Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Ремонт на комбиниран лост за включване на фарове мигачи и чистачки


  • Please log in to reply
8 мнения по тази тема

#1 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 септември 2012 - 09:06

Копирам малко мнения от една комерсиална тема. Колегата се е справил с ремонта.
Много ще се радвам, ако някой предприеме същия ремонт и направи DIY тема със снимки и обяснения! :)

Сега ще обясня как е ситуацията, за да няма напрежение.
Предисторията. От известно време не ми работеха дългите светлини и светкавицата, и поради тази причина започнах да търся лост втора употреба. След като свалих моя лост за да го покажа тук за да видят колегите какво търся, пратих лоста на един майстор, който ги оправя. Човека гледа лоста, мери го и каза, че проблема не е в него, а някъде в инсталацията. След това си слагам лоста, друг човек мери всичко и казва "проблема е в лоста". ОК. Отново при майстора, който поправя лостовете, но този път с колата. Той мери, и на моменти когато вкл. дълги му отчита нещо, но след това няма никой. Сваляме лоста той му разпроби 4-те капсули, разглоби го, изкара едни пластинки, и след тях нещо като пластмасово краче, което има пружинка. И вече открихме проблема. Това пластмасово краче контактува с пластинките в лоста, и се беше стопило в края си с който допира пластините (предполагам се отделя топлина, когато се превключва). Та майстора зави едно много малко болтче на стопеното краче, въбра лоста, на мястото на капсилуте сложи винтчета, и вече имам дълги и светкавица. Снимки на процедурата нямам, защото бях отишъл при майстора направо от работа и нямах с какво да снимам, а и сами разбирате, че и спрямо майстора не е коректно. Това всичко.

За ремонта ми поиска 20 лв., като цената зависи от състоянието на лоста. Моя беше сравнително добре. Предполагам за по-повредени цената ще е друга, то това може да каже, човека който ще оправя лоста.


Град: Смолян Адрес: ул. Баба Тонка 4, до супермаркет Кондор Тел.: 088/7689047 , 087/7188135, 089/7945122


Радвам се колега,че лоста се е оправил.Супер Любо при мен неправи такива напасвания на болтчета,ама да видим дали ще кара сега твоя.На мен също ми взе 20лв. за ремонта,тъй че това е цената.

Прикачени файлове


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#2 DEOdriver

DEOdriver

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 983 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Смолян
  • Автомобил:
    VW Passat B7 4motion
    Mercedes Sprinter 311CDi 07г.
    Mercedes 308 Diesel 90г.
    Mercedes 1317 TurboDiesel 90г.

Публикувано 09 септември 2012 - 14:19

Трябва да изчакаме да видим на колега robber дали ще кара лоста,защото моя също му зачиства там пластините,ама успя да изкара само месец и пак същата работа.Сега с тоя пиниз с болчетата може да трае доста по-дълго,не се знае.Аз се разделих накрая с 160лв за лостче(малко менте, Vemo),ама поне за сега работи.МИгачите ми се включват по-трудно,може би защото не е разработено или просто е такава направата.Не ми се даваха 200 и нагоре лева за оригинал за такова смешно лостче,макар че и 160 не се малко.
Интересен факт е,че не само на Мерцедес се развалят тези комбинирани лостчета,което говори за занижено качество.Ауди и VW също са редовни с този проблем.А моето,което е на буса 308D вече 22г. не е направило нито един отказ.

Този пост е редактиран от DEOdriver: 09 септември 2012 - 14:20

  • 0

#3 robber

robber

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 404 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Златоград
  • Автомобил:
    Mercedes Benz E270 CDI (W211)

Публикувано 11 октомври 2012 - 20:42

Малко да вдигна темата. Сега да покажа самия ремонт на комбинирания лост, но със снимков материл.Стъпките са следните:
  • Махаме задната седалка и махаме + или - на акомулатора
  • Завъртаме волана на едната страна и с торкс 27 развиваме единия болт, който държи волана. След това завъртаме волана обратно и развиваме и втория болт
  • Завъртаме волана в нормално положение, и хващаме въздушната възглавница, след което разкачаме буксата й, както другите два кабела, които мисля, че са за клаксона
  • Вземаме подходящ шестограм и развиваме болта, който държи волана за кормилната колона
  • Развиваме двата болта, които държат лентовия кабел
  • Развиваме трите болта, които държат самия лост, и сваляме лоста. При мен трябва да се махне и кората под волана за дасе разкачи буксата на лоста, но при други модели мисля, че е различно.
  • Вземаме лоста, и с подходяща бургия премахваме четирите капсули, които държат двете части на лоста, и режем свинската опашка, която държи кабела за лоста.
  • Отваряме лоста и виждаме съдържанието му. На снимката съм оградил къде е проблемното място, и как е решен проблема при мен. Това винтче натиска пластината и се включват или дългите или светкавицата. И както съм писал преди именно тази пластмаса с времето се стапя и вече нямае дълги светлини и светкавица.
  • След като оправим проблема, събираме лоста по обратния ред, слагаме болтчета на мястото на капсулите, които вече разпробихме, след което мерим с мултицет дали имаме контакт при различните позиции на лоста, и едва след това го монтираме по обратния ред в колата.
Ако не ви се занимава с цялата тая история, отиваме с 250 лв. за нов лост и си свиркаме докато се прибираме с новия лост.
Поради ограничението за качване на 10 файла, снимките са само тези, но мисля, че те са съществени.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  3.JPG   111,49K   168 Брой сваляния
  • Прикачен файл  4.JPG   124,01K   138 Брой сваляния
  • Прикачен файл  6.JPG   130,67K   130 Брой сваляния
  • Прикачен файл  7.JPG   126,67K   131 Брой сваляния
  • Прикачен файл  9.JPG   113,72K   125 Брой сваляния
  • Прикачен файл  11.JPG   80,83K   125 Брой сваляния
  • Прикачен файл  13.JPG   84,41K   133 Брой сваляния
  • Прикачен файл  14.JPG   111,5K   124 Брой сваляния
  • Прикачен файл  15.JPG   110,32K   130 Брой сваляния
  • Прикачен файл  16.JPG   104,38K   128 Брой сваляния

  • 1

#4 martokuka

martokuka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 102 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W164 280 CDI; Ц200, компресор, комби, W202,
    Corsa C14NZ
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 февруари 2014 - 16:06

Ще покажа и ремонта на другия вид лост- този, който е без кабел/ на моята кола W202, 97г/

http://prikachi.com/...37/7051437K.jpg, http://prikachi.com/...42/7051442V.jpg, http://prikachi.com/...42/7051442V.jpg, http://prikachi.com/...42/7051442V.jpg


Този пост е редактиран от martokuka: 10 февруари 2014 - 16:10

  • 1

#5 martokuka

martokuka

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 102 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W164 280 CDI; Ц200, компресор, комби, W202,
    Corsa C14NZ
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 февруари 2014 - 16:15

http://prikachi.com/...45/7051445z.jpg, http://prikachi.com/...42/7051442V.jpg, http://prikachi.com/...61/7051461y.jpg


  • 1

#6 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 май 2014 - 15:15

Да допълня темата колеги: онзи ден отварях комбиниран лост на W124 и по схеми и измервания мога да дам следната информация. Става дума за 14 пиновата клема на която номер 4 и 5 са свободни. Предполагам че може да има различни лостчета според годините и екстрите. Тази специално я измерих с мултицет и дава контакт на следните пинове:

1-2 – дълги светлини

1-3 – къси светлини

2-11- светкавица

7-6- ляв мигач

7-8 – десен мигач

11-10 – пръскалки

11-14 – 1-ва степен чистачки

11-12 – 2-ра степен чистачки

11-13 – 3-та степен чистачки

9-12- 0-ва и 1-ва степен чистачки

 

Дано да е от ползва на някой. Вътре изглежда почти същото като горните снимки. С тази ралика че пластмасата с пружинката която се движи притиска пластини и от срещуположния си край (има от двете страни тази бялата пластмаса която се е стопила и е сложено винтче на нейното място) . Съжалявам че не се сетих да сложа снимки,но всичко е аналогично и който се захване да си я ремонтира ще му стане ясно :)


  • 0

#7 Ivanbg

Ivanbg

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Мнения:
  • Град:Burgas
  • Автомобил:
    W210

Публикувано 08 декември 2015 - 16:50

Здравейте , и аз имам проблем с въпросния лост. Колата я купих с този проблем и има изваден превключвател отстрани на таблото с който се вклйчва чистачката но проблема е че работят само 2ра и 3та степен на чистачката и е доста изнервящо когато не ти работят степените особено зимно време. Да кажа лостчето си щрака доста добре видно няма дефект , но не работи. Та въпроса ми е дали има някъде реле което да прави проблема?
  • 0

#8 sv_trener

sv_trener

    Стъпващ тежко

  • Потребители на форума
  • 477 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    C 220 D 1994г. ГНП Bosch

Публикувано 08 декември 2015 - 23:59

Здравейте , и аз имам проблем с въпросния лост. Колата я купих с този проблем и има изваден превключвател отстрани на таблото с който се вклйчва чистачката но проблема е че работят само 2ра и 3та степен на чистачката и е доста изнервящо когато не ти работят степените особено зимно време. Да кажа лостчето си щрака доста добре видно няма дефект , но не работи. Та въпроса ми е дали има някъде реле което да прави проблема?

Има реле и се намира зад блока с предпазителите.

Най-голямото реле е това. Отговаря за прекъснатия ход на чистачките, аварийните и отоплителя на задното стъкло.

Вади се релето от мястото му и се отваря капачката му.

Вземаш една по-голяма лупа. Обикновено проблема му е в наличието на студени спойки. С поялник се презапойват всички спойки.

Самите елементи на релето са идиотоустойчиви и не се повреждат. Проблема са само спойките.

Ето така изглежда самото реле.

Прикачен файл  20151208_235712.jpg   159,45K   28 Брой свалянияПрикачен файл  20151208_235730.jpg   183,44K   20 Брой сваляния

През релето минава само прекъснатия ход /интервалния/ на чистачките. Втора и трета степен са директни през ключа и затова ти работят нормално.


Този пост е редактиран от sv_trener: 09 декември 2015 - 00:01

  • 0

Шофьорски стаж от 23.07.1987г.Категория B, C, D, E, Т-тб ,Т-кт

 

Шофирай разумно - стигни жив! Пази останалите на пътя!

 

Понякога ми идват такива идеи, че бръмбарите в главата ми стават на крака и ръкопляскат...

 


#9 nasko00

nasko00

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 22 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:plovdiv
  • Автомобил:
    mercedes e200 avangarde 136hp w210 1997g
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 декември 2015 - 10:37

дано ви помогне 


  • 0
10891824_1516703278613200_4926947876542305966_n.jpg Размер: 25,1K, Сваляния: 1910891824_1516703278613200_4926947876542305966_n.jpg

 

 





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни