Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Виене във волана на W124


  • Please log in to reply
10 мнения по тази тема

#1 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 юли 2014 - 20:26

Здравейте колеги преди 1-2 седмици почнах да чувам едно виене (не е скърцане или съскане) на моменти при въртене на волана.Звъка  се получава в началото на навиване на волана. не е по време на целия  му ход . Слушахме я не е от шарнирите,баща ми вика ,че май е от секторната кутия. Маслото и филтара съм ги сменил миналата година с такова което е по спецификация и е на максимума си. Иначе волана се върти леко  пак както преди. Ходих при едни "майстори" те ми викат "ами така ще си я караш" ... Искам да попитам за съвети -опасно ли е и какво да предприема да установя проблема и съответно дали може да се ремонтира. Поздрави


  • 0

#2 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3954 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI facelift

Публикувано 04 юли 2014 - 21:03

Да не би да е хидравлика? Провери ниво на течността.


  • 0

#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 04 юли 2014 - 21:15

... Маслото и филтара съм ги сменил миналата година с такова което е по спецификация и е на максимума си. 

 

А да не е повече от максимума?

 

Я щракни едно фото.


  • 0

#4 thedreamer

thedreamer

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Автомобил:
    C250TD Elegance, 1998

Публикувано 04 юли 2014 - 21:57

Въздух в системата и/или ниско ниво на кормилната течност са причина за звука според WIS. В ютюб има видео как се сменя голяма част от кормилната течност по най-безопасен начин -при W202, a във WIS е описана процедурата за обезвъздушаване. При мен звука почти нацяло изчезна след доливане на хидравлична течност - SWAG и обезвъздушаване.
  • 0

#5 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 юли 2014 - 07:33

Източихме го цялото и го сменихме като въртях волана и обезвъздушавахме и една година след това нямаше проблеми.Ще направя снимка ама нивото е така ,че надписа максимум се подава леко над пповърхността. Снощи излизах към 10 часа и като тръгвах не виеше-мисля си да не да е от топлото . Ще я следя тия дни ако има някаква логика в нещата да я хвана. Мерси за помощта :)


  • 0

#6 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 05 юли 2014 - 11:59

... Маслото и филтара съм ги сменил миналата година с такова което е по спецификация ...


Няма масло за хидравликата одобрено от Мерцедес .
Признават и препоръчват единствено и само тяхното
на цена около 50лв от Балкан Стар .
  • 0

#7 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 юли 2014 - 13:12

Може и така да е, бях чел в форума и на други места гледах май и сложих  Fuchs Titan PSF - MB 236.3 . 


  • 0

#8 thedreamer

thedreamer

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Автомобил:
    C250TD Elegance, 1998

Публикувано 05 юли 2014 - 17:33

 

Може и така да е, бях чел в форума и на други места гледах май и сложих  Fuchs Titan PSF - MB 236.3 . 

 

Да, трябва да отговаря на 236.3
Иначе за това видео писах - - американеца показва лесен начин за смяна на по-голяма част от маслото без да има опасност от влизане на въздух в системата или друга повреда.
И при моя процедирах така (само че с голяма спринцовка с прикрепено маркуче към края и - източих част от старото, което явно не беше сменяно откакто е произведена колата).После обезвъздушаване с въртене открай до край на волана. Във WIS пишат да е до MAX, моето отиде малко отгоре(преди това беше на MIN), но не мисля че е проблем-а и почти не съм имал звуци при завиване след това (а и пишат че системата по-принцип се самообезвъздушава след изминаването на определено разстояние в км- а ако пак има виене-значи все още има въздух в системата и трябва да се обезвъздушава и да се провери за течове .
Ако и тогава не се оправи -четох че могат да се ремонтират тези кутии.

Понеже не ми излиза нещо линка, видеото в youtube e озаглавено така - how to change power steering fluid..Mercedes w202 and others

Този пост е редактиран от thedreamer: 05 юли 2014 - 17:46

  • 0

#9 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 юли 2014 - 18:16

Гледах клипчета днеска,според мен не е въпроса в маслото ли смяната му преди 15000 км ами явно му е дошло времето да се развали. Сигурно някъде може и да ги ремонтират ама колко ще струва и колко ще съм без кола не се знае. По скоро ще се търси донор,ама и тя може да е същата .... Засега ще я карам така ми се струва, то може и по-отдавна да е почнала да шуми ама като си пусна музика преди да тръгна всичко е 6 :D С времето само ,волумето ще усилвам ....Както казват колата е по-голям бирник и от жената :)


  • 0

#10 thedreamer

thedreamer

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Автомобил:
    C250TD Elegance, 1998

Публикувано 05 юли 2014 - 23:50

Ако имаш голям луфт във волана (по-голям от 2,5 см -максимума според WIS - за w202) тогава имаш проблем - и дори тогава четох че това може да се намали със затягането на някакъв болт на кутията(като преди това се гледат за луфт шарнири,щанги,лагери и всичко останало свързано с управлението-защото може да идва от там луфта).Иначе звука сам по себе си не е проблем,освен ако имаш проблем с управлението (чувал съм и по-нови и хубави модели от моя да свирят яко при завиване ).

Този пост е редактиран от thedreamer: 05 юли 2014 - 23:53

  • 0

#11 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 декември 2014 - 09:08

Здравейте колеги от няколко месеца насам не съм чувал шума от хидравликата и нищо не барах по колата тогава. Според мен проблема е бил в жегите които са повлияли на вискозитета на маслото. При по умерени температури и на студено явно изчезва този шум.Благодаря отново на всички отзовали се  и весели празници :)


Този пост е редактиран от Chavalinov: 17 декември 2014 - 09:08

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни