климатик в колата
Започната от 190D, 17 юни 2012 - 12:29:24
5 мнения по тази тема
#1
Публикувано 17 юни 2012 - 12:29
До скоро си мислех, че климатика има компресор, изпарител и дехидратор. Като изпаритела си мислех, че е втория радиатор зад този за антифриза. Оказва се, че съм бил в заблуда и изпарителя се крие някъде зад таблото. Тогава се зачудих какво прави този втори радиатор отпред (не е интеркулър). Ясно се вижда, че е вързан към климатика.
#2
Публикувано 17 юни 2012 - 15:40
Охлажда газа и го втечнява.
#3
Публикувано 17 юни 2012 - 16:48
Газът (фреон или друг хладилен агент), който циркулира в системата на климатика, при изпаряването си охлажда, а при втечняването си - загрява. Сещаш ли се - като се напръскаш с дезодорант, че ти става студено - това е, защото спиртът и течностите в дезодоранта се изпаряват. По същия начин, лятно време, като се намокриш ти става прохладно, защото при изпаряването на водата се охлажда. По същия начин, тъй като налягането в изпарителя е по-ниско - хладилният агент започва да се преобразува от течно в газообразно състояние, при което се образува ниската температура. Затова изпарителят се намира вътре в купето - вътре в него агентът се изпарява, а отвън го обдухва въздух, който също се охлажда и отива в купето... След това компресорът го нагнетява с високо налягане, от високото налягане хладилният агент отново се втечнява, при което отделя топлина... тази топлина се отделя именно във външния радиатор.
Дехидраторът служи за извличане на влагата от фреона (или хладилния агент). В противен случай, тази влага може да замръзне в изпарителя и да го запуши (или на други места в системата) и при запушване започва да се повишава налягането в системата...
Отделно от това - изпарителят често се заскрежава от външната си страна - влагата във въздуха замръзва и образува капчици или скреж по изпарителя. Тези капчици трябва да изтичат през дренаж. Това е причината като работи климатика да капе вода под колата. Ако дренажът се запуши, при изключване на климатика изпарителят остава мокър, по него полепва прах и бактерии и постепенно (като при всяко влажно място) започва да се образува плесен и при следващото пускане на климатика мирише неприятно. Затова е важно да се сменя редовно филтъра, за да се намали количеството на бактериите, които полепват по изпарителя, да не е запушен дренажът, за да се оттича влагат. От там идва и препоръката малко преди да спреш колата, след като е ползван климатика, да се изключи компресорът - за да спре климатичната инсталация, а обдухващият въздух да изсуши изпарителя отвън. Другият вариант е, след като паркираш, да пуснеш REST функцията, за да продължи да духа вентилатора и да изсуши изпарителя. За съжаление това повишава влажността на въздуха в купето, от което се получава усещане за още по-голяма жега в колата след това, а не е изключено и да се появява и миризма...
Във форума има доста подробна тема за климатиците на колегата CRUSH - потърси я и я прочети - там е описано всичко за климатиците - не само автомобилните.
Дехидраторът служи за извличане на влагата от фреона (или хладилния агент). В противен случай, тази влага може да замръзне в изпарителя и да го запуши (или на други места в системата) и при запушване започва да се повишава налягането в системата...
Отделно от това - изпарителят често се заскрежава от външната си страна - влагата във въздуха замръзва и образува капчици или скреж по изпарителя. Тези капчици трябва да изтичат през дренаж. Това е причината като работи климатика да капе вода под колата. Ако дренажът се запуши, при изключване на климатика изпарителят остава мокър, по него полепва прах и бактерии и постепенно (като при всяко влажно място) започва да се образува плесен и при следващото пускане на климатика мирише неприятно. Затова е важно да се сменя редовно филтъра, за да се намали количеството на бактериите, които полепват по изпарителя, да не е запушен дренажът, за да се оттича влагат. От там идва и препоръката малко преди да спреш колата, след като е ползван климатика, да се изключи компресорът - за да спре климатичната инсталация, а обдухващият въздух да изсуши изпарителя отвън. Другият вариант е, след като паркираш, да пуснеш REST функцията, за да продължи да духа вентилатора и да изсуши изпарителя. За съжаление това повишава влажността на въздуха в купето, от което се получава усещане за още по-голяма жега в колата след това, а не е изключено и да се появява и миризма...
Във форума има доста подробна тема за климатиците на колегата CRUSH - потърси я и я прочети - там е описано всичко за климатиците - не само автомобилните.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#4
Публикувано 17 юни 2012 - 17:55
Давам + на Илйката, много добре обяснено
#5
Публикувано 17 юни 2012 - 18:35
Тоест радиатора отпред е топлообменник.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни