Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Достъп до системата на гюрука на W208 кабриолеткак се разглобява отсека на гюрука


  • Please log in to reply
5 мнения по тази тема

#1 adv_petrov

adv_petrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 102 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    A210 AMG Evo

Публикувано 20 март 2014 - 12:32

     От личен опит съм разбрал, че неизправност на системата на гюрука в болшинството от случаите може да бъде лесно установена и отстранена, тъй като дава лесно забележими симптоми и удобен бърз достъп до нейните различни компоненти. След като се наложи да рециклирам хидравличната помпа (60лв), прецакана поради голямо натоварване от един изпуснал амортисьор на капака на гюрука който аз не съм забелязал, реших да направя снимки и да пусна темата, за да не се стряскат настоящите и бъдещи собственици на модела кабриолет че е нещо капризно и безбожно скъпо за ремонт.

Защо се рови там: Симптомите (и проблемите) са различни - внезапно спиране процеса на отваряне/затваряне на гюрука (т.е. той замръзва в една позиция), по-дълго време за работа от 16 сек., непълното му затваряне при което мига лампата на бутона и се чува сигнал, липса на реакция при управление на бутона и липса на реакция на възглавките отзад (поради липса на масло в системата те само щракат а не мърдат). Също и омазнявания - по легена на багажника, по кичето и амортисьорите на капака на гюрука (там е помпата).

Най-лесно е да се проверят:1) възглавките - да са в най-ниско положение; 2) правилно затворен капак на багажника; 3) издърпан ролетен капак вътре в багажника (защото има 2 щипки в края които не дават да се отвори гюрука).

За да се стигне до системата, се отваря гюрука но той често поради проблема е неработещ електрически. Има 2 начина - ако реагира на копчето, да го вдигнем до най-висока степен (както е показано на снимката) Прикачен файл  DSC_0219.jpg   171,03K   21 Брой сваляния  Ако гюрука не работи, се ползва манивелата към комплекта с инструменти - тя е ключе 10 и шестограм и служи за отключване/заключване на двата края на гюрука. Ползва се като отключим гюрука в предната му част с ръкохватката и провираме вертикално манивелата в нишата зад задните седалки (където е парктроника), докато напипаме болта-ключалка. Другата ключалка е в багажника, за нея е шестограма.

Капакът на системата е покрит с две кичета Прикачен файл  DSC_0224.jpg   148,79K   22 Брой сваляния на щипчици. След тях се развиват 2та болта на капака, и след тях 20те болчета десетки за да го извадите.  Под него получавате достъп до резервоара за хидравлично масло, ел.системата, цилиндърчетата, ел-релетата, компа и т.н. Прикачен файл  DSC_0223.jpg   119,12K   17 Брой сваляния 

За ентусиасти като мен без Стар Диагнозис бе нужно да се прегледа за течове на масло там. Ако в резервоарчето няма масло, причината най-вероятно е в помпата или някъде по пътя на маслото. Ако ще се долива масло, е хубаво да се размърдат и възглавките от бутона няколко пъти. Ако пък няма теч, е възможно да е изгоряло черното реле с 4 крачета пред бялата фуния (и на моята се е случвало и по англо-форумите съм чел, че е чест проблем). Струва 5 лева.

        Как се сглобява обратно - първо се завива капака с всичките 20 болчета, после се слагат 2те сиви кичета с техните щипки, а накрая се завиват двата болта за държача на ролетния капак. Нужно е след края на процедурата, ако сте отключвали гюрука с манивелата, и да го заключите. След това замервате процеса отваряне/затваряне на гюрука - 16 секунди във всяка посока е нормално. Ако се застопорят двете щипки на ролетния капак, може да се изпробва няколко пъти работата на гюрука чрез бутона, за да се проследи дали няма да се получи пак омасляване или загуба на масло в резервоарчето.

       Проблеми в процеса: Най-често при неработещ гюрук не може да се отвори багажника. Немецът го е измислил - с аварийно управление на бутона за възглавките и натискане надолу, гюрука се заключва автоматично и багажника може да се отвори. Друг проблем е ако възглавките са заседнали в най-висока степен, което също не позволява да се отвори електрически гюрука и ще трябва да го правите ръчно с манивелата и придържане с ръка от вътрешната страна на самия гюрук, за да не се опира във възглавките. Тук е мястото да отбележа, че при W209 има възможност с дълга отверка от вътрешната страна на всяка възглавка да се бръкне и да се натисне пластината, която позволява бутане на възглавката надолу.

Накрая, вижда се проблемът в моя случай с амортисьора Прикачен файл  DSC_0221.jpg   148,09K   20 Брой сваляния и показвам къде е монтирана помпата Прикачен файл  DSC_0222.jpg   71,75K   19 Брой сваляния

 

 


  • 0

"AMG? Ово je стандарт каj нас!!!"


#2 vilhem

vilhem

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 1 Мнения:
  • Автомобил:
    mercedes e250 td 1999g

Публикувано 16 април 2014 - 17:27

Извинявай, можеш ли да ремонтираш моя гюрук? Срещу заплащане естествено. От София съм тел.0878222216


  • 0

#3 adv_petrov

adv_petrov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 102 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    A210 AMG Evo

Публикувано 31 декември 2014 - 18:48

Сега се сещам, че съм забравил да допълня, че главен симптом за неизправност на системата на гюрука (напр. породена от липса на масло, изпуснал амортисьор или разтегнато жило) е, ако при затварянето му в момента на спускане, предния му край сам се удря (бие) в рамката над предното стъкло. При изправна система, двете въобще не трябва да се докосват.


  • 1

"AMG? Ово je стандарт каj нас!!!"


#4 go6o78

go6o78

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    Clk 2.0

Публикувано 26 октомври 2017 - 15:31

Достъп до амортисьора как се осъществява че във Враца няма майстор на гюруци :). Моя махне изпуснал блъска се в стъклото при спускане и при отваряне му трябва помощ в началното
  • 0

#5 milko_panov

milko_panov

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    Mercedes Benz 230CE 1990
    Mercedes Benz 200 CLK Cabrio 2001
    Daihatsu Cuore 0.6 1996
    BMW 525 TDS
    Rover 75 CDT

Публикувано 23 април 2018 - 23:44

Сърдечно благодаря , спестихте ми много време и бъхтене. При мен имаше проблем в ключалката за заключване на гюрука и като следствие изпуснал хидравличния цилиндър за отключване. Само цилиндъра струва към 280 лева. Ремонтирах си го сам - маслоустойчив маншет и о пръстен за не повече от 5 лева. Работи перфектно. 

Като допълнение - проверих какви масла се препоръчват за хидравликата . Намерих на Феби Билщайн   FEBI ZH_M 02615. Преди колата беше с ATF . Като сложих новото масло гюрука се движи осезаемо по- плавно.


  • 0

#6 IceHell

IceHell

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W210 '99 E200
    A208 '01 CLK200K

Публикувано 17 април 2019 - 17:58

Извинявам се, че дигам толкова стара тема, но при мен блокираха възглавниците в най-високо положение. Понеже това се случи зимата и не ми се е налагало да отварям тавана, сега реших да пробвам и се сетих за този проблем. Спомням си, че когато забиха нямаше проблем да се вдигнат, но не искат да спаднат. Къде да търся проблема и има ли начин ръчно да ги прибера и как става? Благодаря предварително.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни