Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Въпрос за Becker audio 10


  • Please log in to reply
36 мнения по тази тема

#1 К исо

К исо

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W210 E220 CDI

Публикувано 17 април 2012 - 11:48

Здравейте колеги.Имам въпрос за този бекер.
Публикувано изображение

Копчето CD какви букси има отзад ?Moга ли да свържа някакви чинчове ,които да са от другия край с AUX букса?Ако съм имал чейнджър къде да го търся точно,за да проверя имам ли прекарани кабели,и да си търся такъв?
Искам да прекарам някакъв начин да докарвам сигнал от AUX през някаква букса,ако може без да запоявам нищо вътре в него.Също така откъде мога да си намеря щипки за свалянето му?Четох ,че Лилоф ,ако не се лъжа продаваше,но дали още продава .. :blush

Също така копчето в горния ляв ъгъл за какво служи ?SC копчето също не знам за какво е.
Благодаря предварително и успешен ден !

Този пост е редактиран от Илия Горанов: 18 април 2012 - 00:13

  • 0
Публикувано изображение

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 април 2012 - 12:31

http://forums.mbclub...__1#entry237441

Но няма да ти е толкова лесно да извадиш Аукс от този. С касетка е най-безболезнено...
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 К исо

К исо

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W210 E220 CDI

Публикувано 17 април 2012 - 17:48

Да,Лилоф четох я ,но много страшно само като го чета..камоли да опитвам :flag
Някаква снимка на буксите отзад за чейнджър или нещо такова може ли да се намерят ?
Изобщо как е отзад положението,че нямам ключета да го сваля и да разгледам.В гугъл търсих снимки ,но не успях да намеря.Имам съмнения,че чейнджъра е бил на линия в колата,но сега го няма,и ме интересува къде да търся кабела от него.. :blush
  • 0
Публикувано изображение

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 април 2012 - 17:50

В багажника до акумулатора седи чейнджъра.
И върви по оптика, а не по кабеляк. Кабеляка е за друго.
Забрави да вкараш AUX вътре просто ей така... :)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 К исо

К исо

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W210 E220 CDI

Публикувано 17 април 2012 - 19:36

как така в багажника до акумулатора,на мен акумулаторната батерия ми е под задната седалка,но искаш да кажеш,че е някъде около акумулаторната батерия,но откъм багажника ли ?


edit:
Публикувано изображение


тук от лявата страна на буксите долу ли е входа за чейнджъра ?

Този пост е редактиран от К исо: 17 април 2012 - 19:38

  • 0
Публикувано изображение

#6 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 април 2012 - 23:42

какви букси има отзад?

http://clk.babailiica.com/becker_head_unit/Audio10PinOuts.pdf

Changer-а е на оптика. Ако я нямаш фабрично в колата, можеш директно да се откажеш. Почти никой не вади оптиката от колите, понеже е чуплива а е прекарана през разни прагове и кухини в шасито на колата и отнема един ден да се извади от стара кола. Чисто нова е неприлично скъпа (към $200). Аз лично търсих такава оптика над 2 години и накрая си я намерих, но на доста висока цена. Така или иначе - мерак ми е и я купих.

Moга ли да свържа някакви чинчове ,които да са от другия край с AUX букса?

Не не може, почти по никакъв начин. Единствено чрез запояване на кабели към платката преди предусилвателя... ама си е играчка и си трябва да знаеш каков правиш и да можеш да го правиш.

Ако съм имал чейнджър къде да го търся точно,за да проверя имам ли прекарани кабели,и да си търся такъв?

Ако си имал CD Changer, той може да е бил на общо 2 места - или е в жабката на колата или е в багажника. Ако е в багажника - има няколко места за монтаж. Едното е на "тавана" на багажника - точно под кората на задното стъкло. Другото място е в джоба, който се образува (обикновено отдясно) в багажника - една по-дълбока зона. Третото място е под корите на багажника, обикновено отляво в калника.

Така или иначе - ако имаш оптични влакна, няма нужда да ги търсиш из багажника - по-лесно е да видиш, дали другия им край е зад касетофона... ако ги няма там, не търси в багажника и жабката - просто нямаш инсталирана оптика фабрично.

За допълнително прекарване на оптика - виж какво съм писал по-горе.

Искам да прекарам някакъв начин да докарвам сигнал от AUX през някаква букса,ако може без да запоявам нищо вътре в него.

Мисля, че стана ясно, че лесен начин не съществува. Ако нямаш бутони на волана и касетофона не ползва екрана на арматурното табло, най-добре си сложи някаква прилична аудио система и се откажи от фабричната. Аз обаче имам бутони на волана, а нещата от аудио системата излизат на екрана на арматурното табло - затова запазих оригиналната инсталация, но замених касетофона със оригинален CD Player с навигация (дето няма карти за България и не я ползвам), а отскоро се оборудвах и с оптичен кабел и планирам да си пусна и Changer-а...

Също така откъде мога да си намеря щипки за свалянето му?Четох ,че Лилоф ,ако не се лъжа продаваше,но дали още продава .. :blush

Не е Лилов, аз ги продавам, цената им е 6 лв. за комплект от две щипки. Ако не искаш да си ги купуваш - идваш на някоя среща (на която идвам и аз) - давам ти щипките да го извадиш и ми ги връщаш - и това е вариант...

Също така копчето в горния ляв ъгъл за какво служи?

Копчето в горния ляв ъгъл, това със стрелката е EJECT и служи за вадене на касетката, след като си я пъхнал в касетофона. Мислех, че е очевидно.

SC копчето също не знам за какво е.

Това не е толкова очевидно - SC е от Scan и сканира за радиостанции.

Да,Лилоф четох я ,но много страшно само като го чета..камоли да опитвам :flag

Е то идеята не е да се опитваш. HiFi е дал цена за интервенцията - носиш му система, той го прави и ти я връща направена. отделен въпрос е, че този вариант не е за твоя модел, така че не ти върши работа.


Някаква снимка на буксите отзад за чейнджър или нещо такова може ли да се намерят?


Оптиката и кабелът откъм Changer-а изглеждат ето така:
Публикувано изображение
Червенкото и бялото, дето стърчат от голямата пластмаса са оптичните портове. Оранжевите са оптичните влакна.
Отделно има три медни жици - кафявата и черната са 12V захранване (плюс и маса), синята е сигнал за включване на Changer-а и се връзва на синята жица на гърба на касетофона.

Изобщо как е отзад положението, че нямам ключета да го сваля и да разгледам.В гугъл търсих снимки ,но не успях да намеря.Имам съмнения,че чейнджъра е бил на линия в колата,но сега го няма,и ме интересува къде да търся кабела от него..
Публикувано изображение
тук от лявата страна на буксите долу ли е входа за чейнджъра?

Виж PDF-а в първия ми отговор - там има pin out схеми и на касетофона и на changer-а... за всяка букса и за всеки пин е написано точно какво има. Имай предвид, че за твоя модел, може да има някои разлики от информацията в горния PDF... или поне лично моя беше малко различен. Мисля, че разликата идва от това, дали има CAN-BUS в колата или не.

Затова прилагам още една схема с описания

Публикувано изображение

1 - D2B optical port - това ти е оптиката. То на нея се закачат много неща.
2 - ISO socket (1-speed, 2-K-Line, 3-Phone signal, 4-12V, 5-External Antena/Amplifier power, 6-backlight, 7-engine on, 8-ground);
3 - ISO socket (1-CAN-High, 2-CAN-Low, 3-Reverse Gearbox, 4-WakeUp, 5-12V for CD Changer, 6-GND for CD changer.
4 - ISO socket for speakers...
5 - fuse 10A бушон

Ако те повлече да четеш как се инсталира оптиката - чети този документ:
http://clk.babailiic...ig Bulletin.pdf
Имай предвид, че не е чак толкова просто. Оптичната инсталация е ринг. И на нея се връзва не само CD Changer, но и Tele Aid системата, усилвателя, системата за телефон, лингуатроника, навигацията и COMAND системата - зависи кое имаш и кое нямаш. Съответно, оптичните влакна трябва да са навързани в строго определена последователност, като бялото е изходното влакно, а червеното е входното влакно и всичките заедно трябва да образуват кръг. След като се навържат всички устройства в индианска нишка - със Star Diagnosis се свързваш с Head Unit-а, който е Master на оптичната линия и му казваш в каква последователност са свързани Slave устройствата на оптичната линия, кое устройство от какъв тип е и версията на оптичния протокол (за зла беда D2B има повече от една версия, за да е максимално сложно)...

Не ми се ще да съм те отказал, но за съжаление конкретно при D2B оптичните системи нещата стоят доста сложно. Виж, след 2004 г. Daimler минават от D2B на MOST система, която е стандартна и се използва от много автомобилни производители. В Интернет се продават купища устройства за връзка на каквото ти скимне към MOST системи - AUX, чинчове, MP3 Players, телефони, iPhone и други Apple продукти и т.н. Но за D2B не се намира почти нищо. Има само едни унгарска щуротия Dice на фирма Denso, която обаче струва към $500 и по никакъв начин не си оправдава цената, а в Интернет по форумите се срещат доста лоши отзиви, в това число на блокирали оптични инсталации и т.н.


Алтернативи

1. Като алтернатива - има адапторни касети - пъхаш я в касетофона, а от нея излиза кабел. Кабелът обикновено има или чинчове или 3 мм. жак за слушалки. Закачаш какъвто player искаш, мушкаш касетата в касетофона и си слушаш. Не е много елегатнто и качеството на звука не е TOP, но работи прилично. Като купуваш такава касета - внимавай. По-евтините модели нямат ремък между двете колелца на касетата, а този касетофон има електроника, която засича, че едното колелце се върти, а другото не и автоматично се изключва (мисли, че или касетата е свършила или лентата се е скъсала). По-добрите модели имат гумено ремъче вътре в касетата, което предава въртенето от едното колелце на другото.

2. Втората опция е FM Transmitter - това е предавател, който се закача към player-а и излъчва звука на някаква FM честота. По-евтините имат фиксирани честоти, по-скъпите могат да се настройват на различни честоти. След това настройваш радиото на съответната честота и слушаш. Недостатък на този вариант е, че обикновено качеството на звука е възможно най-ниското. Разбира се - много зависи от модела на трансмитера (и неговата цена), както и от това къде ти е антената на радиото - отвън на калника или отзад на стъклото. Ако е на стъклото лови по-добре, но ако е отвън на калника, камото купе на автомобила силно поглъща радио вълните и антената отвън не може да хване почти нищо. Другият недостатък на тази алтернатива е, че ако има ефирна радио станция на същата честота, на която излъчва твоя трансмитер - двете се преплитат и започват да се смесват и не слушаш нищо. В България този проблем не е чак толкова сериозен, защото има много свободни честоти, но ако пътуваш в Италия например - там ефирът е толкова натоварен, че имаш радио станция през всеки 0.1 мегахерца и нямаш нито една свободна честота, почти в цялата страна.

3. Третата алтернатива е - по-сложен модел трансмитер. Той не излъчва сигнал, който да се лови с антена, а се закача вместо антена към касетофона. След което оригиналната антена се закача към трансмитера. Когато трансмитерът не работи, сигналът от оригиналната антена отива в касетофона. А когато работи - прекъсва сигнала от антената и подава много по-силен сигнал на избраната честота директно в касетофона (не ефирно, а по антенния кабел). Плюсовете са, че се избягват повечето проблеми на ефирните трансмитери. Минусът е, че тези модели трансмитери са доста по-скъпи (обикновено от $100 нагоре), а качеството на звука отново не е най-доброто. Иначе някои модели (имах такъв преди време) могат да се свързват към iPhone, четат ID3 таговете на MP3-ките и ги изпращат като RDS сигнал през радиото, като надписите ти се изписват на екрана на радиото - както е с имената на радиостанциите, които имат RDS. Сещай се - там цените са още по-високи...
  • 1

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 април 2012 - 23:53

2005та (поне ЦЛК) е на МОСТ.
Евала за поста братле, извинявам се че не видях другите въпроси към мен...
Има междинна версия на Команд 2004-2005, която е на оптика, но поддържа ДВД, МП3 и е значително по-добре...

Ма ти ме хвърли в размисъл, ако разкарам телефона, ще разваля ринга... Какво става тогава?
Че много ми заема място в жапката, супер удобно ми е да си тъпча разни глупости вътре!
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#8 К исо

К исо

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W210 E220 CDI

Публикувано 18 април 2012 - 00:02

Благодаря за изключително изчерпателния отговор,Илия ! :)





Мисля, че стана ясно, че лесен начин не съществува. Ако нямаш бутони на волана и касетофона не ползва екрана на арматурното табло, най-добре си сложи някаква прилична аудио система и се откажи от фабричната. Аз обаче имам бутони на волана, а нещата от аудио системата излизат на екрана на арматурното табло - затова запазих оригиналната инсталация, но замених касетофона със оригинален CD Player с навигация (дето няма карти за България и не я ползвам), а отскоро се оборудвах и с оптичен кабел и планирам да си пусна и Changer-а...




Имам управление от волана,имам и системата за телефон,което според някакви мб форуми (не помня вече,че чета от 1час) писаха,че ако имам фабричния телефон отдясно на конзолата имам прекарана оптична система (имам даже меню в борда на дисплей-я (големият) ), но май не ми върши работа за чейнджър.Всичко от волана ми работи,но тези дни ще проверя дали ми идва оптика до бекер-а.Как най-лесно ще мога да стигна до задната част на касетофона ако трябва да разглабям? Или просто да дойда на някоя среща да го извадя с ключетата там при вас и да видим.. ?


едит: Сега прочетох какво си дописал за алтернативите.Наясно съм с тези неща,само за 3ти вариант се очудих малко,но звучи доста по-практично,но както каза цената е способна да ме откаже.Пробвах с трансмитера на един приятел,който беше дал 40лв. и свиреше доста добре в колата.Купих китайче някакво и аз ,но моят се оказа по-изкъртен.Нямаше ги басите,леко заглъхваше...трагедия.Това за касетката и ремъчето не го знаех,и е хубаво да го знам,защото май натам ще се насоча.Антената ми е в задното стъкло,защото зимата като пусках реотана ми се скапваше сигналът.... което ме очуди доста .. :D

Този пост е редактиран от К исо: 18 април 2012 - 00:07

  • 0
Публикувано изображение

#9 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 април 2012 - 00:09

Най-добре ела на някоя среща в сряда. Утре обаче има огромна вероятност аз да не дойда...
А тоя телефон, дето го цитираш - работи ли? Вързан ли е към бутоните на волана?
Ако е свързан и работи - значи имаш оптика между касетофона и телефона.
Ако решиш да слагаш и CD Changer, трябва:
1. или да вържеш и трите устройства в правилния ред (трябват допълнителни оптични влакна) и със Star Diagnosis, да ги преконфигурираш.
2. или да махнеш едното и на негово място да сложиш другото;

Като дойдеш на срещата, ще го видим... Ако решиш да не го ползваш, може да проявя дребен интерес да го закупя :)

Лилов, MOST системата е доста по-интелигентна, там е на шина, а не на ринг (говоря по спомени) и не би трябвало да има проблеми. Не си залагам главата, но мисля, че там не е толкова проблемно. Освен това MOST-а не е вързан толкова интегрирано към CAN-BUS-а и не прави проблеми.

В един англоезичен форум бях чел, че някакви симпатични чички в САЩ са си вкарвали колата в сервизен режим, от използването на Denso Dice устройството - пуска грешен сигнал през D2B оптиката, от Head Unit-а грешката отива в CAN-BUS-а на колата, от там в ECU-то и става салата. Не знам колко е реален проблема - звучи ми направо невероятно да има връзка между всичките тия системи, но едно е сигурно - от бюлетина на Daimler си личи, че D2B и CAN-BUS са свързани посредством Head Unit-а, така че има много сериозен шанс да не е чак толкова измислена история. Та при MOST тия проблеми вече ги няма.

Аз на твое място бих си сложил едно Bluetooth устройство на MOST-а, както направи Blond... ама ти си знаеш.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#10 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 април 2012 - 08:06

Моята не е с МОСТ, на оптика е.
До 2005та ЦЛК са с оптика, като има един Команд от 2004 до 2005 се слага с ДВД и Мп3 ;)
Въпреки че всички поддъжат AUX ;)

Edit: Не е вярно, не поддържат ДВД, Команд 2.0 не поддържа, явно има междинен модел преди конкретния фейслифт с НТГ команда.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#11 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 18 април 2012 - 10:11

Въх, уби ма... аз мислех, че всички W209 са с MOST...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#12 К исо

К исо

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W210 E220 CDI

Публикувано 19 април 2012 - 00:04

Ще пиша на теб Илия,когато реша да дойда на някоя среща за повече информация.Нямам телефон да пробвам дали работи,но като цъкам копчетата за вдигане и затваряне изписва на главния дисплей при скоростомера съобщения ,че нямам телефон или нещо от сорта.Това ме кара да мисля,че всичко е навързано.
  • 0
Публикувано изображение

#13 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 април 2012 - 16:47

М не - при мен дава Function not available и просто нямам нищо...
Но и в подлакътника нямам нищо.

Публикувано изображение
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#14 К исо

К исо

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W210 E220 CDI

Публикувано 21 април 2012 - 23:42

Хм странно.И на мен пишеше ако не се лъжа същото.Да не би да стои за разкош този телефон .. :boxing
Трябва да видя в личните съобщения някой ми беше декодирал вина да видя дали го има от завода това :flag


edit: http://forums.mbclub...attach_id=13595

Ето вина.Май в него не пише нищо за телефона.На мен ми е отстрани на централната конзола сложена стойката ако има значение.

Този пост е редактиран от К исо: 21 април 2012 - 23:45

  • 0
Публикувано изображение

#15 CarlBenz

CarlBenz

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 393 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Mercedes-Benz

Публикувано 09 януари 2014 - 13:05

Здравейте, имам Alpine Audio 10 модел Ms 2910  A1708200386 и сериен номер Al291020413057, но нямам кода. Бихте ли помогнали? :)

 

Този мисля само през EEPROM-a се разкодира. Ще дадеш ли шасито да опитам през него? Или и шаси нямаш?


Този пост е редактиран от CarlBenz: 09 януари 2014 - 13:08

  • 0

The Best or Nothing





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни