Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Начини за охлаждане на водните радиатори


  • Please log in to reply
37 мнения по тази тема

#16 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 септември 2012 - 11:18

Стнчо, ако си си играл с изправно виско, ще видиш че зацепва на 100%, без приплъзвания, при активация.


Сигурен съм че е така - нямам наблюдение, но аз по- скоро мисля че не изключва на 100%, тоест дори когато не е зацепено виското си увлича достатъчно перката за да създава въздушен поток през радиатора. И затова някак по-плавно регулира температурата и я държи в по-тесни граници при нормална експлоатация.

При перките с ел. магнит като на м102 и при цялостно ел. перките, го няма този ефект.
  • 0

#17 milenm

milenm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    друг
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 септември 2012 - 13:29

Само за инфо, че аз моето го сменях с 2ра ръка преди месец и погрешка попаднах на това на снимката - 40кинта, което изглежда добро само, че е с глуха гайка отзад не е като при мен с болт.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  DSC00759.JPG   131,03K   49 Брой сваляния

  • 0

Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!

#18 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 12 септември 2012 - 14:21

Как разбра,че изглежда добре.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#19 milenm

milenm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    друг
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 септември 2012 - 15:17

Ами външно /по-тъп отговор не помня да съм давал/ , но стоя 3 дни в мен и го върнах, взех друго с уговорката ако не го бива да го върна до 48 часа. Така, че имаше време за монтаж и проби. Споделих за цената - може пък да е от полза за някой, а колко ще изкара е друг въпрос. Все пак е 10 годишно вискО не вискИ. И се извинявам за спама!
  • 2

Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!

#20 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 12 септември 2012 - 15:48

Тя темата е за това.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#21 rado32

rado32

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1197 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C280 4matic 2006г. 231к.с.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 септември 2012 - 16:10

Моята е от типа с една виско перка и отпред 2 ел.перки.
Повече от 90-95гр. не е вдигала, понеже ми се включват двете перки аварийно, защото виското не ми работи.
Преди когато не ми работеха ел.перките веднъж в едно задръстване вдигна над 100гр, но тогава бях включил климатика и незнаех, че не ми работят ел.перките.(тогава разбрах :D)
  • 0
Публикувано изображение

#22 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 14 септември 2012 - 12:04

Сигурен съм че е така - нямам наблюдение, но аз по- скоро мисля че не изключва на 100%, тоест дори когато не е зацепено виското си увлича достатъчно перката за да създава въздушен поток през радиатора. И затова някак по-плавно регулира температурата и я държи в по-тесни граници при нормална експлоатация.

При перките с ел. магнит като на м102 и при цялостно ел. перките, го няма този ефект.


така е, не изключва на 100%, но можеби на 95-98%. По точно увлича съпротивлението на лагера, семерингите, лекото триене на плочите в силиконовото масло.
Зацепването не е рязко. Можеби зацепва за около 2 до 10 секунди, но зацепва плавно и няма притрисане. На ПХ неможеш да усетиш нищо. но започва веднага да охлажда.
  • 0

#23 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 14 септември 2012 - 12:17

Добре де,някой забелязал ли е виското на около колко градуса зацепва.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#24 milenm

milenm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    друг
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 септември 2012 - 13:06

Като гледам няма май крайни положения. Пстоянно е зацепено кучето, ама ми прилича на един вид "автоматична кутия".Справки тук:
http://cars.panick.r...s/toyota/cooler
и
http://forum.dieseli...hp?topic=2290.0
А от опит и при студен и топъл не мога да усетя разлика в съпротивлението на перката /на ръка/. Опитах и на sers с неговия 300Е - същата работа. Стегнат - при студен мотор.

Този пост е редактиран от milenm: 14 септември 2012 - 13:08

  • 0

Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!

#25 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 14 септември 2012 - 13:37

Добре де,някой забелязал ли е виското на около колко градуса зацепва.


Боян беше писал, че зацепва на около 95-100 градуса, плавно за 2-8 сек.


Като гледам няма май крайни положения. Пстоянно е зацепено кучето, ама ми прилича на един вид "автоматична кутия".Справки тук:
http://cars.panick.r...s/toyota/cooler
и
http://forum.dieseli...hp?topic=2290.0
А от опит и при студен и топъл не мога да усетя разлика в съпротивлението на перката /на ръка/. Опитах и на sers с неговия 300Е - същата работа. Стегнат - при студен мотор.


По скоро е като виско - LSD диф. От Т и скоростта на въртене, налягането на флуида се увеличава.

На студено е стегнато заради по-високия вискозитет на флуида.
  • 0

#26 milenm

milenm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    друг
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 септември 2012 - 13:58

Може и тези клипове да помогнат, че мойта глава не може да ги "смели" в момента:

и

...но защо пък при мен изглежда зацепено и на студено...
  • 0

Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!

#27 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 14 септември 2012 - 14:31

Второто филмче не е за чисто виско, а за виско с ел. управление от ЕКУ-то. Нещо като инверторен климатик :). Степента на зацепване се регулира от ЕКУ-то.

Стандартното виско е описано в първото филмче.

Виж и това филмче -

Тук няма зацепващи елементи, или по-скоро те са отвън - отвътре има каналчета на междинната плоча и на капсулата, между които е силиконовия флуид. Флуидът служи като мека взръзка - клиренса между каналчетата е много малък.

Зацепването напълно идва на по-късен етап
  • 0

#28 milenm

milenm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казанлък
  • Автомобил:
    друг
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 септември 2012 - 15:05

Понякога седя и си мисля, а понякога само си седя...
Значи, какво имаме - здрав корпус, биметална пластина, още по-здрав ротор и силикон. От до тук изброените най-вероятната причина за проблем "недозацепване" / и загряване в последствие/ е недостатъчно силикон поизтървал през тапите които са зад предната пластина, на която е изписан номера на виското /между другото старото беше покрито с нещо като запрашено масло,но като си го потърках между пръстите стана на топче и не се изцапах.../. Четох някъде, че може да се добави, но остава въпросът: Колко? Предозиране=ранно зацепване, а недостиг = загряване отново...А, също някъде четох, че с тази същата челната пластина може да се влияе на температурата на зацепване,като се огъва по определен начин, но трябва да се прави от някой, който разбира.
Дали вместо да купуваме ново или да ползваме 2ра ръка може да добавим малко силикон, а посредством пластината да докараме необходимата работна температура?
Да ама то сигурно се огъва биметалната вътре, а не тази челната...

Този пост е редактиран от milenm: 14 септември 2012 - 15:37

  • 0

Мъдрецът сочи Луната, а глупакът гледа в пръста му!

#29 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 14 септември 2012 - 17:38

И аз горе долу до тоя извод стигнах.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#30 Наско

Наско

    Джантата

  • Потребители на форума
  • 4931 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz w202 C180
    Mercedes Benz w245 B150
    Mercedes Benz w164 AMG
    All Sold
    Now W163 M113

Публикувано 14 септември 2012 - 19:48

Понякога седя и си мисля, а понякога само си седя...
Значи, какво имаме - здрав корпус, биметална пластина, още по-здрав ротор и силикон. От до тук изброените най-вероятната причина за проблем "недозацепване" / и загряване в последствие/ е недостатъчно силикон поизтървал през тапите които са зад предната пластина, на която е изписан номера на виското /между другото старото беше покрито с нещо като запрашено масло,но като си го потърках между пръстите стана на топче и не се изцапах.../. Четох някъде, че може да се добави, но остава въпросът: Колко? Предозиране=ранно зацепване, а недостиг = загряване отново...А, също някъде четох, че с тази същата челната пластина може да се влияе на температурата на зацепване,като се огъва по определен начин, но трябва да се прави от някой, който разбира.
Дали вместо да купуваме ново или да ползваме 2ра ръка може да добавим малко силикон, а посредством пластината да докараме необходимата работна температура?
Да ама то сигурно се огъва биметалната вътре, а не тази челната...


Това с силикона и виското е малко тегава
То реално се водеше някакъв вид масло , но проблема на това "масло" е , че има много различини спецификации
Нещо като при мотор 5на40 - 10на60 .. разликата е от земята до небето
Проблема е , че трябва да уцелиш първо спецификацията след това нужното количество което трябва да добавиш
Ако добавиш повече - проблем
Ако добавиш по малко пак проблем ...
Според мен това не е удачен вариант ама в никакъв случай
За 2ра ръка виско е все 1 да си взема 2ра ръка бобина .. не стига , че я сменям 1 път на 5 години ами и да спестя сега при смяната 50 лева
Не благодаря .. давай ново и да забравя за следващите 5 години и това е :)
  • 0
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни