Към съдържанието

  •  

Снимка
* * - - - 1 гласа

Ремонт на ключалка на багажник на W202 и W210 - седанДемонтаж и монтаж на елементите


  • Please log in to reply
2 мнения по тази тема

#1 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 25 февруари 2015 - 01:03

Прикачен файл  20150117_160325.jpg   59,45K   28 Брой свалянияСлед като доста време се опитвах с какво ли не да пръскам в ключалката на багажника, за да си вкарам ключа и все безуспешно се хванах да си го направя.
На двама ключари карах колата с питане дали се оправя и двамата викаха: "Оооо, знаеш ли колко е трудно, колко няма части за тези ключалки и какъв е зор."
Единия ми обяви цена 170 лв. да реставрира моята, като ако се наложи да поръчва части можело над 200 лв. да хване ремонта.
Другия ми обяви твърда цена от 200 лв.
Та се реших да се хвана сам и ако не успея да си взема друг механизъм.
Ще ви трябват камък 14 и 16 от гедоре с малко удължение, чукче /малко/, голяма и малка отвартка, клещи /средни и малки/, шило, игла, пинцети, смазващ спрей /ВД върши работа/, малка пила, шкурка / Р240 и Р2000/, грес /литиева или каквато имате под ръка/, около 200 грама нафта.
Оказа се, че не е трудно и всеки един с малко сръчност може да се справи с този проблем.
Свалянето на ключалката от капака на автомобила не е трудно. Държи се на 2 болта М6 за ключ 10.
След отвоването им се издърпва целия механизъм, откачва се буксата, която управлява вакуум помпата и много внимателно се откачва накрайника на вакуума.
След това се прибирате на топло и уютно и слагате механизма на операционната маса. 4.gif
Най-напред с голяма широка отвертка се разделят двете части на механизма.

След това се изважда зегерката от оста и се изваждат пластмасовите детайли.

С отвертка се изважда капачката.

След това се сваля пластмасовата гривна като внимателно се подпъхва отвертка.
Чак тогава може да се извади патрона от пластмасовите елементи.
Вижда се реалното състояние.

Изважда се пружинната зегерка и последователно се изваждат останалите дреболии от задната страна на патрона.

След това обръщаме, залагаме камък 14 на хромираната гривна и леко почукваме.
Така самия патрон излиза навън.

След това с леко почукване се разделят и последните две части.

Сега всички свалени части се накисват за няколко часа в нафта.
След това се пристъпва към сваляне на пластините от патрона.
Общо са 10 пластини и пружинки. По 5 срещуположно разположени.
Тук е мястото да спомена, че при ваденето трябва да се запомни коя пластина къде е била.
В противен случай после след сглобяването ключа няма да стане за този патрон.
Лично аз ги наредих по този начин, като №1 е до пръстена, а №10 беше най-далечната от пръстена.
Виждате състоянието на пластинките.

След почистваме на пластинките те добиват вече друг вид.
Пружинките внимавайте да не ги загубите. Много са дребни. Около 5-6 мм. дължина и 1 мм. дебелина.
Пластинките са номерирани по размер, а не по мястото им в патрона.

След почистване на всички пластинки и пружинки и на останалите части на механизма се пристъпва към сглобяване по обратния ред като всички части се смазват юнашки с грес.
На тези, които ще се престрашат - приятно забавление.

Прикачени файлове


  • 6

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#2 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 25 февруари 2015 - 18:20

Само да поясня, че трябва да се въоръжите с търпение.

Процедурата не става бързо, особено при първоначалното разглобяване трябва да се внимава много, за да не се наранят или подбият пластините.

Лично аз всичко го разглобявам в кутия от обувки и отгоре съм покрил всичко с опаковъчно фолио.

През него се вижда достатъчно добре, но основната му функция е да не се разлети нещо дребно в стаята.

Повярвайте - после няма намиране.

:beer


  • 1

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#3 Mr.Benz

Mr.Benz

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 185 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Бенцове,камиони,мотори
  • Автомобил:
    C200 W202 94'
    (OM 601.913)
    C200 W203 04'
    A170 W168 00'
    190E W201 87'

Публикувано 27 март 2015 - 14:00

Много полезна тема,благодаря+


  • 0

:flagmbcb





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни