Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

Диагностични и сервизни менюта на CLK W209

CLK меню диагностика

  • Please log in to reply
3 мнения по тази тема

#1 cyberpig1

cyberpig1

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2027 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    PK3333PK
    BT1111KK
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 юли 2012 - 22:25

Здравейте,
Реших да събера в една полезна тема сервизните и диагностични менюта на които са ми известни. С радост приемам допълнителна информация по темата, особено за полетата на диагностиката на климатика, които нямат описание тук. Снимките са правени на CLK350 W209 facelift, но като цяло менютата с малки отклонения са същите и при други модели.

При CLK W209 има 3 сервизни/диагностични менюта:
1. на километража ( Instrument cluster)
2. на command-a (който разполага с такъв)
3. на климатроника (с дисплей)


Менюто на километража показва напрежението на акумулатора (на генератора - когато колата е запалена) , VIN, софтуерни версии , опция за изключване на ESP при тестване на динамометър или при тестване на спирачките при ГТП, а при някои модели и нивото на маслото на двигателя.

В менюто се влиза със следните стъпки:

---Контактният ключ се завърта на позиция 1. На екрана на километража се показва км/ч или температурата.
Прикачен файл  2012-07-31 20.12.22.jpg   137,42K   145 Брой сваляния

---RESET бутона от ляво на километража се натиска 3 пъти. Чува се бип и на екрана се показва напрежението на акумулатора.
Прикачен файл  2012-07-31 20.12.33.jpg   135,8K   155 Брой сваляния

В менюто се навигира със стрелките нагоре и надолу от волана.
VIN
Прикачен файл  2012-07-31 20.12.41.jpg   83,1K   133 Брой сваляния

Изключване на ESP за dyno тест.
Прикачен файл  2012-07-31 20.12.50.jpg   136,4K   130 Брой сваляния

Хардуерни и софтуерни версии.
Прикачен файл  2012-07-31 20.12.59.jpg   135,4K   135 Брой сваляния


---Контактният ключ се завърта на позиция 2 (или до запалване на двигателя). При някои модели и при позиция 1 на ключа може да се навигира през менюто.

Прикачен файл  2012-07-31 20.13.20.jpg   136,52K   101 Брой сваляния

Напрежение от генератора.
Прикачен файл  2012-07-31 20.13.53.jpg   127,26K   95 Брой сваляния

VIN
Прикачен файл  2012-07-31 20.21.54.jpg   71,82K   69 Брой сваляния

Изключване на ESP за dyno тест.
Прикачен файл  2012-07-31 20.22.01.jpg   124,31K   72 Брой сваляния

Хардуерни и софтуерни версии. (Разликата от същото меню при изключен двигател е, че тук се показва и информация за двигателя)
Прикачен файл  2012-07-31 20.22.09.jpg   121,91K   82 Брой сваляния







THERMOTRONIC диагностично меню



В диагностичното меню на климатроника се влиза с натискане на бутона A/C REST и задържане за 5 секунди.
Прикачен файл  2012-07-31 20.14.24_1.jpg   92,31K   85 Брой сваляния
След влизане в диагностичен режим последователно отляво на дисплея се показва номер на позицията от менюто, а от дясно стойността за дадената позиция.
Червения бутон отляво на бутона за регулиране на вентилатора (повишаване на температурата в лява зона) се ползва за скролиране нагоре.
Прикачен файл  2012-07-31 20.14.24_2.jpg   93K   68 Брой сваляния
Синия бутон отляво на бутона за регулиране на вентилатора (понижаване на температурата в лява зона) се ползва за скролиране надолу.
Прикачен файл  2012-07-31 20.14.24_3.jpg   92,38K   57 Брой сваляния


За навигация в менюто на модели преди фейслифта се ползват AUTO бутона отляво за скролиране нагоре през менюто и AUTO бутона отдясно за скролиране надолу през менюто.


Следва списък с описание на някои от стойностите в менюто (Без превод и със стойностите от CLK350):

Прикачен файл  2012-07-31 20.14.51.jpg   112,98K   58 Брой сваляния
01 The in-car temperature sensor.
Прикачен файл  vlcsnap-2012-07-31-21h13m25s82.png   141,26K   44 Брой свалянияПрикачен файл  vlcsnap-2012-07-31-21h13m34s183.png   149,83K   37 Брой сваляния
02 The bumper temperature sensor.
Прикачен файл  vlcsnap-2012-07-31-21h13m48s48.png   151,49K   39 Брой свалянияПрикачен файл  vlcsnap-2012-07-31-21h13m56s154.png   142,95K   34 Брой сваляния
03 The temperature of the left side heater core.
Прикачен файл  vlcsnap-2012-07-31-21h14m07s11.png   141,35K   33 Брой свалянияПрикачен файл  vlcsnap-2012-07-31-21h14m20s82.png   148,76K   27 Брой сваляния
04 The temperature of the right side heater core.

05 The temperature at the evaporator sensor.
Прикачен файл  vlcsnap-2012-07-31-21h14m52s209.png   157,9K   26 Брой свалянияПрикачен файл  vlcsnap-2012-07-31-21h15m00s27.png   148,91K   23 Брой сваляния
06 The engine coolant temperature.
07 The barometric pressure of the Freon.

Прикачен файл  vlcsnap-2012-07-31-21h16m43s40.png   107,45K   22 Брой свалянияПрикачен файл  vlcsnap-2012-07-31-21h17m22s140.png   104,9K   24 Брой сваляния
08 The Freon temperature.
Прикачен файл  vlcsnap-2012-07-31-21h17m51s204.png   119,04K   25 Брой свалянияПрикачен файл  vlcsnap-2012-07-31-21h17m58s22.png   110,04K   23 Брой сваляния
09 Blank.
10 The voltage at the heater blower control (normal is 08-6.0, which is .8 to 6 volts).

11 Emissions sensor voltage (to detect atmospheric gases and recirculate interior air). W209 only
12 Sun sensor voltage (to shift airflow in car). W209 only

20 The current at the auxiliary fan (the electric fan on radiator, in milliamps or mA).
21 Engine speed (x 100 RPM).
22 Vehicle speed (km/h or mph depending on installation).
23 The percentage of battery voltage at terminal 58d (a percentage of total voltage, 99.0 = 99%).
24 Battery voltage (e.g. 12.8 = 12.8V).

40 The climate control software version. - V8
41 The climate control hardware version. - V5



Стойностите при мен са :

00 - 25C
01 - 28C
02 - 34C
03 - 17C
04 - 16C
05 - 12C
06 - 91C
07 - 15
08 - 0C
09 - 0
10 - 20
11 - 0
12 - 0
13 - 0
14 - 0
15 - 0
16 - 610
17 - 730
18 - 24C
20 - 21
21 - 69
22 - 0
23 - 19
24 - 141
25 - 0
26 - 0
38 - 100
39 - 100
40 - 10
41 - 10
42 - 90
43 - 0
44 - 25
45 - 0
48 - 0
49 - 5
50 - 25
51 - 514
52 - 509
58 - 27
59 - 1
60 - 2
61 - 1
70 - 0
71 - 0
72 - 0
73 - 0
74 - 0
75 - 0
76 - 0
77 - 1
80 - 0
81 - 0
82 - 0
83 - 0
84 - 0
85 - 0
86 - 0
87 - 0
96 - 2
97 - 19
98 - 19
99 - 26C


С изключване на колата или натискане на REST бутона се излиза от диагностичното меню на климатроника.

Някои забележки:
Проблеми с температурните сензори може да причини зацикляне на диагностиката на климатроника.

Сензорът на изпарителя #5 трябва да показва близки стойности до тези на сензора на температурата в купето когато климатика не работи и много по-ниска сойност когато климатика работи.


Източници:

youtube.com/watch?v=eHt5n3KY30M&feature=related

http://www.benzworld...tml#post4287378

Този пост е редактиран от cyberpig1: 31 юли 2012 - 22:36

  • 5

#2 архитекта

архитекта

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 155 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:АЙКИДО
  • Автомобил:
    CLK 320 (W209) 2002 г.

Публикувано 29 януари 2013 - 14:24

Здравейте колеги,
след тридневна битка успях сам да си рестартирам сервизния интервал!
С комбинация от различни източници и доста неуспешни опити накрая нещата се получиха.
Изказвам благодарности на всички, които ми оказаха методическа помощ.
Как става при моята кола съм описал в прикачения файл.
Поздрави!
  • 0

#3 архитекта

архитекта

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 155 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:АЙКИДО
  • Автомобил:
    CLK 320 (W209) 2002 г.

Публикувано 29 януари 2013 - 14:33

Ето го и файла.

Прикачени файлове


  • 4

#4 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 януари 2013 - 23:21

А описаният тук начин не върши ли работа?
http://bulgaria.merc...vals/186/de/001

Ще добавя и твоята информация в статията по-горе!
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле






Also tagged with one or more of these keywords: CLK меню, диагностика

0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни