Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

W210 290td ili CLK200/230 kompressorКолеги дайте съвет нов съм и ми е първия МБ


  • Please log in to reply
31 мнения по тази тема

#31 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 01 септември 2014 - 22:32

 

Автоматичната кутия 722.6 побира 7.5 - 8 литра .

Маслото трябва задължително да е по спецификация 236.14 . 

Трябва ти филтър, уплътнение и щека за мерене на маслото за 722.6 .

 

Одобрено масло : 

NAG2VSport A 001 989 68 03 Daimler AG

Aral Getriebeöl ATF M14

Fuchs TITAN ATF 4134

LIQUI MOLY TOP TEC ATF 1600

LUKOIL ATF SYNTH M 14 OOO

Mobil ATF 134

MOTUL ATF 236.14

OMV ATF M plus

Q8 AUTO 25

Shell ATF134

Shell SPIRAX S6 ATF 134M

Total Fluidmatic 7S

TUTELA TRANSMISSION STARFLUID 7S

Valvoline SYNPOWER ATF 134

 

Ако нямаш доверен майстор който много пъти е сменявал масло на АСК 722.6 и знае всички тънкости, 

не си прави експерименти а потърси услугите на Балкан Стар . 

 

Ако си достатъчно смел и със сръчни ръце може да направиш смяната на масло и сам, 

на собствена отговорност и за собствена сметка .

 

 

 

 

Горе-долу така става номера ( копи-пасте от стари теми ) :

 

 
Kак се прави пълна смяна на маслото на 722.6 трансмисия.
 
1. Купува се масло от официален представител .  Общо маслото което ще се сменя е 7-7.5-8 литра, трябва да се знае точно колко побира кутията а 2-4 литра са за да се избута старото масло от хидротрансформатора и за резерва. 
 
2. Поръчва се също филтър с номер: А 140 277 00 95 и уплътнение за капака .
 
3. Комплект инструменти, вътрешни и външни шестограми, еврейска звезда, добре е да има и трешчотка тъй като някои болтове са здраво затегнати с медни уплътния . Ще трябва и метална фуния която да влиза в пробката за маслото . Ако може намерете и меден уплътнител 2 бр. за тръбата която ще отвивате. Може да вземете и парче гумен маркуч, поне 1 метър. Трябва и помощник .
 
Важно: Купете си оригинална или си направете щека за мерене нивото на маслото. Купувате си 120 см. жило за спирачки на велосипед. Трябва ви външната част (черната с пластмасово покритие). Заглаждате края който ще вкарвате за да няма остри ръбове. На гладкото пластмасово покритие трудно се вижда докъде точно е маслото затова може с шкурка, нож или каквото искате да матирате леко една или две ивици по дължината на жилото (8 см е достатъчно). Внимавайте да не прокъсане гумата. Сега измерете от върха на жилото 54 милиметра и сложете малка резкичка с нож. На 64.5 милиметра сложете още една. Между тези две резкички трябва да е маслото когато температурата му е 80 градуса, 80 градуса се достигат приблизително след 30 минути работа на двигателя на празен ход или след като покарате 10-20 км.
 
4. Колата на канал или се вдига във въздуха. Да не се вдига много на високо, защото като почне да тече ще е трудно да се събира в съда.
 
5. Сваля се голямата пластмасова кора която е между предната и задната ос.
 
6. Тавичката на маслото се вижда отдлолу на трансмисията. Държи се от 6 болта. На дъното и има кръгла капачка която се отвива с шестограм. Сложете голям леген и отвъртете капачката.
 
7. Свалете и тавичката. В нея също има масло! Излейте бавно маслото в легена и внимавайте какво има на дъното. Нормално е да има стружки. Може да ги съберете и да ги покажете на някой кото разбира ако са големи. На дъното има и магнит. Поставете го на същото място след като изчистите тавичката.
 
8. Свалете стария филтър. Той не се държи от нищо, просто е вмъкнат и го подкрепя реално тавичката. Преди да го свалите вижте точно посоката в която е монтиран. На задния му край има стърчащо пластмасово чепче което влиза в дупка на корпуса, а в предния е вече самата тръба през която минава течността. Запомнете и колко дълбоко е вкаран за да сложите и новия по същия начин. Като свалите филтъра пак ще протече масло така че внимавайте.
 
9. Избършете леглото за уплътнението на тавичката. Сложете новия филтър, тавичката с уплътнението, не забравяйте и магнита . Завийте 6-те болта, както и капачката на отвора за източване. 
 
10. Идва вече по-сложната част да се източи останалата половина от маслото от хидротрансформатора. В предната част на трансмисията влизат 2 метални тръби. Трябва да отвиете дясната, дясната тръба влиза в трасмисията на по-високо място от другата тръба . Това е най-трудната част защото е стегната доста и е с меден уплътнител в който болта се е врязал. Ако намерите същите медни уплътнения после може да ги смените с нови .
След като откачите тръбата, наденете на нея маркуча, за да избегнете разпнъскване на маслото навсякъде след запалване на двигателя. Маслото следва да потече от тръбата а не от дупката в трансмисията. Тази тръба връща охладеното масло от охладителя обратно в трансмисията.
 
11. Приготвя се новото масло, налейте 3 литра през пробката горе преди да включите двигателя.
 
12. Нека помощника ви запали двигателя и веднага да погледне дали от правилната тръба започва да тече старото масло, старото е кафяво-черно, а новото червено. Вие веднага след запалването започнете да наливане на постоянна струя масло . Трябва да наливате приблизително 2 литра в минута .Помощника ви може да поглежда какъв е цвета на изтичащото отдолу масло, по някое време трябва да стане червено.  Щом свършите с наливането, веднага изключете двигателя.
 
13. Монтирате обратно тръбата долу. Избършете хубаво всичко за да може да видите ако от някъде тече и да дозатегнете.
 
14. Доливате още един литър и изчаквате 10-15 минути да се отекат стените на пробката през която наливате за да можете да измерите колко е маслото с жилото което си направихме по-рано. Нормално е да е малко по-ниско нивото защото още не е загряло до 80 градуса. Трябва да имате поне 2 см масло. Включете двигателя и изчакайте 30 минути. Измерете пак, мери се на включен двигател, като преди меренето преместите скоростния лост по всички положения и го върнете на P. Ако маслото не стига до 6.45 см. както сте отбелязали на жилото, долейте малко и пак мерете. Наливайте по малко защото ако прекалите е трудно да махнете излишното.
 
15. Ако не тече от никъде, сложете пластмасовата кора и сте готови 
 
Покарайте колата 10 километра и пак измерете за всеки случай и ако трябва долейте още малко.
 
Използвайте информацията на ваша отговорност! 

 

 

Има още много писано за автоматични скоростни кутии 722.6 във форума, 

потърси, прочети, ще ти е интересно, защото да повтаряме стари 

и много разисквани теми и мнения все нещо важно ще забравим .

 

За Стара Загора се посъветвай с господин http://forums.mbclub...ser/2416-niknd/

може да даде ценни насоки .


  • 0

#32 vanko77777

vanko77777

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 81 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    W210 E250D elegance
    W210 E290td avantgarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 септември 2014 - 18:40

Колеги вече се сдобих с е290тд и засега доволно само одеве ми светна Lamp Defective и като погледнах едната крушка на стопа беше изгоряла, смених я и изчезна "лампата" :)

 

Честито колега, и аз скоро се сдобих с е290тд имам и една е250д. и двете са W210 и двете нямат никъде ръжда едната е италянка другата австрийка и нямат никакъв проблем с ръждата, карай си колата със здраве и много километри 


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни