Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Начини за охлаждане на водните радиатори


  • Please log in to reply
37 мнения по тази тема

#1 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 06 септември 2012 - 19:47

Здравейте колеги!Темата е малко странна,но от известно време насам,особено летния период,се наблюдава загряване по автомобилите,най-вече в населените места,като кръстовища и др.Да речем,че всички ще кажат термомуфата е проблем.Обаче,доста от тия механични включватели,нещо не сработват.Тази наша любима марка наречена Мерцедес,ни поставя в ситуация да ни загреят автомобилите в неподходящо време и да плащаме една кофа пари за разни муфи :blush.Другите производители на автомобили си ги направиха електрически.Интересно ми е натоварването на генератора ли е повече енергия или съпротивлението на перката забита на водната помпа.Нека тия колеги където са си купили оригинално уж виско,не се перчат,че и то не се знае докога ще работи,пък и хубавото на Мерцедеса е,че е здрава кола и не се трошат много пари по него,пък виското си е скъпичко.Просто си търся някой де ме успокои за тази механична простотия.

Този пост е редактиран от dilqnski: 06 септември 2012 - 19:49

  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#2 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 06 септември 2012 - 22:12

Наблюдавам следното нещо.
Карам в140 с300тд
124-300тд
и е36ца бмв с виско 2000 кубика.

По един начин карам и трите коли , ес-класата в повечето случай мени температурата 80-85-88 нещо от сорта.
124-ката загрява само при яко каране , например изкачване на прохода Шипка при 42 градуса температура (тествано в Испания ) стрелката отива към 85-7градуса , но тя е с разбита ос на виското , което за мен си е проблем.

Само оставам учуден от е36цата , при която прилагам същия тип каране като на мерцедесите и тази кола повече от средата не качва температура.
Дори и повече газ съм му давал от колкото на 140-ката.
И трите коли са с 1:1 антифриз , даже 140ката е с нов радиатор , термостат и т.н
Вчера , като сменях антифриза на бмв-то от вътре излезе шума и листа , не знайно как са попаднали там и тая кола гарети на всякакви мъчения...
Не че бмв-то е нещо повече от двата мерцедеса , но това ми направи впечатление...
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#3 steftzo

steftzo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 85 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C200 kompressor 2000г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 септември 2012 - 07:14

Аз от скоро карам Бенц и моята също вдига температура. Не знам дали е нормално или не, но максимално съм я виждал малко над чертичката, която е над 80 градуса. Това един ден в много голяма жега и минах през целия център на София. Пък и искам да кажа нещо за отчитането на темп. на таблото. До колкото знам на някой марки (Волксваген груп) стрелката стои на 90 градуса, когато мотора е между 85 и 95 -98 градуса. После изведнъж мръдва. Не съм много убеден за точните цифри, защото може да има вариране за различните модели. Мисля че и при БМВ има такава история.

Относно муфата... ами не знам дали моята е ОК. ... върти се там ... даже малко бавничко ми се струва... Но мисля, че ако позагрее колата се включват перките на климатика допълнително. Даже мисля че онзи път се бяха включили, защото като изгасих колата чух как им падат оборотите, а бях изключил климатика преди това за да няма конденз по питата като изгася колата.
  • 0

#4 anarchymisc

anarchymisc

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 163 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен/София
  • Автомобил:
    W124 250DTurbo '92
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 септември 2012 - 07:31

...

Това е така поради простата причина, че при БМВ уредът стои на средата винаги, когато температурата е в нормални граници. На борд компютъра може да се види разлика от над 10 градуса, а стрелката не мърда от средата.

Дилянски, на мен ми е интересно какво точно представлява ел. клапанът, който се слага на 190 вместо виско (поне на някои 190), и дали не е по-удачен вариант. Аз карам с фалшиво виско, загрявам при изкачвания с ниска скорост, главно планински пътища, досега все в рамките на разумното.
Друг въпрос - имаш ли кори под двигателя и СК? Аз нямам, чудя се дали да не сложа с цел оптимизиране на въздушната струя.
И накрая естествено - масло до максимума на пръчката, чиста охладителна система отвътре и отвън (особено между питите на климатичния и водния радиатор) гарантират няколко градуса надолу.

Този пост е редактиран от anarchymisc: 07 септември 2012 - 07:31

  • 0

#5 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 07 септември 2012 - 08:51

Дилянски, на мен ми е интересно какво точно представлява ел. клапанът, който се слага на 190 вместо виско (поне на някои 190), и дали не е по-удачен вариант. Аз карам с фалшиво виско, загрявам при изкачвания с ниска скорост, главно планински пътища, досега все в рамките на разумното.
Друг въпрос - имаш ли кори под двигателя и СК? Аз нямам, чудя се дали да не сложа с цел оптимизиране на въздушната струя.
И накрая естествено - масло до максимума на пръчката, чиста охладителна система отвътре и отвън (особено между питите на климатичния и водния радиатор) гарантират няколко градуса надолу.

Ел перката е май само при 102 мотор,донякъде е доста удачно,но не се използва като вариант при други мотори.Значи там е електромагнитно зацепване,което се контролира от температурен датчик.
Всъщност нека обясня главната идея на охлаждането за тези които не са наясно.Двигателя при работа отдава доста топлинна енергия, която всъщност загрява водата.Тъй като е установено,че нормалната работна температура за един двигател е 90 градуса да речем,се контролира от термостат.Всъщност приемаме,че работата на термостата е 90 гр.Когато температурата на водата стане по-висока от тези 90гр.,тя започва да излиза през термостата и отива във водния радиатор за охлаждане.Предвид всичко до тука се разбира,че температурата в един двигател няма как да е по-малко от определената от термостата.Дотук добре,но после трябва да охладим този радиатор. Значи,колкото е по-голям този радиатор,долкова по-добре ще охлажда.Обикновенно пред тези радиатори монтират и втори такива,които са за други агрегати и те започват да пречат.В такъв случай се ползва принудително охлаждане от разни перки.По време на движение се използва въздушната струя,но при престой или бавно каране тя не е достатъчна.
Главната идея е на кой колко му мърда температурата.Добре е,че колегите собственици на други марки споделят и тяхното поведение.

Този пост е редактиран от dilqnski: 07 септември 2012 - 11:55

  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 септември 2012 - 17:56

На старото ЦЛК мърдаше много сериозно с абсолютно чисти радиатори. Към 100, даже отгоре. Общо взето нон-стоп 80-110, но никога не е имало проблем.
Сегашното ЦЛК е с дигитален датчик, който ми показва разни чертички, м/у 80 и 100 седи, не съм го виждал нагоре.
При БМВ са прави колегите, датчика не помръдва, стига да е допустима температурата.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#7 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 08 септември 2012 - 13:10

.Интересно ми е натоварването на генератора ли е повече енергия или съпротивлението на перката забита на водната помпа.

Ако питаш кое харчи повече гориво-естествено че ел. перката.
Какъв е смисълът да преобразуваш механична енергия в електрическа, после пак в механична? има загуби!! и тия загуби са гориво в крайна сметка.
Ако не сте забелязали, всички истински коли и камиони са с виско. По-надеждно е, защото по-малко неща има за разваляне. живота му е мин 10г, и при смяната му, сменяш сменяш един детайл, а при ел. перките 100 детайла: релета, мотори, намотки, четки, ел. инсталация, реостати, комп управление, датчици, алтернатор и т.н..

ако виското на мерца е в ред, зацепва си на 99-102 градуса и откача на 90-95градуса.
и обикновенно охлажда за под 1 минута
  • 3

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 08 септември 2012 - 14:23

За мен е спорно коя система е по-ефективна.
При виското част от механичната енергия се превръща в топлина, от триенето на флуида, а и връзката не е твърда, тоест има загуби.

Но виското определено действа по-плавно и регулира по-точно температурата.

моята е с електро-магнитна муфа - при движение с висока скорост Т е малко над 80. Но 5-10 мин на място и неминуемо достига 100. Перката включва, охлажда до към 90-95 и изключва. Моментът на включването натоварва много лагера на водната помпа. А и в трафик Т се колебае в по-високи граници - на човек които кара с виско би му се сторило странно да гледа такива температури и колебания.

При тези които са с отделен ел. мотор, акумулаторът действа като буфер или "резервоар" на енергия. Така или иначе при работа на мотора на високи обороти има излишък от генерирана енергия, която може да се ползва за охлаждане когато има нужда, най-често на празен ход в трафика. Иначе Боян е прав, че всяко превръщане на енергията от една форма в друга е придружена със загуби.

От гледна точка на надеждност, най-надеждни бяха перките на ладите и москвичите, които бяха постоянно зацепени. Те са достатъчно малки да не товарят много мотора, но и достатъчно големи, да създават някаква въздушна струя перз радиатора - но пък цената на постоянно зацепената перка е в неминуемо по-големите загуби на механична енергия, както и допълнителния преразход на гориво заради по-бавното достигане на работна Т.

Надеждно, точно и икономично - не могат да бъдат и трите заедно. Винаги е изпълнено едно условие и отчасти второ, но никога напълно и трите.
  • 1

#9 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 08 септември 2012 - 14:25

Възможно е да си прав,няма как да ти докажа противното,тъй като и аз съм в размисли.Интересното е обаче,че когато се монтира климатик,слагат и ел. перки,защо.Няма да споря,че перките на виското са огромни,ма ако нямаш виско, дори и на изключен климатик,двигателя като загрее до тия сто градуса,пак си включва ел,перките.Едно Рено например се спасява и без виско.Там никой не се оплаква.Вярно е за 100 детайла като релета и други глупости,ма тъй или иначе ги имаш.Да речем един Пасат си ма ел. перки и виско,или за всеки случай.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#10 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 08 септември 2012 - 17:29

климатика е полуотделна система.
клима радиатора наможе да стопли виското за да зацепи, но ще стигне 20 бара такаче да изключи компресора.

Стнчо, ако си си играл с изправно виско, ще видиш че зацепва на 100%, без приплъзвания, при активация.
  • 0

#11 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 септември 2012 - 17:46

Не всички с климатик, са с ел.перки.
БМВ при малки мотори понякога разчитат само на Виско. Виждал съм такъв вариант и е напълно заводски, както и при някои дизели.
Някои имат 1ел. перка за климатика, Мерц редовно слагат 2ел. перки и виско, както беше старата ми, сегашната е с 3 ел.перки.

Аз съм на мнение, че най-добре е виско-то, въпреки теориите на много хора, че много трепе динамиката.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#12 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 септември 2012 - 22:31

На трите ми мерцедеса съм бил с трите възможни начина за охлаждане, като че ли от виското съм най-доволен.
При 124 и М102 има перка закачена за водната помпа, която перка зацепва чрез ел. магнит и темп. датчик.... загряваше си, перката се включва, колата спира да върви под капака почва да фучи страшно и охлажда, след 5 мин в задръстване пак същата история. Лятото в трафика звучи все едно караш хеликоптер.
При 210 с М111.942 няма виско, няма ел. магнити, има една единствена голяма ел. перка която се включва от темп. датчик. Същата перка служи и за охлаждане на климатичния радиатор. Системата работи много добре и като че ли е най-евтина за поддръжка. Минусът е обаче че разполагате само с една перка за охлаждане и при евентуална авария няма какво да ви спаси от изкипяване на чайника ;)
При 208 с М111.944 Виското в комбинация с две независими една от друга ел. перки (не с ремък между тях като на някои 210-ки) прави работата на охладителната система безотказна. Виското както знаете се задейства от температура, освен това при включване на климатика и нужда се включват една или и двете ел.перки, които си имат и различни степени. Струва ми се, че при изправни виско и ел. перки няма начин да прегреете двигателя. Дори и да се скапе виското ел. перките се включват аварийно при достигане на висока температура.
Отделно от това при виското ми се струва че двигателя поддържа най-постоянна температура, без да варира 85-95 като при ел.перката.
  • 0

#13 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 08 септември 2012 - 23:26

който си купи кола с ел.перки на 500хил км, ще разбере колко е евтина потдръжката на такава с виско.
само един ел. блок + реостати за 211 струва от 400 до 650лв. после идва ред на ел.мотора, после инсталацията изсъхва, после и датчиците правят аномалии, и се почват стар-диагнози.... нека ми е скъпо с виското, което вариара от 160 до 550лв (зависи от модела и на колата, говорим за SACHS)

В интерс на истината, единственото предимство на ел.перката (за мен) е че бързо разбираш дали работи или не. и дали включва когато трябва.
При виското е по-сложно, почва се едно слухтене, бутане на вестници, моркови, пишкири в перката, едни теории да се разтягат...
  • 0

#14 Lazar V12

Lazar V12

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 334 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:От всичко по малко !
  • Автомобил:
    Mercedes Benz 600 SEL '1992
    Chrysler Voyager 3.3 AWD '1993
    SAAB 9000 CS '1995
    Fiat Tipo 1.4 '1995
    Fiat 126P '1989
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 септември 2012 - 23:49

Да бе а аз простака 2 години си карам без виско и колата ми се развърта осезаемо по-бързо...... и не загрява само с ел перките... знам ли... явно аномалия а пък е 600 и място за обдухване на моторя йок!!!А само за инфо повече от 100 градуса не е вдигала дори при 42 градуса навън и столично задръстване с климатик в час пик пък незнам...
  • 2
Публикувано изображение
България е една от малкото страни в света ,в която докато караш в насрещното движение може някой да те шибне отзад !!!

#15 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 09 септември 2012 - 00:02

Да бе а аз простака 2 години си карам без виско и колата ми се развърта осезаемо по-бързо...... и не загрява само с ел перките... знам ли... явно аномалия а пък е 600 и място за обдухване на моторя йок!!!А само за инфо повече от 100 градуса не е вдигала дори при 42 градуса навън и столично задръстване с климатик в час пик пък незнам...

Аз съм същия,споко.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни