Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Съвместимости на двигатели, скорости и купетаИнформация от общ и специфичен характер..


  • Please log in to reply
128 мнения по тази тема

#1 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1661 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 10 юли 2013 - 05:31

Така, без да се обяснявам излишно, в тази тема ще се опитам да опиша и систематизирам информация за интересни мерцедесови двигатели, в кои коли могат да се намерят, в кои могат да се сложат без преправяне, къде могат да се сложат с малко преправяне (опцията с много преправяне няма да я коментирам защото теоретично всичко е възможно), какви скорости могат да се сложат на тези двигатели, те пък в кои коли могат да се намерят, и така нататък, в общи линии информация интересна за хора които искат bolt-on или plug&play решение за повишаване на мощността, монтиране на по-модерен двигател в по-старата си кола, без да се налага да влагат творческа или инженерна мисъл, или да си правят свободни съчинения по колата, и така нататък.

Ще започна със кратко описание на двигателите, като ще се спра на по-интересните. Оказва се че мерцедес нямат чак толкова много двигатели, ако се абстрахираме от разновидностите, които в много голям процент са получени от увеличаване на диаметъра на цилиндрите и запазване на същия ход. Ще групирам двигателите по блокове и по захват на скоростите, поради обясними причини ще пропускам двигателите монтирани на моделите с предно предаване.

Бензинови:

От 4 цилиндровите двигатели интерес представляват M102 и M111.

M102 (80-93)- във версии от 1.8 SOHC до 2.5 DOHC може да бъде намерен във W123, W124, W201, както и във W460, началните версии са с карбуратор, след това със механична инжекция, двигателя представлява интерес тъй като е евтин, здрав, много разпространен, лесно може да бъде конвертиран към EFI със горивна рейка и инжектори от SAAB 900, както и че може да бъде куплиран със доста широк диапазон от ръчни скорости - от 4 до 6 степенни.

 

8 и 16 клапаново М102

a3.jpg

mercedes-benz_engines__wallpapers_1.jpg

M111 (92-04)- наследник на М102, двувалови глави във всички версии, от завода си е със EFI, блока е различен от този на М102, но може да бъде куплиран със същия набор от скорости. Предлага се със компресор от завода във 2.0 и 2.3 версиите. Може да бъде намерен във W202, W203, W124, W210, R170, W208. Поради сходствата между W124 и W201, M111 може да бъде поставен във W201 със стойки от W124 E200-16 или W124 E220. Въпреки че е често срещан двигател и доста "удобен" от към скорости и двигателни стойки, почти никой не се занимава с него със спортни цели във W201 и W124. Използват се двумасови(демферни) маховици, за които трябват скоростни кутии със къс първичен вал, могат да се използват едномасови маховици от М102 със скорости със дълъг първичен вал.

 

Атмосферно и компресорно М111

engine_bay.jpg

autowp.ru_mercedes-benz_m111.955_1.jpg

От 6 цилиндровите редови ще се спра на М110, М103, М104.

М110 (73-86)- предлага се единствено с обем 2.8, двувалова глава, два клапана на цилиндър. Предлага се или с карбуратор, или с механична инжекция. Може да бъде намерен във W114, W116, W126, R107, C107, W460. Оригинално се предлага със ръчни и автоматични скорости, които са със специфични за двигателя монтажни точки. Като цяло двигателя е достатъчно "уникален" и рядък, за да не може лесно да бъде конвертиран към EFI, или куплиран със по-модерна скоростна кутия, съответно не представлява интерес.

 

3585592030_29af41de56_b.jpg

M103 (86-93)- наследник на М110, отново двуклапанен, но вече SOHC, предлага се във версии 2.6 и 3.0, като разликата между двата е в по-големия диаметър на буталата и по-големите смукателни портове на 3.0, и двата са със механичен инжекцион, всички компоненти по него са еднакви за двата обема на двигателя, с изключение на "компютъра". Може да се преправи към EFI със рейка и инжектори от М104, без каквито и да е модификации по рейката или смукателния колектор. Двете версии на двигателя могат да бъдат намерени във W201, W124, W126, R129, R107 (според уикипедия и във W463 но аз не съм убеден така че го оставям под въпрос за сега).

 

M103-Engine-680x500.jpg

М104 (90-99)- наследник на М103 , разликата е в двуваловата глава и 4те клапана на цилиндър, предлага се във версии 2.8, 3.0, 3.2, 3.4, 3.6(последните 2 в изпълнение на AMG), всички от завода са със EFI, само 300-24 е със механична инжекция. Всички двигатели М103 и М104 (включително моделите на AMG, които си имат щампа AMG на блока) са със еднакви (от към монтажни точки на скоростите и на стойките) чугунени блокове и алуминиеви глави. М104 се слагат във W124, W202, W140, W210, R129, W463. Тези със ръчни скорости идват с двумасов маховик, но може да бъде използван едномасов от М103.

 

M104 с трите вида капаци на клапаните

1991-mercedes-300sl-4.jpg

010-897330995493615438.JPG

fqeya.jpg

V6:

M112 (98-06)- наследник на М104, първият мерцедесов V6. предлага се в обеми 2.6, 2.8, 3.2, 3.7 (моделни означения съответно 240, 280, 320, 350), едновалови глави със 3 клапана и 2 свещи на цилиндър, поради 90 градусовия ъгъл между двете банки цилиндри се използва балансиращ вал (намира се между двете банки) за компенсиране на дисбаланса. На практика е същия двигател като М113, но с 2 цилиндъра по-малко. Смукателния колектор е с променлива дължина за оптимизиране на разхода и показателите на двигателя. Може да бъде намерен във W202, W203, W208, W210, R170, W163, W220, R230, W209. W211, както и в Chrysler Crossfire. 3.2 литровия вариант се предлага със компресор в изпълнение на AMG. Интерес представлява и това, че към М112 се монтират заворски 6 степенни ръчни скорости, които могат да бъдат монтирани и на М113, поради приликите в блока.

 

myengine.jpg

001.jpg

М272 (04-)- наследник на М112, подобен на М273, използва същия блок, разликите са във двуваловите глави с 4 клапана на цилиндър, променлив тайминг и на смукателните и на изпускателните клапани, и 1 свещ на цилиндър, отново се използва балансиращ вал. За него също се предлагат ръчни скорости. Монтира се в W203, W211, R171, W221, W209, R230, W219, и други..

 

AB_M272E35_Schnitt_1.jpg

M276 (10-)- наследник на М272, с изцяло нов 60 градусов блок, което елиминира нуждата от балансиращ вал. Прекалено нов (съответно рядък и скъп) за целите на раздела.

 

m276-40945.jpg

V8:

М100 (63-81)- първият мерцедесов V8, ръчно изработен, със сух картер, чугунен блок, алуминиеви глави, хидравлични повдигачи, ковани бутала, биели и колянов вал, двигателя е проектиран за максимална издръжливост със минимална поддръжка. 6.3 литровата версия може да се намери във W109 300SEL, a 6.9 литровата във W116 450SEL. Поради малкото информация, слабите характеристики и като цяло рядкостта на двигателя, той не представлява интерес за целите на темата.

 

6.3-m100.jpeg

M116 - http://www.w116.org/...ary/autocar7202 Ето тук има адски много информация за двигателя, на който му е интересно да прочете. Само във вариант 3.5 литра, интересното е че се е предлагал със 4 скоростна ръчна кутия, и ако съм прочел правилно - с опционална 5 степенна кутия, но това по надолу ще се разнищва..

 

M116.jpg

М117 (69-92) - като концепция същия като М116, предлага се в обеми 4.5, 5.0 и 5.6, като последните 2 са с алуминиеви блокове, 4.5 е със чугунен.

 

1987-Mercedes-koenig.jpg

autowp.ru_mercedes-benz_m117.968_1.jpg

М119 (89-99) - използва блока на М117, но със двувалови глави с 4 клапана на цилиндър, предлага се в обеми 4.2, 5.0, и 6.0 и 6.3 изпълнения на AMG.

 

MBenzEngM119.jpg

f0354830_53bf65a05dafe.jpg

М113 (98-10) - изцяло нов блок, подобен на М112, поради двата допълнителни цилиндъра няма нужда от балансиращ вал, предлага се в обеми 4.3, 5.0, 5.4, използвани съответно във моделите с означения 430, 500 и 55AMG от този период. Изпълнението на AMG е във варианти със и без компресор, като вариантите с компресор варират като мощност в зависимост от това на кой модел са монтирани. Поради подобния на М112 блок може да се използва ръчната кутия която се монтира към него. 5.4 литровата версия се използва под код М155 във McLaren SLR

 

2003-mercedes-e-class-27_1600x0w.jpg
М273 (06-) - наследник на М113, използва същия блок, разликата е в главите, подобно на М272. Предлага се във версии 4.7 и 5.5, използвани съответно във моделите с означения 450 и 500/550.

 

Mercedes-M273.jpg

M278 - следващият.. обем 4.7 литра и 2 турбо компресора на 0.9 бара за моделите 500/550, вариант М157 за моделите на AMG с обем 5.5 литра и налягане 1 бар, М152 (М157 в атмосферен режим) за SLK 55, няма да се спирам тъй като пак за целите на темата идва нов и скъп.

 

m278-7537.jpg

М156 - атмосферният двигател използван във моделите с означение 63 AMG, изцяло проектиран от AMG, когато "излиза" е най мощният атмосферен V8 в света, с мощност между 457 и 518 коня в зависимост от модела в който е монтиран

 

Mercedes-Benz_M156_Engine_02.JPG

М159 - версията на М156 монтирана във SLS AMG, в зависимост от годината мощността варира между 571 и 631 коня.

 

fg_1.png

222428d1321515029-aftermarket-intake-man

V12:

M120 - 60 градусов V12, в обеми 6.0, 7.0 и 7.3, последният се ползва в неподправен вид във pagani zonda

 

Mercedes-Benz-W140-02.jpg

AMG_Mercedes_V12.jpg

M137 - слаган съвсем за кратко във W220 и W215, 5.8 литра обем

 

AB_M137E58_Schnitt.jpg

Mercedes-M137-2000-%D0%B3%D0%BE%D0%B4-CL

M275 - битурбо наследника на М137, използван от 2003та до ден днешен, във колите с означение 600 обема е 5.5 литра с мощност около 500 коня, във моделите с означение 65 AMG налягането е над 1.5 бара, обема е 6 литра, въртящият момент е електронно ограничен на 1000Nm още от 2000 оборота.

 

image73641-1.jpg


Така, това са да кажем 90% от бензиновите двигали, които мерцедес произвежда в последните 30тина години.. Всеки двигател е взаимнозаменяем със друг двигател със същото начално означение на блока, независимо от обема, и ако колата ви е с изпълнение с по-малък обем, или просто по-големият обем на същия двигател не се предлага за вашия модел - винаги можете да си сложите по-големия двигател, с уговорката че някои неща от периферната окомплектовка може да имат разлики в зависимост от модела на който се монтират (електрониката също в това число). Примерно - на W201, W124, W126, W202 със М103 двигател 2.6 или 3.0, или двигател М104 2.8, можете да монтирате 3.6 AMG, поради еднаквите блокове. Ако имате W210 E430 или W208 CLK430 може да и монтирате M113 5.5 компресорния вариант от W220 примерно.. На 450SEC можете да сложите М119 5.0 (или 6.0, ако успеете да си намерите такъв), C43, при който AMG даже ги е домързяло да барнат 4.3 литровия М113, директно може да си сложите 5.0, 5.5, 5.5 компресор двигатели със същото означение М113.. и тн и тн..


Няколко думи за дизелите - ОМ601, ОМ602, ОМ603, са едни и същи редови двигатели със съответно 4,5 и 6 цилиндъра, едновалови, последните 2 имат варианти със турбо. ОМ604, ОМ605, ОМ606 са съответно същите 3 двигателя като ОМ601/602/603, но със двувалови глави, пак ги има във варианти с турбо и без. Първото 320CDI е в общи линии същия ОМ606. От там нататък са V6, като ако мога да вярвам на това което чета по форумите - скоростите които се монтират към тях са същите като тези на М112, което ги прави доста привлекателни за такъв проект тъй като ръчните скорости от дизелите са по-здрави тъй като са оразмерявани за по-голям въртящ момент.

 

Малко снимки и на дизелите:

 

ОМ601

628126_1122512_2998_2508_C34847.jpg

 

ОМ602

Motor_Om_602_982.jpg

 

OM603 (на конкретната снимка е с турбо)

7007876_IMG_3655.JPG

 

ОМ604

27807.jpg

 

OM605

MB_OM_605_D_25.jpg

 

OM606

OM606D30oftheMercedesBenzE300Diesel1993-

Така горе долу понаписах всъпителната реч за съвместимост на двигатели и купета, сега по-интересната част :D Със скоростните кутии. Повечето хора искаме ръчни скорости тъй като предразполагат към повече глупости, а и новите автоматици са много трудни за подкарване - само с оригиналната електроника, а тя пък колкото е по-нова колата толкова по-трудно се подкарва на по-старо купе.

От горе описаните двигатели почти всики могат да се разпределят горе-долу във 3 "семейства" спрямо bolt pattern-a на маховиците и скоростите които могат да им се монтират:

1)М102/М103/М104/М111/ОМ601/ОМ602/ОМ603/ОМ604/ОМ605/ОМ606 - еднакви захвати на скоростите и маховиците, маховиците са с еднакъв диаметър на зъбчатките, като в зависимост дали са със едномасов или двумасов се ползват съответно скорости с дълъг и къс първичен вал, и в зависимост дали сте със 4 или 6 цилиндров можете да сменяте маховика само с такъв от двигател със същия брой цилиндри (ако сте с оригиналната електроника). Захвата на скоростите е от този тип:
vergleich717.jpg

Ето една интересна тема със снимки и инфо на интересни кутии - http://www.superturb...thread-421.html

2)М116, М117, М119 - единственият заводски маховик който може да се монтира на дупките на коляновия вал и на 3те е този от М116 със ръчна кутия, същото важи и за ръчните скорости (със малка забележка, ще се спра на нея по-надолу). Захвата на скоростите е от този тип:
2011-12-20_10-20-10_847.jpg

360057d1298965002-m117-manual-transmissi


3)М112/М113/М272/М273 (говори се че и новите V6 дизели са към тях, а няма да се очудя ако и V8 битурбо дизела и той)- тъй като ако се абстрахираме от броя на цилиндрите и 4те са на практика с един и същи блок, всички могат да ползват ръчните скорости и маховиците които се слагат заводски на М112/М272. За повече инфо:
http://190rev.net/fo...box-from-a-m112
http://www.peachpart...74-post124.html


Захвата на скоростите е от този тип:
M112manualtrans.jpg?t=1268530938

 

Снимка на М113 5.5 със монтирана към него ръчна скоростна кутия от М112

 

e7020121033107f67.jpg

И така, както разбирате тия със двигатели от "семейство" 2 сме пр**бани от към скорости.

До колкото разбирам 4 скоростната кутия от М116 пасва само на най-първата генерация чугунени М117, тъй като после като стават алуминиеви имало разлика в горните монтажни дупки. Ето снимки на някакъв оригинален фланец за М117, като не е много ясно какво се монтира отзад на тоя фланец..
79373d1270622914-non-mb-trans-mb-engines79374d1270622947-non-mb-trans-mb-engines

После, някакъв "фланец" за М119, който май всъщност е разглобяема камбана от автомата на W210 E420/500.. Пак не е много ясно какво може да се сложи отзаде му, парт номера е 210 271 02 01 в последствие заменен със 210 271 11 01, ето примерна "оферта"(най евтината която открих) и снимки:http://mymb.ru/pl/?pn=A2102711101
http://www.motorbasa...t-t3865289.html
glocke-420-e-a2102711101-182217415782825


Това е прословутата 4 скоростна кутия, до колкото разбрах със означение 716.100:
76557d1264193450-more-190e-v8-swap-quest

Ето и 2 правени, тази която е на М119-то до колкото знам е оригинална на Renntech или Carlsson
76556d1264193413-more-190e-v8-swap-quest76558d1264193527-more-190e-v8-swap-quest

Отделно за да е пълен филма, не знам дали съм разбрал правилно но май има някаква турбо мега хипер рядка 5 степенна изцяло алуминиева кутия с означение 76/27- A5, която пак била за 3.5 литровия М116..
http://forum.mercede...-a5-ein-phatom/

Ето още малко четива, ако на някой не му е стигнало..
http://www.peachpart...mb-engines.html
http://www.peachpart...-questions.html
http://www.500eboard...-Tranny-on-M119
http://www.benzworld...113-mods-4.html

Това е от мен, съжалявам че не мога да напиша повече неща и по-подробно, но от 4 часа я пиша тая тема, а и без това последните няколко дни заспивам с тия четива, вече ще ми гръмне главата :D Даже няма да я проверявам сега за правописни и други такива грешки, че след малко трябва да излизам, но като се прибера ще пооправя оформлението и ако мога да прочета пак всичко от чуждестранните форуми наново и да го резюмирам под някаква форма тук. Всички да се чувстват свободни да обогатяват темата с каквото могат и каквото знаят, и ако съм допуснал някъде грешка във фактологията ме поправяйте смело, може да съм се объркал или някои източник да ме е заблудил..


  • 11
Follow your own star...

#2 KrumB

KrumB

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 84 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    W202 2.0K

Публикувано 10 юли 2013 - 08:21

Евала!!!  :beer


  • 0

#3 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 5577 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 10 юли 2013 - 09:25

Върха си Вальо!

само една малка поправка.

блоковете на М117 и М119 са много различни.

При М117 всеки цилиндър е обграден от 6 болта

а при М119 всеки цилиндър е обграден от 4 болта !!

има и още разлики, но блоковете са с еднаква комбинация за болтовете отзад към скоростите.


  • 0

#4 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1661 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 10 юли 2013 - 10:16

саом една малка поправка.

блоковете на М117 и М119 са много различни.

При М117 всеки цилиндър е обграден от 6 болта

а при М119 всеки цилиндър е обграден от 4 болта !!

има и още разлики, но блоковете са с еднаква комбинация за болтовете отзад към скоростите.

 

И със еднакви стойки до колкото ми е известно, поради тези 2 съображения имам предвид че са еднакви ;)

 

Иначе са много различни! :)

 

В процеса на четенето на тия глупости много често попадах на фразите open deck, closed deck, и реших да проверя какво е това, добре че каза че са различни да ми напомниш да го коментирам. Та M117 мисля че са closed deck всички, както и ранните М119, след това стават open deck (изключение правят 6.0 AMG двигателите, които са само closed deck)

 

Всъщност няма да обяснявам - ето едно изображение което е равносилно на 1000 думи :D Тенденцията при двигателите се движи от closed deck към open deck, което според някои хора отслабва цилиндъра и като стабилност/устойчивост, и като здравина,

 

blockdesign.jpg

 

Ето "semi-open deck" цилиндър + около 1.5 бара boost=.. ясно ви става предполагам че при closed deck няма как да стане тоя номер.

engine015.jpg

 

 

Като цяло всички легендарни турбо мотори са closed deck - 2jz, rb26dett, двигателя на stealth/3000GT, на 911 турбо, включително М103 и М104 в това число ;)

 

При М119 след номер на блока 10 515 (последните 5 цифри от номера на двигателя) стават open deck (включително и моя в това число), промяната става края на 93, началото на 94та. Инфо - http://www.500eboard...-or-closed-deck


  • 1
Follow your own star...

#5 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1661 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 21 август 2013 - 17:03

Така, днес почетох още малко по въпроса с ръчните скорости на М119/117 и ето на какво попаднах. Не че има голям интерес, но поне да си складирам информацията тук :) Ето снимките от една тема, мисля че всеки с малко познания ще знае какво гледа без да има нужда от обяснения. Използвана е скростна кутия Getrag 265, като пак е правен адапторен фланец но между камбана от 722.3 и getrag 265, което както бях споменал някъде преди е скоростна кутия без камбана и сама по себе си без подходящата камбана не върши никаква работа. Има и интересна снимка на диска с керамичните плочки за съединителя, след като изпържих моя и се деформира го нарязах набързо с ъглошлайфа, стана точно както е на снимката по долу. Ето и списък с частите които са използвани.

 

-Clutch BMW 265 mm 540i E34
-Throw out bearing from Corvette C5
-Mastercylinder mercedes 19.05 mm
-spacer (BMW to Hardy-join MB) with 4 trigger points for the tach sensor
-handmade flywheel wich fits original starter-gear.

 

image80935.jpg

 

image80926.jpg

 

image80927.jpg

 

image80928.jpg

 

image80929.jpg

 

image80930.jpg

 

image80932.jpg

 

image80933.jpg

 

И малко снимки от една друга тема, нещо подобно е направено само че без заварки, ами е изработен фланец подобен на моя, но стои между скоростите и някаква разглобяема камбана, предполагам за бмв..

 

c12dab13.jpg

 

07f4d15c.jpg

 

bac5dccb.jpg

 

19f094d0.jpg


  • 2
Follow your own star...

#6 rosen sn

rosen sn

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Шумен
  • Автомобил:
    MERCEDES 560 SEC BRABUS
    MERCEDES 300CE-24, turbo,wide body project - 360 hp
    MB, 350 CLS Shooting brake
    AMG 123 COUPE 320 hp project

Публикувано 09 септември 2013 - 10:29

има ли някой идея кой е способен на направи качествена смяна на автомата на 560 SEC с GETRAG 265 , като каже крайна цена и време предварително - от - до , ( без цената на GETRAG - a)?


  • 0

#7 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 5577 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 09 септември 2013 - 11:47

Като може да се има впредвид, че ще се правят 2 такива коли с еднакви мотори.


  • 0

#8 rosen sn

rosen sn

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Шумен
  • Автомобил:
    MERCEDES 560 SEC BRABUS
    MERCEDES 300CE-24, turbo,wide body project - 360 hp
    MB, 350 CLS Shooting brake
    AMG 123 COUPE 320 hp project

Публикувано 09 септември 2013 - 14:26

да ги пазарим на едро нещата, а????? :yeah


  • 0

#9 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 355 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Публикувано 23 ноември 2013 - 11:01

Роска,да ти отговоря на въпроса със снимки от моята кола.Цената на такава трансплантация излиза около 3000лв.Включва,съединител,претискател,маховик,плоча дуралуминии,баланс на маховика,заварка на кутията,всички стругарски дейности.Лошото е ,че след слагането на кутията ще има още работа назад по кардана.Според мен по-добрия избор е да сложиш БМВ кутия,но избора е твой.Ако искаш някаква информация ми звънни да поговорим.0886178393 Юлиян-Смолян.Бих се наел с такова нещо,но лошото е,че не може да се отреже като с нож относно цената.Това може да стане за 30-дни,дори и по-бързо-зависи от стругари,фрезисти и др.фактори на които АЗ не мога да влияя много много.

Прикачени файлове


  • 0

#10 Sharky///AMG

Sharky///AMG

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 298 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив и Мюнхен Германия
  • Автомобил:
    300ce C124 coupe CL500 C215 2004
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 ноември 2013 - 12:33

има ли някой идея кой е способен на направи качествена смяна на автомата на 560 SEC с GETRAG 265 , като каже крайна цена и време предварително - от - до , ( без цената на GETRAG - a)?

ГИПСА  дефакто Юлиан е човека за теб.


  • 0

#11 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 355 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Публикувано 02 април 2014 - 19:31

Да допълним малко темата,маховик от w201 2,6 пасва едно към едно на дупките(колянов вал) двигател М113.


  • 2

#12 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1661 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 19 май 2014 - 15:48

Малко нови интересни снимки да качим. Някои от снимките които съм пуснал в 5ти пост са от ето този проект. Getrag 265 със камбана от Е420

http://www.nast-sond...y.php?id=105793

http://www.nast-sond...y.php?id=110899

https://www.facebook...36713564&type=3

 

Една интересна снимка на някаква ръчна кутия от бмв със заварена камбана за М120

10363689_778144795530038_911729293548740

 

Един доста скандален проект на база на Е60 W124, използвали са фланец от М119 към ръчна кутия от БМВ 850ci

 

http://500eboard.com...ight=liquidiron

10259054_778144805530037_894295958489342

10383782_778144808863370_744847336560117


  • 1
Follow your own star...

#13 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1661 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 20 май 2014 - 19:34

Днес се видях с Боян (Lorinser) и тествахме фланеца ми върху неговия М117 5.6, 7 от 8 дупки паснаха перфектно, там където е дясната дупка на дясната глава (гледано отзад) на М119 - на същото място при М117 има центриращ щифт. Ще се опитаме да пренесем дупката от М117-то на фланеца и така да решим проблема. Най-вероятно в рамките на един-два месеца ще има поръчка за копиране на фланеца ми, така че ако някой има интерес не е проблем да се поръчат повече бройки, ще говоря с фирмата, която съм ангажирал с копирането/изработването, за повече бройки най-вероятно ще има намаление от цената на изработване.

 

10274169_636984293043271_537434886615874

1234542_636984229709944_4754761060362588


  • 1
Follow your own star...

#14 gipsa

gipsa

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 355 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    w201 dtm реплика,жълто такси 211-КоНпресор с 476 магарета под капака и едно зад волана....

Публикувано 21 май 2014 - 04:22

Вальо,като уточните всичко по фланеца(вид стомана,дупки бройки,цена)може и аз да попитам в Пловдив за изработка и цена-разбира се ако ви интересува?


  • 0

#15 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1661 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 21 май 2014 - 07:39

Ами то по-голямата част от цената е материала, който е дуралуминий, от какъвто и да е вид стомана излиза над 3 пъти по-тежък фланеца, иначе цената на труда е доста приемлива. Аз съм говорил с фирмата, казаха че имат интерес да се обръщам към тях ако искаме още копия, а и след като вече имат чертеж на фланеца казаха, че могат да предложат по-ниска цена за следващи бройки, за повече бройки предполагам ще има по-голяма отстъпка. 

 

Първо ще изчакам Петьо да сглоби и да подкара колата, тъй като реално това от снимките е неговия фланец, за да може да каже дали изпълнението на фирмата е точно, и да има потвърждение от още един човек освен мен, че фланеца е точен и върши работа. Тогава вече ще видим кой има интерес и като има ориентировъчна бройка ще се говори със фирмата каква ще е цената.


  • 0
Follow your own star...




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни