Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Чистене на EGR и изпускателни колектори и връзката съв вихровите клапиидеи съвети


  • Please log in to reply
22 мнения по тази тема

#1 190D

190D

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 306 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    C 220 cdi W203 2001
    ML 420 cdi W164 2007

Публикувано 23 септември 2014 - 20:07

На кратко W203-та почна да ми прави един много неприятен номер, който може би е познат на доста хора. Става въпрос за вихрови клапи или поне така каза диагностичния компютър. Много ми се иска да пробвам първо с почистване с някаква добавка и ако няма ефект, чак след това да прибегна към разглобяване. Цялата работа е, че според въпросните клапи не действат много читаво заради нагар, защото колата дава грешка ( влиза в авариен режим до 2000 ) и много бързо след това излиза. Това се случи 3 пъти за последния месец. Обикновенно като я запаля на ново всичко е ок или поне изглежда, макар че понякога намирам разлика във вървенето и реакцията на педала на газта, нищо че колата не е в авариен режим. От сервиза ми казаха, че лечението било разглобяване на всичко сваляне на колектора чистене и затапване на въпросните вихрови клапи (swirl flaps) и подмяна на моторчето което ги управлява. Е да обаче аз продължавам да си мисля, че ако въпросното моторче не работеше или клапите бяха скапани колата щеше да е постоянно в авариен режим. Друго което също не бих искал да правя е да затапвам тези клапи. Все си мисля, че щом са направени има защо да са там. До колкото знам спомагат за по-добро смесообразуване което не е малко. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем ? Само свалянето ли е решение ? Ако все пак приемем че разглобим половината двигател и свалим колектора, изчистим го, задължително ли е да се купува това моторче и да се затапват вихровите клапи ? Някой знае ли начин за чистене с някаква добавка. Разбрах, че преди време някакви хора предлагали тази услуга . Прочетох че преди години се предлагала в някои сервизи в София срещу 150 лв за 4 цилиндров двигател , което според мен е неоправдано защото на мен за раглобяването ми обявиха горе долу същите пари.


Този пост е редактиран от 190D: 23 септември 2014 - 20:09

  • 0

#2 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 23 септември 2014 - 21:20

Това може и да помогне
http://forums.mbclub...аращите-цди-та/


  • 0

#3 190D

190D

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 306 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    C 220 cdi W203 2001
    ML 420 cdi W164 2007

Публикувано 23 септември 2014 - 23:36

Колега това го видях, но не отговаря на почти никои от въпросите ми.


  • 0

#4 CarlBenz

CarlBenz

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 393 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Mercedes-Benz

Публикувано 24 септември 2014 - 07:10

По принцип най-малкото нещо, което усетя в автомобила ми, че не е както трябва, отивам и сменям. Въпросните клапи и при мен бяха тръгнали (2.7CDI). И аз като разсъждавам, че 'щом немеца го е измислил, трябва да са там и да функционират. Но поради непосилната за мен цена, се принудих да ги изкормя (затапя). Та..трета година карам вече, без никакъв проблем и без грам пушеци отзад. Моторчето не съм го сменял, защото никога колата ми не е влизала преди това в авариен режим.

 

Според мен при теб ще се наложи да смениш моторчето и да затапиш клапите. Поздрави!


  • 0

The Best or Nothing


#5 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 24 септември 2014 - 07:31

Колега,ти питаше за нагари и начини за почистването им.
Иначе и за това което колегата карл бенц ти е писал е коментирано във форума,а именно че се разкарват тия клапи и се оставя моторчето да работи,за да не излизат грешки.
  • 0

#6 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 септември 2014 - 08:12

То това моторче мисля не беше скъпо, че да рускуваш да не го смениш.

Пп: аз си реших моя проблем с нов колектор, но из нета има и доста положителни отзиви и за затапване на въпросните клапи. Те са по-скоро за екологията и замърсяването.
  • 0

#7 190D

190D

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 306 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    C 220 cdi W203 2001
    ML 420 cdi W164 2007

Публикувано 24 септември 2014 - 09:32

Аз все пак съм скептичен. Смесообразуването е нещо важно и мисля, че ако се затапят ще изгубя пъргавина в ниски или високи обороти. А да разбирам ли, че никой не се е пробвал да чисти колектор с някаква добавка или по друг заобиколен начин ? Въпросното моторче (swirl flap actuator) го гледам в ebay за около 120$ производство на pierburg. В БГ нямам идея какви пари му искат и дали въобще го продават.


Този пост е редактиран от 190D: 24 септември 2014 - 09:36

  • 0

#8 drjivago

drjivago

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1881 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Вече бивш s212, e200 cdi
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 септември 2014 - 09:47

Може да пробваш с почистване, но ефекта ще е временен според мен. Пак ще натрупат нагар. Това си е слабо място и като се почнат да се разбиват или самото моторче не работи коректно и се започва. Естествено, ако не те бърка цената сменяй с нов. Иначе мисля, че и оригиналното моторче е също на Пиербург. Преди смяната при мен ми е влизала няколко пъти в авариен режим заради затлачване на ЕГР-а със сажди. По едно време мислих и него да сменям. Сега с новия колектор вече почти три години няма проблеми. (с уговорката, че ЕГР-а се почиства профилактично при смяна на маслото).

Този пост е редактиран от drjivago: 24 септември 2014 - 09:56

  • 0

#9 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 24 септември 2014 - 17:39

Аз все пак съм скептичен. Смесообразуването е нещо важно и мисля, че ако се затапят ще изгубя пъргавина в ниски или високи обороти. А да разбирам ли, че никой не се е пробвал да чисти колектор с някаква добавка или по друг заобиколен начин ? Въпросното моторче (swirl flap actuator) го гледам в ebay за около 120$ производство на pierburg. В БГ нямам идея какви пари му искат и дали въобще го продават.

Ти май наистина не си чел това--http://forums.mbclub...аращите-цди-та/
С препарата на лики моли се чисти...
  • 0

#10 190D

190D

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 306 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    C 220 cdi W203 2001
    ML 420 cdi W164 2007

Публикувано 24 септември 2014 - 20:14

I stand corrected :) Все пак не мога да проверявам всяка тема съдържаща cdi в заглавието :) Спомена, че си я поръчал от дистрибутор и гледам си от Варна, a дистрибутора е дал адрес в София. От София ли я поръча или има и във Варна представители ?


  • 0

#11 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 24 септември 2014 - 23:12

Послушай момчетата от сервиза и ще забравиш за проблема.ЕГР-а също се запушва на цяло.За смесообразуването се грижат други неща,но не и тези клапи.За моторчето далий работи преценят на място.Той вече служи само на компа,за го вижда и да не влиза в критични режими.Дано да съм помогнал.
  • 2
Никога не оставям магарето си в калта.

#12 ivanhow

ivanhow

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 864 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W203 220CDI 143hp ex
    Mercedes W211 E500 306 hp

Публикувано 25 септември 2014 - 10:45

Имам един въпрос:

 

Запуших вакума на ЕГР и колата спря да пуши и започна да работи по-добре. Обаче имаше моменти когато като я настъпя и усещам как сваля предавка, но започва да ускорява супер бавно. След като си върнах вакума на мястото му, всичко се оправи. Та как да изолирам изцяло този ЕГР, зашото ми харесва повече колата да не пуши

 

Поздрави


  • 0

#13 CarlBenz

CarlBenz

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 393 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Mercedes-Benz

Публикувано 25 септември 2014 - 10:56

Софтуерно  :beer


  • 1

The Best or Nothing


#14 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 26 септември 2014 - 11:47

I stand corrected :) Все пак не мога да проверявам всяка тема съдържаща cdi в заглавието :) Спомена, че си я поръчал от дистрибутор и гледам си от Варна, a дистрибутора е дал адрес в София. От София ли я поръча или има и във Варна представители ?


Има във Варна,като потърсиш в гугъл много точно е обяснено.Подкрепям напълно дилянски само да вметна,че въпреки че се изтърбуши колектора,е добре да се почисти всичко по който начин си избереш,защото образувалия се нагар ти намалява сечението и притока на въздух.Колата ще се предвижва по-леко.
  • 0

#15 190D

190D

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 306 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    C 220 cdi W203 2001
    ML 420 cdi W164 2007

Публикувано 26 септември 2014 - 13:18

Напълно съм съгласен, че е по-добре ръчно да стане цялата работа. Но първо искам да пробвам с тази добавка и ако тогава не се оправи ще прибегна до този метод. Просто не искам да оставам два дена без кола, а и някак си не ми допада идеята да ми разглобят половината двигател за едното чистене. Ако мога ще постна някоя друга снимка преди и след процедурата. Благодаря на всички.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни