Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

190E 2.0 стрелка за бензин


  • Please log in to reply
8 мнения по тази тема

#1 Xerxes

Xerxes

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 143 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201/M102- за съжаление вече продаден;
    S124/M111- изобщо не го жаля, но го обгрижвам добре!

Публикувано 26 юни 2012 - 21:48

Колеги, появи ми се дразнещ проблем- стрелката за нивото на горивото в резервоара не отчита правилно. Как се оправя това; къде минават кабелите да ги погледна?

Проблемът е следният и се появи така:

-пътувах извън града до Дупница и като се върнах стрелката отчиташе, че имам същото ниво както когато съм тръгнал (тоест отчита повече)- стои точно след белега за 1/4 и преди белега за 1/2
-в София без да зареждам се качи съвсееем малко
-карах известно време в София и не съм зареждал, падна точно на 1/4 и тогава светна лампата

Да добавя, че това не е за едно пътуване, т.е. гасил съм колата и е престоявала една нощ. Колата няма АГУ.

Лампата и стрелката отделно ли отчитат и ако стрелката не отчита вярно мога ли поне на лампата да имам доверие???
Досега винаги ми е светвала лампата когато стрелката падне почти отляво на празно, т.е. далеч от белега за 1/4.

Този пост е редактиран от Xerxes: 26 юни 2012 - 21:48

  • 0

#2 Op_op

Op_op

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 8 Мнения:
  • Град:Vraca
  • Автомобил:
    mercedes 190 d<br />

Публикувано 29 юни 2012 - 10:43

имах такъв проблем на дизеловата ми 190-тка и го реших като в багажника се маха тапицерията която покрива резервора и там ще видиш една букса горе по средата; това е корпуса на поплавака. който мери горивото ; сваляш буксата развиваш голямата гайка и вадиш поплавака и целта е да го изчитиш от боклуците, който пречат на свободното му движение ; дано и при теб е същият проблем защото лесно се отстранява :)
  • 0

#3 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2885 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 29 юни 2012 - 18:54

Точно така !
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#4 sound_maniak

sound_maniak

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 13 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Публикувано 31 юли 2012 - 08:52

Ето само за пример ,за какви точно боклуци ти говори колегата :) Това е от дизеловата ми 190-ка ,при бензина едва ли ще са чак толкова много ,но ... :) и един съвет много внимавай с двете жички ,защото са много тънки и е много лесно да ги прегънш :) успех :thumbup

Прикачени файлове


  • 0
190д 2,0 перфектния автомобил :)

#5 Xerxes

Xerxes

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 143 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201/M102- за съжаление вече продаден;
    S124/M111- изобщо не го жаля, но го обгрижвам добре!

Публикувано 02 август 2012 - 15:03

Колеги, проблемът не е в пластмасовия цилиндър с двете струни и поплавъка- другаде е... Пробвах с цял нов поплавков цилиндър и е същото... Моля за помощ, защото в момента си записвам в телефона на какъв пробег колко зареждам.
  • 0

#6 sound_maniak

sound_maniak

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 13 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Публикувано 05 август 2012 - 08:47

Щом си сигурен ,че поплавъка е ок,остава да огледаш добре голямата кръгла букса която влиза в арматурното табло.В нея са кабелите, които идват от поплавъка .Вариант е да не правят много добър контакт пластинките вътре - разбутай я и виж дали ще има някаква промяна. Ако и това не е, значи е бобинката която задвижва стрелката и ще трябва да си търсиш друго такова табло за донор - хубавото е ,че можеш да смениш само модула с трите стрелки.
Колкото до лампата ,тя се командва чрез маса и третия кабел от полавъка т.е. можеш да си караш и да разчиташ на нея ,поне докато оправиш другия проблем :)
  • 0
190д 2,0 перфектния автомобил :)

#7 hijacker

hijacker

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 193 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Музика, компютри, автомобили, нови филми, пътувания, спортове и др

Публикувано 08 октомври 2012 - 09:57

Здрасти колега,
успя ли да си решиш проблема със стрелката за горивото? Ако не си, пиши ми да ти кажа какво трябва да погледнеш.

Поздрави!
-Николай
  • 0

#8 hijacker

hijacker

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 193 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Музика, компютри, автомобили, нови филми, пътувания, спортове и др

Публикувано 10 октомври 2012 - 22:15

Здравей колега, няма да ти отговарям в лично съобщение с цел ако други имат такъв проблем да могат да прочетат как да опитат да го решат сами.

Аз също като теб, първоначално обвиних сондата. Оказа се че проблема не беше в нея (Бензиновата сонда няма нищо общо с тази на дизеловата 190-ка, какви помии произвеждат Лукойл ... срамота!) . Обяснено беше много добре в един чужд форум, защо когато резервоара ти е пълен стрелката отчита почти правилно, а щом падне под 1/2 - пощръклява и не отчита правилно.

Когато резервоара е пълен, съпротивлението от сондата е по-малко (2 ома +/-1), следователно има повече ток, който управлява стрелката. Повечето ток съответно успява да пробие лошия контакт/износването на пистата на тример потенциометъра от снимката тук (елемента със зелено на него и три крачета):
http://www.oldum.net...er/FILE0004.JPG
и
http://www.oldum.net...er/FILE0005.JPG

Когато обаче нивото на бензина спадне и мине под 1/2 (резервата за колите след 90-та година я дават на 76 ома +/-1), тока съответно намалява заради увеличаващото се съпротивление и тогава лошият контакт на тримера влошава нещата и стрелката застава на 1/3 и рядко помръдва.

Това, което направих аз, беше да потърся такъв тример, на гърба му е записана стойност от 150 ома, но никъде във Варна не намерих тример потенциометър с такива параметри! За това се отказах. Реших да почистя стария. Преди да го разместя измерих съпротивлението между различните крачета (без да го разпоявам, може и други елементи да са влезли в сметките). Общото му съпротивление излезе около 130 ома, едната страна 40-41 ома, а другата около 90 ома. След това с етилов спирт в спринцовка с игла дозирах върху контактната площадка и раздвижих тримера няколко пъти, като добавях спирт и движех от единия край до другия. След това използвах и флакон с компресиран въздух с който издухах от контакторите остатъците. Позиционирах на старото положение и монтирах.

В сайта, където прочетох за това решение, вместо спирт и комресиран въздух бяха писали, че са използвали контактен спрей Стабилант 22.

Ако след време стрелката започне да играе пак и да не отчита правилно, може би ще сваля тримера и ще го заменя с две фиксирани съпротивления като крайно решение.

И тъй като бях разглобил таблото, реших да си боядисам и стрелките и сега станаха така ( използвах перманентен оранджев маркер на Шнайдер ):
http://www.oldum.net...er/FILE0009.JPG

Между другото си оправих и зумера, който по някаква причина не работеше от години ... проблема се оказа в контактния ключ на запалването, модула S8/2.

Поздрави и успех на всички в начинанието!
-Николай

Този пост е редактиран от hijacker: 10 октомври 2012 - 22:20

  • 0

#9 hijacker

hijacker

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 193 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Музика, компютри, автомобили, нови филми, пътувания, спортове и др

Публикувано 16 октомври 2012 - 20:01

Колега, да добавя, че освен ако не се ползва контактен спрей за тример потенциометъра, то ефектът е много краткотраен. Не измина и 1 месец и стрелката за горивото отново започна да играе.

В крайна сметка реших проблема кардинално като замених тримера с 2 резистора, единият - 68 ома, другият - 82 ома. Исках да са 2вата, но ми дадоха 0.5 ватови, които обаче изглежда ще са предостатъчни...

В момента стрелката показва една идея по-малко гориво, но пък поне е постоянна ;-)

Докато вадих тримера, се отчупи голяма част от площадката за запояване на предното краче ... за това сега се държи само в единия край. Ето и малко снимки как стана последната модификация:

http://www.oldum.net...ri/FILE0003.JPG
и
http://www.oldum.net...ri/FILE0004.JPG

Само да добавя, че ако мерите тримера без да е разпоен предварително, едната му част минава през друга верига и за това мултицета отчита нереална стойност от 40-41 ома, както бях писал по-горе. Стойността там е около 70 ома, тези 40 ома идват от другаде...

Поздрави и успех на всички, захванли се с ремонта!
-Николай

Този пост е редактиран от hijacker: 16 октомври 2012 - 20:02

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни