ 10 - стегни ги и огледай за прекъснат кабел. 

Извади големия вакум от дросела и запуши щуцера.


Този пост е редактиран от Вай Басо: 05 март 2015 - 20:16

  • 1


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#5 valioo90

valioo90

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    CE124 16v 2000cc 136hp m111.940

Публикувано 06 март 2015 - 00:08

Значи сега проверих жилото и мисля, че е настроено както трябва. Ключето също е тествано с мултицета и дава контакт като се затвори клапата. Както каза на основата на АБС-а имаше на 2 болчета вързани доста кабели за маси. Прегледах почистих и стегнах отново. Не видях окисление или прекъснат кабел. Запалих колата и промяна в поведението на празен ход няма! Моторчето провължава да не работи и да записва код за грешка 8

Други идеи колеги?


  • 0

#6 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 март 2015 - 20:54

Кажи ми съпротивленията какви са между пиновете който ти казах да мериш.
  • 0

#7 ghostdog.wow

ghostdog.wow

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:ПЕтрич
  • Автомобил:
    M 102.982 / 963 / 985 ( E23 / E20) 1991

Публикувано 11 април 2015 - 23:42

Здравейте

Нов съм във форума а и млад собственик на w124 по точно ( M 102.982 / 963 / 985 ( E23 / E20) от 1991 год. )  90KW 120 HP Незнам от каде да започна със колата :(  Като първо немога да намера добар автомайстор близо Петрич . Колата във момента работи само на газ. И при мен се случва съштото на сутрин трудно запалва а и след запалването трябва 5-10 мин докато загее но остава да работи на 10 -1100 оборота. А когато се изхлади същтото става и налага се да държа педала на газта докато се загрее отново.

Незнам дали става въпрос за някаква компютърна грешка която трябва да се поправи изтрие ??? или ...

Искам да извършва компютърна диагностика на колата но не знам дали има такъв сервиз близо Петрич, Сандански ... Благоевград и колко би ме струвало. Ако някои има инфо моля споделете. МЕРСИ ПРЕДВАРИТЕЛНО


  • 0

#8 valioo90

valioo90

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    CE124 16v 2000cc 136hp m111.940

Публикувано 05 октомври 2015 - 12:38

Леко да обновя темата и да разкажа какво се случва до момента. :)

Преди няколко дни си рециклирах инсталацията от комутатора до всички датчици, бобини и кабела на дросела. От демонтирането на инсталацията до обратното и монтиране ми отне 2 дни. Установих, че вече бяха правени доста зле изпълнени опити за рециклирането и.  Зле запоени или въобще не запоени, зле изолирани и зле прокарани проводници, на места почти скъсани кабели.  След като си принтирах схема на запалителната инсталация за ориентир, подмених всички проводници и пинове и след това изолирах добре. Монтирах всичко обратно на колата, дадох на контакт за известно време, после запалих да поработи. След което я покарах на банзин няколко километра.
Закачихме я на диагностика но за съжаление пак показва липса на захранване на сервомотора за празния ход(самото моторче в дросела е здраво и изпробвано). Човека който ми направи диагностиката каза, че вероятно старата калпаво направена ревизия на инсталацията е дала на късо някъде и е изгоряло звеното в комутатора което отговаря за управлението на празния ход....
Лоша новина предвид сумите за които продават комутаторите за тия стари коли!
Все пак след рециклиране на инсталацията установявам доста по-добра работа на двигатела, по-пъргаво реагира на подаване на газ и като е загрял двигателя стрелката на оборотите дори не трепва и не се усещат никакви вибрации от към двигателния отсег.

OVP релето е проверено, всички маси са проверени, жилото на газта е настроено за да може при отпусната газ да се натиска малкото бутонче на дроселовата клапа. При диагдностиката не показва никакви грешки освен че няма захранване сервомотора за празния ход. Вакуумните пътища съм ги проверил. Ламбда сондата е наред.

То май вече нещата са ясни на къде отиват но ако някой се сеща за друга причина или какво мога да проверя още по колата то сега е момента да сподели :))))


  • 0

#9 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 октомври 2015 - 13:20

Е аз казах да погледнеш колко е направена щот като знам кво съм виждал на уж направени лошо ми е ставало.


  • 0

#10 valioo90

valioo90

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    CE124 16v 2000cc 136hp m111.940

Публикувано 05 октомври 2015 - 13:40

Да, бях озадачен как е работела сравнително нормално до момента колата!

Но това с празния ход трябва да го оправя задължително, че миналата зима брах ядове, а и лятото де като пусна климатика...


  • 0

#11 gosho777

gosho777

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес Е200 купе, 1995-та год.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 октомври 2015 - 21:04

Сега ще ти кажа,че и при мен я имаше тази работа с въпросното моторче. След откачане на акумулатора,или спираше да работи,или.тръгваше. От както.колегата от Несебър оправи инсталацията,да чукна на дърво,се оправи и при даване на контакт,ясно се чува да жужи. Иначе преди това съм откачал акумулатора много пъти,докато не му дойде кефа,дето се казва. И също така,на диагноатиката ми показваше такава грешка като на теб и не можеше да се настрои празния ход с нея. Сега след като кабелите са сменени,не съм я карал на диагностика.
  • 0
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz

#12 valioo90

valioo90

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    CE124 16v 2000cc 136hp m111.940

Публикувано 06 октомври 2015 - 09:08

Колега gosho777  при мен моторчето също жужи много отчетливо като колата е на контакт но дори при най-лекото мръдване на лостчето на дроселовата клапа и моторчето млъква, при изключване от контакт и повторно връщане на контакт моторчето пак си жужи...

Остава на дроселовата клапа да и е изтъркана някоя писта но какъв е шанса на 2та подменени от мен дросела дефекта да им е напълно идентичен?

И още нещо, щом моторчето жужи при включване на контакт би трябвало комутатора да си му подава някакво напрежение нали?


  • 0

#13 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Публикувано 06 октомври 2015 - 12:05

Здравейте, 

При мен проблема е подобен (Колата е същата - CE 200, W124, 136hp, m111.940) , като запаля на студен двигател оборотите се дигат до 1500, после падат до 500 за миг, понякога даже загасва колата, после се вдигат пак до 1500 за десетина секунди и после бавно падат до нормалните около 800-850 като около 1000-1100 държи около минута. Ако не пипам педала на газта докато колата загрее до 40-50 градуса няма проблем, но ако бързам и натисна газта и се опитам да тръгна колата почва да се дави и да подскача, няма тръгване. Колкото по студено е, толкова проблема е по осезаем. Трябва да подавам газ много плавно, че да мога да потегля, но пак при смяна на скоростите се получава същото. И при мен стъпковото моторче работи при контакт и ако се пипне дросела спира и после трябва наново на контакт да се даде. Кабелите съм ги изолирал, сменял съм бубини, кабели, свещи. Смених и комутатора (компютъра) защото на диагностика ми изписваше, че мили секундите на 2 и 3 цилиндър не се променят, само на 1 и 4. След смяната колата работи може би по добре, но няма голяма разлика, смених и дроселова клапа, но е все същото - студена се дави. Пробвах датчици за температура, релета за пренапрежение, какво ли не - но все същото. Много ме дразни тоя проблем, но си остава. Другото е, че при маневри на място колата лесно гасне, трябва с повече газ да се действа, а и може би няма достатъчно мощност. Според мен проблема е в дросела, но ако се вземе на старо много е вероятно проблема да му е същия. Болшинството са износени. Много ще се радвам някой да намери лек на тая болка, на тези коли. На мен лично много ми убива желанието да я карам колата и май накрая ще я продам :(


  • 0

#14 valioo90

valioo90

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    CE124 16v 2000cc 136hp m111.940

Публикувано 06 октомври 2015 - 13:52

Ема то това като спре да жужи и се появява грешката, ако не се лъжа влиза в така наречения limp mode и компютъра спира да подава ток към серво мотора. Може би това е някаква предпазна мярка за да не изгори самия комутатор понеже е отчетена нередност по трасето или поне аз така си го обяснявам.

Значи като дам на контакт и дроселовата клапа жужи, като и размърдам лостчето спора. След като продължа да го движа до края на хода му и обратно в някакъв момент след много опити пак започва да жужи като си е отпуснато до край но кода за грешка вече е записан.

Логиката ми е щом съм проверил всичко възможно и щом инсталацията ми е в ред да взема да пробвам с още една на брой дроселова клапа преди да се ориентирам към комутатор...
 

Колега ognian1981 твоя проблем ми звучи като ел. инсталация в лошо състояние, лоши контакти или пипаци се жици без изолация. При мен имаше подобни симптоми и като разрязах изолацията на кабела на дроселовата клапа лошо ми стана....

Дриго което може да погледнеш е големия датчик за температурата на антифриза който се намира в предната част на мотора под пластмасовата кора, който дава информация директно на комутатора.


  • 0

#15 gosho777

gosho777

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес Е200 купе, 1995-та год.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 октомври 2015 - 18:19

Да,има логика,щом се чува моторчето,би трябвало да има напрежение по него. Само че аз съм забелязвал при мен,дори и да жужи,обортотите пак не са както трябва, след като запалиш. Има нещо,което не ни е известно в цялата работа,ама кой да ни каже. :)
Имам един пдф. файл,където е описана цялата работа на PMS-управлението,но е на компа,сега съм с телефона и ме мога да приложа снимка за ориентир. Може би там пише точно кое как става,аз не мога да си го преведа целия материал. Само съм запомнил,че в работат на празния ход участват няколко елемента:
мап-сензора
Датчика за входящ въздух
Ламбда сондата
Температурния датчик
И може би нещо друго,сега говоря на изуст.
  • 0
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни