Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Дали има проблем с джантата и главината?прилагам схема


  • Please log in to reply
6 мнения по тази тема

#1 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 10 юли 2013 - 08:54

така, на колата са едни готини джанти, реплики на АМГ пента - Ронал, с ЕТ23... отпред обаче леко стържат в апаратите и се наложи 5мм фланец със съответните дълги болтове. фланеца е тънък и джантата има достатъчно място да легне на главината, но частта, в която ляга, е повече от половината като конус, опитал съм се на схемата да обясня кое как е. фланеца е точно по дупките и няма мърдане. скоро изправих и балансирах джантите, но остана една лека вибрацийка при 90-100км/ч и един гумаджия ми каза, че проблема е от това конусно сечение - ако била равна тая част от главината, нямало да има проблем... аз си мисля, че 5-те болта си центрират добре джантата, но знам ли....  вибрацийката е съвсем лека, не е като да бие волана, но дразни... баланс на гумите има по 15-20 грама, не повече.   има ли смисъл стругар да ми направи рингчета да уплътнят това място или няма смисъл?

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  shema.JPG   11,75K   2 Брой сваляния

  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юли 2013 - 09:25

Фланците ти нямат ли и те такава цилиндрична глава да захапва основата на джантата?
Ако нямат, направо смени фланците, аз си купих от колега от форума 15мм фланци и съм много доволен. Няма никакви грижи.
Задължително е да се центрира оста на джантата. Нямам много опит с фланци и джанти, но един приятел с Борбетки не можеше да си кара колата, докато не се сложиха втулки да центрират джантата. Т.е. болтовете не са достатъчна фиксация.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юли 2013 - 10:34


Този пост е редактиран от Вай Басо: 10 юли 2013 - 11:02

  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#4 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юли 2013 - 10:35

. . аз си мисля, че 5-те болта си центрират добре джантата,

 

   има ли смисъл стругар да ми направи рингчета да уплътнят това място или няма смисъл?

 

Не Марто, при липса на плътност около главината, болтовете не могат да центрират джантата баш както трябва!

 

Има смисъл сругар да направи необходимото.

 

Пробвай да поставиш фланеца на друго положение. Отворите около болтовете му плътни ли са? 

 

Има вариант да го уцелиш и виброто да изчезне, тогава стегни джантата добре за да може да изкара повече, т.е. до следващата по голяма дупка. 

 

:beer


Този пост е редактиран от Вай Басо: 10 юли 2013 - 11:01

  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#5 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 10 юли 2013 - 12:05

на болтове няма да успее да я центрира. на късмет-ще си играе до побъркване.

на 5мм фланец наможе да се направи шийка

прави си на стругар втулка и ще станат нещата.

има реплики, на които центр отвор е повече от 66.5, например 66.6 или 66.7

главината на 124 е 66.48мм, но това е в дълбоката част. като сложиш фланеца, изместваш към по-тънката на конуса.

ако има хлабина по-голяма от 2 десети при джанти над 18цола, се усеща.

за 16 цолова джанта с висока гума трябват поне 0,5мм децентрализация.

ти щом усещаш вибрация съм сигурен че е над 1,5мм изместването.


  • 0

#6 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 10 юли 2013 - 21:07

значи ще се ходи при бай стругар да ми измисли нещо като ринг- втулка, която да уплътни частта от главината и да няма халтавене нагоре-надолу.... фланеца е с дупки точно колкото да мине болта, оттам едва ли има изместване.... а и фланец с шийка, на която да ляга джантата както е главината, няма как да стане, защото ще трябва да пристъргвам централния на джантите, което не искам да правя.

 

благодаря на всички, значи гумаджията не ме мята по върбите и има резон :)


  • 0

#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 юли 2013 - 13:12

под 1мм разлика м/у оста на джантата и цилиндъра на главина, на кола без фланци, водеше до нереални вибрации и не можеше да се кара.

При това на задна джанта, не на предна.

Пича си купи пластмасови втулки от Маргел и от тогава няма проблем, но стават на мекици тези пластмасовите и грам не ми харесват... но явно вършат работа за около година. После се премазват и търсиш нови.

Става въпрос за 17" джанти.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни